Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.12.22. 19:59 Petrow

Miért jó játszani a... Káosz Démonokkal? (by Petrow)

Ahogy azt beharangoztam, új vendégblogger bukkant fel nálam.Az alábbi ismertetőt Petrow kolléga követte el, amit elsőként én szeretnék megköszönni, mivel ez az egyetlen 40k-s sereg, amivel nemcsak hogy nem játszottam, de még a kódexüket sem láttam, magyarul nem sokat tudok róluk (mivel csak pár hónapja elentek meg). Lássuk hát újabb vendégbloggerünk írását - mintegy elő-karácsonyi ajándékként:

Hogy mit keres egy vendégíró a blogon? Egyszerű:
- SAM kollega írta, hogy nem igazán ér rá a "Miért jó játszani" írások gyártására, pedig mindenki szereti a sorozatot
- amikor én voltam kezdő, a fél karomat odaadtam volna az ilyen összefoglalókért. Most, hogy már egy ideje vannak kedvenc fajaim, és nem áll fenn nálam (állandó jelleggel:)) a "Mit gyűjtsek" dilemma, örömmel segítek a kezdő, vagy hezitáló játékosoknak a döntés megnehezítésében :)

Szóval: kik is a Káosz démonok?
Első látásra pofátlan kísérlet a pénzünk lenyúlására. És másodikra is, a kódexben szereplő démonok nagy többsége ugyanis már szerepelt a Chaos Space Marines kódexben, vagy a Hordes of Chaos Army book-ban. Most nemes egyszerűséggel külön szedték őket, és hipp-hopp, kész is az új sereg.

A "fluff" röviden: az anyagi lét síkja mögött létezik a hipertér, a káosz, az immatérium végtelen mezeje, ahol a halandók érzelmei, félelmei és (rém)álmai szörnyűséges démonokként manifesztálódnak. Ezek az istentelen lények a ritkán felbukkanó átjárókon özönlenek át az anyagi síkra, hogy ott pusztítsanak, fertőzzenek, és mindent romba döntsenek. Mivel nem tudnak sokáig függetlenedni a hipertértől, ezért ámokfutásuk rövid ideig tart, de annál nagyobb pusztítást hagynak maguk után. Nem ritka, hogy hipertéri viharok idején egész bolygókat bekebelező rések nyílnak, ahonnan milliószámra özönlenek elő a pusztításra éhes démonok.

Bármennyire is a káoszról beszélünk, azért itt is vannak olyan entitások, akik erősebbek a többinél. Ezek leghatalmasabbjai a négy káoszisten, akiknek saját birodalmuk van a hipertéren belül. Erejük szerinti sorrendben:  Khorne a vérontás istene, Tzeentch a mágia és változás ura, Nurgle a rothadás és bomlasztás koronás fője, és Slaanesh a mértéktelenség és az élvezetek hercege. Mind a 4 isten ősi riválisa egymásnak, ezért seregeik ugyanolyan elánnal harcolnak egymással, mint a valós univerzum lényeivel.

Habár kidolgozásban nem lett túl eredeti a kódex, a játékkoncepcióért felelős emberkék megérdemlik a karácsonyi prémiumot:) A Démonokkal ui. teljesen más felállást követsz, mint a seregek többségével.

Kezdjük ott, hogy mindenki sebezhetetlen mentőkkel rohangál, valamint immúnis az Instant Kill-re. Emellett az osztagok leérkezése Deep Strike szerint történik, de ezen is csavartak egyet: felrakás előtt kettéválasztod a sereged, és kijelölöd az egyik felét, amit az első körben le szeretnél hozni. Ezután dobsz d6-tal, 3-6 esetén a te választásod érvényesül, 1-2 esetén viszont a másik fél érkezik meg elsőként… A többiek utána a normál tartalék-szabály szerint érkeznek.
A megszokott hadfelszerelések helyett a sereg bizonyos tagjai démoni ajándékokat (daemonic gift) kaphatnak, amiben mindenféle nyalánkság van: plusz erő, pszí-képességek, pszí védelem, extra páncél, démon-hátas, vagy akár egy egész szekér.

Lássuk őket sorban:

HQ

Greater Daemons
Az óriásdémonok mindegyike Monstrous Creature, így a legvastagabb vértezetet is körberöhögik, 2D6 páncélátütésüknek köszönhetően pedig minden járműből pillanatok alatt ócskavasat gyártanak.
Ugyan távolsági fegyvereik sem elhanyagolhatóak, mégis inkább brutális közelharci képességükért rettegik őket, amiben kivétel nélkül remekelnek.
Pontban ugyan nem olcsók (alaphangon is 180-200 pont környékén kezdődnek), de jó taktikával komplett osztagokat darálnak be.
 

Bloodthirster
: A Warhammer legkarakteresebb démona, a közelharc királya. Egy az egy ellen nem sokan vehetik fel vele a versenyt, mivel nemcsak hogy jól állja az ütéseket (T6, W4, Sv 3+ és 4+ inv), de még jobban adja is őket! WS 10, S7, A5, és ugye szörnyeteg: azt hiszem, nem kell magyarázni, miért jó távol maradni tőle. Ráadásul repül is, úgyhogy tuti nem bújhat el előle senki.
 
Skarbrand: Bloodthirster hős, ő ugyan nem repül, „csak” fleet-el, de ha lehet, még durvább, mint a kisöccse. Alapból 8-as erő, és energia-lángszóróval egyenértékűt lő (azaz nincs páncélmentő, sem fedezék). Pusztító aurájának a hatására 24”-en belül minden baráti és ellenséges egységnek újra kell dobnia a sikertelen közelharci találatokat, ami mondjuk könnyen kétélű fegyver lehet. Persze, pár osztagnyi Bloodletternek nem nagyon van, aki visszaüssön…
Egyetlen negatívuma az ára: mint minden hősnél, az ő pontértékéből is simán behozol 2-3 másik osztagot, így használata csak nagyobb meccsekben javasolt. Ott viszont arat.

 
Keeper of Secrets: Slaanesh kedvence ugyan közelharcban elmarad a Bloodthirster-től, viszont I10-es értéke, fleet és hit and run képessége garantálja, hogy csak ott és akkor harcoljon, amikor te akarod. Emellett a rohambónuszok sem hatják meg, és akár magához is húzhatja az ellenséges egységeket. Röviden: halálra szívathatod vele az ellenfelet.
 

Great Unclean One
: A Nagy Trutyihalom elsőre nem túl meggyőző a többi démonhoz képest: I2, slow and purposeful, és kevesebbet is támad. Viszont rahedli sebpontja van, FnP-el rendelkezik, és a Noxious Touch fejlesztéssel 2+-on sebez, amivel a sikertelen támadásokat még T6-os ellenfelek ellen is újradobja. Mostrous Creature lévén páncélmentőt el lehet felejteni; így kis szerencsével megkajál egy rohamozó Carnifexet is.

Ku’grrath: Nurgle nagydémon extra kiadásban: nurglingeket gyárt, energia-lángszóróval rohangál, valamint van egy 2+-ra sebző, AP2-es nagysablonos fegyvere, ami egy termi osztagot szőröstől-bőröstől ledarál… No comment.
 

Lord of Change
:A többieknél gyengébb – bár még mindig félelmetes - közelharcos, repül, emellett szétvarázsolja a pályát: S8 AP1es lövedék, S5 AP3-as, esetleg energia-lángszóró? Te választasz. Többsebes lény ellen, ha sikeresen bevitt egy sebet, annak Ld tesztet kell tennie; ha rontja, megy a levesbe. És egyedülálló módon ő körönként két fegyverrel, külön célpontra is lőhet, valamint kiválaszthatja, hogy ezek közül melyikre rohamoz.
 
Fateweaver: Kétfejű Tzeentch nagydémon, akinek a 6” közelében álló osztagok minden páncél-, fedezék- és sebezhetetlen mentőt újradobhatnak. Atomtáp. Ha viszont őt találják el, akkor Ld-tesztet kell tennie, és rontás esetén el is tűnik a pályáról. 333 pontjával a legdrágább modell, így nagyon kell rá vigyázni.
 
Heraldok

A nagydémonokkal ellentétben ők ketten foglalnak 1 HQ helyet, tehát ideális esetben akár 4-et is hozhatunk belőlük.
Önmagukban is durvák, 100-150 pontért kellően erős közelharcost kapunk belőlük, de inkább a nevesített karaktereket érdemes hozni.
  

Herald of Khorne
: közelharcos vadállat, adható neki rending, plazmapisztollyal egyenértékű távolsági támadás, de akár tiprórém, vagy szekér is. Mindemellett inkább a nevesített Skulltaker karaktert javaslom, 4+-on rendingel, és egyetlen bevitt sebbel is azonnal kiiktatja az ellenfél karakterét. Nem sok szebb látvány van annál, mint amikor a 200 pontos közelharcos über-hőst begyalázza a Skulltaker 
 

Herald of Slaanesh
: akárcsak a nagydémon, ők is pokoli gyorsan támadnak (I7), rendingelnek, és fleetelnek, valamint szintén rendelkeznek támadó és védőgránáttal egyenértékű felszereléssel. Itt is a nevesített karaktert javaslom, a Masque ugyanis közelharcban sincs elveszve, de emellett körönkénti 3 db Pavane of Slaanesh támadása végképp átrendezi az ellenfél vonalait. Ez utóbbi varázslata a szegény ember lash of Submission-je, D6”-et mozgatja az egységeket, valamint a lépegetőket (!) is. Mondjuk a húsdarálóba nem jó velük beragadni, a T3 és az 5-ös mentő nem életbiztosítás.
 

Herald of Nurgle
: Ideális homokzsákok: ütheted őket, mégsem látszik meg rajtuk. T5, Feel no Pain, és több sebpont. Sajnos iszonyú lassúak, így ha nekünk kell odaérni az ellenfélhez, előtte már ronggyá lövik. Ha több osztag Nurgle démont  van, akkor itt mindenképp a nevesített Epidemust ajánlom, ugyanis NAGYON durva tápokat ad. Megfelelő számú lemészárolt ellenség után akár 2+-ra sebző, 3+-os FnP-nel rohangáló dögöket kaphatunk, ami a sírógörcsöt hozza az ellenfélre.
 

Herald of Tzeentch
: A varázslás nagymesterei, viszont messze nem olyan ellenállóak, mint a Lord of Change. Igaz, rengeteg távolsági okossággal felszerelhetőek, de az árukból inkább más játékszerre költsünk. Nevesített hősük, a Blue Scribes sem nagy durranás, mert ugyan 4+-os invu mentőjük van, de egy jól sikerült bolter-sorozat letakarítja őket a színről. 

ELITE


Bloodcrusher
: Khorne nehézlovasság. 3+os mentő, 5-ös erő és szívósság, 2 sebpont, 3 power-weapon-ös támadás, vagyis egy Bloodletter, lovon. Sajnos lassúak, mint a veszedelem, ezért jól kell őket pozícionálni. Ha viszont valakit elérnek, akkor annak reszeltek.


Fiend of Slaanesh: Beast mozgásuknak hála 12"-et rohamoznak, fleetelnek, 5-ös erővel ütnek alapból 5-öt(!), emellett rendingelnek... +1 erőt is kaphatnak, és alapból hit&run képességgel rendelkeznek. Túl sokáig mondjuk nem szabad kitenni őket az ellenséges tűzerőnek, de többnyire nincs is rá szükség: mire az ellenfél észbe kap, már rég szétcincálták.

 
Beast of Nurgle
: a legkevésbé hatékony elit választás, gyakorlatilag bármi jobb nála. Lassú, kiszámíthatatlan (D6 támadás minden körben), és 2 Plaugebearer áráért dobálják. Szerintem nem való a seregbe, régen lecsapják, mire egyáltalán szóhoz jut.


Flamers of Tzeentch
: ő viszont az egyik legjobb elit-osztag. A Horrorok Warpfire lövésén túl ugyanis a hordaseregek, vagy a fedezékben bujkáló osztagok ellen bevetheti az energia-lángszóróját is, amivel a járműveken 4+-ra lecsúszó találatot visz be. A 8-as erejű Bolt of Tzeentch varázslat náluk is hozzáférhető, ráadásul itt a mozgékonyság sem jelent problémát, ugyanis jump-infantry-ként repülnek át minden felett. Emellett 4+-os invut dobálnak. Táp.

TROOP


Bloodletter
: a korábbi CSM kódex kedvenc démona itt is erős: WS5, Furious Charge, A2 és nincs ellene páncélmentő. Egyetlen dolog, ami ellene szól, az az 5+-os mentő, ezért a lehető legközelebb kell leérkezni az ellenfélhez, hogy a következő körben rohanhass. Ebben segíthet a Chaos Space Marine-októl már ismert ikon, ami szinte kötelező felszerelés. Ha egy ilyen osztaghoz 6"-en belül érkezik le egy másik démon-csapat, akkor nem szóródnak. Hasznos holmi még az instrument of chaos, ami a döntetlen közelharcokat hozza ki nekünk nyertesre, 1 sebbel. Ezzel a kis játékszerrel könnyen megakadályozható, hogy hosszabb ideig beragadjunk a közelharcokban, így minden osztagnak ajánlott.


Daemonette
: az előző kiadás khm... "erős erotikus töltettel bíró" figuráit az új modelleknél tépett hajjal rohangászó hermafroditákra cserélték a designt. Úgy tűnik ettől kevésbé borulnak ki a 13-14 éves gyerekek szülei, amikor meglátják a polcon, mire is költi a csemetéjük a zsebpénzt... Ehh, elkanyarodtam. Szóval törékeny kis dögök (S3, T3, Sv 5), de rendingelnek, és alapból 3-at találnak. Emellett nevetségesen alacsony pontértékért hozhatóak, és a legtöbb opponenst a 6-os kezdeményük miatt már azelőtt lecsapják, hogy azok megmozdulnának. Jah, és emellett fleetelnek, valamint támadó és védőgránátjuk is van... No comment.


Plaguebearers
: Nurgle katonák = homokzsákok. Akárcsak a heraldok, ők is jól bírják a gyűrődést, (T5, Feel no Pain) de offenzív képességekben nincsenek a topon (Slow and Purposeful, csak 1 db mérgező támadás, WS3, I2). Objektíva foglalásra tökéletesen alkalmasak, ha ráülteted őket a célpontra, és go to grounddal bebiztosítod őket (viszont akkor nem foglalják az objetkívát - tSAM), nem nagyon van, ami felszedi őket onnan.


Pink Horror
: Az egyetlen komoly távolsági tűzerőt képviselő osztag a gyalogsági választások között, ezért majdhogynem kötelező választás. Csak BS3 lövéseket eregetnek, de abból fejenként 3-at, 4-es erővel és AP-vel: ami könnyebb páncélzatú osztagokat szó nélkül darál le. Egy fő kaphat S8 AP1-es lövedéket is, illetve egy démon felfejleszthető a Changeling nevű vicces karakterré is: ha az ellenség 24"-en van, és erre az egységre akar tüzet nyitni, Ld-tesztet tennie. Rontás esetén a teljes tűzerejével a legközelebbi BARÁTI egységre kell zúdítania az áldást... nyami. Jó poén, 5 pontért simán megéri.
A közelharctól mindenképp tartsuk őket távol, ott ugyanis Taukat megszégyenítő mélységeket érnek el, és ezen a 4+-os invu mentő sem segít.


Nurgling
: apró trutyihalmok, 12 pontért hozhatóak, nevetséges közelharci képességekkel. Ami igazán nagy táp, hogy swarm státuszuk miatt 3 sebpontjuk van, és nem lehet őket instant killel kilőni, így eszelős mennyiségű sebet nyelnek be, mielőtt elpatkolnak. A legjobb és legolcsóbb osztag az "élő pajzs" hadműveletre (igazából csak erre, mivel objektívát nem tudnak foglalni)

FAST


Seekers of Slaanesh
: Lovasságként mozgó Daemonettek, alapból 4 rendinges támadás, támadó és védőgránát felszerelés, I6 - és mindössze 17 pont. Ugyan ők is törékenyek, de velük még gyorsabban odaérhetsz az ellenfélhez. A hihetetlen mennyiségű támadásnak köszönhetően nem sokan állnak meg előttük, és még kevesebben maradnak, akik vissza is tudnak ütni nekik.

 
Screamers of Tzeentch: lepényhalszerű démonok, jetbike mozgással, 4+ invu mentővel, emellett közelharcban meltabombákkal támadnak, így a legjobb jármű elhárítók a seregben.

 
Fleshhounds
: A Khorne és Slaanesh osztagok keveredése is lehetne: S4, T4, a falka egyik tagja rendingelhet, emellett beast-ként mozognak. Alapból 15 pont, további 35 pontért Kharnak, egy nevesített kutyus vezetheti őket. Ilyenkor 3D6-tal dobják a nehézterep-tesztet, és ő a rending mellett a Furious Charge képességet is megkapja. Eléggé meg tudják szorongatni az ellenfél alacsony létszámú, gyors mozgású egységeit.

 
Furies
: a legrosszabb fast választás, átlagos statisztikák, jump infantry mozgás, I3, és 2 támadás... Lehangoló, ahhoz képest, hogy milyen tápos válaszátok kerülhetnek a helyükre...

HEAVY SUPPORT


Daemon Prince
: bár első látásra nem olyan jó, mint a Chaos Space Marine változat, de ő is kaphat 3+-os mentőt és szárnyakat (igaz, ezeket sokkal drágábban), valamint karácsonyfányi cuccal aggatható tele.
Az egyik legbunkóbb kombináció a Nurgle jel + Noxious Touch + Cloud of Flies: T5-ig újradobható, 2+-os sebzés, ami ellen nincs páncélmentő, valamint védelmi gránáttal is rendelkezik. Monster nidákat viszi, mint a vajat, mindössze 125 pontért.

 
Soul Grinder: A démonok egyetlen járműve ez a 13-as front- és oldal-páncélzatú lépegető. Nem hat rá a shaken és a stunned effekt, emellett ő is teleporttal érkezik, valamint közelharcban sincs elveszve 2 extra közelharci fegyverének köszönhetően (S10, nincs páncélmentő). Lőfegyverei közé tartozik egy Assault 6-os S6 AP4 gépágyú, és egy lángszóró sablont használó S6 AP4 löveg, amire 15 pontért lehet venni kétfajta fejlesztést (S8 AP3-as nagysablon, vagy S10 Ap1-es mód). Mindezt 135 pontért, és még a modell is marha jól néz ki...Legalább egy darab szinte kötelező választás a seregbe.

Összegezve:
A démonoknál a közelharc még hangsúlyosabb, mint bármely más fajnál. Ennek ellenére nagyon ajánlott vegyíteni a különböző istenek egységeit, hogy egy minden szempontból ütőképes sereggel állhassunk ki. Lehet ugyan teljesen tiszta, "egyistenes" seregeket kreálni, ezeknek azonban kivétel nélkül megvan az a gyenge pontja a közelharc, vagy lövés terén, amit az ellenfél kis ügyességgel könnyen ki tud használni.
A csata elején nagyon fontos a jó szétosztás, hogy akkor is tudjunk valamit lépni, ha nem az általunk választott fél érkezik meg. Jelenleg az egyetlen komoly hátráltatója a seregnek, hogy a minik nagy többsége még fémből készült. Amennyiben nagyobb számban megjelennek hozzájuk a műanyag figurák, tuti, hogy sok démonhordával fogunk találkozni az asztalokon!

>> Itt folytatódik a post >>>" />

8 komment

Címkék: ismertető vendégművész miért jó játszani káoszdémonok petrow


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr72837184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mértkellnick? 2008.12.23. 08:46:51

Nagyon jó kis ismertető, én annyit tennék hozzá, hogy a Nurgle Daemon sereg a játék egyik legdurvább csapata (természetesen Epidemiusszal), egy-két ellenséges osztag ledarálása után a Plaguebearerek már nem csupán "homokzsákok", hanem 3+-ra gyógyuló, 2+-ra (T-től függetlenül!!), mentő nélkül sebző gyilkos nyáklények, akiknek az 5-ös T-je és DS-e biztosítja, hogy közelharcba érnek. Számomra ami mindig furcsa volt, hogy leértékelik a Daemon Prince-eket és felmagasztalják Tzeentch követőit, pedig a Daemon Hercegek sokkal jobbak, mint CSM-es társaik, gépeket nyitnak fel, teljes osztagokat esznek meg egyetlen kör alatt (ráadásul 3-at hozhatsz belőlük!), a Tzeentch démonok meg lőnek egyet (ha jó helyre érkeznek!), aztán a következő körben leviszi őket egy bolter-sorozat. Ezt Nurgle-val nem lehet megcsinálni...

Ami viszont igaz, hogy zavaró ez a "két játékból kiveszem, aztán összepasszintom és nesztek" hozzáállás a GW részéről, ugyanakkor jó ötlet volt a "faj megalkotása". Kíváncsian várom, hogy mikor lesznek hajlandóak átdolgozni és olcsóbbítani a modelleket, nem kapkodnak mostanában, pedig egy Daemon seregbe még én is belevágnék (másodikként).

ügyfélszolgálatos 2008.12.23. 11:03:05

Hajjaj... Lesz dolga a Gárdistáimnak... Nincs is olyan fegyverem amivel hatékonyan sebeznék...

perp 2008.12.23. 11:20:19

Ez...félelmetes.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.12.27. 12:27:06

Szenzációs ismetető, remélem lesz több cikk is petrowtól, mert lvezet volt olvasni!

kabaman 2008.12.28. 13:02:10

Én sem tudtam volna jobban megfogalmazni a véleményemet erről a seregről. Ugyanis olyan fajjal még nem találkoztam 40k-ban, ami ennyire megosztotta volna a játékosok véleményét.

Ja, a képek néha felcserélődtek, de gondolom ez azért történt, mert az adott figuráról nincsen elfogadott kép (pl. Herald of Tzeentch).

Egy szóval Gratula!

Petrow 2009.01.07. 14:43:19

Köszönöm a dicsérő szavakat, sajnos tényleg el fognak fogyni a fajok, akikről lehetne írni.

IG 2-3 hónapon belül új codexet kap, Witch Hunter-hez meg úgy vagyok hülye, ahogy vagyok (még nem is játszottam ellenük).

Azért van 1-2 dolog készülőben, ha lesz egy kis időm, örömmel postolom :)

Wolflord_EC 2009.02.04. 12:29:23

Gondoltam, pár dolgot hozzászólok, ha már egyszer velük játszok. :)

Azokról mondok véleméynt, amiket kipróbáltam/használok a seregemben. :)

Először is: greater deamonok közül Tzeentch-é ér a legkevesebbet. :( Ott csak a nevesített karakter éri meg a pontját, de rá tényleg vigyázni kell.

Skarband épp slaanesh démonlánykáival párosítva éri meg, mivel nekik alapból csak 3-as erejük van, de rendingelnek. 4-es T esetén már 5+-t kell dobni, és újradobások miatt sokkal több rending jön össze, mint bármi más módon. :)

A heraldoknál nem mindig a nevesített karakter a jó. A Masque például teljesen felejtős, mivel nem csatlakozhat osztagokhoz. Jobb egy sima herald, szekéren. :) Egyből T4 lesz, a mentője is 4+-ra módosul, és veszett roham miatt még az ereje is 4-es, ha jól csinálod. Mellette ő is kaphat pavane-t. Ja, és pontban kb ugyanannyira jön ki, mint a Masque...

Az igazi tankírtó egység az elitben van, és fiends of slaaneshnek hívják őket. :) Kellően sokat támadnak ahhoz, hogy kivégezzenek rendinggel egy tankot. És bevethetőek jól páncélozott gyalogosok ellen is, ami a screamerekről nem mondható el. Screamerek csak 1 dologra lennének jók, de biza 1 támadás... Gyors járművek ellen még 6 fővel is felejtős...

És igen, a flamers osztag aranyat ér... Viszont kockáztatni kell, és oda ledobni, ahol a legsűrűbb az ellen/legtöbb modellt tudják megsütni. Ilyenkor nem számíthat senki ikon segítségre... Szóval, nagy ima Tzeentchez, és jó szóródás dobás. És ha egyszer jó helyre jöttek le, akkor iszonyatos pusztítást érnek el (4 obliterátor a rekordom, egy 6 fős osztagnál).

Troopoknál a nurgle osztagok csak addig jók, amíg az ellenfél nem olyan egységeket küld nekik, akiknél power weapon van... Gondolok itt pl a terminátorokra. Onnantól kezdve jelentősen csökken bármire is az esélyük, egyszerűen elsöprik őket.

Deamonettek sajna csak papíron jók, egy bolter sorozat már az osztag felét simán kinyírja. Érdemes 12 fősen hozni őket, akkor még tudnak valamit alkotni, illetve a korábban emlegetett skarband kombó is vicces. :)

A bloodletterek is csak akkor jók, ha nem kapnak egy össztüzet. Ők azok, akiket a lehető legközelebb kell DS-elni az ellenfélhez. Különben előfordulhat, hogy nem érnek oda...

Seekers of slaanesh is 12 fővel ér csak valamit, sajna. Amint lejöttek, egyből kapják a sablonokat, mert általában következő körben már közelharcban is vannak (ha másképp nem, akkor kis pavane segítséggel). Viszont mivel T3-asok továbbra is, így nagyon sérülékenyek.

És igen, a sereg legnagyobb hátránya a kettéosztás, majd tartalékból érkezés... Ha egyszerre minden lejönne DS-ből, akkor viszont pofátlanul gyilkos lenne, így viszont egy mókás sereg, amit persze fel lehet fejleszteni sok nagy lénnyel (a princek és a nagydémonok) a halálos szintre is, de akkor is nagyon kétesélyes a győzelem.
süti beállítások módosítása