Még réges-régen cikkeztem a WizkidsGames megboldogult játékáról, a MechWarrior:Dark Ages-ről, és már akkor elhatároztuk, hogy fogunk néhány nosztalgia csatát játszani. Nos, a Warhammer 40k dominancia győzött, de a Kill Team-es ütközetek után azért leporoltuk a régi Mech’-es dobozokat és újra hadra fogtuk a szunnyadó mecheket! Nyitó ütközetnek mindjárt két régi nagy ellenfél, Ügyfélszolgálatos Dragon’s Fury frakciója az én klános Space…izé Steel Wolves frakcióm mérte össze az erejét!
Bevezetőül, egy kis szabályrendszeri kitérő. Gondolom mindenki emlékszik a Dark Ages-es szabályokra, ha mégsem, akkor itt megnézheti őket. Az Age of Destruction lényegében az újragondolt és kicsit finomított változata a régi rendszernek és teljesen kompatíbilis vele, így a korábban begyűjtött mecheket nem kell kidobni a kukába. A legszembeötlőbb változás, a ponthatárok emelése, itt már egy kezdő ütközet 450 pont, és 150 pontonként kap az ember 1 parancsot, a korábbi 100-al szemben. Az időközben megjelent boosterpack-ek kiegészítő szabályait is beemelték, így a VTOL járművek (lényegében helikopterek) és tüzérség (artillery) is teljesen hivatalos rangra emelkedett. Ami tovább cizellálta a játékot, az a pilóta kártyák (lényegében spec. karakterek) és különféle felszerelés kártyák behozatala volt. Az AoD-ban megjelent (és a további kiadásokban) mech-ek hűtés-tárcsáján ugyanis kiképeztek két kis mélyedést, amibe a spec felszerelést, és a pilóta kártyákat (1-1 db) lehetett helyezni. A DA-es kiadású mechek így sajnos kis hátrányban voltak (nekik még nem volt ilyen opció), de mi szimplán csak felírtuk, vagy valami jelzővel ábrázoltuk ezeket.
Akkor hát lássuk a résztvevő egységeket:
Dragon’s Fury frakció
Erin Jhonston – Jupiter roham-mech
Marksman MkI. – nehéztank
3 db trackbike – mechanizált gyalogság
1 db battle armour – ugrórakétás gyalogság
Steel Wolves frakció
Kendrick Fetladral – Mad Cat III közepes-mech
JES II. Missile Carrier – LRM rakétákat hordozó tank
Padilla Artillery Tank – tüzérség, könnyű jármű
2 db Hauberk Battle Armour – LRM rakétás gyalogság
6 db Cavalier Battle Armour – ugrórakétás gyalogság
3 db Fenris Battle Armour – járművadász gyalogság
A terep:
A MechWarrior-ban a terepelemeket a kezdemény-dobás után, a nyertes kezdi el felpakolni, de felváltva történik, általában 4-6 db terepelem segítségével. Ez már egy stratégiai fogás, mivel a szabály szerint bárhová lehelyezetők a terepek, kivéve a deployment zone, illetve a pálya széle és más terepek 3”-es körzete. Amúgy viszont más megkötés nincsen. Természetesen az ember olyan terepet választ, ami egyrészt előnyös neki (lásd a tárcsákon szereplő különleges képességek), és/vagy hátrányos az ellenfélnek. Azonban a Warhammer-hez képest a MechWarrior terepek kissé szegényesnek tűnnek, de kisebb helyen is játszhatóak, így az én asztalom tökéletesen megfelelt a célra. (a legnagyobb átlagos lőtáv 14”, így azért nem nagyon vannak – a nagyobb tüzérséget kivéve – egész pályát átlövő egységek)
Deployment:
Ügyfélszolgálatos Erin csatamechjét a jobb szélre helyezte, abban a reményben, hogy a kis tavacskába belegyalogolva plusz hűtést kapjon. A Marksman tank a bal szélre ment, míg a trackbike-ok középen voltak.
Én Erinnel szembe leraktam a tüzérséget, és hozzá két Cavalier B.A.-t, hogy legyen egy kis gyalogsági támogatása, és 3 egységet már 1 paranccsal is lehet mozgatni, ami nagy jóság. A maradék 4 db Cavalier középen álldogált, hogy a jumppack-et kihasználva vagy a Marksman, vagy Erin oldalába-hátába tudjanak kerülni. A Fenris kutyák a tüzérséghez közel, de még a blokkoló terep fedezékében várták, hogy előrontsanak. A bal szélen Kendrik Mad Catje, és a JES II-es a két Hauberkkel megtámogatva indultak neki, hogy Marksmant és trackbike-okat kicsinálják.
Az első kör:
A tüzérségemet előre indítottam (túl messze volt, hogy Erint elérje) a jobb szárnyon, míg a balon a mechet és a Missile Carriert toltam előre. A Fenris bagázs is előrébb vágtatott.
Erin ahogy vártam, belegázolt a vízbe, míg a tank és trakbike-ok jöttek előre.
Második kör:
Megterhelve (pushing) a tüzérséget, elkezdtem puhítani Erint (a tüzérség páncéltörő a lövedéket használ), míg a többiek is helyzkedtek, illetve Kendrick nem kapott parancsot, így hűlt egyet.
Harmadik kör:
Erint sikerült a tüzérségnek megsebeznie, de még sok katt volt hátra, hogy felrobbanjon. Iginek választania kellett, hogy hagyja hátul, de akkor a tüzérség komótosan rommá lövi, vagy elindul, és nevéhez méltóan megpróbálja kicsinálni. Végül is csak elindult az a fránya mech kifelé a vízből, ami nekem kedvezett. A Fenris egység közben elindult, hogy oldalba kapja a Jupitert.
Kendrik elhasznált egy anti-infantry képességet, amivel egyrészt jobb lett, másrészt mind a három track-bike-ot tudta sebezni. A marksman is lassan lőtávba ért, de Igi nem terhelte halálra a tankot, így végül nem lőtt.
Negyedik kör:
A tüzérségem, mivel Erin elmozdult – borzalmasan mellélőtt, és ezzel meg is pecsételődött a sorsa, a Jupiter rakétái cafatokra tépték. Viszont a Fenris egység felhasználva egy páncéltörő lőszert, újabb két kattal csökkentették a mech erejét. A közeledő 4 db Cavalier nem sok jóval kecsegtetett, ugyanis ők is képesek a nehéz mechek páncéljának az áttörésére. A bal fronton Kendrick forralta a mech-jét, de nem lett baja, és szétlőtte az utolsó gyalogságirtó lőszerével a Trackbike-okat. A JES II-es és a Hauberk csatapáncélok megpróbálták a Marksmant meglőni – ami, ha nem nézem be – akkor sikerült is volna, de így mellélőttek. (+2-őt számoltam valamiért a két gyalogos miatt, de amúgy +4 járt volna) Szerencsére a Marksman tank elhibázta a Mad Cat-et, így Kendrik immár teljes harci erejével tudott lőni.
Ötödik kör:
Igazából itt mindenki pihent, egy kissé szét voltak hajtva az egységek.
Hatodik kör és befejezés:
Innen már felgyorsultak az események. Erin hiába sorozta végig a közeledő Cavalier gyalogságot, azok szép módszeresen, karöltve a Fenris páncélokkal rommá lőtték szerencsétlent, anélkül, hogy akár egy gyalogost megölt volna. A Marksman tankot pedig a JES II-es és a Hauberkek csúnyán megsebezték, a kegyelemdöfést pedig Kendrik adta meg rakétái segítségével.
Összefoglalva, a sok lúd-disznót győz elv érvényesült, és hiába a hatalmas csatamech, ha a gyalogság ízekre szedi –vagy még rosszabb, foglyul ejti. (ezt elfelejtettem) Az acélfarkas gyalogság a rengeteg páncéltörő képességgel és a 6 kattos életereje miatt már sok nehéz helyzetet fordított meg.
- Seyla -
Ladislaus
Utolsó kommentek