Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.03.05. 08:08 tengerSAM (törölt)

Miért is jó játszani az... űrgárdistákkal?

Folytatjuk a Warhammer 40.000 seregeket bemutató sorozatot, ezúttal az Űrgárdisták (Space Marines) kerülnek terítékre.

FIGYELEM! Ez a leírás még a régi, 4. kiadású kódex szabályaira épül, tehát már nem aktuális!

Az űrgárdisták a legnépszerűbbek a játékosok között. Ez nem véletlen, ugyanis a az átlagnál ügyesebb erősebb, szívósabb, és nem utolsósorban az egyik legjobban páncélozott faj. Igaz, ezért cserébe drágább is, de bőven megérik az árukat. Ezen túl még változatosak is, mert több különböző Rendház (Chapter) is játszható (Ultramaries, Blood Angels, Dark Angels, Space Wolves, stb.), sőt sajátot is lehet alkotni. Ezek a rendházak alapvetően az űrgárdista kódexre épülnek, bizonyos szabálymódosításokkal. A legnagyobb rendházak külön kódexet kaptak, de az alapok mindenhol közösek, csak az "extrákban" vannak kisebb-nagyobb különbségek. Ezekről nem akarok külön írni, maradok az "alap" space marine sereg ismertetésénél.

Kezdjük ott, hogy standard marine értékek vannak az alapfiguráknál, ami az alábbiakat jelentik:

WS

BS

S

T

W

I

A

Ld

Sv

4

4

4

4

1

4

1

8

3+

Nem szabad elfelejteni, hogy ők az egyetlenek, akik ha megfutnak, akkor is azonnal összeállnak a következő körben, mert olyan tökös srácok ők űrgárdisták.

Fegyverek tekintetében talán az egyik legjobban eleresztett faj, tele vannak ütős (és lövős) gyilkolóeszközökkel, és felszerelések (wargear) terén is van miből válogatniuk.

HQ:


Commander:Két változata van, a Master és a Captain - előbbi az erősebb (+1W és +1Ld) és drágább (+15pts). Egyedülálló módon (a pszi tesztek kivételével) a terepasztalon lévő összes SM egység használhatja az ő Ld értékeit a dobásoknál, ami nem kis táp. Emellett hozhat testőrséget is (retinue), ami szintén nem megvetendő dolog. Alapből ingbe'-gatyába' van (power armour), de bármi megvehető neki a listából. Szinte minden seregbe ajánlott.


Chaplain: Szintén két fajtából lehet válogatni (Master of Sanctity és Reclusiarch). Alapfelszereltségébe tartozik egy power weapon (Crozius Arcanum), és egy 4+-os invulnerable save (Rosarius). Ráadásul lehet neki is testőrsége, bárkihez csatlakozik, az megkapja a fearless képességet és a roham első körében ő és az osztaga újradobhatja a rontott találatokat.  Pontértékben a speckói miatt drágább a commandernél (+25pts). A fentiekből is látszik, hogy közelharcra van kigyúrva a figura, és abban bizony bitang jó.


Librarian: Könyvtáros testvérből szintén kettő válaszható: Epistolary és Codicier. A többi HQ-hoz hasonlóan lehet neki is testőrsége. Az ő specialitása a 40k-ban méltatlanul kevés szerepet betöltő varázslás, pontosabban pszichikus erő alkalmazása. A Codicier-nek egy, az Epistolary-nak kettő pszi képesség vehető, emellett alapból rendelkeznek force weapon-nal (Ld tesz után bármilyen ellenfelet azonnal megöl) és psychic hood-dal (ellenséges pszitevékenység esetén negálhatja az effektet). Persze ez az árban is megmutatkozik: 40 ponttal drágább, mint a sima commander. Használhatósága vitatható, de pszi-ben erős seregek (káosz, elda) ellen szinte kötelező.


Space Marine Command Squad: ezt komplett osztagot lehet a HQ mellé pakolni, amibe ráadásul rengeteg spec figura tehető: Apothecary (doki), Company Standard Bearer (zászlós), Company Champion (bajnok) - utóbbi power weaponnal (csak invi mentő van ellene) és egy jó kis pajzzsal van felszerelve, ami közelharcban 5+ invi mentőt ad. És persze egy főt ki lehet nevezni sergeant-nak (őrmester), akinek egyel jobb az Ld-je, és egyel többet tud támadni. Két modellnek vehető speciális vagy nehézfegyver, ami übertáp. Emellett skilleket is vehetnek: Furious charge (ha rohamoznak, akkor +1 erő, +1 kezdemény), Tank Hunter (járművek ellen +1  találatra), és Infiltrate (beszivárgás). Transzportnak a Rhino és a Razorback között választhatnak. Szinte kötelező választás.


Terminator Command Squad: A stormbolteren kívül az őrmester kivételével (power weapon) mindenkinek alapból az überbrutál power fist-je (dupla erő, uccsónak üt) van. Két modell felszerelhető nehézfegyverekkel, transzportként Land Raider vehető nekik. Skilleket is vehetnek: Furious Charge, Tank Hunter. A terminator páncél (2+ mentő) miatt be is teleportálhatnak a harcmezőre. Nagyon ütősek tudnak lenni, bár nagyon drágák. Ha a HQ-t termipáncélba csomagoljuk, akkor kötelező választás.

ELITE:


Terminator Squad: Gyakorlatilag ugyanaz, mint a Termi Cmd Squad. A teleportálásnak köszönhetően igen nagy meglepetést tudnak okozni, amikor a semmiből feltűnve az ellenfél hátába kerülnek a brutális páncélzatú óriások. Jó stratégiával talán túl is élik a megérkezést követő körben garantált össztüzet is. Land Raiderbe csomagolva - ha odaérnek az ellenfélhez - szinte mindent letarolnak. Nagyon drágák, de általában megéri őket hozni.


Terminator Assault Squad:Közelharci terminatorok, igazából csak Land Raiderben érdemes őket hozni, mert a teleportálás után egy körig csak egy helyben toporognak, lőni meg egyáltalán nem tudnak, mert nincs mivel. Fegyverzet: dupla lightning claw (minden rontott sebzés újradobható) vagy tündérhemör (thunderhammer - utolsónak üt, de duplázza az erőt, és ha valakit eltalál, az a következő körben utolsónak üt, járműveknél meg egy extra "nem lőhet" effektet nyom) + stormshield (4+ invi mentő közelharcban). Gyilkológépek, ha szét nem lövik őket, mielőtt közelharcba keverednének.


Veteran Squad: Lecserélhetik az SM alapfegyvernek mondható boltert pisztoly+közelharci fegyver kombóra, emellett egy nehéz- és egy spec fegyveres lehet az osztagban. A közelharci modifikációnak nehézfegyver helyett lightning claw vagy power fist, spec helyett power weapon vehető. Ugyanazok a skillek vehetőek meg nekik, mint az SM Cmd Squadnak. Transport: Razorback vagy Rhino. Közelharci osztagnak nem rossz, esetleg a tank-hunter képességet felhasználva járműelhárításra is fel lehet őket használni.


Dreadnought: Közepesen erős páncélzat, változatos fegyvertár. A közelharci variációtól a távoli tűztámogató verzióig bármi összerakható belőle, ráadásul mozgás után lőhet is, csak arra kell vigyázni, hogy ki ne lőjék, mert akkor sok pont megy a levesbe. Nagyon jól használható választás.


Techmarine: Igazi kuriózum, gyakorlatilag egy félig gép marine. Alapból van neki power weapon, signum (újradobhat egy rontott lövést), auspex (beszivárgó egységek felfedezése) és egy servo arm, ami gyakorlatilag egy power fist extra támadást ad. 6+-ra javíthatja az elakadt járművet vagy annak szétlőtt fegyverét. Teljes páncélba öltözve kap egy újabb szervókart, egy iker plazmapisztolyt és egy lángszórót, valamint a mentője 2+-ra javul. Emellett servitorokat is vehet maga mellé, méghozzá három fajtát: a tech csak a javítási esélyesket javítja (és a "human living shield" fedőnevű akció nyertese), a combat servitor egy power fist-tel van felszerelve, a gun servitorok meg nehézfegyvereket tudnak kezelni. Hátrányuk, hogy viszonylag drágák, és a statjaik is gyengék. Érdekességképpen lehet őket használni.

TROOP:


Tactical Squad:Az űrgárdista sereg alappillére. Egy spec- és egy nehéz fegyver vehető nekik, Rhino vagy Razorback szállíthatja őket. A többi 40k-s sereghez képest erősek és jól páncélozottak a figurák, állóháborúban az alapfegyverük (bolter) is jó. Érdemes őket a mozgékonyság megőrzése miatt szállítójárműbe pakolni.


Scout Squad: Vérbeli felderítők. Beszivároghatnak, a nehéz terepen is úgy mennek keresztül, mint kés a vajon. Egy nehézfegyvert vehetnek, az osztag alapfegyvere pedig bolter, shotgun (gyengébb, de rohan közben is lehet vele lőni) vagy sniper rifle (2+-ra talál, 4+-ra sebez. bárkit. szörnyek ellen tuti befutó) lehet. A 4+-os páncél miatt érdemes őket mindig fedezék mögé tenni.


Rhino: Dedikált szállítójármű. Nem olcsó, viszont nem jó. A vékonyka páncélzata pont annyira elég, hogy sima kézifegyverekkel ne lőhessék át, de spec vagy heavy fegyverek simán szitává tudják lyuggatni. Más választás nem lévén ebben kell csatába küldenünk az űrgárdistáinkat, esetleg mozgó fedezéknek is lehet használni. 10 marine fér bele. Alapfegyverzete egy gyenge kis storm bolter, de a tetőn a szállított osztagból 2 modell kilőhet.


Razorback: Gyakorlatilag egy Rhino csökkentett szállítókapacitással (6 marine) és erős fegyverzettel. Két modifikáció van: az egyik gyalogság elleni (iker heavy bolter) a másik kőkeményen járműelhárító (iker lascannon). Nagyon durva. Kislétszámú, lövősre optimalizált egységek mellé kötelező.

FAST:


Assault Squad: Kifejezetten close combat-ra gyúrt űrgárdista osztag, pisztolyokkal és közelharci fegyverekkel felszerelve. Két marine vehet lángszórót (gyalogságirtó) vagy plazmapisztolyt (járművek, erősebb modekkel ellen). A jump pack segítségével kétszer annyit mozognak, mint egy mezei figura, ráadásul terepakadályokon is átugorhatnak, emellett a deep strike képesség miatt a csata közben is feltűnhetnek bárhol a pályán. Jó stratégiával nagyon ütős osztag lehet. Elvileg le is lehet venni az ugrózsákokat, ekkor gyalogosokká válnak, aminek szerintem nincs értelme, viszont olcsóbbak lesznek.


Land Speeder Suadron: Na őket nagyon szokták utálni az ellenfelek. Nagyon gyenge a páncélzatuk, de hihetetlen távokat képesek megtenni, és akát 2 nehézfegyver is pakolható rájuk. Gyalogság elleni és komoly tankpusztító potenciállal rendelkező változat is összerakható igény szerint. Ráadásul deep strike-olhatnak. Gondolom nem kell magyaráznom, hogy mennyire felemelő élmény, amikor a legféltettebb járművünk seggében felbukkan a semmiből egy (vagy akár három) nehézfegyverzetű sikló... És még az áruk sem olyan nagyon vészes.


Bike Squadron: Gyorsak, a motorokon iker bolterek vannak, és két spec fegyver lehet az osztagban, bár kicsit drágák. egy gyorsreagálású seregben ott a helyük, főleg, hogy egy attack bike is hozzájuk csapható.


Attack Bike Squadron: Oldalkocsis motor, nehézfegyverzettel. A szokásos gyalogság elleni és anti-tank változatokban. Gyakorlatilag egy mozgó nehézfegyver, amely hihetetlen gyosran tud pozíciót változtatni. Az ára kicsit húzós, úgyhogy vigyázni kell rá, de jó kezekben aranyat érhet.


Scout Bike Squadron: Olcsó(bb), de nem túl jó. Semmi extra fegyverzetük nem lehet, viszont vonatkozik rájuk is a felderítők szabálya.

HEAVY:


Devastator Squad: Az űrgárdisták nehézfegyveres osztaga. A teljes skálából válogathatnak összesen 4 nehézfegyvert, így szó szerint pusztító tűzerőt képesek az ellenségre zúdítani. A fegyverekkel együtt közepesen drágák, de általában behozzák az árukat - és nagy előnyük nem lehet őket egy lövéssel leszedni, mint egy járművet.


Vindicator: Brutál tank, kis lőtávval. Relatíve közelre hatékony, de ott nagyon. Gyakorlatilag aki a nagy sablonja alá kerül, az megy is a levesbe, legyen az terminátor vagy karakter, tank vagy szörny. Csak az elülső páncélzata erős, úgyhogy az oldalazó tűzet kerülni kell vele. Megsemmisító ereje miatt számíthatunk rá, hogy az ellenfél legfontosabb célpontjai között fog szerepelni. Sajnos az a tapasztalat, hogy nem jut el odáig szegény, hogy a lőtávjába kerüljön bármi is...


Predator: Lövős tank. Alapvetően lehet anti-infantry (destructor) vagy anti-vehicle (annihilator) verzióban hozni. Mindkét esetben szép tűzerő fog a rendelkezésünkre állni (autocannon + 2 heavy bolter vagy 1 twin és 2 sima lascannon), még az elülső páncélzat is biztatónak tűnik, de egy szerencsés lövéssel az egész mehet a levesbe, így használata esetén célszerű az istensászár mellett fortunához is fohászkodni, mert sajnos hamar le szokták lőni.


Whirlwind: Nagyon szokták utálni - nem véletlenül. Brutális gyalogság-irtó fegyver, amely a legnagyobb sablont pakolja az ellenfélre - és még csak látni sem kell a célpontot. Használható aknatelepítő változatban is, ekkor a lövedék a becsapódás után szépen ott kuksol a földben, amíg arra nem téved az ellenség, aztán BUMMM. A páncélzata vékony, úgyhogy mindig takarásba kell tenni.


Land Raider: A 40k-ban fogalommá vált ez a csapatszállító: ultrabrutál fegyverzet (két linkelt lézerágyú, a linkelt heavy bolterrel), ultrabrutál páncélzat (minden oldalról 14-es), nagy szállítókapacitás (10 marine vagy 5 terminator)... Kell ennél több? Persze, az, hogy ne lőjék ki egy lövéssel. Erre elég jó esélye van ugyan, de bármikor beüthet egy szerencsés lövés, és akkor a sok pontot érő járművünkből csak füstölgő roncsok maradnak. Ettől függetlenül a legjobb járműválasztás, a benne ülőknek reális esélye van arra, hogy el is jussanak oda, ahova indultak. Amiben pótolhatatlanok: kiszállás után lehet belőle rohamozni (és nem kell egy körig az ellenfél zárótüzében malmozni támadás előtt) valamint az egyetlen szállítójármű, amely terminátorokat is képes szállítani. Nagyon drága, de egy feltétlenül kell belőle a seregbe.


Land Raider Crusader: Lehet a legjobbat fokozni? Lehet. A Crusader megnövelt szállítókapacitású - igaz, így elvesztette a támogató tüzérség szerepkörét. 15 marine vagy 8 terminator fér bele, a fegyverzete pedig közelre igazán pusztító: iker assault cannon, 6 (!) iker bolter és járművek szétolvasztására egy multi-melta, ráadásul alapból extra páncélzattal rendelkezik.

TAKTIKA.
A káosznál is, itt is az a jó, hogy gyakorlatilag bármilyen sereg összerakható. Közelharci, lövöldözős, beteleportálós, gyorsreagálású... kinek-kinek ízlése szerint. Ráadásul a rendházak lehetőséget teremtenek arra, hogy mindezeket még jobban kihasználjuk, a lehetőségek száma majdnem korlátlan. Mégis, a leggyakoribb az, hogy a nehézfegyverekkel megrakott marinok szénné lövik az ellenséget. Végül is ez is egyfajta taktika... :)

>> Itt folytatódik a post >>>" />

7 komment

Címkék: ismertető űrgárdista miért jó játszani


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr18366188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.03.05. 22:14:27

Nagyon jó olvasmány volt, gratula! Ha ezt minden 40k sereggel megcsinálod, az nem lesz gyenge...
WHFB is lesz amúgy?

tengersam (törölt) 2008.03.06. 05:38:32

Egyenlőre nem tervezem a Fantasyt, így is egy ilyen post megírása egy fél délelőttömbe kerül. :)

Dr. Stein (törölt) 2008.03.09. 10:45:33

Örülnék, ha visszatennéd a Doom táblásjátékról szóló postokat és a tapasztalataidat is szívesen olvasnám, hogy miért nem jött be?
(Tekintve, hogy a bábukat másra használod)

tengersam (törölt) 2008.03.09. 11:42:07

Sajnos a régi postok elvesztek, nem tudom visszarakni őket.
A Doom-mal nagy baj nem volt, csak ketten nem olyan izgalmas játszani, a harmadik játékos pedig nem ér rá játszani régóta.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.03.14. 10:50:59

Remélem minél több frakcióról lesz hasonló post, élvezet őket olvasni :)

daci · http://janotka.blogol.hu 2008.11.06. 17:14:52

halod hálás vagyok az istenek hogy megtaláltam ezt a blogot most kezdem ezt a játékot az ürgárdistákal és nagyon sok segicséket nyujtasz benne köszönöm állat a blogod grat

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.11.06. 17:36:14

Kösz, de pont ez az űrgárdistás rész elavult, mert új kódex jelent meg, így sok minden változott benne ehhez a leíráshoz képest.
süti beállítások módosítása