Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2010.02.19. 08:25 Ladislaus

Hogyan készül? - A Wave Serpent és a Falcon

Az előző BattRep-ben már feltűnt a saját gyártmányú papercraft Wave Serpentem, és azóta bővült egy falcon-nal is a kínálat, úgyhogy most ezeknek az elkészítéséről szeretnék most írni.

Mikor elkezdtem az Elda papercraft sereget felépíteni, már akkor tudtam, hogy a legnagyobb kihívást a grav-tankok fogják jelenteni, így sok időbe került, mire sikerült  rendesen megmodellezni őket.

 

Az Elda faj járművei, ellentétben a birodalom szögletes doboz-szerű tankjaival csupa ív, meg lekerekítés, és itt a GW-s fijjug jó munkát végeztek, mert sehol se találtam jó paper-craft dizájn ötletet a Wave Serpent – Falcon – Fire Prism trióhoz. Így hát nem maradt más hátra, mint hogy elővegyem minden tervezői és grafikusi tudásomat, és magam kell, hogy a szabásmintákat elkészítsem.


Az első lépés, akárcsak a War Walkerek estében, a kör négyszögesítése volt, így felül- és oldalnézetben először meg kellett alkotni egy olyan formát, amely hasonló a GW-s modellhez, de könnyen nyomtatható és elsősorban könnyen meg is építhető. Elsődleges célom az volt, hogy létrehozok egy egységes törzs alapot (a 3 variáns inkább csak a toronyban tér el egymástól), így ezek könnyen sorozat-gyárthatók lesznek, és a többféle torony variálásával jó kombinációs lehetőségeket tudok biztosítani. Így a Wave Serpent elején lévő kis terelőlemezeket és a generátort kihagytam a tervezésből, de ha egyszer nagyon sok időm lesz, ezeket is meg lehet majd modellezni. A modellezéshez itt is az ArchiCad 11-es tervező szoftvert használtam.

Miután a vonalas nézetrajzok letisztultak, jött a robbantott ábra, és a látható felületek textúrázása. Mivel a korábbi járműveknél is zöld szín dominált, így itt is a világos és sötétzöld felületek, illetve vörös kristályokat és lélekköveket imitáló díszítést is alkalmaztam, valamit sötétszürke osztó-bordákkal tagoltam a felületeket, hogy lehetőleg minél részletesebb legyen a modell.

Az első nyomtatási lapok után jött a neheze, ugyanis menet közben derültek ki apróbb hiányosságok, szerkesztési hibák, így még vagy háromszor átrajzoltam ezt-azt mire a törzs elnyerte végső formáját.

Az összerakás lényege a korábbiakhoz hasonló volt, a két íves grav-platform szárnyat vastag kartonra felragasztottam, míg a törzs „dobozát” a kiugró részekkel együtt összeraktam. A szárnyakat a törzshöz kis távtartó lapokkal (megfigyelhető, hogy az eredetihez hasonlóan a szárnyak enyhén kifelé dőlnek, így a szerkesztésnél ezt is be kellett kalkulálni) összeépítettem. Ja végig a jó öreg piros technocolt használtam, mint ragasztó anyag.


A két hajtómű blokkot az íves sablonok finom meghajtásával és a törzshöz a rácsozott beömlő nyílások előzetes felragasztásával lényegében kész is volt a törzs váza. Ezután a hátsó hajtómű fúvókákat már korábban begyűjtött műanyag elemekkel oldottam meg, a belső menetet egy piros takaró elemmel elrejtettem és az egészet feketére festettem.

A pilótafülke dizájnja már adott volt, itt a War Walker kész sablonját használtam fel. A törzs aljára felragasztottam a szokásos kiálló antennákat (hurkapálcikák és fogpiszkálók), valamint a shurikenágyút is. A törzs tetejére jó erősen egy vastag hurkapálca darabot ragaszottam, ez lett a csap, amint a különböző tornyokat majd rögzíteni fogja.  Végül pedig jött a talp, (90 mm-es átmérővel), amely felső négyszögletes lapja remekül bepasszolt a grav-szárnyakat tartó lamellák közé, így stabilizálva az egész járművet. Ez azért volt jó, mert játék közben egy kis lökéstől nem kezd majd az egész sikló leszánkázni a talapzatról, hanem vele együtt tud csúszni.


Tulajdonképpen meg is voltam a törzzsel, ezután jöttek a különböző toronytípusok.

Wave Serpent:

A Serpent tornya nem bonyolult, nincsen rajta pilótafülke és egy ikerkapcsolt fegyverrendszer van csak rajta. A fent végigvezetett szerkesztési technikával megcsináltam kis torony-dobozt, erre jöttek a dizájnos antennák, valamint a két orrcsepp-pipettából készített bright lance-ek, amelyeket az eldobható borotvák lehúzható kupakja (szintén feketére festve) rögzítette a toronyhoz. A munka meggyorsítása végett itt pillanatragasztót használtam. A végén a torony aljába egy árral lyukat fúrtam, és voilá kész is a Wave Serpent tornya.


Falcon:

A torony itt már kicsit furmányosabb, mint a Serpent-té, nagyobb és más szögben is törik, ráadásul aszimmetrikusan elhelyezkedve van rajta egy pilótafülke is. A már említett technikával némi utó szerkesztés után elkészült az alap, a pilótafülkét itt is a War Walker sablonja adta, de most megy kicsit másképp ragasztottam össze, így túlnyúlást jól ki tudtam kompenzálni. A fegyverek kialakítás hasonló volt, a pulzuslézernél a tartó kupakba két cseppentőt erőszakoltam be, míg a bright lance-nél egy kicsit még megnyújtottam a csövet egy beleragasztott hurkapálcával is. (csak hogy még lance-esebb legyen)


No és hát ezzel meg létre is hoztam a hőn áhított két járműtípust, már csak a Fire Prism tornyát kellene egyszer megcsinálnom, és akkor teljes lesz a kollekció!



  - Ladislaus -

 

>> Itt folytatódik a post >>>" />

8 komment

Címkék: modellezés elda ladislaus


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr351766566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ügyfélszolgálatos 2010.02.19. 08:43:06

Nem kell annyira sietned azzal a fireprism toronnyal... Meg vagyok nélküle.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.02.19. 09:15:13

Zseniális, különdíjat érdemlő alkotás, ezzel nemzetközi szinten is nagyot sikerült alkotni, minden elismerésem!

ügyfélszolgálatos 2010.02.19. 10:29:46

Kicsit off, de van valakinek ötlete, hogy mivel mossak festést le egy fém figuráról?

Ladislaus 2010.02.19. 10:47:00

@tengerSAM: Köszönöm szépen! :-)

És tegyük hozzá környezettudatos is a project, mert nagyrészt hulladék papírt - az irodában kiszuperált szalagos irományfedeleket használtam fel a szárnyakhoz és a talapzathoz - és a műanyag alkatrészek is ugyebár eldobásra váró cuccokból vannak. :-))))

Mértkellnick? 2010.02.22. 08:44:51

@ügyfélszolgálatos: Sima körömlakk lemosó, némi áztatás és egy fogkefe az, ami neked kell.

DBenny 2010.12.07. 14:08:29

ha valaki space marineokkal vagy IG-vel játszik annak ajánlom ezt a gyűjteményt(meg azoknak akiknek van türelmük a papírmakettekhez:P)

ne-bariatric.com/BloodAngels/index.php?showtopic=157&st=0&
süti beállítások módosítása