Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.10.03. 13:00 Petrow

Kutyavonyítás

Vala az Úr 2001.-ik esztendejében a dicső wargamer, aki úgy döntött, hogy keservesen megkeresett forintjaiból házi kedvencnek vesz egy Farkast. Nem is akármilyet, hanem olyat, akinek félelmetes hírével csak éles agyara és gyorsasága vetekedhetett.
A gazda hűen ápolta, etette, gondozta kedvencét, azonban az idő csak telt, telt és telt, a Farkas pedig nem akaródzott átadni a helyét az új nemzedéknek.

Pedig jöttek a trónkövetelők, akik sorban pályáztak a wargame-alfahím rangra. Emellett hősünk toportyánja is egyre öregedett, szőre megfakult és itt-ott foltokban hullott, karmai elvástak, és agyarai - bár még mindig félelmetesek voltak - már erőteljesen megkoptak.
Azonban 8 év után felcseperedett az új alom, hogy újra rettegéssel töltse el a Farkas ellenségeit!

Lássuk, mit is kap az, aki hazavisz egy kölyköt a kisállat-kereskedés elé kihelyezett kartondobozból!

A Farkasok háttértörténetének bővebb taglalásától most eltekintenék, ha valaki a jobb oldalon található Space Wolf Tag-re kattint, és a posztrengetegben megtalálja a legrégebbi bejegyzést, az gyorstalpalón kitanulhatja a farkasok élettörténetét.

Szedjük hát szét az új codexet!

Régi ismerősök

A sereg eddig is egy rakat spec szabállyal dolgozott, és ez most sincs másként. Minden osztag alapból kapja az űrgárdistáknál már megénekelt And They Shall Know No Fear tápot, az Acute Senses képességet (éjjeli harcnál újradobhatja a látótávolságot), valamint a Counter-Attack skillt (ha megtámadják, Ld-teszt esetén ellenrohamoz, +1 támadást kapva).

Ezek komolyabb változásokat nem hoztak, az azonban már igen, hogy akár 4 HQ-t is vihetsz, ugyanis 1 Slot 2 választás behozatalát engedélyezi. Herohammer rulz. Ehhez társul némi megkötés, ui. két karakter nem vehet fel azonos wargear kombinációt, nem kaphatja meg ugyanazt a Saga-t (erről kicsit később), és ugyanaz a pszí képesség kétszer nem szerepelhet a seregben. Ez mondjuk a codexben elég érdekesen van felsorolva, ami komoly félreértésekre adhat okot. Nem csoda, hogy villámgyorsan beígérték a FAQ kijövetelét. Vicces, hogy már a codex megjelenése előtt kiszivárgott infók alapján is közel fél tucat hibát találtak a különböző fórumok játékosai... Szóval van, ami nem változik.

Mivel egy renitens SM káptalanról beszélünk, ezért elvárható, hogy a legújabb Marine tápok közül pár ide is bekerüljön.
Körünkben üdvözölhetjük a Land Speeder Squadront, a Dreadnought-ot és Venerable változatát, a 3 fajta Land Raider variánst, a Predatort, a Vindicatort, a Whirlwindet, valamint a csapatszállítók közül a Rhino - Razorback - Drop pod triót. Utóbbi annyival fejlődött vissza, hogy a pontos leérkezést segítő Locator beacont a Farkasok lespórolták  Cserébe a termik is beszállhatnak az acélkapszulába. Ezekről a játékszerekről bővebben  itt és itt olvashatsz.

Megváltozott ismerősök

Wolf Lord és Wolf Guard Battle Leader: a két HQ most már külön szerepel, bár opcióik nagymértékben megegyeznek. Mindketten vehetnek fel Saga-kat. A WGBL olcsóbb, egyel kevesebb sebponttal, WS-el és Ld-vel rendelkezik, ellenben megkaphatja az überbrutál Thunderwolf hátast, ami +1 Erőt, Szívósságot és Támadást ad, emellett a közelharci támadásokat felruházza a Rending szabállyal. És még egy apróság: emberünk így csak a Fenrisian farkas falkákhoz, vagy a Thunderwolf Cavalry-hoz csatlakozhat, de Beastként (!) mozog. És igen, egy Powerfisttel bizony S10-es támadásokat ad le... aki ezt kitalálta... Mondjuk a tápolást nem adják olcsón, így 10-ből tízszer lesz létszámfölényben az ellenfél, legyen az horda , vagy akár egy elit-sereg.

Rune Priest: igazi "Zero-to-hero" eset. Jelenleg az a helyzet, hogy egyetlen SM pszí-használó sem érhet a nyomába. 100 pontért a Rúnafegyvere - amellett, hogy ugye pszí-fegyver - 2+-on sebzi a démonokat, 4+-ra hatástalanítja a 24"-en belül használni kívánt pszí-képeségeket, emellett a 7 fajta Wolf pszí-ből kettőt alapból megvehet, és +50 pont ráfordítással akár mindkettőt el is lőheti körönként. Wargear-je se kevésbé tiszteletet parancsoló: a standard Artificer Armour náluk Runic Armour néven fut, és 5+-os védelemmel rendelkezik a sebző pszí-képességek ellen. Vehet magának Wolftooth Necklace-t (3+-ra talál közelharcban), Wolf-tail talismant (a már említett 5+-os védelem, csak ez mindenféle pszí ellen), vagy a vicces Chooser of the Slain kiber-hollót is. Ez a kis játékszer 18"-en belül megakadályozza az infiltrate képesség használatát (ami néha életet menthet), valamint ha az ellenfél rálát a Chooserre, akkor a könyvtáros erre az osztagra +1 BS-el lőhet.
A pszí-képességei:
Thunderclap: talán az egyetlen, ami használhatatlan, lényegében egy S3 Ap5-ös nagysablon, aminek érintenie kell a priestet.
Living Lightning: a hátul sunnyogó tüzérség elhárítására fantasztikus. S7 AP5, Assault D6, és végtelen lőtáv.
Storm Caller: az előző kiadáshoz képest némileg butított, 6"-en belül 5+ covert ad. kiegészítő képességnek jó lehet.
Tempest Wrath: Jetbike és droppod seregek rémálma. Az ő körükben ugyanis a Priest 24"-es körzetében minden terep veszélyes ÉS nehéz-terep.
Fury of the Wolf spirits: 5 lövés, különböző profilokkal, amik veszteség esetén moráltesztet okozhatnak. Sajna csak 12"-re visznek, így veszélyes velük mókázni.
Murderous hurricane: 18"-re lövő támadás, 3D6 S3AP- sebet adhat le egy egységre, ami a következő körében a terepet szintén veszélyesnek és nehéznek kezeli. Az elda jetbike-ok imádni fogják.
Jaws of the World Wolf: a legtöbb vitát kiváltó "Carnifex-gyilkos képesség". Lényegében húzol a Priesttől egy vonalat, és 24"-en belül minden érintett modellnek Kezdemény-tesztet kell tennie. Ha bebukta - mehet zuhanyozni. Értelemszerűen a 4-5-ös kezdeménnyel rendelkező modellek nincsenek annyira veszélyben, mint az 1-2-es I-vel megvert orkok, necronok, vagy Carnifexek, de terrorfegyverként ellenük is jó lehet.

Wolf Priest: eléggé kigyúrt lett az előző kiadás óta, jó káplánhoz méltóan Fearless, 4+-os mentője van, a sebzésújradobó trükkjét pedig lecserélte az Oath of War-ra. Ezzel a harc elején kiválaszt egy egységtípust, akiket onnantól kezdve ő és az osztaga Preferref Enemy-ként kezel.

Logan Grimnar: a csókából 275 pontért igazi Marneus Calgart faragtak. Újonnan jött képességeinek hála a Wolf Guardok troopként hozhatók (így elérhető vele a full termi wolf-sereg), valamint a csatlakozott osztagnak körönként különböző tápokat adhat. Emellett ethernal warrior is, szóval jelentősen javult a használhatósága.

Ragnar Blackmane: továbbra is közelharci hentes, rohamnál +1 helyett D3 extra támadást kap ő is, és az osztaga is. Emellett játékonként egyszer a 12"-en belüli Wolf egységek Furious Charge-al támadnak. Sajnos 65 ponttal drágább lett, mint korábban, és így már eléggé meggondolandó, hogy behozzuk-e.



Ulrik the Slayer: a főpap olcsóbb lett, de nem sokkal használhatóbb. Ugyan T5-ös ellenfelek ellen újradobhatja a találatot és a sebzést, és közelharcban az önálló karakterek csak Ld-teszt dobása után támadhatják, de 180 pontért ez kevés.

 

Grey Hunters Pack: kellemesen felerősödött választás. A káoszgárdisták áráért gyakorlatilag megkapták a CSM fegyveropcióit (a nehézfegyverek kivételével), és az űrgárdisták spec. képességeit (a Combat Squads kivételével). Mivel így közelharcban fixen 3 támadást kapnak, érdemes feltankolni belőlük.

 

Blood Claw Pack: ők is sokat fejlődtek - vissza. Az egyel rosszabb WS és BS, valamint a rohamnál +2 támadás továbbra is megmaradt, de ugyanannyiba kerülnek, mint egy GH, és emellett most már csak 1 spec. közelharci hozhatnak. A Headstrong szabály továbbra is bejátszik, így darálásra ideálisak, de ha objektíva-foglalásra kellenek, a GH jobb választás. Speckó karakterük Lucas The Trickster, aki inkább vicces, mint hasznos. Különleges szabálya, hogy ha elfogynak a sebpontjai, akkor a vele talpkontaktban lévőket is magával viszi a pályáról, egy kockadobás után. Barátot és ellenséget is...

Skyclaw / Swiftclaw Pack: a korábban már meglévő Blood Claw változatok, ugyanazokkal az előnyökkel és hátrányokkal, mint talpas változataik. A motorosok SM szemmel nézve drágák, a Skyclaw pack viszont szemtelenül olcsó: 18 pont darabja! Hozzájuk egy nyomdahiba miatt nem csatolható Wolf-Guard Leader, de már ígérik a javítást.

Long Fang Pack: eddig az áruk volt a fő hátráltató, amiért nem jöttek, most az alacsony létszám lett az egyetlen negatívumuk. A fixen 5 fős osztag 75 pontért jön, és a 4 Fang köteles egy nehézfegyvert venni. Az 5 pontos Heavy Bolter, vagy 10 pontos Multimelta / Missile Launchert figyelembe véve ez nem túl megterhelő.



Iron priest: Alapból Thunderhammer és Runic Armourfeszít nála. Emellett T5-ös Cyberwolfok is kísérhetik, valamint kaphat Thunderwolf Mount-ot is. Jó hentes lenne, de az elit kategóriában komoly kihívókkal kell megbirkóznia.

 

 

 

Wolf Guard: a korábbi cikkben írtaknak megfelelően alkothatnak külön elit-választást, illetve 1-1 figurájukat kioszthatod osztagvezetőnek is a különböző Packok élére. A codex egy egész oldalt szentelt az opcióik leírásának, amitől én most megkímélnélek titeket. Röviden: sz@rrá kombózható egység, és termipáncélba bújva igazi hentesbrigád. Így mondjuk nem tudnak teleportálni, de egy Land raider hozzáadása megoldja a dolgot.
Upgrade karakterük Arjac Rockfist, aki egy Lysander Light, kiemelkedő közelharci képességekkel, plusz a thunderhammerét is el tudja hajítani 6"-re, hogy ott egy S10 Ap1-es találatot adjon le. Jah, és a roham körében már újra ott terem a kalapács a kezében – ezek után mondja még valaki, hogy a Wófok' techno-barbárok :)


Wolf Scouts: A Farkas felderítők közé kerülni nem előfeltétele a káptalanba lépésnek, hanem megtiszteltetés. Ennek megfelelően statisztikáik nem sokat változtak, eddig is jók voltak, most is azok. A többi rejtőzködő lesipuskással szemben inkább közelre tudnak roppant veszélyesek lenni, a módosított Behind Enemy Lines szabálynak hála pedig egyetlen hátsó védvonal sem lesz tőlük biztonságban.


Újoncok és régi visszatérők

Njal Stormcaller: 245 pontért az egyik legdrágább, de legtöbbet is tudó karakter. A speciális pszí-használók között (Ahriman, Tigurius és tsai) messze ő mutatja a legtöbbet a pontjaiért, viszont a jelenlegi megfogalmazás mellett másik Rune Priest nem jöhet mellé.
"Természetesen" alapból tudja az összes pszí-képeséget a Priestek eszköztárából, melyekből hármat használhat el körönként, tápos Rúnapengéje 3+-on lekapcsolja a pszí-képességeket, Nightwing nevű madara pedig D3 S3-as támadást ad le a Njalt megtámadó ellenfélre. A legszemetebb képessége azonban a Lord of Tempest nevet viseli, ami a játék előrehaladtával egyre durváb lesz. A képességének meghatározásához a körszám +D3-at kell összeadni. Ez hármas esetén csak egyel csökkenti az ellenfelek BS-ét 24"-en belül, de egy 6-os esetén már 9-es erejű villámokat ereget, 18"-re. Ennek ellenére nem legyőzhetetlen, T4 és 2 sebpont, egy 4+-os sebezhetetlen mentővel kombinálva, tehát egy jól irányzott lascannon lövés kivonhatja a Szelek urát a forgalomból. Arról nem is beszélve, hogy az áráért 2 közepesen tápolt Priestet is hozhatsz.

Canis Wolfborn: fura szerzet, egy hatalmas Thunderwolf-on lovagol, emellett villámkarmokkal aprítja az ellent. Neki hála a farkasfalkák (Fenrisian Wolves) troopként is jöhetnek - aminek mondjuk nem sok értelme van, lévén nem foglalhatnak objektívát. A toportyán speckó szabálya, hogy ha az ellenfelek körbeveszik, akkor a talpkontaktban lévő ellenlábasok számával helyettesítheti az alap-támadásait. Mivel drenya-talpon van, ezét akár 10 modell is körbeállhatja, ami gigászi pofozkodáshoz vezethet. Mondjuk e nélkül sem kell félteni őt, I5 A5, S5 T5 W3 emellett rending + a Wolf Claw miatt ő dönti el, hogy a találatot, vagy a sebzést dobja-e újra...

Bjorn: 270 pontjával a játék legdrágább járműve, ehhez képest ANNYIRA sokat nem tud felmutatni. Venerable, emellett van egy beépített 5+-os mentője minden lecsúszó, vagy átütő találat ellen, és alapból 7-es erővel, valamint egy Assault Cannonnal rohangál. Ha benne van a seregben, a Wolf játékos újradobhatja a kockát oldalválasztásra. Ennek ellenére csak 1 lépegető, amire az 5. kiadás melta-túltengése elég nagy veszélyt jelent, és - bár halálával a Wolf sereg Fearlessé válik - ha kilövik, baj van. Többek között azért is, mert ha nincs vele a játék végére baráti modell talpkontaktban, akkor D3 extra Győzelmi Pontot ér, a területfoglalós játékokban pedig egy plusz objektívaként kerül fel a játéktérre.

Lone Wolf: vicces, de kicsit nehezen megjátszható újdonság. Lényegében egyfős kamikaze osztagról van szó, aki 20 pontért Ethernal Warrior és Feel no Pain képességgel rohangál, plusz T5 ellen újradobja a sebzést. Ami az igazán vicces benne, hogy csak akkor ér Győzelmi Pontot, ha a csata végével életben marad. Sajnos mindig egyedülálló egység, és csapatszállító, vagy deep strike-os termipáncél híján eléggé lomha, így pont a killpointos küldetésekben cselezhetik ki könnyen.

Thunderwolf Cavalry: ez lesz az az egység, ami itthon és a külföldi fórumokon is sokaknál kiveri majd a biztosítékot. S5 T5, Beast, alapból 4 támadás, plusz a gazdájánál BP + CCW, emellett a Counter-Attack miatt ezeket fixen le is adja. Jah, és el ne felejtsem: rending. Ami még extra durva, hogy lehet nekik venni Storm-shiled-et, (3+ sebezhetetlen mentő), az egyik figura pedig kaphat Powerfistet, vagy Thunderhammert. Igen, az bizony S10. És igen, 5 darab ütés. A lovasság darabonként 50 pont, tápolással az 1-5-ös létszám mellett is gyorsan felszökik az áruk, de jól használva behozzák a pontjaikat. Ami a Démonseregnél a Blood Crusher, a SM-nél a Thunderhammer-es Terminátor, vagy az Orkoknál a motoros Nob, az a Wolfoknál a Thunderwolf Cavalry. Egyetlen tényező hátráltatja, hogy minden sereg velük kezdődjön, mégpedig az, hogy nem adtak ki hozzájuk figurákat. Így jelenleg csak a Canis Wolfborn figurából lehet hozzájuk konvertálni, ami azért nem kicsit munka- és pénzigényes móka.

Fenrisian Wolf pack: átkaroló osztag, az egyetlen, ami a szép emlékű Eye of Terror codexből átavanzsált az új kiadásba. Beast-ként mozgó, 8 pontos farkasok, akiknek a S4 T4 A2 karakterisztikája Ld5-tel és 6-os mentővel párosul. Biztosan van benne fantázia, de a rohamosztagok közül lehet jobb dolgokat is hozni.


Sagan virágzik a tök...


Ha már úgyis olyan sokszor emlegettem, ejtenék pár szót a codex legújabb lehetőségről, ami nem más, mint a különböző legendás történetek - más néven Saga-k - megvétele a hősöknek. Ezek lényegében jól hangzó speciális képességek, melyeket 1-1 modellnek vehetsz meg. Cserébe a karakter pl. Ethernal Warrior lehet, vagy a közelében lévők újradobhatják a morálteszteket. Ezeknek papíron vannak hátulütőik is, de ez a játékban semmilyen módon nem érvényesül.
Egy konkrét példa a Saga of the Hunter segítségével a karakter Outflankkel jöhet be, és megkapja a Stealth képességet. A "történet" alapján egy ilyen karakternek mindig reservben kell maradnia, és nem állhat fel normál módon a sereggel. Ha mégis megtörténne, akkor... Szégyelld magad, és ennyi. Nem mondom, végre van fantázia és kreativitás a tápolás mögött, de inkább láttam volna egy olyan megoldást, hogy ha az előírt követelmények nem teljesülnek, akkor az ellenfél +1 Victory Pointot kap, vagy egy egysége nem foglal objektívát. Vagyis valami kézzel fogható hátrányt, ha nem elég "Wolfosan" játszol.


Végszó

SAM apó anno egyetlen komolyabb hátulütőként azt jelölte meg a sereggel kapcsolatban, hogy nehezen beszerezhetők a miniatúrák. Nos, ez az akadály elhárult, az új SW álleejtésre ingerlő műanyag-kitekkel jön ki (különösen a Termi-készlettől vágod majd magad hanyatt). Mostani jelentősebb hátránya talán csak abban mutatkozik meg, hogy más MEQ seregekhez képest kisebb mennyiségű nagytávú tűzerőt tudnak felmutatni, de ezt bőven kompenzálják közelharcban.

Egy szó, mint száz: az új játékosokat biztosan megnyeri majd magának a SW sereg, a veteránok pedig 8 év böjt után egy jó nagy adag, első osztályúan fűszerezett tatárbífsztekkel csillapíthatják farkasétvágyukat!

Következő codex 90%-os valószínűséggel a nidák lesznek. Természetesen őket is szétcincáljuk majd. Vagy ők minket.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

14 komment

Címkék: ismertető hobbi űrgárdista miért jó játszani spacewolf


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr371424846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.10.03. 19:35:37

Na ha rámszakad a lottónyeremény, akkor ilyen 40k-s seregem lesz. Már úgyis régóta terveztem.

rudeboy1969 2009.10.04. 09:46:27

Én első sorban annak örülök, hogy viszonylag szép, vagy kis munkával széppé tehető figukat hoztak ki a sereghez. Bár a mosolygós farkassal (meg az egész koncepciójával) nem vagyok kibékülve, a Lukas meg az új Nyál nagyon tuti babák lettek. Ha a műanyag szarokat nem gyűjtöm le, akkor még csődbe sem rakja a büdzsét. Viszont fakkGW amiért kiszedték a leman russt. ( tank + fw turret kb 10000 huf)

Mértkellnick? 2009.10.04. 09:55:59

Egyik szemem sír, a másik nevet. Egyrészt éljenek a farkasok, nagyon szimpatikus sereg, jó minik, király történet, másrészt: mi ez a táplicit már megint? Mi az, hogy már megjelenés előtt javítani kell egy tucat helyen a kódexet? Nyomdai hibák stb. Újabban az a benyomásom, hogy a sarki vegyesbolt is többet ad magára, mint a GW. És miért lett jegelve a DE és Necron kódex? Tavaly még úgy volt, hogy ők jönnek, ilyentájt már biztosan... most meg megint a 'nidák. Tudom, tudom, eleget sírtam már, ne romboljam a morált, de azért ezek olyan dolgok... Mindenesetre jó ez a könyv, és nekem az IG is tetszett, a beszámoló is nagyon ott van, csak lehetne már végre egyszer azt mondani, hogy ez igen, ez 100%-os teljesítmény...

Ladislaus 2009.10.06. 12:41:33

A fluff ott van, nem kétség, de az erőegyensúly (nem)kissé eltolódni látszik az űbertáp felé...

ügyfélszolgálatos 2009.10.06. 16:00:59

@Ladislaus: Ha ilyen tápokkal nyomták volna a Horus Heresy alatt akkor eléggé gyorsan lenyomták volna az öreget. Szerintem az Űrgárdisták ilyen méretű tápolása már gáz.

DolfikaVik 2009.10.06. 19:20:35

@ügyfélszolgálatos: Höhö, már a mostani űrgárdista kódex is gázosan tápos... Ez meg még rátett egy lapáttal. De ez van. Mindig az aktuális legújabb kódex a legtáposabb.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.10.06. 19:31:10

Nem akarom folyton a PP-t hozni ellenpéldaként, de ott pölö éppen nerf-elik a táposra sikerült figurákat a második kiadásban. Ha a GW vezetőségét lecserélnék a PP főnökeire, olyan sikertörténet folytatódna, amire minden warhammer rajongó régen vár - de ilyen szerencsénk sajnos nincs...

ügyfélszolgálatos 2009.10.06. 23:01:57

@tengerSAM: Ja és a végére egy béna fércmunka világgal és manga modellekkel lenne a GW is felszerelve.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.10.07. 06:04:57

@ügyfélszolgálatos: special ha már manga, akkor azok a tau modellek. A PP-nél én eddig egy mangás figurát láttam csak.

rudeboy1969 2009.10.07. 08:45:39

@ügyfélszolgálatos: Fércmunka világ? Olvastál már NQ-t, vagy a witchfire-t? Csak azért, mert itt nincs faszrakéta még nem fércmunka a világ, csak MÁS a hangulata. A Mutant Chronicles világánál meg mondjuk azért sírnál, hogy egy az egyben lopták a GW-től...

Véleménye mindenkinek lehet, csak csúf kapufákat lehet rúgni az erőteljesebb kijelentésekkel. Én imádom a GW-t is, De ha most ki kéne festenem még egy űrgárdistát, valszeg sírva fakadnék. Mégse szidom azokat a dolgokat, amik megítélése teljesen szubjektív.

A manga baba kifejezés meg max az Anime Tactics figurákra áll. Ha bajod van azzal, hogy honnan veszik a sculptorok az inspirációt, nagyon sok gyönyörű történelmi játék van, azt tudom ajánlani.

tSAM meg szerintem a kijelentésével két cég menedzsmentjét minősítette. Tény, hogy a GW már nagyon multi, és látványosan olyan lépéseket hoz, ami egy érdekeit védő multi cégnél alap, de egy pár ezres "társhobbista" réteg igényeit kiszolgáló cégnél visszatetszést kelt. Ha a vezetőség szintén a játékosrétegből kerülne ki, lehet hogy másképp döntenének, és nem tennék a "knowhow"-t mindig a "goodwill" elé. Ez a mentalitás az, ami a PP-nél változni látszik, nem biztos, hogy nem azért, hogy a konkurenciával szemben is megkülönböztessék magukat.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.10.07. 08:55:19

Rudeboynak igaza van, én a vezetőségről beszéltem és nem a játékok háttérvilágáról és a figurákról.

Mértkellnick? 2009.10.07. 11:14:46

Na jó, úgy érzem, hogy megint én indítottam ezt a parttalan vitát, elnézést érte, csak nehéz megállni, hogy ne kritizáljak nyilvánvaló hülyeségeket (helyesebben, hogy ne bólogassak, mikor Petrow megemlíti őket). Ettől függetlenül egyet kérnék: mindenki próbálja kihámozni, hogy miről is szól éppen a vita. Én annyit mondtam, hogy a kódex túl van tápolva, hogy hemzseg a hibáktól és más, sürgősebb dolgok helyett készült el. Erre most ott tart a beszélgetés, hogy a PP mekkora szar, mert egy "közepes" világra gyártott egy problematikus (szerintünk, "rajongók" szerint is!) frakciót. Mi? Hogy kerültünk ide? Talán Sam vitte kissé félre a diskurzust, talán a rosszindulat, de én azt kérem, válasszuk el egyszer s mindenkorra a szezont a fazontól. Köszi!

rudeboy1969 2009.10.07. 11:31:45

@Mértkellnick?: Végül is tényleg gáz ebben a topicban vitázni minden másról...

Szóval vissza Leman Russ fiaihoz. Engem még ez a rendház győzött meg arról, hogy el kell kezdenem a hobbit. Még 14 évesen bámultam Raymund mester keze munkáját, ahogy a rendőr szín felkerült az téglatestű műanyag marinera, és ez annyira inspiráló volt, hogy egy nyáron át melóztam zöldségesként, meg tanítottam angolt egy félhülye csávónak, hogy az összebugázott lóvéból megvegyem a csodálatos és verhetetlen fém Blood Claw osztagomat, és az első festékeimet. Az őrmester még mindig az egyik kedvenc figurám, és már két változatban is megvan, az oldszkúl csávó mellett ebből konvertáltam a 13.hadtest parancsnokát is, ami Golden Gobbo aranyat hozott.

ügyfélszolgálatos 2009.10.07. 14:56:00

@tengerSAM: ja szerintem a Tau részleg is gáz.
@rudeboy1969: Elolvastam a Geistwald oldalán a világleírást és az alapján írtam, hogy szerintem fércmunka. A Mutant Chronicles meg nem tudom, hogy is jön ide.
süti beállítások módosítása