A legfiatalabb, legfejletteb, "Békével jöttünk - tüzet nyiss" nemzet
fiai kerülenk terítékre:
Modellezés összesen : 12 pont (a 15-ből)
Figura-ellátottság: ebből a szempontból nem lehet panasz a fajra, mindenhez van miniatúra. Ami meg nem tetszik GW kiadásban, megveheti dizájnos Forgeworld modellben.
Műanyag figurák: bár szerintem talán a legjobb battleforce-al rendelkeznek, de a pathfinderekre, broadside-okra, vespidekre alaposan ráférne a ráncfelvarrás, ahogy a Krootoxokra is. Ezt leszámítva akínálat rendben van.
Konvertálás: lehet, hogy csak bennem van a hiba, de a manga kinézet van annyira egyedi, hogy nem nagyon indokolja a konverziót. Letisztult vonalakkal rendelkező, "steril" sereg, ennek ellenére látni roppant ötletes megvalósításokat.
Játék összesen: 18 pont (a 35-ből)
Szabálytámogatottság: a kifutóban lévő codexek táborát erősíti ez a faj, kb. az Eldákkal egy szinten van; még nem játszhatatlan, de lenne mit felhúzni.
Lövés: sehol máshol nem tudnak annyi S10 AP1-es fegyvert pályára rakni, mint ez a sereg, plusz egyetlen alap puska sem rohangál 5-ös erővel és 30"-es hatótávval. És ugye ott az allmighty markerlight is. A Crisis-fegyverplatformok pedig már csak a szem meggy a habos torta teteján.
Közelharc: Szégyenletesen alacsony értékeik szinte ordítanak az 1 pontért, de pár dolog miatt, mint a wargear (failsafe detonator, bonding knife), spec szabály (rohamfázisban történő 6" mozgás), megszavaztam nekik a két pontot. Ebben az is közrejátszott, hogy az ellenfél tudja, hogy távolról álldogálva sz@rrá fogják lőni, így mindenképpen közelharcba fog menni - a Tau játékos viszont számít erre, így beáldoz egy harmatgyenge osztagot, hogy utána a szabadban ácsorgó rohamozót cafattá szaggathassa. Így ugyan kifordított értelemben, de tervezhető a közelharc.
Pszíképesség / pszívédelem: A Tauknak semmi közük a hipertérhez sem a háttértörténetben, sem a játékban. Így sem az előnyeiből nem részesülnek, sem kivédeni nem tudják az ellenük irányuló mágiát. Utóbbit azzal orvosolják, hogy cafattá lőnek minden mágiahasználót, mielőtt az elkezdene varázsigéket mormolni.
Tápos sereg: Ha Tauval játszol, Broadside ide, Hammerhead oda, nem nagyon fogják rádsütni a tápos játékos bélyegét. Azért a tizensok Crisis öltözetes + 9 Broadside összeálíltásokkal még mindig ki lehet csapni a biztosítékot :)
Versenysereg és változatosság: újfent egy nehezen pontozható szempont, mert Taut nagyítóval kell keresni a versenyeken. Amiről eddig olvastam, az eléggé vegyesfelvágott volt, de a Crisis / Hammerhead / Broadside triót nem szokták nélkülözni.
Tanulógörbe: alapból az "állok és lövök" stílus nem tűnne túl bonyolultnak, pláne a markerlight és Jet-pack öltözet támogatással - de el kell sajátítani az apróbb finomságokat (Fish-of-Fury pl.), valamint meg kell ismerni, hogy melyik ellenfélnél mi a célpont-prioritás, hogy ne verjenek péppé a mostani, közelharc-túltengéses időkben.
Összesen: 30 pont
Bólogatsz? Anyázol? Kommentbe vele!
Utolsó kommentek