Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2010.02.05. 12:33 Ladislaus

Battle Report: Imperial Guard vs. Eldar

A karácsonyi szünet alatt egy kicsit bővítgettem seregeimet (papercraft sztájlban), és új taktikákat is szerettem volna kipróbálni, így most az eldák mozgékonyságát vetettem elő. HQ-nak Yriel Herceget és hozzá 5 Wraithguard-ot egy Bomestert vettem kíséretnek, és őket egybe bepakoltam a frissen legyártott papír Wave Serpentembe. Gyorsreagálású erőnek vettem egy 5 fős Swooping Hawk-okat, meg 5 Shining Spear-t, a járművek levadászására. Gyalogságként pedig kétszer 5 jetbike-ot, egy-egy Bomesterrel megtápolva (Destructor pszi).

Igi nyerte a kezdeményt, én meg mindenkit tartalékba raktam, lássuk mire megyek alapon. (mondom, hogy kísérleteztem) A felállás Pitched Battle volt, így az IG a fél pályán el is terpeszkedett, míg a cél Capture&Controll volt, mindenkinek 1-1 ojjektívával a saját deployment zone-jában.

Első kör gyorsan lement, én tartalékban, az IG meg nem mozdult, így a második körben bejöttek a Hawk-ok, a két jetbike osztag, meg a Shining Spear-ek. A Hawk-ok deep strike-os bombázása alig hagyott valamit az egyik IG osztagból, ők szépen el is kezdtek lefutni a pályáról, a bájkerek meg flat out-on megindultak a tankok felé. No innen jött a szívás, mert valami olyan hihetetlen béna 3+ cover mentőket dobtam, hogy egy kör alatt mindenki meghalt, de az egyik jetbike osztag legalább kiiktatta az egyik Leman Russ Battle Cannonját. No comment. (a Hawk-ok a Skyleap képességgel még a körömben visszamentek a reserve-be) No itt kezdtem kissé ideges lenni, de aztán legalább a Wave Serpent bejött, hogy az előrenyomuló IG-t megállítsa. A Hawk-ok 2+-os bejövetelére kétszer is 1-est dobtam, juhhéééé….

A fordulatot a Wave Serpentből kimászó Yriel és Wraithguardok hozták el, akik persze Singing Spear-rel sem (végig 3 alá dobtam) tudták a mumus Banewolf-ot leszedni, de viszont a Serpent ikerkapcsolt rakétavetője újabb IG osztagot atomizált, és tört meg.

A következő körben aztán mind a Serpent, mind a Wraithek is kaptak rendesen, így csak két Wraith és Yriel maradt. Yriel megpróbálta Banewolfot szétszedni, de csak a chem cannonját tudta leszedni, míg a két Wraith sikeresen szétlőtte a még épp Leman Russ-t (WraithCannon rulez!) majd az előrenyomuló platoon command szakaszt szétverték és megfutamították. A végre megérkező Hawk-ok gránátjai viszont Igi ojjektíváját foglaló gyalogságból apró kis húscafatokat csinált, majd a maradék le is futott a pályáról. Természetesen a Hawkok deep strike-ját sikeresen leszórtam a pályáról, így mentek vissza a reserve-be. (bár ez már nem számított) A Wave Serpent pedig egy Star Engine-es rárepüléssel (36”-nyi mozgás azért nem rossz) gyorsan biztosította Igi ojjektívájának a contestelését, így nagy nehezen, ultra-bénázások közepette is sikerült a döntetlent kihoznom, hip-hip hurrá!!!!!!!!!

A tesztjáték, a rossz kocka-járás ellenére is tanulságos volt, a Wave Serpent remekül szerepelt, hiába sok Leman Russ, meg Lascannon, a Serpent energiapajzsa szinte minden támadást kivédett (csak egy Shaken-t kapott 1 Battle Cannon, 2 Lascannon és néhány melta/plazma lövésből), a Wraithguardok is nagyon kemények, érdemes a Bomesternek az 5+ covert adó pszit megvenni, hogy a nehéz fegyverek ellen is tudjanak valamit dobni. (sajna nekik sincsen invu-juk) A Shining Spear-ek most nem tudtak kibontakozni, remélhetőleg majd legközelebb. A Hawk-ok is jók voltak, végül is a bénzás ellenére kb. 2,5 IG osztagot robbantottak fel ill. futamítottak meg, ami Igi gyalogságának a fele. (mi lett volna, ha körönként bejöttek volna..hmmmm) Szóval az 5-ös kódex ellenére az IG nagy mumusai még mindig az Eldák, de az eldákkal továbbra is nehéz játszani, egy rossz húzás (vagy dobás) és oda a fél sereg. Ennek ellenére továbbra sem érzem gyengének az eldicsekeket, majd meglátjuk, hogy az új tyrandia hordákkal mire mennek.
 

1st Cadian Terrorguard:

No Lacival a két ünnep között összeütöttünk egy csatát, kicsit kikapcsolódván a Space Hulk kampányból. Sajnos nem volt időm készülni ezért egy eredetileg káoszgárdisták ellen készült listával vetettem bele magam a küzdelembe. A parancsnoki osztag plazmát tárazott be és egy kimérába ültettem bele őket, a parancsnok bónuszként kapott még egy meltabombát is.
A veterán troopok meltát és plazmát kaptak keverve, elitként Marbo (HURR!!) sunnyogott, fast választásnak egy banewolfot hoztam és a nehéztüzérséget két Russ biztosította lascannon és bolter sponson táppal. Felállásként úgy pakoltam fel a skacokat, hogy nagyjából Laci oldalán mindent belássak és apró cafatokká lőhessem. Laci jetbiker sereggel kísérletezett + 1 wave serpentet teletömött wraithguarddal és Yiriel herceggel (belezős baromállat). Ja és vett egy adag swooping hawk-ot.

Az első körben semmi nem történt mert Laci tartalékban hagyta a seregét. A második körben bejöttek a swooping hawk-jai és felrobbantották az egyik gyalogos osztagomat (a maradék elfutott). Még két biker osztaga futott be, mellettük még a lézerbicskás osztaga nyomult légibiciklin, és nyomult az osztagaim felé bízva a coversave-ben amit kapnak Nem jött be nekik, mert darabokra lőttem annak a hihetetlen szerencsének köszönhetően, hogy a Russok lövésére mindig hit-et dobtam, Laci pedig szinte az összes mentőjét elrontotta (nem áldozott a Kocka Isteneknek!).

Szóval a merész bikerek nagy részét ledurrantottam a Russokkal. Egy megtépázott biker osztaga maradt a kör végére és a swooping hawk-ok aki vissza is húztak tartalékba. A következő körben a pár jetbiker megrohamozta az egyik russ-t és lepattintotta róla a battle cannont, de aztán a következő körömben a troopok koncentrált lövése végzett velük. Itt Laci eléggé csúnyán nézett, mert lényegében a wave serpent maradt neki, és a hawk-ok. A következő kör ennek ellenére tűrhetően alakult neki, bejött a serpent is kiokádta a vonalaim előtt a wratih guradokat és Yiriel herceget. Én próbáltam agyonlőni őket de eléggé jól bírták, a wave serpentet pedig meg se tudtam karcolni a holomező miatt. Pedig még Marbo (HURR!) is rádobta a demo cuccost, de az lepattant róla.  

Laci cserében a wraith guardokkal kilukasztotta a még sértetlen russt, felrobbantva. Innen javult Laci szerencséje, mert a swooping hawkjai 2 kör tétlenség után bejöttek a reserveből (2 körig 2+ -ra dobott Laci 1-et), és felrobbantották az ojjektíván üldögélő embereimet, bizonyítván, hogy hátul sem biztonságos lebzselni. Utána sikeresen leszóródtak a pályáról…

Yiriel herceg megpróbálta lefejelni a banewolf-ot (ami nem sok minden csinált egyébként), de a csak a fegyvert kapta le róla. A wave serpent-tel rárepült az ojjektívámra és itt véget is ért a csata egy döntetlennel. Laci a teljesen fakéz dobások ellenére ki tudod egy döntetlent verekedni ami nem rossz teljesítmény. Nekem viszont be kellene kimérákba pakolni a srácokat, mert így eléggé gyorsan hullanak. A két russ-al meg voltam elégedve, most elég jól gyilkolászták xeno scum eldákat. Ami nagyon hiányzik egy valkűr (már készül) egy adag veteránnal feltöltve, amit használhatnék ojjektíva foglalásra vagy, a járművek lezúzására. Itt például ha ledobtam volna egy osztag veteránt Laci hátába akkor nem valószínű, hogy lett volna érkezése ellentámadásra.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

30 komment

Címkék: ig battle report elda ladislaus


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr741650921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.02.05. 12:43:20

Ez a papercraft még mindig überkirály, a serpent pedig 10 pontos, csak gratulálni tudok!
Ja, és a Battle Report is jó lett. :)

SBT 2010.02.05. 18:55:35

Hello! Nagyon jó a blog és a Warhammer 40k is nagyon király (csak ***** drága)... Tudnál nekem többet mondani erről a "papercraft" dologról? Nagyon hálás lennék ha ezáltal lenne végre egy seregem! Előre is köszönöm!

Petrow 2010.02.06. 08:35:07

Jól látom, hogy a zsír új basilica is debütált a csatában? :)

@SBT: ezt olvasd el:
tengersam.blog.hu/2009/07/21/making_of_eldar_war_walker_by_ladislaus

SBT 2010.02.06. 19:07:46

Köszönöm! Bár én személyszerint azt hittem van valahol a neten kész sémák csak én nem találom de most már értem (azt hiszem). Dehogy tisztázzuk: Akkor ha ilyeneket szeretnék akkor magamnak kell valahogy a képeket meg a többi dolgot is megoldani? Mert igazán az a legnagyobb problémám hogy pl. ha akarok egy Space Marine Troop-ot akkor a fél bábút megtudom oldani (mert a neten van kép előröl) de a hátáról már nincs kép meg a járművek-ről ne is beszéljünk. Ezeket a képeket magadnak csináltad vagy valahol találtad vagy ha csináltad hogyan? Kérlek segíts!

kabaman 2010.02.07. 08:35:22

Jó a csataleírás, sok képpel, részletesen! Gratula!

Már értem, miért nem látok Swooping Hawkokat az elda játékosok seregében :-)

Ladislaus 2010.02.08. 08:37:20

@SBT: Kész sémát elvétve találni, azok is bénák. Az eldáknál a guardianokat, bomestereket és jetbikeokat saját kezűleg rajzoltam PS-ben, a maradékot meg addig vadásztam, míg találtam a neten elő- és hátsó nézetű fotókat.

Ladislaus 2010.02.08. 08:40:57

@SBT: Ha Space Marínokat akarsz, akkor szerintem nem reménytelen a helyzet, mert jó sok fotó kering róluk a neten, úgyhogy keresgélj csak szorgalmasan! Papercraft (nem textúrázottak, így festeni kell őket) SM járművek kellenek, dobj meg egy íméllel a ladislaus77@freemail.hu-n.

Ladislaus 2010.02.08. 08:55:44

@kabaman: A Hawkokat sokan lenézik, pedig horda seregek (tyranidák, Ig, ork) ellen nagyon jók, és még járműveket is tudnak támadni. egy 5 fős osztag, ha szerencséd van, az ilyen seregek ellen a pontértékük sokszorosát is képes lepusztítani. Értelem szerűen szépmariskák ellen nem hatékonyak.

DolfikaVik 2010.02.09. 06:55:30

@Ladislaus: De a legtöbb esetben nincs szerencséd, és őszi falevélként hullanak :) Nem véletlenül nem használja őket senki, noha az eldar arzenál egyik legszebb egysége. Ugyanaz a kategória, mint a vanguard marinok, a shining spearek, a necron páriák, daemonhostok, a gretchinek, stb. Szépek, fluffosak, csak semmire nem jók :)
A leírásban szereplő elda sereg pedig pont azért bájos, és azért élmény olvasni a csatajelentést, mert pont azon egységeket vonultatja fel, amiket soha nem látsz az asztalon, pedig szépek és nagyon eldásak.

Ladislaus 2010.02.09. 08:37:21

@DolfikaVik: A későbbi battrep-ek és az eddigi teljesítményük alapján nem értek azzal egyet, hogy semmire se jók! Mint írtam, hordázós egységek ellen jobbak, mint pl Warp Spiderek. Tudni kell alkalmazni őket, ennyi és egy kis szerencse kell. (a Shining spear-ekről még fogtok hallani, később ők is jól szerepeltek) Amúgy igaz, jobban megéri power-gamer stílusban nyomni, hozni 3 Wave serpentet, megtömve Fire Dragonokkal, vagy Banshee-kkal, + Fire Prism és Falconokokkal nyomulni. Amúgy a BOLS-on jó sok írás szól erről a témáról, akár itt is megérne egy topic-ot.

DolfikaVik 2010.02.09. 09:42:30

@Ladislaus: A powergamer stílusba nem fér be a banshee, fireprism és falcon sem :)
Egy mostani elda powergamer seregben jetbike-os warlockok tömege, jetbike-os guardianok, serpentben ülő avengerek és dragonok, wraithlordok, walkerek találhatók.
De tök mindegy. Ha tudod ki lesz az ellenfeled, ha baráti meccset játszotok, akkor nyilván egy ellene összerakott, fluffos sereget viszel, amivel élmény játszani. Ezért írtam, hogy jó volt olvasni a leírást. Mert csupa aranyos eldar egység vett részt egy baráti csatában.
De azt továbbra is tartom, hogy a sólymok a leggyengébb eldar egység a guardianok után. De abban természetesen igazad van, hogy tudni kell őket alkalmazni, hiszen ez minden egységre igaz :)

ügyfélszolgálatos 2010.02.09. 09:50:29

@Ladislaus: Ja Jwolf szeret mindent agyon powergamerkedni. Egyébként ha megnézed az uccsó battrep videójukat látod, hogy nem teljesen 100% az a társaság.

Ladislaus 2010.02.09. 09:57:50

@DolfikaVik: jó, hát igen, ismerem, a rettenet - 10 fős singing spear-es jetbiker warlock osztag (/+rakás pszi képessség) és a jetbikeos Farseer + guide + fortune kombó tényleg durva, de az már a játék megcsúfolása. :-) Ez kb olyan, mint a szépmarín seregbe 3 LR crusaderbe belenyomnék 3x8 assault termint + Capt. Lysandert, oszt' hent....

BTW azért jó látni, hogy 4.ed-es elda kódexből még nagyon sok tápot ki lehet hozni. Ha így nézzük, valóban a Hawkok a power-listán hátul helyezkednek el, de én azért a pontérték/flexibilitás értéket is figyelembe venném.

Amúgy értem mit akarsz mondani, és egyetértek veled, ezért szoktam úgymond "nem hagyományos" sereglistákat csinálni.

DolfikaVik 2010.02.09. 10:26:17

@Ladislaus: Kikérem magamnak, bár én nem szépmarín sereggel játszok (ez egyébként tetszik:)), de a dark angels versenyseregem pontosan 3 crusaderből, négy osztag terminátorból és a karakterekből áll :)
Tényleg meg kell különböztetni a két játékstílust. Amikor eldáztam, én is szerelembe estem Yriel modelljével, nekem is voltak wraithguardjaim (szerintem még most is a játék legveszedelmesebben kinéző egységei, nidák nem érnek), volt wraithlordom, mert egy tipikus iyandeni sereget szerettem volna összerakni. És nem érdekelt, hogy nem lesz hatékony.
Szóval hajrá, jó olvasni, várjuk a többit is.

"Szépmarín" :) Ez még jobb mint az én trademarkos "csinimarine" jelzőm :)

Ladislaus 2010.02.09. 11:12:08

@DolfikaVik: Na jó, a Dark Ángyélusoknál a full-termi sereg még megbocsátható! :-)

Kryw 2010.02.09. 17:05:03

Én ezért játszok Black Templarokkal mert kitalálsz egy számot megszorzod kettővel és annyi LRCt hozhatsz, és nekem a full termi sereg sem kell mert mindenki ccwel nyomja és az emperors champion miatt a közelharci ütéseket újradobom.
Aztán dübörög a tank kattog a bolter és zümmög a lánckard.
hát kell ennél több?

SBT 2010.02.09. 19:45:41

@Ladislaus: Rendben és köszönöm! (Úgy látom lesz új hobbim :D [pontosabban végre lesz hobbim] )

SBT 2010.02.09. 19:47:40

@SBT: Am tényleg van photoshop-om. Nem tudnál esetleg valami tutorialt csinálni hogy hogyan rajzoljak hogyha nem találok valamit és hogy megtudjam csinálni? ( egyébként jól rajzolz benne)

DolfikaVik 2010.02.09. 19:48:24

@ügyfélszolgálatos: Jaja, LR spam. Bár én csak 'raider assault'-nak hívom. 3 crusader, mindegyikben ott dekkol 1-1 közelharcra szerelt termiosztag, kettőhöz hozzácsapva két karakter, a negyedik termiosztag meg gombázik hátul és ojjektívát foglal, miközben a többiek vágtáznak előre lekaratézni a gaz ellent és lenyúlni az ő ojjektíváit.
A dolog inkább lélektanilag hatásos, minimum szemöldök felvonást szokott kiváltani ennyi terminátor és nagy gép a pályán. Általában középmezőnyre jó, a legkomolyabb eredményem eddig velük egy legszebb sereg szobrocska volt :)

DolfikaVik 2010.02.10. 06:49:25

@Kryw: Ez a mostani 1900 pontos Legendás fordulóra lett összeállítva, de kisebb változtatásokkal (plusz-mínusz termiosztag, drenyák, eltérő felszerelés) 1500-2500 között jó. Nem egy világverő sereg, de legalább összetételében háttérhű, mégha meglehetősen ritkán is fordulhat elő ekkora Deathwing csapásmérő erő a 40k univerzumában.

Ladislaus 2010.02.10. 09:06:21

@SBT: Nem tudom, hogy mennyire vagy grafikus alkat, és hogy van-e otthon tablet-ed, mert egérrel nem ajánlom, hogy belevágj egy szépmarín megrajzolásába. (meglehet csinálni, de belezakkansz) Továbbra is javasolnám, hogy keresgélj, a deviantart.com-on, a dakka-dakkán, vagy bárhol, hátha van a kívánt modellekről szép fotó. Akkor PS-ben csak le kell tisztázni, rárakni őket egy 2,5 cm átmérőjű talapzatra és már kész is.

Persze ha van igény, akkor csinálhatok egy rajzolós tutoriált, csak nem most, mert ki se látszom a melóból!

ügyfélszolgálatos 2010.02.10. 09:44:58

@DolfikaVik: Én inkább fluffos sereget szeretek játszani, mondjuk nem is tervezem, hogy versenyen induljak.

DolfikaVik 2010.02.10. 10:20:51

@ügyfélszolgálatos: Ami azt illeti, én is :) Itt az a szerencse, hogy ez fluffos sereg. A Dark Angelek első százada csak terminátorokból áll, a hozzájuk tartozó szállítójárművekből, dreadnoughtokból és a tisztekből.
De a témában Petrow bácsi már írt néhány remek cikket ide.

ügyfélszolgálatos 2010.02.10. 11:00:45

@DolfikaVik: Jó jó... szépmariskáknak a fluff is úgy van megírva, hogy tápok legyenek... >:(

SBT 2010.02.10. 20:00:48

@Ladislaus: Hát úgy hogy kívánt modellek még nem gondolkoztam. Még ott tartok hogy szerezzek egy magyar szabályzatot a kódexmár megvan. Nem vok nagyon jó rajzos de ha találok olcsó tablet-et akkor szerintem beszerzek eggyet. Addig marad a keresés. Egyébként köszönöm a segítséget! Majd szólok ha kell még help!
süti beállítások módosítása