Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.04.04. 00:01 Petrow

A mainstream undergroundja - Of Wolf and Man

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! A cikk a 3. kiadás idején megjelent Space WolvesCodex-hez íródott, az új seregkönyvet kiveséző írásért kattints ide!

Amíg a blogot uralják az újság körüli tervek, elképzelések, és kamu-bejegyzések, addig szép csendben beosonok az unortodox káptalan-sorozat következő részével, ami nem más, mint a Space Wolf sereg!

A többi káptalanhoz képest a farkasok serege amolyan kellemes, high-tech barbár színt visz a polírozott páncéllal virító űrgárdisták világába.

Háttértörténet alapján az Űrfarkasok mindig is vad és kegyetlen harcosok voltak. Az erőt és a becsületet mindenek felett tisztelik a harcmezőn, Leman Russ primarchával az élen. Az ősatya annyira májernek hitte magát, hogy a Császárt sem átallott kihívni párbajra, amikor az az elveszett fiait kereste, és megsértette az éppen részegen vergődő Russt. Az uralkodó a viadalban aztán annak rendje és módja szerint helyre is tette a forróvérű ifjút, aki ezután hűséget fogadott neki.

A káptalan a Hórusz eretnekség előtt és alatt is egyforma könyörtelenséggel mészárolta le a deviánst, az idegent és az eretneket. Vad természetüknek hála számtalanszor összerúgták a port a birodalom többi frakciójával, többek között a Dark Angel-ekkel, és a Thousand Sons légióval is, akiknek a teljes bolygóját elpusztították.

A Farkasok a Császár halála és Russ eltűnése óta az Inkvizíció és az Administratum hivatali apparátusára is magas ívből tesznek. Azt is elég nehezen nyomták le a torkukon, hogy az eretnekség után bontsák fel a légiót káptalanokra, de ezt azért teljesítették. A szerkezeti átalakítást leszámítva viszont nem igazán érdekli őket a Codex Astartes előírása, a káptalant továbbra is 12 óriás-századba, vagyis Great Company-eb szervezik. Ma már sajnos nem játszható a 13. század listája, akik az Eye of Terror kampánnyal kerültek vissza - rövid időre - a köztudatba. Ők a háttértörténet alapján a primarchájuk eltűnése után nem sokkal indultak az Iszonyat Szemébe, az eretnekek, valamint Russ keresésére.

Az egész káptalan elég erőteljesen hasonlít egy barbár hordára, akik egy-egy tökös góré köré gyűlnek, és indulnak el szétszedni az ellenfelet. Lássuk, hogy ezt miként teheti meg az a bátor játékos, aki belevág a gyűjtésükbe.

Jelenleg a Dark Eldák mellett a SW sereg rendelkezik a legrégebbi codexxel. Ez azonban távolról sem jelenti, hogy ne lehetne velük győzni. A GW itt kivételesen összeszedte magát, és egy egészen jó FAQ-val orvosolta az esetleges bonyodalmakat a SW codex és a C:SM között. Bizonyos különleges szabályaik és a régebbi pontértéken megmaradt felszereléseik (5 pontos termi-páncél, 15 pontos PF, stb.) miatt versenyképesség dolgában nem sokban maradnak el a többi káptalan mögött.

Speciális egységeik mellett érdemes felsorolni speciális szabályaikat is, azokból ugyanis egy egész oldalra való van (amikből a legutóbbi kiadás óta jópár érvényét vesztette).

Blood Feud: a Dark Angel-ként és Thousand Sons-ként aposztrofált, WS-el rendelkező egységeket 3+-on találják el, de cserébe azok is 3+-on találnak...

Countercharge: alapból nem nagy flash (Ld teszt után jár a rohambónusz), az viszont igencsak tuningolja a dolgot, hogy pár egységük rohamnál +2 támadást kap... vagyis az esetek többségében édesmindegy, hogy berohanod-e őket, vagy ők rohannak be téged.

Will not teleport: a terminátor páncélok nem jöhetnek le Deep Strike útján, viszont beszállhatnak Drop-podokba.

Acute senses: éjszakai harcban roppant hasznos képesség, a látótávot dobhatod újra

True Grit: a bolterek +1 támadást adnak közelharcban, viszont rohamozásnál nem számítanak +1 CCW-nek.

Különleges egységeik:

Wolf Lord és Wolf Guard Battle Leader: Mindkettő egész olcsó, és kiemelkedő harcos (alapból 4 támadás és WS5), akik hozzáférnek a különböző hadfelszerelésekhez, és Wolfguard testőrséget is vihetnek magukkal. Ez azért is jó, mivel az új szabályok alapján az oszgaton belülről adják le a támadásaikat, nem kell talpkontaktba helyezni őket. Emellett Fenrisi Farkasokat is vihetnek testőrségnek, ami tulképp nem más, mint egy halom plusz sebpont, aki még vissza is harap :) Fontos, hogy a wolfoknál a seregszervezés miatt minden 750 pontnyi sereghez vinned kell 1-1 HQ-t. Így pl. egy 1500 pontos meccsben 2 főnökük lesz, míg egy 2500 pontos összeröffenésben már 3, stb.

Rune Priest: a Farkasok könyvtárosa, aki vehet magának pszí-fegyvert. Hadfelszerelésekkel teleaggatva cefetül drága, de Stormcaller képességének hála eléggé hatékonyan tudja óvni a saját csapatokat. Ez a varázslat ugyanis 12"-en belül egy baráti egységnek fedezéket ad (pontosabban úgy számítanak, mintha fedezékben lennének), és ez járművekre is használható.

Wolf Priest: Káplán és Apothecary funkcióban tetszeleg, vagyis 4+-os sebezhetetlen mentőt kap, és hozzáfér a korábbi Sm Apothecary felszereléshez is. Ezzel egy elrontott - nem instant killt okozó - páncélmentőt figyelmen kívül hagyhat az az osztag, akihez csatlakozott. Sajnos a káplán bónuszait (fearless, Liturgies of Battle) nem adja...

Venerable Dreadnought: egyedülálló módon ő HQ-ként is vihető, bár közel annyira  elszállt pontértékei vannak, mint Űrgárdista megfelelőjének. Old and Wise képessége számomra nem igazán egyértelmű, hogy működik-e az új kiadásban; korábban az első kör megszerzésének lehetőségét újra lehettett miatta dobni.

Wolf Guard: Különleges egység, a többi káptalanra lefordítva leginkább az őrmesterek és a veteránok egyvelegének tekinthető. Összesen 20 ilyen figura lehet a seregben, akik alkothatnak önálló elit egységeket is, és/vagy egyenként a különböző osztagokhoz mehetnek vezetőnek. Mondanom sem kell, mennyire hasznos lehet egy osztagban 3 powerfist, vagy power-weapon... Ezen túl ők az egyetlenek (a főnökök mellett), akik hozzáférhetnek a terminátor páncélhoz.

Wolf Scout: az outflank bejövetelével már nem akkora flash az "Operate behind enemy lines" képességük, mindenesetre ők egyedülálló módon az ellentétes hosszú oldalról is bejöhetnek. Egy ilyen semmiből támadó kommandó energiafegyverekkel, meltapuskákkal és Wolf-Guard vezetővel eléggé sok kellemetlenséget tud okozni a hátsó sorokban. Sajnos csak elitként hozhatók...

Iron Priest: A techmarine helyi megfelelője. A Farkasokra jellemző precízióval nála nem servo arm, hanem egy Thunderhammer van, amivel sokat, és ellenfél-sápasztó statisztikákkal (WS5, A3) csapkod. Vehet maga mellé 5-ös szívósságú Thrall testőröket is (lényegében servitorok). Sajnos miniatúrákat szinte lehetetlen hozzájuk szerezni, így aki szeretné kiélni a konvertálási hajlamait, ennél az egységnél megteheti.

Grey Hunters: egy osztagnak muszáj benne lennie a seregben, amúgy normál marine osztag. Közelharcra gyúrhatóak, de természetesen a rövidebb távú lövöldözésben (plazma, melta, flamer) sincsenek elveszve. Igazi erejük az osztagba vihető 2 plazma-pisztoly és 2 PW/PF, amihez még hozzá jön a Wolf Guard felszerelése.

Blood Claws Pack: Kit érdekel a WS3 és BS 3, amikor +2 támadást kapnak rohamból, egy osztagba akár 15-öt is behozhatsz, darabonként egy mezei SM scout áráért? Az új Land Raider variánsoknak köszönhetően durva mészárlásokat lehet velük rendezni, ha kirohamoznak a tankból. 8 pontos energiafegyver, 12 pontos energia-ököl, 8 pontos plazma-pisztoly... no comment. Headstrong szabályuk nem túl gyakran jelent hátrányt, elvégre ki akarná őket visszatartani a közelharctól? Annyiban mondjuk szívás lehet, ha pont az utolsó körben vonják el őket az objektívától, pláne egy olyan osztaggal, amit nem is tudnak nagyon megsebezni, de ezt ki lehet cselezni egy independent character hozzáadásával.

Blood Claws Bike Pack: ugyanaz, mint fentebb, csak motorral megtámogatva, plusz a közelharci fegyver elvétele miatt egyel kevesebb támadással. Különlegességük, hogy a motorokat lecserélhetik Jump-pack-re is, ez azonban nem ad semmilyen pontkedvezményt.

Long Fang pack: a Wolf Devastator Squad. A játék azon ritka egységei közé tartoznak, akik megoszthatják a tűzerejüket 2 egység között. Mindössze 5-en lehetnek, ezért eléggé könnyen elhullanak, így egy Rhino transporttal megnövelhetjük a túlélőképességüket. Két speciális dolog velük kapcsoaltban: nem kapják meg a counter-attack képességet, és dedikált szállítóként Land Raidert is vehetnek maguknak. Duff-mant idézve: Ooooh yeeah!

Leman Russ Exterminator: Ez viszont kalap kaki, pláne a hamarosan érkező IG variánsához képest. Felesleges rá pazarolni a helyet.

Wolf Lord Logan Grimnar: Bár impresszív közelharci képességekkel rendelkezik, csak 2000 pontos, vagy a fölötti csatákba hozható, és 250 pont még ott is túl sok érte. Speciális képességének hála játékonként egyszer minden baráti osztag +1 támadást kap az adott körre. Emellett Logan eldöntheti, hogy támadásaiból hányat kíván 5-ös erejű energiafegyverként, illetve energiaökölként leadni.

Wolf Lord Ragnar Blackmane: 1500 pontban már találkozhatunk ezzel a karakterrel, aki a maga 175 pontjával jó választás lehet. WS6, 4-5 támadás, 4+ sebezhetetlen mentő, master-crafted bolt-stukker és fagypenge, plusz a Headstrong szabály és a +2 roham-támadást adó Berserk Charge gatrantálja, hogy nem szeretnél a pengéje rosszabbik végén lenni...

Ulrik, The Slayer: 200 pontjához képest annyit tud felmutatni, hogy egy modellnek egyel megemeli a WS-ét, a többi hadfelszerelése jó része pedig már nem ad semmi bónuszt, ugyanis nincs meg a megfelelője a hivatkozásul megjelölt C:SM-ben. Felejtős.

Űrgárdista játékszerek: Nem különleges egységek, de nem elhanyagolható apróság, hogy a puncsgárdista codexből a Farkasok megkapják a Land Speeder variánsokat, az Attack Bike különítményeket, mindhárom Land Raidert, valamint a Whirlwind, Predator és Vindicator tankokat.

Mennyire érdemes belevágni a gyűjtésükbe?

Eléggé. Hangulatos sereg, ami közelharcban iszonyú aprítást végez. Nem mellékes, hogy egészen jó miniaturákat is készítettek hozzájuk, valamint az új űrgárdista játékszerek jelentős részét is megkapták. Modellezés szempontjából rengeteg konvertálási lehetőség akad náluk, talán a legtöbb a SM seregeken belül.

Ahogy a Blood Angeleknél, őnáluk is pedzegetik az új codex kijövetelét, immáron 2009. negyedik negyedévére. Ezt mondjuk nem támasztja alá az a tény, hogy ők kapták a legnormálisabb FAQ-t, így szinte 100%-ban kompatibilisek a jelenlegi C:SM-el.

A kódexükhöz (melynek felleléséhez nyilván nem adhatok segítséget) muszáj beszerezni a normál C:SM-et is. Funplay-re érdemes megkukkantani a 13. század szabályait is, ami viszont mára már tényleg a beszerezhetetlen kategóriába süllyedt :(

>> Itt folytatódik a post >>>" />

6 komment

Címkék: ismertető vendégművész űrgárdista petrow spacewolf


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr901035274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JadenFell 2009.04.04. 06:15:55

Van egyáltalán bármi hátrányuk?

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.04.04. 07:14:42

Igen. A figurák elég nehezen szerezhetőek be a sereghez...

JadenFell 2009.04.04. 13:29:28

Én játékbelire gondoltam. :D Egyébként van akinek tetszik a színsémájuk? Mert szerintem eléggé összecsapott, de ez egyéni szocproblem.

Huntroll 2009.04.04. 13:47:34

@Godf@ther: Szürke. Mint a farkas. Amúgy nekem sem tetszik, de még mindig jobb, mint pl. az Ultráké (smurfs). Szerintem a legjobb színséma a 40kban a ződ-piros. :D

ügyfélszolgálatos 2009.04.05. 23:29:11

@Huntroll: A legjobb színséma a Birodalmi Gárdáé. Akármelyiké.

Mértkellnick? 2009.04.06. 13:25:09

Hát, itt a képeken nem látszik annyira, de ha rendes "acélszürkére" mázolod őket, akkor nagyon babán néznek ki... láttam egyszer az Inkvizítoron egy teljes egészében festett, komplett serget... nos, az az egyik legszebb SM volt, amellyel valaha is találkoztam.
süti beállítások módosítása