Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.01.14. 13:02 Petrow

TACTICA Codex: Space Marines vol.1 (by Petrow)

Ezt a szösszenetet még tavaly októberben, kicsivel az új C:SM megjelenése után kezdtem irogatni. Időm aztán sosem volt, hogy be is fejezzem, meg elküldjem valahova, így most megragadom az alkalmat. Az írás alapvetően 3 részre lett tervezve, az elsőben a speciális szabályokat, a HQ és Troop részt szándékozom kivesézni.
Ha időm (és SAM) engedi [Naná!], akkor ezután következne a Fast, és Elite okosságok, a végén pedig a Heavy Support és a hősök kivesézése.

Mit válasszak a SM seregembe?


Közhelyszámba megy, hogy a WH40K legnépszerűbb faja a Space Marines.
Akinek nem a fő faja, annak nagy valószínűséggel ez a második / harmadik / sokadik serege, és aki egyáltalán nem él velük, az is elég gyakran kikapja őket ellenfélnek.
Mivel az Assault on  Black Reach doboz ideális alapja lehet egy kezdőseregnek, és itthon is sokan játszanak velük, érdemesnek láttam véleményt írni, hogy mit mennyire lehet (érdemes) használni az új C:SM-ből. Egy olyan cikket szándékozom írni, mint amilyen anno Yakface tollából jött az új Carnifexxel kapcsolatban.
Ez a cikk nem útmutatás, nem szentírás, kizárólag teóriahammer, ami az 5. kiadás és az új C:SM viszonyában vizsgálja a különböző FOC választásokat, illetve magát a Space Marine sereget (és még csak véletlenül sem a többi rendházat). Főként azoknak szól, akik már valamennyire ismerik az új C:SM szabályait és változásait, de remélem, azoknak is hasznos lesz, akik eddig csak ellenfélként kapták ki az űrgárdistákat.

 

Kezdjük akkor a fontosabb szabályokkal:

And They Shall Know No Fear:
Bár a szabály már nem akkora táp, mint volt (most már minden egység lőhet, futhat, rohamozhat összeállás után), továbbra is nagyon hasznos maradt. A normál mozgási és lövési szabályoknak köszönhetően például egy túlélő magányos nehézfegyveres lőhet az összeállás után. Ráadásul a Combat Squads miatti alacsony létszámnál is fontos, hogy fele alatt is összeállhat az osztag, és így akár a pontszerző státuszát is megőrzi.
Fontos, hogy a 6”-en belüli ellenség továbbra is megakadályozza az összeállást.

Chapter Tactics:
Látszólag értelmetlen képesség, elvégre egy Space Marine nem nagyon szokott megfutni, ráadásul a legtöbb modell 8-10 közötti Ld-vel rohangál a pályán. Mégis, ha mondjuk egy Ironclad Drenya, vagy Soul Gringer támad be egy meltagun-os csapatot, vagy épp nincs nálad egy Power Fist, amikor rád ront egy Carnifex, ott sokszor jobb a visszavonulás. Igazi kockázata nincs, a Sweeping Advance-ból bukta esetén is visszafordulnak harcolni a srácok az ATSKNF miatt, ha meg futnak, szerencsés esetben összeállnak, lőnek és rohamoznak. Másik használati lehetőség lövési fázisban fordulhat elő, amikor az ellenfél megpuhít egy osztagot, hogy aztán lerohanja. Ilyenkor egyszerűen „elbukod” a moráltesztet, és kifutsz a rohamtávból (a te körödben meg ellenrohamozol). Nem 100%, hogy működni fog, de érdemes figyelni rá.

Combat squads:
Vagyis a teljes létszámon lévő osztagok szétszedése 2 ötfős rajjá.
Na erre tényleg egyetlen másik sereg sem képes: ha akarod, a 10 fős csapat egy osztagként harcol (mondjuk Annihilation küldetésben), ha meg foglalás a cél (pl. Recon), 1-2 egységet szétkapsz 5-5 fős osztagokra. Bár marha jól hangzik a 10-12 pontszerző osztag, arra érdemes figyelni, hogy ilyen alacsony létszámnál (MEQ statisztika ide vagy oda) bizony könnyen lehullik egy csapat, tehát csak csínján bánjunk vele. Van persze pozitívuma is: ha az ellenfél kevés, nagy létszámú egységet vonultat fel, akkor hasznos lehet, hogy egyetlen csapatra kell elpazarolnia azt a tűzerőt, amivel egy 10 fős osztagot is kiirtana. Éppen ezért mindig célszerű az ellenfél és a küldetés függvényében megfontolni a szétválasztás hatékonyságát.
 
HQ:
Chapter Master
A statjai igazi közelharcos állatnak predesztinálják: WS6, I5, W3 és Iron Halo, valamint egy karácsonyfára elegendő felszerelés… jól hangzik, de önállóan nem érdemes közelharcra tápolva bevetni. A húsdarálóban ugyanis nem bújtatható, és egy jól elrejtett PF könnyen véget vet az arénázásnak, még mielőtt elkezdődne…
Igazi fegyvere az a +25 pont, amivel a bombázás miatt a Captainnél többe kerül. Ez nagyon jó lélektani fegyver lehet, mert bár jó eséllyel mellémegy, az ellenfél kétszer is meggondolja, hogy mit hová tegyen fel, ha már az első körben kap rá egy S10 nagysablont. Emellett a BS5 is rendkívül jól kihasználható, pláne Hellfire Round-dal és motorral. Effektív BS10, 2+-os sebzéssel, 24-36”-re. Jól hangzik?
Ha közelharcot erőltetjük, mindenképp érdemes felvenni a „Stormshield + digital weapon + valami durva közelharci fegyver” kombót.
 
Captain
A Chapter Master kistestvére, akkor érdemes vinni, ha Command Squadot is akarsz hozni, illetve kifejezetten a motoros sereget favorizálod. A 25 ponton nem nagyon érdemes spórolni, egy Orbital Bombardment bőven megér ennyit. A statisztikái és felszerelése is megegyezik a nagymesterével, így a fentebb írtak rá is igazak.
 
Honour Guard
Nagyon jól hangzik a 2+-os mentő, a 4-5 Power Weapon-ös ütés, és nem foglal FOC-ot, két gond van velük: nincs Invu mentőjük, emellett csak 4-es kezdeménynél ütnek… Ekkora pontérték mellett (35-45 pont/figura) nem igazán érdemes őket alap bunyik ölésére pazarolni, a nagyfiúk meg többnyire úgyis olyat ütnek, hogy nincs ellene páncélmentő. Így eléggé kétséges a használhatóságuk. A Champion IC ölő képessége is csak elsőre álleejtős, ha te rohamozol (márpedig mit tennél egy CC egységgel?), akkor az ellenfél kis ügyességgel a „defender reacts” fázisban nem a bajnokkal teszi talpkontaktba a karakterét. Ha meg ő rohamoz, az egyik beáldozható figurával blokkolja a Championt, aki így már nem mozoghat. Persze, ez is kivédhető, de erre alapozni eléggé lutri. Egy szóval: felejtős
 
Command Squad
Szintén nem foglal HQ slot-ot, és a doki Feel no Pain képessége is érdekes lehet, pláne egy csatlakoztatott karakter esetében.
90 pontért az egész bagázs motorra pattanhat, és ebben a felállásban minimális ráfordítással is egy nagyon ütőképes egységet hozhatunk létre. Egyetlen gond, hogy Captain kell hozzá (vagy egy azzal ekvivalens hős), akinek nagyobb pontértékű harcban nem sok létjogosultsága van, viszont kisebb csatákban meg a Command Squad nagyon drága. Motoros seregekben persze könnyen feloldható az ellentmondás.
 
Master of the Forge
A másik két vezérrel ellentétben ő már egyértelműen lövésre született: egy motor neki, egy conversion beamer, + egy (Attack) Bike squad, és máris kész a gyors reagálású nehéztüzérség. 12” mozgással könnyen összegyűlhet a Conversion beamer bedurvulásához szükséges távolság. A Master of the Armoury képesség ugyan jól hangzik, de nem sok értelme van becserélni az egyébként nagyon jó drenyákat a még jobb heavy-ből érkező gépekre.
 
TROOP
Scout squad
A legolcsóbb pontszerző egység. 1000 pont fölött Telion kötelező választás hozzájuk. A 4+-os páncél a fedezék növekedésével nem akkora nagy baj, és a butított statisztika sem tragédia: amennyivel kevesebbet tudnak, annyival olcsóbbak., mint az előző codexben. Sniper rifle, missile launcher, heavy bolter és álcaköpeny a jóbarátod, közelharcra inkább ne erőltesd őket. Persze, szükség törvényt bont, de alapvetően nem kell őket beáldozni a húsdarálóba, arra ott vannak a dedikált elit és rohamosztagok.

Tactical Squad
Minden Space Marine sereg alapja. Ahogy egy veterán játékos, Schundit mondta: a legnagyobb előnyük abban van, hogy jobban közelharcolnak, mint a legtöbb lövős sereg, és jobban lőnek, mint a legtöbb közelharcos sereg.
Teljes létszámon ingyen kaphatnak flamert, illetve egy szabadon választott nehézfegyvert (multi-melta, rakétavető vagy heavy bolter) – ezt mindenképp érdemes kihasználni. Ellenféltől függően a multi-melta, vagy a rakétavető lehet jó választás, a többi okosság ugyanis már nem ingyenes.
Ahogy eddig is, az osztag rendkívül flexibilis választás. Szerepük abban rejlik, hogy objektívákat foglaljanak, illetve Annihilation küldetésben pusztítsanak. A mi térfelünkön található objektívákat célszerű a Scoutoknak biztosítania (álcaköpenyben lapulva), ahol pedig az ellenfélhez kell vinni a harcot, ott a Tactical osztagok remekelhetnek.
Kaphatnak ugyan Drop-podot is, viszont tetszetősebb megoldás, ha egy Rhinót adunk nekik, és az osztagot 2 részre szedjük. Egyik osztag marad foglalni, illetve a bolterekkel és a nehézfegyverrel támogatja a többieket, a másik pedig az őrmesterrel, spec fegyverrel zúz előre.
Az őrmester felszerelését nem érdemes túlcifrázni, általában egy sima energiafegyver, vagy Power fist meltabombával megteszi.

Következő részben az elit és rohamosztagok kerülnek terítékre.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

5 komment

Címkék: ismertető taktika űrgárdista


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr58877254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ügyfélszolgálatos 2009.01.14. 13:16:04

Böe.. Kicsit táposnak tűnnek nekem... Én meg max plasma gun-t vehetek a "stross truppen" skacoknak...

Petrow 2009.01.14. 14:32:43

Ez gyorsan ment, ebédszünetben küldtem a cuccot :)

@ügyfélszolgálatos:
ha ez táp, a következő 2 fejezetet inkább ne olvasd el :D

ügyfélszolgálatos 2009.01.14. 15:07:33

de jó... már alig várom, pláne, hogy kinéz egy csata ellenük...

Mértkellnick? 2009.01.14. 16:07:18

Nagyon faja ismertető, és igen, az SM-ek nem csak legendásan, hanem az új kódexnek köszönhetően gyakorlatilag is meglehetősen táposak, de remélhetőleg a friss kiadványok (IG, Dark Eldar, Necron könyvek) kicsit javítanak majd a helyzeten, értsd: a balance-on.

Más: Hova tűnt a könyvtáros és a kálpán a felsorolásból? :P

Petrow 2009.01.14. 16:09:12

lemaradtak az összevagdosás során. a következő részben pótolom őket.
süti beállítások módosítása