Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2013.12.13. 09:00 Petrow

Miért jó játszani az Inkvizícióval?

inart3.pngA fluff miatt.
És kb. itt be is fejezhetném a Codex: Inquisition ismertetését, mert ez a "seregkönyv" annyira kakukktojás a többi codex között, amennyire csak lehet. Már az érkezése is teljesen "eretnek" módon történt, de hát mi is lehetne fluffosabb?
Nem voltak előjelei, a megjelenést megelőző 2 hetet leszámítva.
A legvadabb wish-list gyárosokat leszámítva senki nem hitte, hogy külön codexet kapnak.
A Black Templar sereg példáját nézve senki nem gondolta, hogy egy kvázi-önálló faj kap kódexet.
 
Szóval, mindenkit rendesen meglepett, hogy a Warhammer világának ikonikus szereplője, az Inkvizíció szervezete seregkönyv szinten is képviselteti magát. De mégis, kik azok az Inkvizítorok?

 
Az inkvizíció a Birodalom csendőrsége. A háttérben tevékenykedő szervezet, a Terra Nagyurainak határkörén kívül / felett / mögött / túl tevékenykedő társaság. Fő feladatuk az emberiség lelki üdvének őrzése, és ehhez nem átallanak szó szerint bármilyen eszközt bevetni. Igen, a "fürdővízzel egyützt a gyereket" elv jegyében ez magában foglalhatja komplett bolygók felperzselését is, mondjuk egy Exterminatus segítségével.

Persze, tévedés lenne csak az ilyen - valóban extrém - cselekedeteik alapján megítélni őket, mert a többség általában jóval csendesebben és kifinomultabban végzi a munkáját. Egy dolog azonban biztos: senki sem állhat a gyanújuk felett. A mutánsok, eretnekek, idegenek és démonok kíméletlen ellenségeiként az inkvizítorok bármilyen segítséget igénybe vehetnek, legyen az egy paraszt szekere, amivel elfuvarozza őt A-ból B-be, vagy egy komplett Birodalmi Gárda ezred, egy démon-megszállta hadúr erődjének ostromához.
Ugyan minden inkvizítor képes kell, hogy harcba szálljon az emberiségre leselkedő veszélyekkel, mégis, vannak a közmunkaprogram keretein belül indított, EU-s pénzekkel segített specializációk is.
A három nagy rend, az idegeneket abajgató Ordo Xenos, a démonokkal tengelyt akasztó Ordo Malleus, és a Birodalmon belüli eretnekekkel leszámoló, valamint az Eklézsiát (és ezáltal annak hadseregét, az Adepta Sororitas-t) a háttérből manipuláló Ordo Hereticus.
Emellett több al-rend is van, akik pl. az időutazást, az Adeptus Mechanicust, az ezer űrgárdista káptalant, vagy éppen a birodalmi kommunikációs csatornákat tartják megfigyelés alatt.
 
 
inart1.pngBy the decree of the Emperor and Inquisition...
 
De hogy lehet pár őszes démonvadász a segítségünkre? Nem volt ezeknek már külön kódexük?
Na kérem, Pelikán elvtárs, a torkánál ragadta meg a kérdést... Az inkvizítorok ugyanis mostanság kizárólag a Codex grey Knights-ban tették tiszteletüket, és ennek megfelelően mindenkivel max. érdekszövetségben (tehát "baráti" viszonyban) voltak.
A C:I ezt nemes egyszerűséggel oldotta meg, melyhez kellett:
- 1 darab új sor a szövetségi táblázatban (hardcore gamer fitogtatás: az ally matrix-ban)
- 1 darab új rész a sereglistában (újabb pózolás: a FOC-ban), ami pedig az Inquisitorial Detachment nevet kapta

A fenti különítmény áll 1, azaz 1 darab HQ választásból, ami a codexben található 5 inkvizítor (2 nevesített, és 3 generic), valamint opcionálisan még egy inkvizítorból, és 3 elit választásból, ami alatt kizárólagosan a Battle Conclave, és azok csapatszállítóit értem. Még egy faramuci helyzet, az inkvizíció lehet elsődleges sereg (primary detachment) is. És még egy plot-twist: a szövetséges mátrix továbbra is marad, vagyis hozhatsz IG fősereget, SM szövetségessel, és inkvizíciós kiegészítéssel. 
 
Az ally matrix pedig teljesen új megközelítésbe helyezi a Birodalmi erők és az Inkvizíció kapcsoaltát, utóbbiak ugyanis Battle Brother-ként, vagyis puszipajtásként szövetkezhetnek az ÖSSZES birodalmi fajjal (vagyis az összes űrgárdistával, a szürke lovagokkal, a csatanővérekkel és a birodalmi gárda ezredeivel). Allies of Convinience-ként megtűrik az eldákat, illetve desperate allies-ként kezelik a sötét eldákat és a taukat. A többieket értelemszerűen utálják, de ebből is lejön, hogy főként a birodalom fog profitálni a kódex meglétéből.
 
Ha már itt tartunk, nem maradhattak ki a hadúr képességek sem, amik mondjuk meglepően jóra sikeredtek. Mindhárom "rend" külön táblán dob, amiből két állandó eredmény van, a Burner of the Worlds (1 db pontatlan, de gratis tüzérségi csapás S10 Ap1 nagysablonnal), valamint a Reader of the Tarot (2 kockával dobott tartalék és outflank dobások) - ezek bármikor jól jönnek. A többi eléggé szituáció-függő, de egy preferred enemy pszíkre, idegenekre, vagy démonokra sose baj. 
 
A többi fajnál ismert relic itt 3 darabból áll, és 5-20-25 pontjuk mellett jó kis bónuszokat tudnak adni - ha van a seregben olyan egység, ami profitálhat belőle (pl. Necronok ellen kapott Tank Hunter).
 
Nobody expects the Spanish Inquisition!
 
Coteaz.JPGCoteaz: a "játék legjobb 100 pontja" cím büszke tulajdonosa. Bár harci képességei elsőre nem ígérnek túl sokat, támogatóként annyi lehetőség van benne, ami bőven túlmutat ennek az ismertetőnek a keretein. Csak a leglényegesebb, távirati stílusban:
- psyk-out grenade, rohamnál a pszí és a démon I1.
- 2 gurítás a Divination táblán, vagy két inkvizíciós pszí (a Hammerhand most már megszelidült, mert "csak" +1 erőt ad, nem befolyásolja a duplázást).
- pontszerző Battle Conclave, akkor is, ha nem a főseregben vannak.
- megtartott "Seize" újradobatás, valamint "szegény ember interceptora"
Ha eddig nem volt ilyen figuránk, akkor most egy okkal több, hogy beszerezzük.
 
 
karamaz.jpgKaramazov: két Coteaz árban mérik, és ugyan az önjáró Toi-Toi, amin ül, nem szállítható semmilyen úton, de 2+ T5 W4 védelmével sokáig állja az ütéseket. Specialitása, hogy szabadon dönthet, átmegy-e a morálteszten, plusz 12"-en belül a baráti osztagok kétszer is meggondolhatják, hogy akarják-e a hátukat mutatni Karamazovnak. Ahogy a GK codexnél írtam, inkvizítorunknál van egy beépített atomcsapás-hívó is, amit a szövetségesei fejére is ledobhat. Ez eddig ugye csak a Grey Knightokat jelentette, most viszont gondoljunk csak bele: Dark Angelektől Beilal első körben szóródás nélkül megérkezik az ellenfél soraiba, és már jön is rá D3 darab S6 AP4 nagysablon. Vagy, White Scar kapitány Shield Eternal-lal előre vágtat, motorját leparkolja 1"-re az ellenséges battlewagon mellé, és hívja le az S10 AP1 Lance kissablont. És ne hallgassuk el, hogy az öreggel rohamozni sem utolsó dolog, beépített rad-grenad vetője miatt (-1 szívósság az ellenfélnek).
 
omin.jpgOrdo Malleus Inquisitor: beépített Stubborn képesség, lehetőség Mastery Level 1 psyker-ré váláshoz, valamint powerarmour és servo skull felvételére. Ezt csak azért részleteztem, mert a másik két rend képviselői is ugyanezt tudják. A servo skull különösen vicces, mert az eddigi szóródáscsökkentés (lényegében +6 BS a sablonos fegyverekre) mellett most már a scoutoló és infiltrate egységeket is masszívan szívatja. 3 pontos ára mellett garantálom, hogy mindenki fog magának konvertálni pár darabot.
Visszatérve a démonvadászhoz, egyéni felszerelései közt megtalálható a jópofa, de meglehetősen szeszélyes démonpenge, az ellenfelet kezdemény-teszt után kiütő Empyrian Brain mine, a démonpöröly, és a termipáncél, akár pszí-ágyúval is. Összességében tehát a legdögösebb, ámde legrosszabb ár/érték arányú inkvizítor díja egyértelműen ide megy.
 
ohin.pngOrdo Hereticus Inquisitor: az általánosságokon túl csak nála található a Condemnor Boltgun, a pszík ellen BS10-et adó psyocculum (sajna Skyfire nélkül semmi haszna repülő szörnyek ellen), és a vicces Null Rod is, ami egy-az-egyben letiltja, hogy akár baráti, akár ellenséges varázslat érje őt, és az osztagát. Emellett AP3-as közelharci fegyver is, ami a psyker képességű modelleket instant megöli. Ez elvileg "Final Word" kategória is lehetne démonok és tyranida szörnyek ellen, de ha ilyenekkel kell leállni pofoznidni, ott a T3 / S3 mellett nem igazán bíznék a rod-ban.
 
 
oxin.pngOrdo Xenos Inquisitor: dingdingding, we have a WINNER! Ahogy várható volt, itt is az egyedi holmik repítették ezt az Ordo-t a legfelső helyre, ez pedig nem más, mint a közelharcban igen cudar rad és psychostroke gránát. Előbbi roppantmód kompatibilis a Dark Angelek troll-gránátjával, vagy egy enfeeble átokkal, minek hála a Carnifextől a Riptide-on át a Greater Daemonig egyetlen jól sikerült PF seb instant kiüti a játékból a dögöket. De menjünk csak tovább: egy Hammerhand az osztagra, és máris 2+-on sebzel űrgárdistát, és a Battle Conclave 3-as ereje is 4+-on sebez. Ha nagyon meg vagyunk eresztve ponttal, akkor fegyverként ne szalasszuk el a két tűpisztoly megvételét, ami a Gunslingers" spec. szabály miatt élőerőbe jó eséllyel 2 sebet mentő nélkül beledolgoz (AP2 és 2+ mérgezés).
 
 
Battle Conclave: mint említettem, főseregként pontszerzők, amúgy pedig a változatosság tárháza. Ki lehet állítani teljesen háttérhű, és színtiszta tápolós listát is. Előbbire lehet példa egy ministorium priest mellett pár arco-flagellant, vagy egy radikális, démonpengés inkvizítor mellett 6-7-8-9 daemonhost, pár agyatlan szervizorral, esetleg egy tucat acolyte, fegyveres kísérőként. Az utóbbira pedig a Chimerába tett 7 pszí + 3 plazmás acolyte + 2 jokaero,  esetleg a 4 flagelláns + 3-3  crusader + Assassin + 2 pap.
Nézzük őket tételesen.
 
Imperial_Guard_Cadian_Kasrkin_Sergeant.gifAcolyte: 4 pontért IG baka statisztika, Laspistol + CCW + 5+ mentő jár neki, de 5 pontért már bolterrel is lövöldözhet, 9 pontért pedig meltabombával rohanhat gépet/szörnyet írtani. 3-an vehetnek további spec fegyvereket is, amiből minket momentán a flamer/ plazma / melta szentháromság érdekel. Ha olcsón kell dakka, ők a mi embereink. Lehet nekik 4+, vagy akár 3+ mentőt is venni, de ezzel pont az olcsóságuk veszik el, és általában úgysem az a cél, hogy túléljék a csatát.
 
 
Witch_Hunter_Arco_Flagellant_Squad.gifArco Flagellant: 5-ös WS és erő, emellett alapból 4 támadás, mindez feel no painnel, 15 pontért. Ha van mellettük támogatás, nem kérdés, hogy aratnak közelharcban.
 
 
 
Crusader: az ideális pajzs egység, 15 pontért nemhogy energia-kard, de 3-as sebezhetetlen mentőt adó Storm-shield is jutott neki. Ha ők vezetik a rohamot, az ellenfél mosolya nem lesz őszinte.
 
 
Daemonhost: ugyan 10 pontért nagyon hívogató dolgok vannak nála, de semmi hasznukat nem fogjuk látni, ha a körönként random generált bónuszok közül kikapunk egy lövést, amikor épp ütnek minket, vagy 10-es kezdeményt, amikor fél mérföldön belül nincs senki. Szóval nem árt jóba lenni a kocka-istenekkel a használatukhoz.
 
 
Assassin_Death_Cult.gifDeath Cult Assassin: ahogy a Crusadereknél, itt is újra elkövették azt a szövegezési bakit, hogy energia-fegyvert, és nem energia kardot írtak hozzájuk (pedig ezt egyszer már az Adepta Sorosritas codexben sikerült tető alá hozni!), így adott a lehetőség a szabályok megerőszakolására. Ha ettől eltekintünk, akkor is, a 6-os kezdeménynél leadott 3 db energiakardos támadás nem tréfadolog, a fentebb írtak miatt még S3-al sem. A 15 pontért kapott 5+ invu pedig minden Elda Banshee-t sírásra ösztönöz.
 
 
Jokaero.JPGJokaero Weaponsmith: "majd ha majmok szolgálnak az inkvizícióban", mondta a WMS-on az egyszeri űrgárdista... és így is lett. A nála található fegyverek bármelyike nagyon jól jön, legyen szó nehézlángszóróról, lézerágyúról, vagy multimeltáról. Az osztagnak adott fegyverbütykölés pedig gyakorlatilag talált pénz. 35 pontért mondjuk nem érdemes spammelni, arra ott vannak a servitorok, és hiába az 5+ sebezhetetlen mentő, a széltől is óvni kell.
 
 
Confess kyrinov.jpgMinistorium Priest: na kérem, ez az extra ropogós rész... a Csatanővérek codexének letöltésében még csak ki se hűlt a tablet, máris leszerződtette őket az inkvizíció. Lényegében egy SM káplán diszkont áron, aki hatványozza egy osztag közelharci potenciálját, inkvizítori támogatással pedig az egekbe emeli. Egy gyors példa: a Smash himnusszal, plusz egy hozzá adott Power Maullal rohamból 3 db S8 AP2-es támadást fog lenyomni, to-hit újradobva (meg ha még egy pap elnyom egy másik himnuszt, a to-wound is), ami a legtöbb, játékban található modellt fekteti. Ha emellé egy Hammerhand, egy Rad Grenade, plusz egy Furious Charge is társul (mondjuk egy BA paptól), akkor csórikám egyetlen ütéssel fektet ki egy Ork nagyfőnököt is, motorral, mindennel.
Mystic: a harcmező veszélyeitől egy flak armour, és egy laspistol védi. Ami a 10 pontját indokolja, az a 6"-en belül adott Deep Strike szóródásmentesség. Ahol erre építenek (SM drop-pod sereg, BA Descent lista, DA Deathwing Assault, stb.), ot megfizethetetlen.
Imperial_Guard_Psyker.gifPsyker: semmi nem változott a GK codex óta, ugyanúgy egy kis kockázatért óriásit kaszálhatunk az egyre növekvő erejű, nagysablonos támadással. A dolog hátulütője továbbra is az, hogy az első bekapott démoni támadás (Perils of the Warp) az osztagnak az utolsó is. Condemnor Boltguntól távol a helyük.
Servitor: ez az a rész, amit máskor átugrunk, meg ami 50%-ban leblokkolja az osztagot, ha nincs mellettük inkvizítor. DE! Azért most említsük csak meg, hogy 10 pontos árcetlijük nem csak serv-armot takarhat, hanem ingyen cserélhető multimeltára, vagy heavy bolterre, és 10 pontért plazmaágyúra. Nocsak... Firebase inkvizítorok ide vessék szemük világát. 
 
 
Rhino: a szokott fejlesztés, 10 főt szállít, keten lőhetnek ki, azonban a többi, dögösebb szállítóalkalmatosság miatt csak akkor erőltessük, ha tényleg nincs pontunk másra.
 
 
Imperial_Guard_Steel_Legion_Chimera.gifChimera / Razorback: azonos kategóriájú csapatszállítók, amiknek előnyeik és hátrányaik pont kiegyenlítik azt, hogy ne hirdethessünk közöttük abszolút győztest. Mindkettő relative olcsó (RB 40 pont, Chimera 55 pont), mindkettő alapból jól lő, és mindkettőnek fejleszthető a fegyverzete. A codex sajátossága a psybolt ammunition, ami jól jön össze a RB assault cannonjával, de még inkább kompatibilis az alapból adott, linkelt heavy bolterével. A Chimerán meg akár 2 HB is lehet, és egy divination 0-val az is linkelt. Így tegyen valaki igazságot... A Chimera frontpáncélja vastagabb a Razor-énél, az oldala vékonyabb. A RB-ből nem lehet kilőni, de van 3 kijárata. A CHimera 12 főt vihet, közte termi páncélos modellt is, ki is lehet lőni a tetején 5 modellel, de a Razorback psybolt-tal nézve is 25%/-kal olcsóbb, és akár tankok ellen is felszerelhető. Magam részéről a Chimera mellet teszem le a grast, de ez csak egyéni preferencia.
valkíre.jpgValkyre: Nem, nincs Vendetta variáns belőle, ha csak ez érdekelt, akkor GTFO... 100 pont így sem sok egy 12-es frontú és oldalú röppencsért, még ha fegyverzete nem is annyira halálos, mint a hírhedt testvéré. Továbbra is ki tudja dobni a bent ülőket, de még viccesebb, ha mondjuk egy Tau fire warrior gunline fölé áll be egy Xeno Iqnuisitorral, akinél egy Plasma Syphon nevű kis kütyü van, és figyeljük, ahogy BS1-el hasztalanul próbálkoznak a halfejűek... már ha egy skyfire-ös broadside addig le nem lő...
 
 
GKLR.jpgLand Raider / Crusader / Redeemer: A conclave közelharci képességeit nézve újra van létjogosultsága egy megbízható Assault Vehicle-nek, amiből lehet rohamozni kiszállás után. Egyértelmű, hogy erre a célra főként a Redeemer és a Crusader variáns felel meg inkább, a beépített gránátvetőiknek és megnövelt szállítókapacitásuknak hála. A Redeemer ugyan 15 pontért vehet magának 7-es erejű lángszórót, de inkább javaslom, hogy a Crusader variánst erőltessük, és nézzük meg az ellenfél arcát, amikor szemközt találja magát 16-18, S5/7 lövéssel, többségében linkelve.
 
 
Some of them want to abuse you...
 
 
Nem mehetek el szó nélkül amellett, hogy a detachment rendszer megkavarásával azért igen sok és méretes kiskaput (képzavar ON) hagytak nyitva a készítők. A leginkább szembetűnő: Birodalmi Gárda fősereg, káoszgárdista szövetséges, inkvizítor szövetséges... Vagy, űrgárdista fősereg, Tau szövetséges, inkvizítor szövetséges. Utóbbi kombóban az a megdöbbentő, hogy SM egységbe becsatoljunk Tau karaktert, plusz inkvizítort is... mert egymást ugyan utálják, de az űrgárdistákkal mindketten bratyiznak.
 
 
inart2.jpgÉs a birodalmi erősítés kicsit talán túlságosan is jól sikerült. Ezentúl mindenki a piszok olcsó, divination 0-s inkvizítorokra fog rámenni, akik 55 pontért gyakorlatilag twin linked-dé tesznek egy random osztagot. Mondjuk, egy 50 fős IG platoont... Vagy megveszi a 100 pontos Coteaz-t, aki jó eséllyel talán még az Ignore Cover-es képességet is kidobja magának.
Szóval, jobb volt, amíg nem voltak ennyire nyitva a kapuk a vegytiszta tápolást keresők előtt.
 
MEg hát ugye a következetlenségek: a GK Hammerhand az erőduplázás ELŐTT, az Inkvizíciós Hammerhand UTÁNA adódik hozzá... A birodalmi gun servitor osztag 75 pont, az inkvizíciós 30. És a többi...
Még egy vicces dolog: a GK codexből továbbra is hozható mindkét nevesített karakter, így simán kivitelezhető a "Karamazov nukézza Karamazov-ot, miközben  a két Coteaz klón áll és nézi" című tragikomédia.
 
Elég a dumából, akkor miért is jó játszani velük?
 
Amint az elején írtam, a fluff miatt (ha egyből ide scrolloztál, akkor úgy kell neked). Mert amúgy ha versenyen engedélyezve lesz a C:I, akkor biztos vagyok benne, hogy ocsmányabbnál ocsmányabb kombóknak leszünk szenvedő alanyai. És összességében azt se tudom mondani, hogy - az amúgy roppant részletes, és szokás szerint igényesen tálalt - fluffot leszámítva érdemes lenne érte kicsengetni (hogy áktüell legyek) egy komplett felnis gumicsere árát centírozással, elvégre 90%-ban a GK codex, 2%-ban a vérfrissített Adepta Sororitas, és a maradék 8%-ban pár warlord trait az, amit a pénzünkért kapunk. Máshol ezt FAQ formájában szokás a népek elé dobni...
 
Ami viszont okot adhat a kíváncsi szemöldök rángatásra, hogy kimaradtak az Offico Assassinorium képviselői, ami pedig szinte adná magát... Lehet, hogy ezzel újra ki lesz kövezve az út a valaha volt, de azóta a sülllyesztőbe tett Codex:Assassins előtt? Esetleg elkezdhetünk álmodozni egy nem-csak-Horus-Heresy Adeptus Mechanicus codexről is?
>> Itt folytatódik a post >>>" />

Szólj hozzá!

Címkék: inkvizíció miért jó játszani


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr905657996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása