Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.12.11. 06:52 Ladislaus

A berzerkerek már a spájzban vannak! - Első rész

Üdv mindenkinek! Ügyfélszolgálatos barátom szülinapomra meglepett egy doboz berzerkerrel, hogy ne csak mindig lapos papírfigurák ellen kelljen harcolnia. Nos nem mondom, megörültem a kihívásnak, mivel eddig még nem festegettem warhammer babákat, így végre ezt is kipróbálhatom. Elsőre összeraktam egy standard berzerkert, ennek a sztorijáról szeretnék most írni.

Azonban mielőtt belecsapnánk, írnék néhány szót a doboz tartalmáról. Az átlag GW-s kiszereléssel ellentétben nem 10, hanem 12 berzerker összeszerelésére van lehetőség, ami kisebb játékban 2x6 fős (5+1 bajnok) kiosztásra is lehetőséget ad, vagy ahogy én állítottam össze, 2x5 (8 troop+2 bajnok) és 2 káosz Lord (konvertált figurák lesznek, de róluk majd a következő részekben írok) variáció is lehetséges. (itt megjegyezném, hogy a Berzerkerek a 3.ed.-elit választásához képest a troop kategóriába kerültek, és a csapatlétszámuk 5-20 főig terjedhet)

Ezen felül van benne 3 plazmapisztolyos kéz, sisak nélküli fejek, kardok, pisztolytáskák, koponyás ikonok, gránátok és káosz-ikon matricák, amivel fel lehet dobni a sereget. Összességében elmondható, hogy remek konverziós lehetőségeket rejt magában a doboz, szép részletesen kidolgozott elemekkel, mint pl a 4 féle törzs-sisak-vállap-láb és backpack (az az űrgárdistás létfenntartó cucc a hátukon, amitől tuti beakadnának mindenhova, annyira kiálló és bumfordi), így kvázi elég nehéz két egyforma berzerkert összerakni. (persze lehetséges, de a káoszban pont a diverzitás a szép)

Nos, tehát jött a keretről való levagdosás (borzalmasan unalmas), sorjázás fázis, erről többet nem is írnék. Ügyfélszolgálatos barátom az IG egységeket összeszerelve festi, így első körben megpróbálkoztam én is 1 teszt-berzerker kifestésével, így előre összeraktam, majd fekete festékspray-el alapoztam.
 

Itt tennék egy kis kitérőt a festékek világába. A GW-s festékek a maguk 800+forintos árával elsőre kissé borsosnak tűnt, úgyhogy a művészellátó boltok háza táján is szétnéztem, hogy a hagyományos festők által használt akril festékek mit bírnak. Nos a teljesen kommersz DEKA típusú akril (fényes és matt) festékekből óriási kínálat van, 500 Ft/db áron, ezeket tudom ajánlani. Ha egy átlagos háztartási- vagy festékboltba bemegyünk, 600-1000 (kisebb vagy a nagyobb flakon) Ft-ért kaphatók fekete akril alapozó spray-k, amik teljesen jók a GW-s cuccokhoz. Szóval lehet, hogy eretnekség, de én teljesen jól elvagyok ezekkel a noname márkákkal.

Tehát, megvolt az összeragasztott modell, de rögtön több problémába is belefutottam, mindjárt az, hogy a sok finom részlethez az ecsettel nem férek hozzá rendesen, és a piros festéket roppant nehéz szépen és egyenletesen felvinni. Így amennyire bírtam, szétszedtem a figurát (letörtem a két karját) és kezdődött előröl az agyalás.

Aztán jött a megváltó gondolat, hogy ha a fekete festékspray megfogja, akkor miért ne vehetnék pirosat is, így kiküszöbölve a legunalmasabb és legmacerásabb részeket. Szóval beinvesztáltam egy vörös akryl festékspray-re is, és rögtön utána újfent homlokon csókolt a múzsa, ugyanis rendelkezem vékony akryl-filctollal is, ami egy rétegben és szép fémes arany színben fog bármit, így az apró szegecseket, peremeket sec-perc alatt meg lehet csinálni.

Úgyhogy a szétszedett figurát vörössel újra lealapoztam (amit feketén akartam hagyni, azokat cellux és papír zsebkendő darabokkal letakartam), és a kisebb részleteket pedig az arany filctollal kb 2-3 óra alatt meg is csináltam.

A törzs:

A bal kar:

A jobb kar:

A vállapon a kis Word Eater jelet is kihívás volt felrakni, mivel a leáztatható matrica a peremmel túl nagy volt, ezért kisollóval igazítani kellett, valamit az istenért nem akart odatapadni rendesen, ezért alányomtam egy kis piros festéket, valamit a szélére is óvatosan kentem, így már rendesen ráfeküdt az íves felületre.

A kifestett elemeket pedig pillanatragasztóval kb 3 perc alatt össze is raktam, ami azért praktikus, mert az oldószeres ragasztó csak a tiszta műanyag felületeknél fog rendesen, így meg csak rápöttyintettem az illesztési pontokra, és már meg is volt.

Végül pedig a talapzaton a homokszórást egyszerű mezei technocol-lal oldottam meg, rányomtam egy jó nagy adagot, és belenyomtam a még görögországi Sarti-ból hozott szemcsés homokba! Taa-daaam- és készen is lett az első berzerkerem!

No egyenlőre ennyi, de még jelentkezem!

A Véres Isten jele kísérjen utatokon!
(ja és persze: BLOOD FOR THE BLOOD GOD!)

>> Itt folytatódik a post >>>" />

15 komment

Címkék: káosz modellezés ladislaus


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr931579816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kryw 2009.12.11. 09:47:57

kis high-lightot vihetnél a páncél lemezek illesztéséhez az én figurkáimon van egy kis ezüst festék a széleken(mondván hogy kopik a festék a pácélról) ezt neked is ajánlom végül is hőseink nem most jöttek le a gyártósorról

Ladislaus 2009.12.11. 11:11:05

@Kryw: hm, az ezüst dolog nem rossz, lehet, hogy kipróbálom! :-)

DolfikaVik 2009.12.11. 13:16:10

Ez az arany akril-filctoll remek ötlet, szépen meg is csináltad a finom részleteket.
Ezen kívül ahogy Kryw is mondja kis highlight jót tenne, illetve némi árnyékolás, valamint a túlhúzásokat kellene javítanod.
Ez a piros nekem valamiért a paradicsomot idézi, nem pedig a megszokott berza színt, az egy-két árnyalattal sötétebb. Bár a spray módszer kétségkívül gyors, de ilyen szép figuráknál azért lehet hogy meg kéne adni a módját, és a megfelelő árnyalatokat használni.
A módszered előnye a gyorsaság, és játékra tökéletes ez így.
Na, remélem, nem lehúzásnak vetted, ez csak szubjektív vélemény :) Most szabin leszek jó sokáig, jóóóóóóó sokat fogok festeni...

DolfikaVik 2009.12.11. 13:18:05

Bocsika, még egy dolog. A fegyver csövét érdemes kifúrni, sokkal "természetesebbnek" tűnik, mint csak odapöttyintve egy kis feketét :)

Ladislaus 2009.12.11. 13:36:39

@DolfikaVik: A berzerkerek is szeretik sok kecsapot! :-)))))) (és a festékboltban csak ez a szín volt kapható) Tisztában vagyok a hiányosságokkal, nem is célom bármilyen díj, vagy festőverseny megnyerése. (BTW ez életem első figurája amit kifestettem, szóval várható, hogy a többi jó lesz.) Ahogy írtam is, mielőtt a könnyebb és gyorsabb (ami ugyebár egyértelműen a Sötét Oldal ismérve) választottam, felmértem, hogy jelenlegi szabadidő kapacitásom mellett évekbe tellene ezt a 12 figurát a hagyományos módon kifesteni, és hát ennyire nem vagyok fanatikus. :-) Szóval nincsen harag, jöhetnek az építő jellegű kritikák! :-) :-) :-)

Ladislaus 2009.12.11. 13:37:24

@DolfikaVik: Aham, ezt a későbbiekben alkalmazni fogom! :-)

Petrow 2009.12.11. 16:45:14

Nem mondom, jól bealáztál, nekem egy osztag terminátort fél évig tart kifesteni, te meg itt összedobod 1-2 óra alatt :)

A figura TTQ-ra abszolúte jó.

A festéshez: az akrilfilcet én is próbáltam, alapszínek felviteléhez tökéletes, de azt tapasztaltam, hogy játék során lakk hiányában gyorsabban lekopik, mint a festék.

Meg valószínűleg csak én vagyok vele béna, de megfelelő ecsetkezeléssel majdnem ugyanolyan gyorsan felvihető a sima festék. Az mondjuk mellette szól, hogy könnyebben javítható, és költséghatékonyabb :)

Ha gyors árnyékolást akarsz, érdemes kipróbálnod a Foundation wash készítményeket, néha hihetetlen dolgokat lehet velük produkálni.

kabaman 2009.12.11. 18:52:10

Baromi jó lett, főleg hogy elsőre! Az én első festett figuráim sokkal borzalmasabbak voltak ennél, azok is szintén berzerkerek.

Grat!

Kryw 2009.12.13. 10:04:17

hát a fújásról annyit hogy mire az ember megcsinálja a leragaszást meg a papírzsepizést annyi idő alatt le lehet ecsetelni is

nekem semmi bajom sincs ezzel a színnel... szerintem így is teljesen jó

én régen matricáztam a figukat de nekem egyáltalán nem jöttek be ugy hogy inkább leszedtem az összesről bár kétségtelen hogy kézzel festeni az ilyen ábrákat rohadt nehéz

ami még sokat dobhat a figurán az egy jó kis bemosás vagy ha inkább festeni akarod akkkor az arany-piros találkozásokat emeld ki feketével és akkor ilyen káoszkontraszt fílinget ad
további jó munkát

Kryw 2009.12.13. 13:27:26

kicsit elavult kérdés de az 5. sm kódexben megszűnt az a chapter builder lehetőség hogy te rakd összea saját rendházad ( ahogy a 4.ben volt)

Ladislaus 2009.12.14. 12:34:49

@Petrow: Ezzel a technológiával kb 2-3 óra/db, hármasával csinálom őket. Igen a TTQ-szinttel egyenlőre most megelégszem! A lakkozásra én is gondoltam, valóban az akryl cucc nem túl tartós.

Ladislaus 2009.12.14. 12:42:22

@Kryw: A fújás rész nem vészes, egyszerre többet is lehet csinálni, az előkészítés max 10 perc.

Igen, az 5. ed.-es SM kódexben nincsen már egyéni opciózás, amelyik rend nem kap/kapott saját kódexet az az 5-ös, standard szabályok szerint épül fel. Max. az egyedi hősöket kell átkeresztelni, mert kissé hülyén néz ki Pedro Kantor egy nem Crimson Fist seregben)

Kryw 2009.12.14. 17:45:36

Van valamelyik igen tisztelt blgolvasó társnak BLACK TEMPLAR serege? ha igen feltétln írjon mert érdekelnek a tapasztalatok és minden gyéb tudnivaló

Kryw 2009.12.14. 22:13:19

@Huntroll: ezen már egy párszor átrágtam magam... de azért köszi minden estere várom az olyan lelkes emberkék jelentkezését akik szívesen megosztanák velem személyes tapasztalataikat a BTokkal kapcsolatban
süti beállítások módosítása