Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2013.02.04. 08:11 Ladislaus

Instant Aegis Defense Line - Tippek, trükkök, receptek

tools.jpgA fokozódó légi forgalom okozta egészségkárosodás (egyenlőre) legolcsóbb és leghatásosabb ellenszere az Aegis Defense Line, így birodalmi és eretnek seregeimnek sürgősen szüksége volt eme 6. ed.-es csodára. Ennek gyors, és mindenekelőtt költségtakarékos elkészítését szeretném nektek most bemutatni, fogyasszátok egészséggel! :-)

A hozzávalók:

A defense line-hoz:
2 db papír tojástartó (10 db-os)
2 db A4-es kartonlap (2 mm)

A quad-gun-hoz:
4 db IG Autocannon
és még némi háztartási műanyag bitz,
mondhatni hulladék, de éljen az újrahasznosítás!
(úgy mint: dugó, tejesdoboz zárókupak,
ÖregFűszeres :-) arcszesz záródugója, alátét, stb.)



tojástartó alap.jpgA papír tojástartót először is a sniccer segítségével szabadítsuk meg a felső, záró fedelétől. Ezután az alsó, tartó rész tetejéről a túllógó függőleges kitüremkedéseket, valamint a belső záró bütyköket vágjuk le, hogy ha majd megfordítjuk, akkor viszonylagosan sík felületet kapjunk. Ezután ejtsük meg az első függőleges bemetszést, az egyik szélső rövidebbik oldalon, majd hosszában, úgy hogy a 2x10-es rács külső mezőinek a felénél haladjon a vágás, hogy végül a kívánt U alakot megkapjuk.

01-Aegis-tojás.jpgÉn a gyorsaságra törekedtem, és a zárt (2 hosszú, 2 rövid, ehhez 2db tojástartó elég) bunker verziót szerettem volna először kialakítani, de türelmesebbek, több tartó felhasználásával akár a 4 hosszú, és 4 rövid oldalt is megcsinálhatják, hogy teljesen moduláris legyen a védmű. (sajnos ez maximum, amit a szabrendszer megenged, és ezeknek is egy folyamatos vonalat kell képezni, bár önmagába záródhat) Nekem sajnos nem sikerült az alsó (talp)síkot teljesen egyenesre vágni, így mikor a karton talapzatra ragasztottam, kicsit hullámos lett az alsó sík, így ezt a végső simításoknál jó sok ragasztóba tömködött homokkal és kaviccsal álcáztam. De erről majd később.

02-Aegis-tojás.jpgAztán jöhet a pepecs-meló, a lőrések kialakítása. Ehhez először egy vonalzó  és ceruza segítségével felrajzoltam a nyílásokat, törekedtem, hogy egyformák legyenek. Majd a sniccerrel gondosan (fontos, hogy jó éles legyen, mert ez a préselt papír hajlamos tépődni, vagy hasadni) végig kell menni az összes előre bejelölt nyíláson. Én még a végén egy éles körömollóval a vágások menti kis sorját, "szöszöket" levágtam, hogy minél szebb legyen a végeredmény.


A festésnél fekete alapozó spray-el átfújtam, majd sötétzölddel (eredetileg a Dark Angel sereghez készült, de azt hiszem, hogy amíg a káosz le nem gyártja a űber-mecha-sárkányt és a rakétavetős havoc-okat, addig ezt is meg fogja kaparintani) még adtam neki. Ezután még ecsettel kicsit csinosítottam, világosabb zölddel kiemeltem a kiálló részeket, a mélyebbeket pedig feketével tónusoltam, majd az "illesztési" pontokat ezüsttel kihúztam és kész is.

Névtelen-1.jpg

A talapzatnál azt a hatást szerettem volna elérni, mintha a védmű mintegy a földbe bele lenne döngölve, jelezve a gyorsan felhúzott mivoltát. Erre többek közt az egyenetlenre sikerült vágási élek eltakarására is szükség volt. A kartonlapokat végül is laza csuklóval meghúzott hullámvonal mentén kivágtam, és jó sok ragasztóval ráraktam a kész elemeket, ügyelve, hogy a két U alakú felet a végén hézag nélkül össze lehessen illeszteni. Ezután egy jó tubusnyi technocol-lal körbenyomtam a talapzatot, erre szórtam rá a durva szemcsés homokot, jól belenyomkodtam. Ezt részben meg kellett ismételni, és a száradó ragasztót fogpiszkálóval igazgattam "feljebb", hogy a feltúrt föld hatást elérjem.

Kész2.jpgMikor az egész megkötött, jött a festés, hígra kevert barna, okker és fehér kombinációjával. A végén egy kis vörössel árnyaltam, hogy ne legyen túl homogén a színhatás, no és a falak előtt elesett ellenség vérét is jól szimbolizálja! :-) Még utolsó simításként a talapzat a védmű belső felére eső részét sötétbarnára festettem, és így készen is lett a nagy mű. Összességében az egész fal gyártása 3-4 óránál többet nem vett igénybe.


Végül pedig essen szó a rettegett quad-gun-ról! Az üteg talapzatát a bevezetőben említett műanyag elemeket alkotják, legalul van egy műanyag elem, amire a tejesdoboz kupak került, ezen "fejjel" lefelé ráragasztott pálinkásüveg dugó (a műanyag fajta, nem a parafa), majd erre van ragasztva egy másik kupak, amibe egy hurkapálca van szúrva (ez a csap, amin az ágyúk forognak)

01 Q-gun.jpg

Az üteg forgó részét két egymás felé fordított kis kupak adja, közéjük van belefaragva az ÖregFűszeres záródugó (aminek a teteje olyan, mint egy kis csavar feje), aminek a szára üreges, így a hurkapálca csapon remekül tud forogni. (és az átmérő is stimmel) Szóval a két összefordított kupak külső oldalára ragasztottam két nagy fém alátétet, és ezekre kívülről került a két darab ikerkapcsolt AC. (ezek a korábbi pépörcraftos landradírom lézerágyúi voltak) És innentől kezdve már csak a festés volt hátra.

02 Q-gun.jpg

Fekete alapozóra még száradás előtt fújtam zöldet, hogy kicsit viharvertebb hatásra legyen, a fegyverek feketét és ezüst színt kaptak, a kisebb bordákra, kiszögellésekre is arany került és ennyi, nem akartam túlzásba vinni, hanem minél előbb zúzni vele!

És íme pár kép a kész remekműről:

Aegis def line.jpg
- Ladislaus -

>> Itt folytatódik a post >>>" />

3 komment

Címkék: ismertető modellezés tereptárgyak ladislaus


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr55051450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

auer · http://koronus.blogspot.com/ 2013.02.04. 08:42:20

Nagyítható képekkel jobb lenne.

Ladislaus 2013.02.04. 08:46:42

@auer: Jobb-click a képre, és válaszd a kép megjelenítését, ekkor felugrik külön ablakban a nagyobb verzió!

auer · http://koronus.blogspot.com/ 2013.02.04. 09:24:17

Kösz. Nagyon látványos, és ötletes lett így laikus szemmel is. Grat.
süti beállítások módosítása