Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.10.25. 18:25 tengerSAM (törölt)

Utózöngék

Lefutott az FFZ, nagy meglepetésemre meccs közben többen is odajöttek, és jelezték, hogy olvassák a blogot. Bala és Huntroll kollégák még a meccseim egy részét is figyelemmel kísérték, bár sajnos a missönök nem igazán kedveztek nekem.

Ott kezdődött a dolog, hogy anno az első FFZ-n voltam ott, most pedig a tizediket rendezték, így stílszerűnek tűnt, hogy újra feltűnök egy versenyen - főleg hogy utoljára még megboldogult fantasy-s időszakomban voltam utoljára effajta megmérettetésen.

Előre bocsátom még, hogy a pénteki leérkezés után beültem a srácok közé kibicelni, pontosabban az ötödik kiadással (sőt a 40k-val) épp csak ismerkedő versenyzők számára tartottunk gyorstalpalót, közben megfutottuk a szervezőkkel a szabályértelemzési "vitáinkat" is. A buli késő éjszakába nyúlt (gondolom elég annyit mondani, hogy több sör volt a teremben, mint figura), de a 8 órai kezdésre való tekintettel azért megpróbáltunk időben takarodót fújni. Én konkrétan másfél óra alvás után kezdtem a másnapot, úgyhogy agysejtjeim állapota nem engedte, hogy világmegváltó taktikákkal kápráztassam el a nagyérdeműt, viszont nagyon élvezeteseket sikerült játszani, ezúton is szeretném megköszönni a lehetőséget Inphoenitynek és a többi szervezőnek, valamint ellenfeleimnek: Vodkának, Tiberiusnak és... ööö... a névtelen hősnek, akinek dark angel serege volt (szégyen és gyalázat, de valahogy kiment a fejemből a neve, elnézést kívánok).

A kiírásnak megfelelő 500 pontos nida sereg gyakorlatilag adta magát: 3x10 fő termagant "without number" speckóval (ha lelövik az egész osztagot, akkor visszajönnek a következő körben), 6 swarm (ők a warriorok "living shield" hadműveletének voltak sarokkövei, no meg az ellenfelek feltartására is tökéletesen megfelelnek, ha a helyzet úgy hozza). Sajnos járművel ellen nem sokat tudtam tenni, mivel a nidák alapvető járműelhárító fegyverei a monstrous creature-ök, akik közelharcban 2D6 páncélátütéssel csapnak szét bármint - csakhogy azokat nem hozhattam. Másik lehetőség a zoanthrope, de neki 2+ mentője, így a korlátozások miatt őt sem hozhattam. A génorzók megtápolt erővel plusz rendinggel jók lehetnének, de sajnos nagyon sok pontba kerülnek (12 fős osztag 270 pont!) és a páncéljuk nagyon gyenge, így ennyi pontból nem igazán érte őket hozni (szerintem). Egyedüli megoldás az maradt, hogy warriorokat hozok (2x3 fő) deathsplitterekkel és osztagonként 1-1 venom cannonnal. Sajnos pontértékben úgy jött ki, hogy BS-re nem tudtam már tápolni, de bíztam a kockákban.

Gyors összefoglaló:
Első meccset (sima adok-kapok) nagyon hoztam, az eldákat szépen leszedegettem, a gauntjaim újratermelődtek, így 13 pontot söpörhettem be. Ekkor még az élen álltam összesítésben.
A második scenario nagyon durva volt, ugyanis minden egység a körében kapott a lezuhanó meteoritoktól D6 S4 AP4 ütést. Mondanom sem kell, a marinok a 3+ páncéllal röhögtek az egészen, a többi faj meg szívott, mint a torkos borz. Statisztika szerint a 6 körös meccs végére egy 12 fős osztagból semmi sem marad, ha ilyen "áldást" kap az égből... A félelmek beigazolódtak, gyakorlatilag a meteor irtotta ki a modellek többségét. Az objektívát ugyan felvettem, de a meteor és az ellenfél rengeteg plazmás DH serege megtette a magáét, és mire elvittem volna az eszcájgot, kihaltak a warriorok, így a gauntok szerteszét futottak. Közepes eredmény, lehetett volna rosszabb is. Ekkor még holtversenyben a 3. helyért küszködtem.
A harmadikban küldetésben a megszerzett fekete dobozt kellett egy szállítójárművel (10-es páncél) átvinni a pálya másik felére (naná, hogy a hosszabbik úton), ami első látásra is mission impossible volt. Nekem sem sikerült, ugyanis mivel ellenfelem dobta kezdéskor a nagyobbat, ő választhatta ki, hogy támadó vagy védő akar lenni. Persze én lettem a védő (nekem kellett védeni a járművet), és ezzel eldőlt minden - és ez nem csak puszta szóvirág. 24 versenyző volt, és senkinek nem sikerült eljuttatni a szállítójárművet a pálya felénél tovább - az enyémet is kilőtte dark angel ellenfelem egy plasmacannonnal. No comment. Utána próbáltam pontokat gyűjteni az ellenfél irtásával, de a hosszútávú fegyverei ellen nehéz volt bármit is tennem. Nagyon kikaptam, 1 pontot tudtam csak hozni.
Negyedik, egyben uccsó megmérettetésen újra összekerültem kedves DH ellenfelemmel, cél az volt, hogy a fekete dobozt védem egy bunkerben, körülötte megerősített fedezékben van a seregem, az ellen meg megpróbálkozik egy capture&control manőverrel. Sajnos utólag derült ki, hogy ha kilövi az ellenfél a bunkert, akkor gyakorlatilag hiába védem ezerrel, bukom az ezért kapható 10 pontot (igaz, így ő sem tudja elfoglalni). Innentől gyakorlatilag egyszerű adok-kapokká vált a játék, nála fent maradt a chimera (képtelen voltam átlőni a páncélját), a többit megnyammogták a srácaim. Itt 6 pontot sikerült gyűjtenem, így végül a középmezőnyben végeztem.

A visszatérő gauntokat nem nagyon szerették, de tegyük hozzá, hogy szerencsétlenek se lőni, se közelharcolni nem igazán tudtak, úgyhogy nem is maradt más lehetőségük, mint hömpölygő hordaként előrenyomulni. A warriorok nem sokat csináltak, a 2-es BS nagyon kevés, gyakorlatilag alig sikerült eltalálnom velük valamit, de azért okoztam velük némi veszteséget. A swarmok nagyon jól teljesítettek, közelharcban kifejezetten jól muzsikáltak (jól elhúzták az ellenfél nótáját). Összességében érdekes sereg volt, én élveztem a velük való játékot, az ellenfelek sem úgy tekintettek rá, mint egy unorítóan tápos seregre (amint a mellékelt ábra mutatja: nem is volt az), az összecsapások nagyon jó hangulatban teltek, öröm volt együtt játszani mindegyik versenyzőtársammal.

Külön meglepetés volt, hogy Tillinger Ádámot is face-to-face láthattam, a képregényében kicsit máshogy ábrázolja magát, így elsőre nehéz volt azonosságot találni közte és képregényhős alteregója között, mindenesetre örömmel nyugtáztam, hogy élőben is jó fej ember.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

15 komment

Címkék: battle report tiranida


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr52731379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huntroll 2008.10.25. 20:42:12

Jó volt ez az FFZ, meg is jött a kedvem egy kis 40k-hoz. Már csak azt kell eldöntenem, hogy csináljak jó kis (viszonylag) olcsó ork sereget egy rakás gyalogossal, vagy megvárjam az új Dark Eldar kódexet. Vagy maradjak a második Warmachine sereg lehetőségénél... Lottózni kéne... :D

perp 2008.10.25. 21:53:44

Én magam is pont ezen agyaltam. Mármint Dark Elda vs. Ork. Végül nálam győzött a türelmetlenség és így kieséses alapon Ork lett a szerencsés nyertes. Pedig várni mindenképpen érdemes, főeg, hogy a D. Eldáknál valószínűleg a figurák is meg fognak újulni.

Ráadásul most találtam ezt a cikket: index.hu/gazdasag/vilag/fontzu081025/
Kíváncsi vagyok ez hogy fogja befolyásolni a figurák árát mostanság ^^

Huntroll 2008.10.25. 22:34:24

A globális gazdasági és erőegyensúly érdekében remélem, hogy mire kijönnek az új Dark Eldák, stabilizálódik a font. Vagy a forint gyengül még jobban.

Sajnos az új Kódexüket 2009 3./4. negyedére ígéreik, előtte kijönnek még az Űrpincsik, amik hidegen hagynak, és az IG, ami nem, ha nem csak kommersz cadiaiak lesznek műanyagból, hanem valami stílusosabb (értsd: stahlhelm + lövészárkász-kabát) bagázs is.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.10.26. 11:27:57

Ha valaki imád konvertálni, akkor feltétlenül az orkokat javaslom, kimeríthetetlen lehetőséget tárházát jelenti ez a sereg. Ráadásul a Black Reach alapdobozból igen korrekt figurákhoz lehet jutni olcsón, a dobozban űrgárdistákon meg nagyon könnyű továbbadni, mert majdnem minden harmadik játékos űrgárdistákkal játszik, szóval van rá kereslet.

Dictatorwannabe 2008.10.26. 11:34:15

Sajnos nem tudtam elmenni, helyette kiságyat szereltem a gyereknek ami (!) 6 órámba telt, igaz nem volt hozzá semmiféle összerakási útmutató, amolyan lego módszerrel pakoltam össze...
Nekem tetszenek a cadiai katonák, biztos perverz vagyok... :P

Necron 2008.10.27. 07:50:43

Hát bizony sokan olvassák a blogodat és ez bizony azért van mert jó!:) Máskülönben volt még egy warmachine-es emberke (Huntroll) és nem hozott sereget?? Hát micsoda dolog ez?? Ezért nem tudtam csak egyet játszani jó kis warmachinet? Hát ez felháborító!:)

Huntroll 2008.10.27. 12:09:36

Velem játszottál :D Csak rpg.hu-n más néven vagyok.

Necron 2008.10.27. 12:31:03

Hehe!:) Nem szép dolog megtéveszteni az embert ám!:)) Ezesetben nem vagyok felháborodva!:D

Petrow 2008.10.27. 13:47:36

Hmm, ez az első post, amit nem kellett volna olvasnom, mert csak még jobban fáj a szívem, hogy nem lehettem ott:S

Huntroll: gyűjts orkokat, előzőleg azzal lettem első, miután necronnal 3X csúsztam le a dobogóról :)

Dictatorwannabee 2008.10.27. 13:58:21

Sam! Van pár kép az újdonsült 1st Cadiai terrorgárdáról. Hová tudom elküldeni egy szemlére?

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.10.27. 14:05:59

ide küldheted: tengersam kukac freemail pont húúú

Huntroll 2008.10.27. 14:54:36

Petrow:
Gondolkozom is rajtuk, mert jó arcok, és a motoros főnök + troopból hozott motoros nobok iszonyat hangulatosak lennének, mögöttük meg vonulnak a skacok, törnek előre a battlewagonok, fölöttük a deathkopták... DE rohadt sok figurát kéne kifesteni (még ha nem is túl bonyolult a festésük), és már játszom trollokkal, most melléjük orkok... nem túl változatos, na. Csak az egyik kék, a másik ződ...

Egyébként is még eléggé a jövő zenéje nálam a 40k, tavasszal jön ki a Hordes-hoz új kiegészítő, először oda veszem meg, ami kéne, 40k-ra meg félreteszek. Aztán ha kijön az új Dark Eldar kódex, kiderül, milyen seregem lesz...

Petrow 2008.10.27. 15:52:14

Ez valóban igaz, én is egész hétvégén tesómnak segítettem sereget készíteni, máskülönben sosem lesznek még csak lesorjázva sem:)
Amúgy a dark elda sereg sem az az elit bagázs, az alap bunyi ott is 8 pont, és mostanság mindenhol lefelé mennek a pontértékek a troopoknál.

Amit te írtál, alsó hangon is 1000-1500 pont, és az mindegyik - nem MEQ - sereggel eléggé nagy meló, mire összejön.

Dictatorwannabee 2008.10.27. 16:09:51

Akkor én mit szóljak a választott IG sereggel? Már a kódex is írja, hogy sokat kell belőlük gyűjtenem :P

Huntroll 2008.10.27. 16:54:58

Utánanéztem, mi is az a MEQ. Hát igen. Csak SM-et nem szívesen gyűjtenék, mert mindenkinek az van, Necron nekem egyáltalán nem jön be, Káosz meg... Ha már egyszer gonosz sereg, legyen a LEGgonoszabb, aka Dark Elda :D
süti beállítások módosítása