Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.09.08. 08:00 Ladislaus

Pihentető mészárlás Normandiában - Tide of Iron bemutató (by Ügyfélszolgálatos)

Ímhol egy kis kitekintés a "klasszikus" csaták világába, Ügyfélszolgálatos barátunk tollából!

Imre barátom már régóta mutogatta a Tide of Iron táblás játékot, hogy milyen jó és szép, tele van tankkal, próbáljuk ki. Pár hete mivel Ladislaus elhúzott a pocakos görögök közé gyrost enni, kipróbáltuk.

Maga a játék Normandiában 1944-ben a partraszállás után játszódik. A játék egyszerű egy hexa felosztású táblán zajlik. Lehet a németekkel és az amcsikkal nyomulni.

Vannak lapok amikkel változatosabbá lehet tenni a terepet. A küldetések változatosak és ez egy nagyon fontos szempont rettenetesen kiegyensúlyozottak. Abban a két küldetésben amit aznap nyomtunk a legutolsó pillanatig nem lehetett tudni, hogy ki fog nyerni.

A szabályok roppant egyszerűek. Minden egységnek van egy mozgási értéke, egy távolság, hogy hány hex a lőtávja és hány kockát kap támadásra jármű vagy gyalogság ellen. A tankok még kapnak egy páncél értéket is. Mint a fenti képen látjátok a gyalogság 4 talapzaton álló gyalogosból áll, van veterán és reguláris verzió, illetve van tiszt figura is. A poén az, hogy a talapzaton 4 lik van amibe tetszés szerint válogathatjuk össze a gyalogosokat. Minden gyalogsági egység támadási erejét a rajta lévő gyalogosok kockáinak száma adja. Kaphatnak még egy specialista jelzőt vagy fegyvert (pl.: szanitéc, utász, stb.). Sérüléskor 1 sebzés 1 figura veszteséget jelent. A járműveknél egy darab modell jelent egy járművet. Van még két speciális gyalogos egység az aknavetős és a géppuskás. Ők a talapzaton 2 helyet foglalnak el és 1 talpra csak 1 darabot lehet tenni. A legtöbb egységnek van valamilyen spec képessége is.

Az erősítések és egyéb nyalánkságok és tápolások kártya formájában kapják a harcoló felek. Külön paklik vannak a németeknek és az amerikaiaknak. Azt hogy a különféle erősítés, parancsnoki vagy támogató (a felsorolás nem teljes) melyiket lehet használni a küldetés dönti el. A kártyákat körönkénti húzás után parancsnoki pontokból lehet aktiválni (parancsnoki pontot az ojjektíva birtoklással körönként lehet szüretelni).

El is érkeztünk a lényeghez a fázisokhoz. A játékban három fázis van akció, parancsnoki és a státusz fázis.

Az akció fázisban lehet mozogni lőni stb. Nem túl sok féle dolgot lehet csinálni, de minden olyan benne van a szabályokban amire a harcmezőn szükség van. A játékosok köre felváltja egymást, de tudni kell, hogy a kezdeményezést meg lehet szerezni elegendő parancsnoki ponttal. Meghatározott számú egységgel lehet cselekedni (szintén a küldetés határozza meg). Ha mindenki kész akkor jöhet a parancsnoki fázis. Itt meg kell határozni, hogy ojjektíva birtoklásban volt e változás, megkapni és elkölteni (ez nem kötelező) a parancsnoki pontokat és eldönteni, hogy a következő kört ki kezdi. Ez az a fázis ahol a már meglévő stratégiai kártyákat ki lehet játszani (mindegyiknek van valami ára).

Ezek után a státusz fázis jön. Itt húz az ember startégiai kártyát ha még van a pakliból. Ilyenkor már nem lehet őket kijátszani majd a következő körben. Ez vonatkozik az erősítés kártyákra is. Utána a különböző jelzőket kell leszedni az egységekről pl a fáradságot vagy az ellenséges tűz miatt beszart egységek is magukhoz térnek (ezért fontos a kezdeményezés mert aki a második a körben az hiába teszi taccsra egy egység morálját, ebben a fázisban magukhoz térnek). Még lehet a gyalogosokat pakolgatni a talapzatok között (pl.: két sérült szakaszból egy teljesen épet csinálni). Utána már csak a küldetésben megérkező esetleges erősítések maradnak, illetve speciális események. A vége pedig az, hogy a kör jelző egyel feljebb ugrik, mivel a legtöbb küldetés időhöz kötött, néha nem árt sietni.

Nagyjából ennyi, ami most hirtelenjében eszembe jutott. Azt tudom javasolni, hogy mindenféleképpen érdemes kipróbálni, bár az ára egy GW-s battelforce set-tel van egy kategóriában. Kellemes kikapcsolódást jelent a 40k mellett és lényegesen gyorsabban megtanulható szabályai is vannak.

Üdv,
ügyfélszolgálatos

>> Itt folytatódik a post >>>" />

3 komment

Címkék: ismertető vendégművész 2vh ladislaus


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr161359897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrow 2009.09.08. 09:46:04

Hexapower rulz :)

A körökben itt egy körön belül cselekszel, mint a CBT-ben, vagy "player turn-ben", mint a 40k-ban?

ügyfélszolgálatos 2009.09.08. 10:59:05

@Petrow: Elméletileg minden fázist felváltva kell lenyomni. Mindig az kezd akié a kezdemény.

Viharhozó 2009.09.08. 20:37:16

Igen ez király háborús game, hasonló a Memoir 44-hez bár ez kicsit összetettebb.

Én ezt tudom ajánlani: Tannhäuser Bővebben:
rpg.hu/iras/mutat.php?cid=5227
www.fantasyflightgames.com/edge_minisite.asp?eidm=28&enmi=Tannh%C3%A4user

Bár árban majdnem Space Hulk.
süti beállítások módosítása