Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2010.05.29. 07:00 Petrow

NSS 11. rész: Space Marines

 

 

A 40k ikonikus szereplői, akiknek serege etalon a játékban. Vajon elérik a 60 pontot a lehetséges 50-ből?

Modellezés összesen : 14 pont (a 15-ből)

Figura-ellátottság: Ha minden úgy lenne figurákkal ellátva, mint az SM, a kutyánk sem lenne sánta...

Műanyag figurák: Bár 1-2 egység csak fémből férhető hozzá, ezeket minimális erőfeszítéssel el lehet műanyag SM kitből is készíteni.

 Konvertálás: A könnyű modellezhetőség miatt szinte adja magát, hogy legalább minimális kitbashing erejéig mindenki kóstóljon bele a konvertálásba.  Enélkül is lehet SM sereget készíteni, de érdemes? :)

 

Játék összesen: 30 pont (a 35-ből)

Szabálytámogatottság: Jól megszerkesztett, új codex 2009-ből, a maximális pontok hiánya az azóta kijött, nevesített káptalanok miatt van. 

Lövés:Megfelelő mennyiségű és minőségű lőfegyver, nagy- és közepes hatótávra, átlag feletti célzóképességgel. Egyetlen SM sereg sem indul harcba meggyőző tűzerő nélkül. Bolterük a játék egyik legerősebb alapfegyvere. 

Közelharc: A MEQ (Marine EQuivalent, vagyis űrgárdistával egyenértékű) statisztikák jószerivel etalonná váltak - mindenki azt kalkulálja, hogy egy 4-es közelharci értékű,  4-es szívósságú, 3-as mentőjű ellenfélnek mennyi sebet kell bevinnie, hogy megboruljon :) 

Pszíképesség / pszívédelem: Ideális középút: jó képességek, és közepes pszí-védelem.

 

Tápos sereg: Nem, nem fog 5 pontot kapni. Mégpedig azért, mert ugyan univerzális sereg, de mindegyik build-nek kitapasztalhatóak a hátrányai, és mivel az SM seregek elég gyakran fordulnak elő, ezeket az ellenszereket többnyire gyorsan megtalálják.

 

Versenysereg és változatosság: Pont a fentiek miatt nincs kiforrott "mindent vivő" SM sereg (bár a Land raider és a Stormshield-es Assault terminátorok szinte mindenhová bérlettel rendelkeznek), szóval bártan lehet próbálgatni a különböző kombinációkat.

 

Tanulógörbe: Space Marine-nal játszani olyan, mintha zártheklyi vizsgára megveszed a tanár irodájából kilopott kérdéseket: gyorsan, könnyen látványos sikert érhetsz el vele, a zakó esélye pedig minimális. Gyorsan tanulható, kifejezetten játékosbarát speciális szabályok, és tipikusan az a sereg, amivel bármire rá lehet készülni, ha tudod, mi ellen mész.

 

Összesen: 44 pont


Bólogatsz? Anyázol? Kommentbe vele!

Ide meg majd jön a szöveg but good

 

>> Itt folytatódik a post >>>" />

15 komment

Címkék: sereg űrgárdista miért jó játszani nss


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr552037376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.05.29. 07:36:12

Szabálytámogatottság: szerintem 5, ha megjelenik egy új kiadású szabálykönyv, elsőnek a marinok kapnak új kódexet, ha kell, ha nem.
A bolter (24" S4 AP5 rapid) meg nem a legerősebb alapfegyver, a necronok (ugyanaz, csak 6-os dobásra glancing) és a tauk (pulse rifle 30" S5 AP5 rapid) alapfegyvere jobb.

CyberPunK 2010.05.29. 08:57:52

Közelharcra nagyon sok az a 4 pont. Inkább 2. Gyakorlatilag csak az assault termi ér valamit, az összes többi egység egy vicc. Alapmariska üt kemény egyet, a skótokat meg kiherélték a WS 3 miatt.

A tápos sereg pontot meg le kéne vinni 2-3-ra. Indoknak elég annyi, hogy több SM játékos is inkább vált CSM-re, mert nem lehet nyerni velük, legalábbis iszonyat nagy mázli nélkül nem.

A tanulógörbe meg egy vicc, új codex-ektől/CSM-től/Ork-tól olyan zakókat kapok, hogy öröm nézni. Már akkor is, ha átlagosan dobok.

Kryw 2010.05.29. 19:59:07

@CyberPunK:
Egyet kell hogy értsek veled, mindazonáltal kicsit alábecsülöd a mariskákat... Én is egy hasonló mélypont után döntöttem hogy az alapkódex helyett valami használhatót keresek, így találtam rá templomos lovagjaimra. Ezután kicsit elkezdtem érezni a marin tűzerő hiányát, de a közelharc és a majdnem fast vindikátor mindenért kárpótol

ügyfélszolgálatos 2010.05.30. 00:42:20

@CyberPunK: Szerintem az SS termik miatt mehet nekik a 4 pont közelharcra.

CyberPunK 2010.05.30. 05:02:29

@ügyfélszolgálatos: Ugyanmár, ennyi erővel C'tan miatt meg mehet necronnak az 5 pont? Csak mert röhögve szétveri az assult termiket. :)

@Kryw: Kicsit elegem lett az SW counter attack/fourius charge-os 15 pontos modellekből és a berzákból (igaz, azok drágábbak). Nem véletlenül becsülöm le őket, a sima mariska jelenleg a legdrágább használhatatlan alapegység. Mire tud valamit csinálni 200 pont felett van az osztag, viszont más seregek sokkal jobban kispecializált alapegységeket hoznak ennyiből. Pl IG veteránok a 3 speccel + feel no pain-el.

Kryw 2010.05.30. 08:07:16

ez igaz... de a marin sereg nem a szarrá specializálásól szól, hanem arról hogy a tactical squad minden helyzetben viszonylag sokáig tartja magát. jobban közelharcolnak mint egy lövős egység, de jobban lőnek mint egy közelharcos banda. Ezt kell konbinálni... nem hiába tactical squad. A berzákat le plasmacanonozzá az IG veteránt meg megkéselik. Abban viszont igazad van hogy azSW troop 2x jobb sajnos

ügyfélszolgálatos 2010.05.31. 13:26:01

@CyberPunK: Hát szerintem ha hozzáveszed, hogy az alap troopok a leg állatabbak statisztikailag és az SS termik mellé még belező karaktereket is lehet venni, szerintem simán 4 pont.

Ladislaus 2010.06.01. 10:04:21

@CyberPunK: elég sokat játszottam Imre SM-jei ellen, és egyáltalán nem gyengék közelharcban, pláne a pow. fist spam + assault termik + assault marine-ok + drenyák (az Ironclad-et kifejezetten gyűlölöm) rohamát nehéz átvészelni. Ja, és mellé meg még lőnek is mint állat.

Petrow 2010.06.01. 11:18:11

@CyberPunK: Kryw fogalmazta meg jól; átlag SM dolga az, hogy gyengébb ellenféllel szemben győzzenek, erősebb, vagy ugyanolyan erős ellenféllel szemben pedig kitartsanak addig, amíg odaér a dedikált hentesbrigád.
Ehhez csak annyit, hogy pont a marine-oknak köszönhető, hogy ennyire kifordult a közelharci tápolás. A WS4 elvileg már sok-danos magasság kellene, hogy legyen, ha egy alapember WS2, egy kiképzett katona meg WS3.

Az S4 / T4, meg a 3+-os mentő sem kellene, hogy megszokott legyen. Mégis, ma már ott tartunk, hogy a necron immortal is gyenge, mert "csak" T5 és Sv3+.
Mondjuk hogy egy combat blade-et miért nem tudnak nekik adni, az előttem is rejtély - de emiatt hadd ne sajnáljam már őket közelharcban :)

ügyfélszolgálatos 2010.06.01. 12:17:56

@Petrow: A Császár áldása legyen igaz szavaidon.

CyberPunK 2010.06.01. 12:56:16

@Petrow: Mikori a necron immortal? :) Mondtam, az SM az új codex-ekhez képest pofátlanul drága és gyenge. Még csak nem is combat blade kérdés, 5 fős alap osztagnak nem vehetek spec fegyót. Gyk 170 pontról indul az alapegység, ha valamit kezdeni is akarsz vele.

A WS4-ről meg annyit, hogy egy orknak de még egy necron warrior-nak is annyi van.

De nem akarom itt már hangoztatni a negatív hozzáállásomat, most picit csalódott vagyok bennük.

Egy dologban viszont nagyon is igazat adok Neked, ha rákészülhet valakire, akkor iszonyat erős ellenfél lehet. Versenyseregként viszont már elég necces a dolog.

ügyfélszolgálatos 2010.06.01. 16:09:40

@CyberPunK: Jó de az orknak BS2 jutott cserébe. Az meg elég szánalmas. És a kezdeményük is tré. Szóval nem kell rinyálni a szép mariskákkal azért.

CyberPunK 2010.06.01. 16:36:21

@ügyfélszolgálatos: Nem is azt mondtam, hogy hasonlítsuk össze a 16 pontos és a 6 pontos babát, hanem, hogy annyira nem nagy különlegesség a WS4.

DBenny 2010.06.01. 17:29:56

nekem most még egy dolog nem teljesen világos (bocsássatok meg ha hülye a kérdés de még kezdő vagyok)a különböző rendházak (pl.:a blood angels) az összes alap SM egységet/járművet használhatják vagy vannak bizonyos kivételek (viszont abban szinte biztos vagyok hogy különböző rendházakat nem lehet összekatyvaszolni )

CyberPunK 2010.06.01. 18:52:04

@DBenny: Igen, vannak különböző egységeik/karaktereik/szabályaik, de sok minden meg is egyezik.
süti beállítások módosítása