Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2012.12.20. 21:01 Petrow

Hatodik Lenin első hat hónapja I. rész

40k5.jpgManual trekkbekk következik, itten e.

Még csak a horizonton derengett a Negyvenezer Harcikalapács hatodik kiadása, de ebben a cikkben már meg lettetek szavaztatva arról, hogy mi is fog hiányozni (?) az előzőből.

Nem tisztem stratégiai szintű analízisbe menni az új kiadás terén (vannak, akik nálunk ezt sokkal jobban csinálják), helyette nézzük meg inkább azt, hogy a nyárelőn intett könnyes búcsú mennyire is volt jogos.
Bő 6 hónapja gyúrják a szakik a "szikszed-et", és az első, komolyabb pontszámot villantó hazai versenyek is lementek. Emlékeztetőül az előző cikk pontjai, és hogy mi történt velük azóta:

- Real LOS: a terepek átláthatósága nem sokat változott, azonban az már igen, hogy most már monszta is, jármű is könnyebben bújtatható. Ami még inkább figyelemre méltó, hogy az area terrain - alapból - 5+ coverje hasalással kettőt javul, 1 helyett. Valamint megjelentek a fantasy-örökségnek tekinthető mysterious terepek. Szerencsére csak erdő és folyó tartogat random meglepetéseket, a testvérjátékban villantott mysterious wall és tsai ide még nem törtek be.
Valamint ne feledjük az egyik legnagyobb flasht, az alternáló terepfelrakást, és az erődök behozatalát sem. Előbbivel nem sokan szórakoznak, utóbbi nélkül viszont nem lehet nagyon élni versenyeken.

- Wound Allocation: itt megint csak érdekes kezelésen esett át a rendszer. Magam részéről üdvözlöm ezt a "legközelebbi hullik" megoldást, mert különösen a célzott találatokkal, illetve a 4. kiadás veszteség-eltávolításra vonatkozó LOS-ja visszavezetésével jelentősen felértékelődött a pozicionálás szerepe. Az osztagszintű Look out Sir-ös sebzés-osztogatós játékot is egészen gyorsan megszüntették egy FAQ-val, szóval most már csak a T5 és 4+ cover miatt utáljuk a motoros nobokat. planetstrike-terrain-02.jpg

- Cover-hammer: fentebb már volt rá hivatkozás, de összességében a lövős seregek erősödtek a cover gyengülésével. Erre még rátett egy lapáttal a snap-shot bevezetése, ami miatt még jobban vigyorba rándul a nagy erejű, és/vagy sokat lövő lőfegyverek tulajának orcája.

- Assault-galore: itt aztán van minden, plusz és mínusz oldalon is.
2D6 rohamtáv, nehézterepen 4"-es átlag körül, újradobással sík terepen 10" körül. Fantasy-ben megszoktuk, szerintem itt is meg lehet.
Initiative szerinti konszolidálás, vagyis a lassúak elől kiütik a gyorsabbak a potenciális célpontokat. Újra visszanyúlás a 4. kiadáshoz.
Védelmi tűz, amikor is lehet imádkozni a hatosokért.
Kihívások, megint csak jópofa, és emellett taktikázásra alkalmas dolog is.
Közelharci AP, ami miatt most már nem fogod egyszerűen annyival elintézni, hogy "powerweapon" van a figuránál. A 2+ a mennyekbe megy.
És most már egy fall-back sem jelenti a világ végét. A Fearless ellenben stupidity lett, ezek a modellek akkor sem futnak el, ha olyan valakit csépelnek, akik ellen esélyük sincs. Mert a többiek ezt már tudják.

- Olcsó transport és gépjármű spam: itt is többen jöttek Caesart temetni, mint dicsérni. A scene egyik fele pörög a hull-pointos rendszeren, valamint a kiszállás (és kirobbantás) utáni roham-tilalmon. A másik fele meg az egekbe magasztalja, hogy végre nem kell ementálivá lőni egy rhinót, mielőtt az szépen megadja magát, és hogy egy glance után is ki tud lőni a gépből a benne ülőkkel. Ami igazán boríthatja az asztalt, az a repülők megjelenése, aminek spammelésében jelenleg 2 sereg jeleskedik. A Necronok faja ezt oly szinten vitte tökélyre, hogy jelen sorok írásakor a Repülő Cirkusz (1850 pontban 8-10 behozható röppencs) számít az első számú közellenségnek a külföldi fórumokon.

Imperial_Guard_Steel_Legion_Chimera.gif- Melta spam: bár még mindig jelentős számban vannak jelen, egyre inkább kezdik átadni a helyüket a plazma, és a sokat, nagy erővel, de nem feltétlenül alacsony AP-val lövő cumóknak. A meta kétfelé ágazott: vagy közel megyek, és berobbantom, vagy távolról a halálba glance-elem. Seregtől is függ, hogy melyik lehet eredményesebb.

És ami még nem volt:

Dupla FOC és szövetségesek: persze, mindenki egyből a 6 thunderwolf - 6 longfang szintű listákra izgult rá, de a dolog másik fele is ott van, hogy újra kiállíthatók a háttérvilághoz hű, fluffos és érdekes szövetségek, valamint a világ nagy eseményeinek "hiteles" újrajátszására sem feltétlenül kell az Apocalypse felé elmenni. Ugyan vannak érdekes megoldások a szövetséges mátrixban (Sisters + Black Templar kényszerszövetséges, WTF?), de nagy részében jól oldották meg a srácok a dolgot.
Külön nyuszipecsét a GW FAQ gyárosainak, hogy az első pár hétben felbukkant ocsmány kombókat (Fateweaver+káosztermik, Shadow fieldes DE Archon + Fortune-os Farseer, webway-en keresztül bepottyanó ork mob) viharos gyorsasággal kigyomlálták. Természetesen, minden versenyseregbe kell legalább 3 broadside, 1 farseer Rangerrel és fire dragon exarchhal, vagy egy 100 fős IG infantry platoon occsóér'...

Pszí-diszciplina: nem is számolom, hanyadik WHFB hagyaték a random pszí-iskolák bejövetele, aminek egyaránt voltak vesztesei és nyertesei is. A palacsintaevés nem erőszak, így ha inkább valaki a codexes spellekből építkezne, az előtt is nyitva a pálya. Külön öröm, hogy igazán mindent vivő, game-breaker spell nem került a játékba, ami a "nagy" testvérről nem feltétlenül mondható el...valkíre.jpg

Repülők, Erődök és repülő erődök: újabb rape-time a pénztárcák számára, mert szinte minden faj legálisan hozzáfér a légi hadviselés eszközeihez. Aki meg nem, az vagy szövetségest hoz, vagy légelhárítást, többnyire erődök formájában. A fentebb említett 2 fajnak köszönhetően ugyan lehet OP-t kiáltani, de hazai viszonylatban egyelőre egész jól együtt lehet élni a megnövekedett légi forgalom okozta légszennyezéssel, és hangterheléssel.

Engem ez az egész egy 2.0-s negyedik kiadásra emlékeztet, néhány fantasy keverékkel. Eleddig tetszik a dolog. És nektek?

>> Itt folytatódik a post >>>" />

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr84975330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ladislaus 2013.01.03. 14:18:31

Nekem sokkal jobban bejön ez az új rendszer, mint az előző 5-ös. Egyedül a szövetségi rendszer szerintem ami gáz, főleg a Necron-Ork, és más hasonló érdekességek láttán.
süti beállítások módosítása