Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.03.16. 09:26 tengerSAM (törölt)

WM vs. WH

A Warmachine játékkal kapcsolatban már Geistwald kolléga írt egy ismertetőt, aminél jobbat én még nem olvastam, úgyhogy inkább arra koncentrálnék, hogy mi a különbség a Warhammer 40.000 és a Warmachine között.

Csapjunk is bele a lecsóba. Ami közös az a körös megoldás, azaz először az egyik játékos intézi az ügyeit, utána a másik, felváltva. Kis eltérés, hogy míg a warhammerben a közelharcnál mindkét fél üt (attól függetlenül, hogy épp kinek a köre van), addig warmachine-ban csak az osztja az áldást, aki a babákat tologatja (persze elvétve kivételek is akadnak, de ezt most hagyjuk).

A legnagyobb különbség, ami miatt sokat szívnak a WH switcherek, az az, hogy a warhammerben mindenkivel mozogsz, aztán mindenkivel lövöldözöl, majd mindenkivel közelharcolsz. Na WM-ben ez úgy néz ki, hogy minden figurával (vagy unittal) külön-külön kell lejátszani ugyanezt, tehát ha kiválasztasz egy figurát, akkor azzal mozogsz, akciózol, satöbbi, utána jön a következő manus. Így a sorrend is fontossá válik, szóval agyalni kell rajta.

A változatosság jegyében a 40k arra épít, hogy az egyes egységeknek különböző fegyvereket, felszerelést és extrákat lehet venni. A warmachine figuráknál fix fegyverek vannak, viszont rengeteg olyan különleges képesség, varázslat, vagy egyéb speckó van, amiket úgy össze lehet kombózni, hogy rengeteg lehetőségünk van arra, hogy az ellenfelünket megszivassuk.

A távolsági harc is különbözik, WM-ben sokkal rövidebbek a lőtávok (10-14"), míg WH-ban a 24" az átlag. Előbbiben (nagyon logikus módon) a különböző látást korlátozó tényezők (köd, fedezék, takarás) a találatot nehezíti, míg 40k-ban érthetetlen módon sebzésfelfogó jelleggel működik a dolog.

WH játékoknál általában akkor ér véget a játék, ha lejár a 6 kör, vagy minden figurát kinyírsz, esetleg teljesíted a scenario feltételeit. WM esetén mindig ott a "hirtelen halál" lehetősége, mert ha kinyírják a warcastert ("fővarázsló"), akkor bukta van. Warmachine-ban nincs kör megkötés, akár 20 kört is le lehet játszani, és persze a scenario feltételeinek teljesítése is game overt jelent, mégis a leggyakoribb az ún. caster kill.

A legfontosabb azonban, hogy míg a 40k-nál mozogsz-lősz-ütsz szentháromságban ki is merül minden (persze a jó helyezkedés nagyon fontos), addig a 'machine-ban kőkemény agyalás kell, pl. hogy a warcaster kinek és mennyi fókuszt allokáljon a kör elején, és azokat hogyan használjuk el, milyen kombókat lehet az adott helyzetből kihozni, satöbbi. Kis túlzással akkora a két játék közötti különbség, mint a kaland-játék-kockázat könyvek és a valódi RPG között.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

24 komment

Címkék: ismertető warmachine


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr621004960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.03.16. 09:57:01

Komisszár: - Úgy tűnik, végleg elvesztettük...

Inkvizítor: - Nincs más hátra, exterminatust kell kihirdetnem a blogra.

Petrow 2009.03.16. 10:53:31

SAM: köszönöm a cikket és a linket, ez valóban hathatós segítség volt.

@JClayton: ne aggódj, a héten jön majd egy cikk a láthatáron gyülekező 40k-s felmentőseregekről :)

ügyfélszolgálatos 2009.03.16. 12:43:14

Egyébként meg a WM-nek igencsak semmitmondó világa van. a 40K -nak meg jól eltalált nyomott hangulata.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.03.16. 12:50:36

Kit érdekel a világ, a játék a lényeg :D

ügyfélszolgálatos 2009.03.16. 13:04:49

Nekem azért nem. A "fluff" részét is szeretem a dolgoknak. Ha csak játszani szeretnék akkor ott a rizikó... :P

kabaman88 (törölt) 2009.03.16. 14:39:54

"Kit érdekel a világ, a játék a lényeg :D"
Akkor mostantól ne beszéljünk orkokról és gárdistákról, hanem zöld színű figurákról és kék színű figurákról. :-P

Gróf Úr 2009.03.16. 15:03:36

Szvsz a WM/H világával nincs gond, bár tény, h a 40knak a nyomába sem ér :-) Cserébe játékélményben meg mintha a fordítotthoz konvergálna :-PPP

(Nem, nem kell a flame war! Csak vicceltem!)

Huntroll 2009.03.16. 15:30:10

Amúgy ha beleásod magad, akkor rohadt jó a WM világa is, arról nem beszélve, h a szabálykönyves fluffok messze felülmúlják a GW-s kódexekét. Ettől függetlenül a 40k világa über alles, de azért a WM-é is jóval az átlag fölött van, nem ilyen fekete/fehér high fantasy szar.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.03.16. 16:27:16

Mindkét rendszernek vannak hibái, előnyei és hátrányai, de mindkettő szerethető és mindkettő kiváló játék.

Egyébként pedig nyugi, amíg nem sikerül megvennem az új 40k-s seregemet, addig a társbloggerek látják el warhammeres postokkal a blogot, szóval no para!

ügyfélszolgálatos 2009.03.16. 17:09:24

@Gróf Úr: Akar a franc flame war-olni. Én nem a 15 éves nyomi szinten mozgom, hogy csak az a jó amit én játszom... Mindenki azt és azzal játszik amivel akar.
Lásd szegény DoW2-t szétszedték mert nincs benne építgetés. Naés ha nincs attól még egy jó játék jó sztorival és hangulattal.
Szóval míg nem leszel diktátor és nem teszed kötelezővé a WM-et mindenkinek nekem mindegy.

ügyfélszolgálatos 2009.03.16. 17:10:03

Sőt amilyen retardált vagyok még Geistwald blogját is olvasom, igaz nulla értéssel a szabályelemzéseknél.

UBorka · http://blog.ubipage.hu 2009.03.16. 18:50:08

Engem meg a figurák érdekelnek, na! WM figuráim még nincsenek, de van egy csomó Conf és két csomó összevissza a világból, meg vagy 15 BB csapat. Ezekkel éves szinten 1-szer játszom (összesen, nem minddel 1-szer), mégsem akarom eladni őket ;) De például most gondolkodom az Infinity-ben, mert nagyon tetszenek a figurák, és a játék is roppant egyszerű.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.03.16. 19:13:39

nekem meg alig van figurám
de ez nem sokáig marad így... :D
és megegyeztünk, amint lesz rendes figura is a kézben (anélkül azért nem), pofátlanul proxyzni fogunk
mindent
sokat
:)

Gróf Úr 2009.03.16. 21:16:15

@ügyfélszolgálatos: Ha érdekel vendégem vagy egy WM/H bemutatóra :-) Vigyázz, fertőző!

ügyfélszolgálatos 2009.03.16. 23:35:29

Köszönöm, ha egyszer lazul a póráz, szavadon veszlek. De a fertőzésekkel szemben eléggé ellenálló vagyok a 40k is 15 éve kísért és csak fél éve voltam hajlandó babákat venni.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.03.17. 00:03:11

Nem akarok vitatkozni, egyrészt mert ezen nincs értelme, másrészt mert szeretem a Warhammert is. Nekem mindenesetre az a véleményem, hogy az Iron Kingdoms nagyon hangulatosra sikeredett. Különösen, hogy a PP-nek vigyáznia kellett, nehogy a legkisebb részletben is hasonlítson a Warhammerre.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.03.17. 00:14:50

A másik dolog: egyik játék rendszere sem különösebben bonyolult, de a WM/Hordes sokkal taktikusabb játék. A Warhammerben van egy csomó szabály, ami a rendszer modellje szempontjából teljesen felesleges, inkább csak hangulati elem. Emiatt van az is, hogy a WH-t sikertelenül próbálják kiegyensúlyozni, nem nagyon tudták belevinni a kő-papír-ollót, amitől az egész izgalmas lehetne.

Desrix 2009.03.17. 11:07:16

Szintén nem flame war, szintén megvédem a WM/H háttérvilágát. Nagyon hangulatos, nem az a hiperdarkos, de a képregényes stílusú illusztrációk ellenére nem is olyan vidám cserkészek gyülekezete, van benne osztás rendesen. Rengeteg frankón eltalált karakter kelti életre, és ami a legszimpatikusabb vonás, hogy van sztorivonala!
Minden frakción belül adott pár karakter, akiket szimultán mozgatnak és nyomon követhetjük minden egyes oldal kavarásait, interakcióit. Mindezt egy élő, lélegző, fejlődő, változó világ hátterei előtt. A WH-ból nekem ez hiányzott mindig, hogy legyen sztori, ami gördül előre (persze voltak a Summer Campaign-ek, de azok nem sok vizet zavartak), itt pedig a térképeket is átrajzolják a különböző fluff-lavinák. ;)

Szóval amellett, hogy tiszteletben tartom mások véleményét és ízlését, érdemes belekóstolni az Iron Kingdoms világába (egyébként a világ kidolgozottságáról annyit, hogy a világleírás két darab 400 oldalas kötetben jelent meg, történelemmel meg mindennel). Semmitmondónak semmiképpen sem mondanám. ;) Nekem felfrissülés volt a Warhammer után.

ügyfélszolgálatos 2009.03.17. 15:05:58

@Desrix: Én geistwaldnál elolvastam a leírást, annyi elég volt nekem. A warhammer überbeteg hangulatát nem hozza.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.03.17. 16:30:37

@ügyfélszolgálatos: Egyetértünk, hogy az IK nem hozza a warhammer überbeteg hangulatát, de nem is az a célja.
Azt írod amúgy, hogy ha csak játszani szeretnél, akkor ott a rizikó. De ha warhammerezni akarsz, akkor meg ott a warhammer :)))
Mégegyszer mondom, nem vitatkozni akarok, mert erről nem lehet. Csak szügyön baszott a "semmitmondó".

ügyfélszolgálatos 2009.03.17. 18:04:05

@geistwald: Jó van na! Kicsit erősen fogalmaztam. Egyszer lemászom hozzátok és megnézek egy játékot, hogy lássam a babákat élőben is. És letölt.... akarommondani megveszem a szabálykönyvet is.

Mértkellnick? 2009.03.18. 23:15:18

Véleményem szerint nem lehet összehasonlítani a két játékot, csupán annyi közös van bennük, hogy asztalon, pár centis figurákkal játszák őket. A WM játékrendszere komplexebb és sok esetben talán logikusabb is, mint a WH40k-é, de a GW-tól már megszokhattuk, hogy nem enged a '48-ból, ami egyrészt szívás, másfelől brit manír, ha valakinek bejön a világ, tolerálandó. Mellesleg nem nehéz meghaladni egy (igaz, változásokon átesett, de) 25 éves rendszert, gáz is lenne, ha nem különbözne a világ, a szabályok, a karakterek etc. Szerintem a legideálisabb helyzet az volna, ha lenne az embernek pénze mind a kettőre, de ez sajna nem áll fenn, szóval jöhet a drukk, hogy a PP megerősödik annyira, hogy komoly reformok bevezetésére bírja a GW-ot, mindenki jól járna, ha rendesen jönnének a kódexek és letisztulna a szabályrendszer. Imádkozzunk feleim, a WH mégis csak legenda...

ügyfélszolgálatos 2009.03.20. 00:39:39

Ja az lenne a legjobb, ha több pízem lenne, mert akkor Flames of War-t is játszhatnék.
süti beállítások módosítása