Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.09.14. 06:48 tengerSAM (törölt)

Teszt-csata vol.2

Tegnap este másodszor volt alkalmam tesztelni a seregmet, ezúttal azonban több meglepetés is várta Backyard kollégát.

Az egyik az, hogy a monstrous creature fajtajelleget mutató böszme nagy lényeimet most kihagytam (egyrészt 1500 pontba igen szűkösen fértek volna bele, másrészt sejtettem, hogy esetleg direkt  rájuk lesz kihegyezve az ellenfél).
A másik meglepi az volt, hogy közben beszereztem egy pár új figurát, törtéentesen egy lictort és 6 ravenert - no meg egy brood lord-ot.

Az előbbi kettő deep strike-ból érkezik a pályára, sőt a lictort egy tereptárgyra kell feltenni, és onnan nem szóródhat le érkezéskor, ami igencsak pulsz pont. Ráadásul még egy reserve-dobást is újra lehet dobni vele. Elsőre úgy tűnt nekem, hogy ideális közelharcos (pláne hogy lőni egyáltalán nem tud), hiszen a megérkezés körében is rohamozhat (!), és a WS6 S6 I6 igen biztató stat. A probléma a T4 Sv5+ tulajdonságokkal van, ami közelharcban nem egy kimondott életbiztosítás egy magányos lénynél. Szerencsére ott a Hit&Run, amit egyenesen kötelező használni, ha azt akarjuk, hogy szerencsétlen életben maradjon, hiszen egy csirke stormtrooper csapat is képes ürülékké verni - ugyanis csak hármat támad, azaz maximum ennyi figurát képes levenni az ellenféltől, azaz tuti lesz olyan ürge, aki visszakézből meglegyinti. Kis vigasz, hogy jó helyezkedéssel legalább közelharcon kívül jobban lehet védeni, hiszen az alap fedezék mentőt kettővel javítja a kaméleonhoz hasonló rejtőszíne (ami az esetek döntő többségében 2+ cover save-t jelent).
A ravener az általam használt kombóban már ötöt (!) támad közelharcban (WS5 S4 I5), ami egész jó, főleg hogy 12"-et képes rohamozni. És hogy a megérkezés körében se álldogáljon mint fax a lakodalomban, vehető pluszban neki egy mellkasba épített lőfegyver is. Próbaként most egy devourer-re tettem a voksom, ami így fejenként (!) 10-et csak hatot lő, viszont a pobléma az, hogy csak 3-as erővel (de a rontott sebzés újradobható). Terminatorok ellen kívántam hozni, oda meg vagy ultraerős AP2-es fegyver kell, vagy sok-sok lövés, amiből majdcsak bedob az ellenfél néhány 1-est páncélmentőre.
A brood lord meg öt kerek ponttal olcsóbb csak mint egy hive tyrant, de jóval gyengébb, viszont megtetszett az a tulajdonsága, hogy képes infiltrálni a retinue-jával együtt.

Én sem úsztam meg a meglepetés-csomagot, ugyanis az ellenfél hozott 3 osztag stormtoppert (2 chimera, 1 rhino), egy land raidert (benne egy inkvizitort a közelharci szervitoraival), egy vindicare assassint és a szokásos orbital strike-ot. Ennyi. Állítólag csak ennyi fért bele 1500 pontba... :o

Hogy ne sima hent legyen, ezért scenariót is dobtunk, így a Capture&Control jutott osztályrészünkül, ami magyarul azt jelenti, hogy a deployment zone-ban kijelöltünk egy-egy objektívát, és azt kellett elfoglalni/megtartani, ugyanis az győz, aki a legtöbbet kontrollálja a csata végén. Az új szabályok szerint csak Troop unitok számítanak scoring unitnak, tehát csak ők foglalhatnak objektívákat, viszont már nem számít, hogy fele létszám alatt vannak. Ellenben nem számít foglaltnak az adott terület, ha 3"-en belül bármilyen ellensége modell található (tökmindegy, hogy mi).

A sztori (mosmá télleg) röviden:

Felállás jelmagyarázata: piros négyzetben O: objektívák, zöld körök: daemonhunterek (Rhino, Chimera, Land Raider, Vindicare Assassin), lila háromszögek: tiranidák (Brood Lord, Gaunt, Warrior, Génorzók /Brood nest/). Szürke pacnik: épületek, romok. Fenyők: erdő.

Első körben a bunyi, lehető legalapabb, legóccsóbb gauntokat küldtem előre középen és bal szélen, hogy minél hamarabb odaérjenek a birodalmi trafóállomáshoz (DH objective), közben a brood lord a génorzóival az ügyes beszivárgás után első közben (!) berohamozta a középen álldogáló chimerát, és szépen ki is bontották (hála a rendingnek). A repülő warriorjaim a gauntokat követték, de jól elbújtak egy épületben, hogy nehogy lőhesse őket az ellenfél. A jobb oldaon, az erdőben csücsülő chimerát nem is bántottam, gondoltam majd a lictor meg a ravenerek megeszik őket vacsorára.

Mivel a brood lordékra gyakorlatilag mindenki rálőtt, aki képes volt rá, így a kezdő 11 modellből maradt összesen 4... No igen, a génorzók nagyon brutálok közelharcban, de a lövéseket nem szeretik... Közben a jobb szélső chimera megindult az objektívám felé dagadt gázzal.

A második körben utóbbit a megérkező lictorom próbált kinyitni - sikertelenül (a full gázzal robogó kasztnit csak 6-osra lehet eltalálni). A középső warriorok darabokra lőtték az assassint, a brood lordék a radírból kiszálló inkvizítorékat tizedelték meg, a megérkezett két csapat másik génorzó pedig az objektíva felé indult, ahova a gauntok is folytatták a nyomulást. Persze a génorzókat megritkították egy kicsit a rhinohoz tartozó stromtrooperek és a járművek.

A ravenerek a harmadik körben jöttek be - szépet szóródva a jobb szélen, középen látható épület mögé (északra), és esélyük sem volt megkarcolni a chimera seggét, mert a 3-as erő bizony kevés még egy glancing-hez is, hiába tudtak volna lőni. A repülő warriorok viszont ugyenezt 4-es erővel próbálták, majd a lictorral együtt berohamozták a járművet - szintén sikertelenül.

A jobb oldali génorzók szétszedték az első körben kinyitott chimera legénységét, a brood lordék kibelezték az inkvizitorékat, a bal oldali génorzók megették a rhino személyzetét, majd a következő körben betámadták a land raidert (eközben rádöbbentem, hogy az objektívámat is tartani kéne egy troop-pal, ezért az egyik gaunt osztagommal visszaindultam). A génorzóktól körönként több, mint 50 ütést kapott a böszme nagy bádogbodoz, de a 14-es páncél miatt a megkarcolásához is nagyon nagy mázli kellett (első körben mivel állt, ezért automatikusan találtak, majd 6+ után 5+ kellett a glancinghez, második körben 4+ után 6+ után 5+, jujujujj), és akkor még csak ott tartunk, hogy bement a találat, utána effektnek az 5+ (egy fegyver megsemmisül) vagy a 6+ (immobil lesz) kellene, mert génorzók csak glancingelni tudják, és akkor csak úgy robban fel, ha az összes fegyverét leszedem, plusz még immobilizálom is, és kap még egy utolsó ilyen találatot (azaz 7 olyan dobás kell, amikor effektnek még 5+-t dobok).
Végül a második körben a brood lord nagy nehézségek árán sikeresen "kettétépte" a raidert, mert ultra nagy malaccal sikerült megdobni a 4+ 6+ 5+ 5+ sorozatot - ebben az esetben nála már nem glancing, hanem penetrate találatnak minősül a 6-os erő miatt, azaz az utolsó 5-ös dobás azt jelenti, hogy a járű felrobban. Jó ez a rending, de land raider ellen inkább carnifexes venom cannon kell (az 10+D6-tal viszi át páncélt, de csak glancinget okoz) a zoanthrope (ha)pszije kell (warp blast: S10 AP2).

Kis magyarázat:
- glancing: lecsúszó találat, amikor a páncélátütés /erő+D6/ pont egyenlő a jármű páncélértékével, ilyenkor az 5. kiadás szerint már nem lehet egy mázlis találattal felrobbantani a járművet
- penetrate: átütő találat, amikor a páncélátütés /erő+D6/ nagyobb a jármű páncélértékével

A génorzók a rending claw (kb. tépőkarom) miatt megkapják a rending képességet, azaz járművek ellen ha páncélátütésre 6-os dobnak, akkor +D3-mat kapnak bónuszban a páncélátütésre. A land raider páncélja 14-es (ultratáp, ennél több nincs), így az 5-ös erőhöz feltétlenül 6-ost kell dobni (ekkor 11), és ehhez kap még ilyenkor D3-at, ami ugye azt jelenti, hogy 5-6-ra kap 3-at, azaz 5+6+3=14, azaz éppenhogy meg tudja karcolni a radír páncélját.

Jármű sérüléstábla (penetrate):

dobás (D6) Esemény
 1 (vagy kevesebb) nem lő a köv körben
 2 nem mozog, nem lő köv körben
 3 egy fegyver megsemmisül
 4  immobil (nem mozoghat, torony nem foroghat)
 5  kiégett roncs lesz belőle
 6 (vagy több)  felrobban (D6" körben autimatikus találatot kap mindenki)
Módosítók:
- glancing: -2
- AP- fegyver: -1
- AP1 fegyver: +1
- Nyitott jármű: +1

Az ötödik körben sikerült végre immora tenni az objektívám felé dagadt gázzal sunnyogó chimerát (ja és az összes fegyverét is leszedtem róla), de akkor már az objektíva mellett a pálya szélén álldogált, viszont kiszállni már nem tudtak a benne ülők, mert az egyetlen kijárat a pálya szélén volt, én meg körbeálltam. Hatodik körre sikerült végül szétkapni, cserébe a benne ülők kinyírták a lictort.

A vége az lett hogy az ellenfél objektívája az enyém lett (a maradék rhino-t is szétszedtem volna, de az ellenfél önként levette, mint esélytelent), az én deploy zonámban lévő meg senkié, mert a szétkapott chimera legénysége ott dekkolt mellette, hiába értem vissza a gauntokkal.
Neki maradt talán 6 figurája (fent említett legénység), nekem 2 full warrior osztagom, egy full ravener osztag, 2 full gaunt osztag, egy 1 fős és egy 7 fős génorzó unit és a brood lord 2 orzóval.
Röviden: gyakorlatilag mészárlás volt részemről.

Konklúzsön:
gauntok: senkit nem érdekeltek, egy lövést sem kaptak, viszont ők foglalták az objektíveket. Így, hogy semmit nem vártam tőlük, teljesen elégedett voltam velük.
warriorok: egyik csapat tartotta a lelket az előrenyomuló gautokban, ők nem csináltak semmit, a másik csapat leszedte az assassint és hátulról abuzálta a chimerát - sikertelenül
génorzók: nagyon fogytak a lövésektől, de közelharcban nem volt ellenfelük (hiába: a WS6, I6, S5 nem piskóta), ezentúl még jobban kell rájuk vigyáznom.
lictor: a 3 attack kevésnek tűnt, de egyébként elégedett voltam vele, sokkal jobban tudott volna alakítani, ha nem járművadászatra akarom használni.
ravenerek: termivadászatra tökéletesek lettek volna, de járművek ellen devourerrel esélytelenek - gyakorlatilag játszottam velük, de kipróbálni most még nem tudtam őket.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

10 komment

Címkék: battle report daemonhunter tiranida


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr31662506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrow 2008.09.15. 09:42:34

No, pár korrektúra: Lictor akár 4-et is támadhat, ha rohamoz (és miért ne tenné?), a devourer "csak" 6-ot lő, ui. a talonok által adott attackok nem számítanak bele a lövés-számba. A venom cannon pedig nem open-topped tank ellen csak glancelni tud, úgyhogy marad a közelharc (amiben egy carni azé' nincs elevszve:))

Amúgy az orzók nekem az extended carapace + feeder tendrils felállásban jöttek be, az újradobható találat valami eszméletlen nagy táp, pláne hogy a környező egységekre is hat.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.09.15. 09:50:14

lictor: naná, minden lény egyel többet támad rohamból, de nem az a lényeg
devourer: jogos, ott a pont
venom: szintén jogos, mentségemre legyen mondva, még nem volt időm igazán alaposan végigolvasni minden apróbetűs részt
carni: közelharcban DH-k lenyomják mint a bélyeget, mert az I1 elég csirke, és a sok 6-os erejű ütés bizony 4-5 woundra is elég.

Petrow 2008.09.15. 12:04:56

Oh, hát nem is DH-t kell berohanni a Carnival, hanem az ácsorgó / Immóvá tett járműveket.

Közelharcra sajnos teljesen alkalmatlan a szentem, ha meg maxra feltápolod, inkább bele sem gondolsz, hogy mit tudtál volna abból a pontból vinni. És úgy sem fogja megváltani a világot.

Hacsak nincs radír, akkor járműnyitogatásra nekem a 2X TL deathspitter vált be az elit carniknál. Meg a múltkor vetetted fel a Zoákat, esetleg ők is megérnek egy próbát.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.09.15. 13:35:00

Jaja, már látom, hogy kénytelen leszek zoanthrope-okat hozni, ha radírt akarok nyitogatni.

A carni meg nem rohanná be a DH-kat, inkább fordítva esélyes, ha közeledik a járművek felé. De mindegy, carnit közelharcra szerintem nem érdemes használni, maximum akkor, ha nincs más választás.

Gábor 2008.09.15. 21:16:57

Ajánlom kipróbálásra:

HQ:

Ordo Malleus Inquisitor Lord with Psycannon, Power Fist, 3 Servitors with Heavy Bolter, 3 Mystics, 3 Hierophants: 100+75+18+30=223 pts

Transport:

Land Raider: 250 pts

Troops:

9 Grey Knights and a Sergeant with two Psycannon: 225+50+50=325 pts

9 Grey Knights and a Sergeant with two Psycannon and a Rhino: 225+50+50+50=375 pts

9 Grey Knights and a Sergeant with two Psycannon: 225+50+50=325 pts

1498 pts

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.09.16. 12:21:30

Most mondjam azt, hogy ezt a sereget 10-ből tízszer verem sz@rrá? :D

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.09.16. 12:29:06

Zoa helyett szerintem még mindig a legjobb megoldás egy repülő tyrant, bár kétségtelenül drágább is, de nagyobb az esélye, hogy hidegre teszi a radírt.

Gábor 2008.09.16. 21:38:59

Nem tudom, mit mondasz, de jobb, mint a legutóbbi ellenfeled... mellesleg ha hagytok helyet még modelleknek is a tereptárgyak között, akkor még esélye is lenne :P

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.09.17. 21:05:05

Kedves ellenfelem mániája a sűrű, cityfight-os terep, de az most (is) nekem kedvez jobban.
Én mondjuk kifejezetten kedvelem a kevésé átlátható battlezone-t, mert több taktikát kell belevinni, hogy pl. egy járművel átérj a túloldalra, de láttam már olyan 40k-s terepet, ahol az egyik sarokban egy erdő, a másikban meg egy hegy volt, oszt' csókolom...
Mi úgy vagyunk vele, hogy ha már van egy rakat szuper tereptárgyunk, akkor használjuk is. :)

Gábor 2008.09.19. 22:56:18

Ez mind szép és jó, de ha már "cityfight", akkor minek három transport, könyörgöm. Főleg egy ilyen "lövős" sereggel... Már a felrakással elvesztette a meccset. Persze klaviatúra mögül könnyű pofázni. De azért ez tényleg csak mészárlás volt :(
süti beállítások módosítása