Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.10.28. 17:27 tengerSAM (törölt)

Egy kicsit rólam

Mindig örülök annak, ha kommenteket kapok, mert az azt mutatja számomra, hogy valami olyasmiről írok, ami érdekli az embereket. De kapok hozzászólásokat szóban és emilben is - van, aki a kommunikációnak ezt a fajtáját favorizálja. Az utóbbi időben kaptam néhány emilt, amire itt, a nagy nyilvánosság előtt reagálnék. Remélem a levelek írói nem haragszanak meg, hogy a válaszomat itt ejtem meg; a személyiségi jogok védelmében viszont legalább a neveiket megtartom magamnak.

Érkezett olyan vélemény, hogy én vagyok a 40k Mekk Mestere, csak még arra nem lehett rájönni, hogy miben is vagyok jó.
Nos, amennyiben arra gondolt a véleményező, hogy írok faj (sereg) ismertetőket, és csak a nagy általánosságokról írok, valamint olyasmiket fűzök csak hozzá az egyes unitokhoz, amire minden épeszű ember egy olvasás után rájönne, akkor igaza van. Beismerem, nem vagyok minden fajból olyan perfekt, hogy ismerjem a legütősebb taktikát és a legdurvább trükköket. Én csak egy egyszerű 40k játékos (ha úgy tetszik: rajongó) vagyok, aki játszott pár sereggel, sőt játszott több különböző sereg ellen. Kis rálátásom van tehát a dolgokra. Nem azért írom a blogot, mert én vagyok magyarország legjobb 40k játékosa, hanem azért, mert elsősorban figyelemfelkeltőnek szántam, hogy mások is kedvet kapjanak a 40k-hoz, ha olvassák. Hál'istennek már nem tudom egy kezemen megszámolni azokat, akiknek a 40k-s pályafutásának elkezdéséhez egy pici lökést adohatott a blogom.

Helyt adok annak a megállapításnak is, hogy nem ártana elmélyednem a szabálykönyvekben. Tény, nem vagyok az a szabálymániás fickó, aki szóról szóra, sőt kötőjelről vesszőre tudja idézni a szabályokat. Tény, hogy én is tévedek, vagy rosszul emlékszek dolgokra, vagy egyszerűen csak a figyelmetlenségem miatt elnézek valamit. Mentségemre legyen szólva, soha nem mondtam, hogy én szabályguru vagyok, és bármit lehet tőlem kérdezni, mert én halálpontos válaszokat adok. Egyetértek, hogy ha már blogot (sőt: ismerkedőknek szánt blogot) írok, akkor postolás előtt érdemes átolvasni a hivatkozott szabályokat, hogy ne írjak komplett hülyeségeket (megjegyzem: szerintem nem szoktam). Teljesen jogos felvetés, azonban általában igen kevés idő áll rendelkezésemre egy-egy post megírásakor, így nem mindig van lehetőségem mindent visszaellenőrizni. No meg, végül is több, mint 10 éve kezdtem 40k-zni, és van amikor a különböző szabályrendszerek keverednek a fejemben. Mindazonáltal emlékeim szerint csak kisebb pontatlanságok fordultak eddig is elő, azokért viszont ezennel ünnepélyesen elnézést kérek mindenkitől.

A harmadik érdekes felvetés az volt, hogy hogyan lehetnék hiteles, ha úgy cserélgetem a seregeimet, mint más az alsógatyáját. Remélem a kedves író nem magából indul ki, mert higiéniai szempontból ellenjavallt fél évente cserélni az alsóneműt. Visszatérve a kérdésre: valóban, relatíve gyakran cserélgetem a seregeimet. Az ok egyszerű: nem feltétlenül egy sereg a szívem csücske: nekem maga a játék tetszik - a sereg ilyen szempontból másodlagos. Általában addig tartok meg egy sereget, amíg meg nem veszem hozzá azokat a figurákat, amiket elképzeltem hozzá, és amíg végig nem próbálgatok azokat a taktikákat és seregösszeállításokat, amiket elgondoltam. Egy idő után, amikor már nem mozgatja meg a fantáziámat az illető sereg, túladok rajta. Ez sajnos pusztán anyagi okokra vezethető vissza: addig nem lehet új seregem, amíg nem adom el a régit, mert egyszerűen nem áll rendelkezésemre akkora összeg, hogy megtarthassam a régit - pedig biz'isten megtenném, ha tehetném. Így hát újabb és újabb fajokat/seregeket próbálok ki, ami olyan szempontból sem rossz, hogy ha ellenfélként összekerülök egy volt seregemmel, akkor jobban tudom a z erősségeit és a gyenge pontjait. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne érhetnének meglepetések ilyen esetekben. :)

Összességében nem hiszem, hogy bárki is azért olvasná ezt a blogot, mert isteni kinyilatkoztatásokat akar látni a 40k világával kapcsolatban, esetleg olyan brilliáns taktikákat akar tanulni, amit még soha, senki nem talált ki korábban. Realista ember vagyok, tehát azt sem tartom valószínűnek, hogy pusztán az írói munkásságom miatt olvasna bárki is, arra sokkal jobb példa Geistwald kolléga és társulata blogja, akiket mindig élvezettel olvasok. Ám nyitott vagyok az újításokra is, tehát ha van valakinek ötlete, véleménye, hogy mivel elehtne esetleg bővíteni a postok kínálatát, az bátran kommenteljen, időmtől és erőmtől függően megpróbálom teljesíteni a felmerült igényeket. :)

>> Itt folytatódik a post >>>" />

14 komment

Címkék: szolgálati közlemény


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr83736944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gróf Úr 2008.10.28. 21:34:11

Szeretünk, Barbie, ne sírj! :-D

Gróf Úr 2008.10.28. 21:51:59

Szeretnéd, kicsicsillag? :-)

Akkor kifejtem bővebben: bennem pont a blogod hatására fogalmazódott meg, h esetleg a közeljövőben, ha úgy alakul akkor belevágnék a 40k -ba. Mielőtt olvasni kezdtelek volna határozott ellenérzéseim voltak, de olyan ízesen és meggyőzően írtál a cuccról, h biztosan ki fogom próbálni elébb-utóbb. Mondjuk akkor, amikor te Khadorozni kezdesz :-P

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.10.28. 21:53:44


Hmm, elvileg kellett kapnod olyan névtelen levelet is, hogy kockás nadrághoz nem veszünk fel csíkos inget... Na mindegy, a vipmail sose volt üzembiztos.

Komolyra fordítva: az első és a harmadik nem kritika, hanem valami gyökér beszpemmelt. A második az kritika, de le kell szarni :D

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.10.28. 22:01:47

Hmmm... se kockás nadrágom, se csíkos ingem nincs, de akkor biztos vidéki suttyó paraszt vagyok, hogy nekem ilyenekre sem telik (tudod, van rajta sapka, vagy nincs rajta sapka). :D

A második kritikával kapcsolatban meg annyit, hogy a nida sereggel éppen csak ismerkedtem, amikor beírtam két olyan dolgot, ami apróbetűs részként elkerülte a figyelmem, ezért is örülök, hogy vannak itt éles szemű, szabályismerő emberek, akik kijavítanak. :)

Egyébként meg konkrétan a "carnibele" (mármint nem a Carnifex belére gondolok) metódust gyakorlom, csak mivel ez a három dolog most már többedjére köszön vissza innen-onnan, gondoltam rövidre zárom a dolgokat. :)

Gábor 2008.10.29. 08:14:33

Ez a blog elég heterogén ahhoz, hogy a hobbi (szinte) minden oldalát felvillantsa, és talán épp ezért vádolják felületességgel (annak ellenére, hogy néhány tárgyi tévedés a legjobbaknál is belefér), számomra azonban pont ez jelenti a postok vonzerejét, a bőség zavara, a személyes benyomások. A stílusod pedig bőven jó, sereget váltogatni meg abszolút habitus kérdése, én például azokat nem értem, akik 5.000+ pontos seregeket hizlalnak már évek óta, és eszükbe sem jut váltani. Persze lehet, hogy az utóbbi azért van, mert tengerSamen szavain "szocializálódtam".


Viszont, hogy ne csak kobaksimogatás legyen: tessék minden szabályt háromszor átolvasni, és figyeljünk oda az ikes igékre, gyerekek is olvashatják a blogot! :)

UBorka · http://blog.ubipage.hu 2008.10.29. 08:38:26

Az emberek hülyék. Ez egy blog. Egy vélemény. Egy nézőpont. A Tiéd. Nem szabálykönyv, nem kőbe vésett parancsolat. Nem kell minden szabályt átfogóan ismerned, hogy megírd a véleményed, vagy hogy kedvet csinálj másoknak ;)

A magam részéről nem tartom problémásnak, hogy cserélgeted a seregeidet. Pedig én a másik csoportban vagyok, aki 5000 pontig hizlal egy sereget... aztán belekezd a másikba.

Hogy mi nincs a blogodban? Valószínűleg az ami nem érdekel annyira. De ezekre vannak más színvonalas blogok. A magam részéről több kommentet olvasnék szívesen, de ez nem rajtad múlik 8)

Necron 2008.10.29. 08:45:29

Ne is törődj a birkákkal! Szerintem maximálisan jó a blogod. És pont olyan könnyed hangvételű, olvasmányos, amilyet én szeretek. Nekem pont az tetszik benne, hogy nem tömény szabályrágás és ilyesmi hanem egy szubjektív, vicces dolgokkal teli oldal amit élvezet olvasni!:)
Egy(3)szóval: csak így tovább! :)

Dictatorwannabee 2008.10.29. 10:03:33

Engem is az ragadott meg, hogy nem nincs olyan lámák (Llamas!), mint én számára elviselhetetlenül teletömködve szabályértelmezéssel, hanem a csaták lendületét és játszhatóságát hozza. Illetve a seregleírások is adnak valami kezdő szempontot. Igaz az IG seregleírás még mai napig nem született meg :).

Nekem az utolsó lökést a játékhoz ez a blog adta meg, szóval maradok és olvasom.

Petrow 2008.10.29. 11:04:21

Akkor hadd szóljak be a parvonalról a második ponthoz: ÉN SZEMÉLYESEN voltam az, aki „beszólt” a nidás szabályok kapcsán (igaz, csak itt a fórumban, a mailes nem az én saram), levélbombákat, spameket tessék a csatolt emailre küldeni:)

Azonban hadd jegyezzem meg, semmi rossz szándék, vagy fika, ne adj isten szabályguru-imázsépítés nem volt a dologban. Kb. 5* játszottam verseny-csatákat nidával, és a 20 ujjamon megszámolom, hogy ÖSSZESEN hány csatát nyomtam velük. Nem is tartom magam különösebben jó nida játékosnak, aki meg játszott ellenem, az tudhatja, hogy nem szoktam a szabályokon szarrágni.

Maga a blog nagyon bejön, a stílusa és a tartalma miatt, máskülönben nem keresném fel naponta többször, munkaidőben:)
Ahhoz meg, hogy kedvet csináljon a hobbihoz, 100%-ig alkalmas. Jó, hogy valaki ezt is felvállalta, és még jobb, hogy a sikeres „térítésről” is kapsz visszajelzést. Úgyhogy maximális tisztelet!

Písz

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.10.29. 11:11:34

Petrow, nem rád gondoltam a fenti postban, az építő kritikát mindig szívesen veszem.

Egyébként nekem is volt több 5-6 ezer pontos seregem (ultramarines, skaven), a többit is 3000 pont fölé szoktam hizlalni, mielőtt eladom, mert úgy lehet élvezetesen játszani, ha van miből válogatni.

Petrow 2008.10.29. 11:52:11

Épp mosásban vannak az ingjeim, néha azét is felveszem, ami nem az enyém:D

Amúgy a hitelesség + seregváltás kapcsolatát nekem sem sikerült megfejtenem: attól miért lesz jobb/rosszabb játékos valaki, hogy több sereget is kipróbál? Pláne 10 éves játékosmúlttal.

Huntroll 2008.10.29. 14:19:09

"Amúgy a hitelesség + seregváltás kapcsolatát nekem sem sikerült megfejtenem: attól miért lesz jobb/rosszabb játékos valaki, hogy több sereget is kipróbál? Pláne 10 éves játékosmúlttal."

Szerintem itt azért az irigység is befigyel...

pepe 2008.12.02. 19:59:21

Ennek a blognak nem kis szerepe volt abban, hogy megvásároljam életem első WH 40K készletét és az orkok mellett tegyem le a voksom. Nem bántam meg a dolgot. Szerintem az oldal kellőképpen színvonalas és gazdag anyagban. Töretlen írói kedvet és még több olvasót kívánok.
süti beállítások módosítása