SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! A cikk a White Dwarf-ban megjelent Blood Angels Codex-hez íródott, az új seregkönyvet kiveséző írásért kattints ide!
Átolvasva a bevezetőhöz írt hozzászólásaitokat, említettetek itt farkasokat, angyalokat, és templomosokat, úgyhogy kezdem is a sorozatot... a Blood Angelekkel, hehe :)
Az áttekintések az alábbi rendsze szerint mennek majd:
- háttértörténet
- mennyire szívta meg / nyert az 5. kiadással, és az új Marine codex kijövetelével?
- különleges egységek
- mennyire éri meg belevágni?
Essünk is neki.
A fluff alapján a BA sereg az egyik legdicsőbb volt a császár 21 légiója között. Már a Birodalom visszaszerzése idején is derekasan vitézkedtek (Sanguinius primarcha pl. 1-1-re meccselt egy Khorne nagydémonnal), az Eretnekség idején pedig utolsó csepp vérükig védték a császári palotát. A végső csatában Sanguinius Rogal Dornnal együtt a Császárral tartott Horus csatahajójára, hogy szétrúgja fivére seggét.
A dolog fordítva sült el, és a primarcha halála mellett egy másik, az egész káptalanra kiható következménye is volt. Sanguinius ugyanis látta a jövőt, és tudta, hogy meg fog halni. Mivel a káptalan rítusai szerint a vezér vérét még életében beleinjektálták az újonc űrgárdistákba, ezért ezen képessége egy része beléjük is átszállt.
A dolog olyan tökéletesen működött, hogy mind a mai napig a káptalan tagjai az egyes csaták előestéjén érzik ősattyuk haláltusáját és fájdalmát, ami nemegyszer az őrületbe kergeti őket. Ilyenkor aztán nem sok mindennel törődnek, a Fekete Haragtól (Black Rage) elhomályosult aggyal mennek neki minden ellenségnek, vagy éppen a Vérszomjtól (Red Thirst) hajtva puszta kézzel tépnek szé bárkit, aki az útjukba kerül.
Természetesen a főmuftik nem szeretnék, ha az Inkvizíció megneszelne egy effajta devianciát, így a kattant gárdistákból "küldd a fekákat előre" kommandót szerveznek (itt most természetesen a Death Company fekete színű páncéljára gondoltam:)), ami nem nyugdíjas állás.
Eddig nem sokan élték túl a Fekete Harag és a Vérszomj csapását, de ők általában emberfeletti képességekkel megáldva kerültek ki a megtisztulásból. Ilyen például Mephiston könyvtáros.
A BA tagjai pont a fentebb már említett "vérátömlesztéses" rítus miatt nagyon hosszú ideig életben tudnak maradni. Dante parancsok pl. már 1100 éve vezetei a káptalant. Természetesen a többség nem ilyen szerencsés, valószínűbb, hogy áldozatul esnek az őrületnek, vagy harc közben hullanak el.
Ez utóbbi nem elképzelhetetlen kimenetel, ugyanis a seregre a brutális közelharcokban tudja megmutatni, mit is tud (a II. Armageddoni háborúban is alaposan rendet vágtak a zöld csürhe között).
Hangulatban tehát nem rosszak a srácok, lássuk, mit is kaptak / veszítettek el az előző kódexhez képest?
Sajnos tény, hogy a BA sereg már azelőtt a broki rosszabik végére került, hogy az új szabálykönyv, vagy a C:SM kijött volna. Sok fanatikus BA játékos is letette a figuráit a polcra, és a többségük érzését ez a kép jól kifejezte:
Ennél, és a Dark Angels a kódexnél tesztelte a GW először a Combat Squad felállást, illetve drágította meg jelentősen a holmik árát. Ez önmagában is elég nagy csapás volt (25 pontos energiaököl, amíg mások 10-15 pontért vették), de ezt még tetézték azzal, hogy az új C:SM kijövetele után "elfelejtették" szinkronizálni a meglévő egységeket és képességeket.
Alapjáraton az egységek sokkal többe kerülnek, mint a normál gárdánál (egy teljes létszámú Assault Squad pl. 30 ponttal) és a felszerelésük is szegényesebb. Ez gigászi mínuszt jelent a sereg versenyképességében, így nem véletlen, hogy aktív és/vagy versenyre járó BA sereget nagyítóval kell keresni.
Lássuk, egységek tekintetében mennyi pluszt ad a BA sereg. A C:SM-től csak kismértékben eltérő egységeket itt nem részletezem, mivel a kódexből egyértelművé válnak az előnyök és a hátrányok.
Commander Dante: 200 pontjával nem éppen olcsójános, de a képességei koplett csatákat dönthetnek el. Fearless, Jump-pack-je van, 6"-en belül egyel csökkenti az ellenség BS-ét és WS-ét, valamint a 12"-en belüli baráti egységek (teljes egység, nem csak 1 modell!) megkapják az extrabrutál Preferred Enemy szabályt is. Emellett enegriafegyvere, és meltapisztolya is van, így rohamból 6 támadást ver be, ami azért nem rossz. Ha őt hozzuk, nagyobb pontban érdemes a kíséretet is hozzávásárolni, és a zászlóhordozónak odaadni a Company Bannert.
Chief Librarian Mephiston: Kevesebbet tud, mint a Tigurius, de a 3 pszí-képességét (Jump-pack mozgás, +D3 támadás, -1A az ellenfélnek talpkontaktban) nagyon hatékonyan tudja elpuffogtatni. Sajnos pontértékben nem igazán versenyképes...
Chaplain Lemartes: 125 pont egy JP-es káplánért, WS5-tel, aki -1-et ad az ellenfél Ld-jére? Hát persze! Death Company-vel roppant kellemetlen.
Brother - Captain Tycho: ezt a 115 pontot viszont jobb helyre is el lehet költeni, semmi spec. nincs benne a Rites of Battle képességen kívül , ráadásul preferred enemy szabálya is csak orkok ellen ér valamit.
Corbulo, Sanguinary High Priest: semmi baj nem lenne vele, ha nem gyalogolna, így viszont miatta meg kell fontolni a seregösszeállítást. Az mindenesetre biztos, hogy a 12"-en belül adott Furious Charge képessége kellemetlen meglepetéseket okozhat.
The Death Company: a leghangulatosabb egységük, a Fekete Harag miatt halálba indulók társasága. Furious Charge, Rending, Feel No pain, és ennek tetejében bizonyos egységek behozatala után INGYEN kapsz 1-1 tagot hozzá, akik ráadásul nem is foglalják az Elite helyeket. A létszámuk 10-ig bővíthető, és 5 pontért kaphatnak Jump-pack-et is. Hogy akkor mi a hátrányuk? Egyrészt, semmilyen spec. felszerelést nem kaphatnak, másrészt alapból a legközelebbi ellenségre rontanak rá, így egy káplán erőteljesen ajánlott melléjük, hogy oda csaphass velük, ahová szeretnél.
Assault Squad: ők nem sokban különböznek a C:SM kiszereléstől, de a BA-k egyedülálló módon Troop választásként is hozhatják őket.
Baal Predator: nem nagy különbség van a másik predator variánshoz képest, mindössze annyi, hogy a sponsonokra heavy flamer is szerelhető, a toronyban egy TL assault cannon van, és aRhinohoz hasonlóan rendelkezik az Overcharged engine képességgel, ami D6 dobásnál 1-re lerobbantja a járművet, 4-6-ra viszont Fast gép lesz belőle, annak midnen előnyével. Az új kiadásban behozott Ramming pedig igen jól megfér egy fast járműként mozgó, 13-as frontpáncélú tankkal.
Furioso Dreadnought: az Ironclad drenya óta már van hozzá hasonló a normál SM seregben, vastagabb páncéllal, és több opcióval. Ennél viszonta Death Copmpany fejlesztés brutálisabb közelharcossá teszi, mint a tesóját.
Mennyire érdemes belevágni?
Jelenleg csak 3 dolog miatt
- a fluff kedvéért
- ha nincs más sereg, amit gyűjteni akarsz
- ha "Blood Angels" sereg mellett "O' Bold Angels" SM káptalanként is akarod őket használni, a normál SM szabályokkal :)
Elvileg 2009-2010-ben új codexet fogank kapni, de a GW mostani hektikus üzletpolitikáját tekintve erre nem építenék. Hogy 2 dolgot azért mégis felhozzak mellé: a Codex a hozzá tartozó FAQ-val ingyen és legálisan letölthető, és a legtöbb versenyen teljes mértékben elfogadják. A másik, hogy a Bell of Lost Souls csapata egy nagyon hangulatos kis mini kódexet rakott össze, ami azt a nem különösebben vidám helyzetet játssza le, amikor egy egész századnyi Blood Angelen kitör a Fekete Harag...
Utolsó kommentek