60 millió éve a földben porosodó mechanikus élőhalott horda - vajon mennyire viselte meg őket?:
Modellezés összesen : 9 pont (a 15-ből)
Figura-ellátottság: Minden, a codexben szereplő figurához van modell, szóval itt nem lehet panasz.
Műanyag figurák: itt viszont már annál inkábbb, az amúgy is szűk modellkészlethez sikerült 6 (de inkább csak 3) műanyag kitet kiadni. Még szerencse, hogy a Warrior dobozból türelemmel és rengeteg szabadidővel ki lehet hozni a frekventáltabb egységek nagy részét.
Konvertálás: a sereg nem nagyon igényli a konvertálást, de azért 2 pontot megszavaztam neki - ha van kedved és időd, a Warriorokból fasza Immortalok, Flayed One-ok és Wraithek gyárthatók, a Destroyerek pedig kis átalakítással Heavy változatban is feszíthetnek.
Játék összesen: 17 pont (a 35-ből)
Szabálytámogatottság: FAQ-val úgy ahogy elvan a sereg, de a 3. kiadásra írt codex már meglehetősen régi. Nagyon érik a ráncfelvarrás.
Lövés: Jó célzóképesség, a warriorok játék legerősebb alapfegyverével rohangálnak, de a szabályváltozások miatt már messze nem olyan félelmetes egy Gauss sortűz, mint 2-3 évvel ezelőtt. Úgy sem, hogy egy osztag Destroyer még mindig tiszteletet parancsol.
Közelharc: Itt is meglehetősen kétarcú a dolog; egyrészt a Space Marinokkal egyenlő statisztikák figyelnek az egységek többségénél, másrészt viszont 80%-ban csak 2-es kezdemény. Nincsenek energiafegyverek, de az 1-2 figurának adható Warscythe még a terminátorok rettegett stormshieldet is átszeli. Egy C'tannal pedig senki sem akar összekerülni. Összességében a sereg nagy részével inkább kerülendő a pofozkodás.
Pszíképesség / pszívédelem: A Pariah-któl minden pszí igyekszik távol tartani magát, a necron játékosok viszont őket tartják távol a csataterektől.
Tápos sereg: Nem az. A lövésben nem hozza azt, amit a shooty seregek, a közelharc pedig szintén inkább felejtős. Emellett az 5. kiadás rengeteg kiskaput ad, amivel ez a sereg szinte bármikor fogható.
Versenysereg és változatosság: bár évek óta folyamatosan fogy a számuk, és összességében alig tucatnyi modellből kombinálhatnak a kriptakapitányok, azért még mindig elég sokféle sereg van porondon. Destroyer-Wing, Monolith falanx, Immortal hangsúlyos sereg, Tomb-Spyder spam, vagy éppen egyenletesen elosztott összetételű sereg.
Tanulógörbe: a kezdeti hibákkal szemben nagyon megbocsátó sereg, a 3+ mentő és a 4+-os We Will Back a rossz szemmértékkel rendelkező játékos legerősebb mentsvára, csak ne hagyd magad berohanni. Innentől kezdve azonban a döntetlenekért is meg fogsz szenvedni, nemhogy a győzelmekért.
Összesen: 26 pont
Bólogatsz? Anyázol? Kommentbe vele!
Utolsó kommentek