
És kb. itt be is fejezhetném a Codex: Inquisition ismertetését, mert ez a "seregkönyv" annyira kakukktojás a többi codex között, amennyire csak lehet. Már az érkezése is teljesen "eretnek" módon történt, de hát mi is lehetne fluffosabb?
Nem voltak előjelei, a megjelenést megelőző 2 hetet leszámítva.
A legvadabb wish-list gyárosokat leszámítva senki nem hitte, hogy külön codexet kapnak.
A Black Templar sereg példáját nézve senki nem gondolta, hogy egy kvázi-önálló faj kap kódexet.
Szóval, mindenkit rendesen meglepett, hogy a Warhammer világának ikonikus szereplője, az Inkvizíció szervezete seregkönyv szinten is képviselteti magát. De mégis, kik azok az Inkvizítorok?
Az inkvizíció a Birodalom csendőrsége. A háttérben tevékenykedő szervezet, a Terra Nagyurainak határkörén kívül / felett / mögött / túl tevékenykedő társaság. Fő feladatuk az emberiség lelki üdvének őrzése, és ehhez nem átallanak szó szerint bármilyen eszközt bevetni. Igen, a "fürdővízzel egyützt a gyereket" elv jegyében ez magában foglalhatja komplett bolygók felperzselését is, mondjuk egy Exterminatus segítségével.
Persze, tévedés lenne csak az ilyen - valóban extrém - cselekedeteik alapján megítélni őket, mert a többség általában jóval csendesebben és kifinomultabban végzi a munkáját. Egy dolog azonban biztos: senki sem állhat a gyanújuk felett. A mutánsok, eretnekek, idegenek és démonok kíméletlen ellenségeiként az inkvizítorok bármilyen segítséget igénybe vehetnek, legyen az egy paraszt szekere, amivel elfuvarozza őt A-ból B-be, vagy egy komplett Birodalmi Gárda ezred, egy démon-megszállta hadúr erődjének ostromához.
Ugyan minden inkvizítor képes kell, hogy harcba szálljon az emberiségre leselkedő veszélyekkel, mégis, vannak a közmunkaprogram keretein belül indított, EU-s pénzekkel segített specializációk is.
A három nagy rend, az idegeneket abajgató Ordo Xenos, a démonokkal tengelyt akasztó Ordo Malleus, és a Birodalmon belüli eretnekekkel leszámoló, valamint az Eklézsiát (és ezáltal annak hadseregét, az Adepta Sororitas-t) a háttérből manipuláló Ordo Hereticus.
Emellett több al-rend is van, akik pl. az időutazást, az Adeptus Mechanicust, az ezer űrgárdista káptalant, vagy éppen a birodalmi kommunikációs csatornákat tartják megfigyelés alatt.

De hogy lehet pár őszes démonvadász a segítségünkre? Nem volt ezeknek már külön kódexük?
Na kérem, Pelikán elvtárs, a torkánál ragadta meg a kérdést... Az inkvizítorok ugyanis mostanság kizárólag a Codex grey Knights-ban tették tiszteletüket, és ennek megfelelően mindenkivel max. érdekszövetségben (tehát "baráti" viszonyban) voltak.
A C:I ezt nemes egyszerűséggel oldotta meg, melyhez kellett:
- 1 darab új sor a szövetségi táblázatban (hardcore gamer fitogtatás: az ally matrix-ban)
- 1 darab új rész a sereglistában (újabb pózolás: a FOC-ban), ami pedig az Inquisitorial Detachment nevet kapta
A fenti különítmény áll 1, azaz 1 darab HQ választásból, ami a codexben található 5 inkvizítor (2 nevesített, és 3 generic), valamint opcionálisan még egy inkvizítorból, és 3 elit választásból, ami alatt kizárólagosan a Battle Conclave, és azok csapatszállítóit értem. Még egy faramuci helyzet, az inkvizíció lehet elsődleges sereg (primary detachment) is. És még egy plot-twist: a szövetséges mátrix továbbra is marad, vagyis hozhatsz IG fősereget, SM szövetségessel, és inkvizíciós kiegészítéssel.
Az ally matrix pedig teljesen új megközelítésbe helyezi a Birodalmi erők és az Inkvizíció kapcsoaltát, utóbbiak ugyanis Battle Brother-ként, vagyis puszipajtásként szövetkezhetnek az ÖSSZES birodalmi fajjal (vagyis az összes űrgárdistával, a szürke lovagokkal, a csatanővérekkel és a birodalmi gárda ezredeivel). Allies of Convinience-ként megtűrik az eldákat, illetve desperate allies-ként kezelik a sötét eldákat és a taukat. A többieket értelemszerűen utálják, de ebből is lejön, hogy főként a birodalom fog profitálni a kódex meglétéből.
Ha már itt tartunk, nem maradhattak ki a hadúr képességek sem, amik mondjuk meglepően jóra sikeredtek. Mindhárom "rend" külön táblán dob, amiből két állandó eredmény van, a Burner of the Worlds (1 db pontatlan, de gratis tüzérségi csapás S10 Ap1 nagysablonnal), valamint a Reader of the Tarot (2 kockával dobott tartalék és outflank dobások) - ezek bármikor jól jönnek. A többi eléggé szituáció-függő, de egy preferred enemy pszíkre, idegenekre, vagy démonokra sose baj.
A többi fajnál ismert relic itt 3 darabból áll, és 5-20-25 pontjuk mellett jó kis bónuszokat tudnak adni - ha van a seregben olyan egység, ami profitálhat belőle (pl. Necronok ellen kapott Tank Hunter).
Nobody expects the Spanish Inquisition!
- psyk-out grenade, rohamnál a pszí és a démon I1.
- 2 gurítás a Divination táblán, vagy két inkvizíciós pszí (a Hammerhand most már megszelidült, mert "csak" +1 erőt ad, nem befolyásolja a duplázást).
- pontszerző Battle Conclave, akkor is, ha nem a főseregben vannak.
- megtartott "Seize" újradobatás, valamint "szegény ember interceptora"
Ha eddig nem volt ilyen figuránk, akkor most egy okkal több, hogy beszerezzük.


Visszatérve a démonvadászhoz, egyéni felszerelései közt megtalálható a jópofa, de meglehetősen szeszélyes démonpenge, az ellenfelet kezdemény-teszt után kiütő Empyrian Brain mine, a démonpöröly, és a termipáncél, akár pszí-ágyúval is. Összességében tehát a legdögösebb, ámde legrosszabb ár/érték arányú inkvizítor díja egyértelműen ide megy.


Battle Conclave: mint említettem, főseregként pontszerzők, amúgy pedig a változatosság tárháza. Ki lehet állítani teljesen háttérhű, és színtiszta tápolós listát is. Előbbire lehet példa egy ministorium priest mellett pár arco-flagellant, vagy egy radikális, démonpengés inkvizítor mellett 6-7-8-9 daemonhost, pár agyatlan szervizorral, esetleg egy tucat acolyte, fegyveres kísérőként. Az utóbbira pedig a Chimerába tett 7 pszí + 3 plazmás acolyte + 2 jokaero, esetleg a 4 flagelláns + 3-3 crusader + Assassin + 2 pap.
Nézzük őket tételesen.


Crusader: az ideális pajzs egység, 15 pontért nemhogy energia-kard, de 3-as sebezhetetlen mentőt adó Storm-shield is jutott neki. Ha ők vezetik a rohamot, az ellenfél mosolya nem lesz őszinte.
Daemonhost: ugyan 10 pontért nagyon hívogató dolgok vannak nála, de semmi hasznukat nem fogjuk látni, ha a körönként random generált bónuszok közül kikapunk egy lövést, amikor épp ütnek minket, vagy 10-es kezdeményt, amikor fél mérföldön belül nincs senki. Szóval nem árt jóba lenni a kocka-istenekkel a használatukhoz.


Mystic: a harcmező veszélyeitől egy flak armour, és egy laspistol védi. Ami a 10 pontját indokolja, az a 6"-en belül adott Deep Strike szóródásmentesség. Ahol erre építenek (SM drop-pod sereg, BA Descent lista, DA Deathwing Assault, stb.), ot megfizethetetlen.

Servitor: ez az a rész, amit máskor átugrunk, meg ami 50%-ban leblokkolja az osztagot, ha nincs mellettük inkvizítor. DE! Azért most említsük csak meg, hogy 10 pontos árcetlijük nem csak serv-armot takarhat, hanem ingyen cserélhető multimeltára, vagy heavy bolterre, és 10 pontért plazmaágyúra. Nocsak... Firebase inkvizítorok ide vessék szemük világát.
Rhino: a szokott fejlesztés, 10 főt szállít, keten lőhetnek ki, azonban a többi, dögösebb szállítóalkalmatosság miatt csak akkor erőltessük, ha tényleg nincs pontunk másra.



Some of them want to abuse you...
Nem mehetek el szó nélkül amellett, hogy a detachment rendszer megkavarásával azért igen sok és méretes kiskaput (képzavar ON) hagytak nyitva a készítők. A leginkább szembetűnő: Birodalmi Gárda fősereg, káoszgárdista szövetséges, inkvizítor szövetséges... Vagy, űrgárdista fősereg, Tau szövetséges, inkvizítor szövetséges. Utóbbi kombóban az a megdöbbentő, hogy SM egységbe becsatoljunk Tau karaktert, plusz inkvizítort is... mert egymást ugyan utálják, de az űrgárdistákkal mindketten bratyiznak.

Szóval, jobb volt, amíg nem voltak ennyire nyitva a kapuk a vegytiszta tápolást keresők előtt.
MEg hát ugye a következetlenségek: a GK Hammerhand az erőduplázás ELŐTT, az Inkvizíciós Hammerhand UTÁNA adódik hozzá... A birodalmi gun servitor osztag 75 pont, az inkvizíciós 30. És a többi...
Még egy vicces dolog: a GK codexből továbbra is hozható mindkét nevesített karakter, így simán kivitelezhető a "Karamazov nukézza Karamazov-ot, miközben a két Coteaz klón áll és nézi" című tragikomédia.
Elég a dumából, akkor miért is jó játszani velük?
Amint az elején írtam, a fluff miatt (ha egyből ide scrolloztál, akkor úgy kell neked). Mert amúgy ha versenyen engedélyezve lesz a C:I, akkor biztos vagyok benne, hogy ocsmányabbnál ocsmányabb kombóknak leszünk szenvedő alanyai. És összességében azt se tudom mondani, hogy - az amúgy roppant részletes, és szokás szerint igényesen tálalt - fluffot leszámítva érdemes lenne érte kicsengetni (hogy áktüell legyek) egy komplett felnis gumicsere árát centírozással, elvégre 90%-ban a GK codex, 2%-ban a vérfrissített Adepta Sororitas, és a maradék 8%-ban pár warlord trait az, amit a pénzünkért kapunk. Máshol ezt FAQ formájában szokás a népek elé dobni...
Ami viszont okot adhat a kíváncsi szemöldök rángatásra, hogy kimaradtak az Offico Assassinorium képviselői, ami pedig szinte adná magát... Lehet, hogy ezzel újra ki lesz kövezve az út a valaha volt, de azóta a sülllyesztőbe tett Codex:Assassins előtt? Esetleg elkezdhetünk álmodozni egy nem-csak-Horus-Heresy Adeptus Mechanicus codexről is?
>> Itt folytatódik a post >>>" />
Utolsó kommentek