Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2013.01.30. 10:07 Petrow

Miért jó játszani a Dark Angels rendházzal?

Logo.jpgFussuk le a kötelező köröket: hát ez már megint valami ócska 2+ tápgyűjtemény, minden csak szpészmarin, a többi sereget nem fejlesztik, mire jó ennyi powerarmour, tömény unalom, a dzsídábjú a hobbi Apple-je,  jajjajaj, meg amúgy is kokain-árban van, megyek inkább malifózni, hordázni, fityfirittyezni, szárazbabbal malmozni, nem gagyi gévét játszani.

Aki pedig nem sírni / trollkodni jött ide, hanem az érdemi cikkért, az örvendezzen, ui. nem akárki kapott codex-frissítést, hanem a hosszú ideje sz*póágon lévő, sokak által a leghangulatosabb űrgárdista káptalannak minősített Dark Angels rendház. Bő 5 évnyi böjt után, a káoszgárdisták pénztárcarontó hatását még ki se heverve máris itt az újév első serege, akit górcső alá is veszünk.


A Caliban galiba 

FIGYELEM! Az alábbiakban korábbi szellemi termékeknek gátlástalan felhasználása következik, a változtatásra való legkisebb hajlandóság nélkül:

"De kik is ők?

A légiót elsőként hozta létre a császár. A primarchák szétszóródásakor Johnson a Caliban halálbolygójára került, ami később a Sötét Angyalok bázisa lett. Amikor a Császár a Nagy Hadjárat során a Calibanra ért, Johnson - Russal ellentétben - jófiúként viselkedett, üdvözölte az uralkodót, majd szinte azon nyomban megérezte kettejük között lévő atya-fiú kapcsolatot, és behódolt neki. A Császár neki adta a Dark Angel légió vezetését, amit Johnson elfogadott.
 
dark angels.jpgA Hadjárat során az Angyalok számos dicső csatát vívtak, ezek közül is kiemelkedett azonban Dulan ostroma, ahol nem csak győzelmet, hanem egy életre szóló ellenlábast is szereztek maguknak, az Űrfarkasok személyében. Az ostrom idején ugyanis Johnson, és a Farkas primarcha Russ alaposan összeakasztották a tengelyt, és azóta mindketten becstelen ellenfélként tekintenek a másikra. Mind a mai napig valahányszor együtt kell harcolniuk, a bajnokaik párbajban döntik el, kinek hosszabb a boltere.
 
Az eretnekségben ennek a légiónak a sorsa is megpecsételődött: amíg a primarcha a Terrára indult, hogy segítsen a Császárnak, legbelsőbb bizalmasát és helytartóját, Luthert megfertőzte a káosz, és a Caliban-on maradt csatatestvérek nagy részét is maga mellé állította. Amikor Johnson visszatért, és látta az árulást (ha sz*rrá akarják lőni a zászlóshajódat, az azért elég figyelmeztető jel szokott lenni), természetesen egyből leszállt, hogy megvívjon egykor legkedvesebb bajtársával. A harcban - a káoszistenek beavatkozása miatt - az egész bolygó darabjaira szakadt, a primarcha eltűnt, és az áruló, Bukott Angyalok (Fallen Angels) szétszóródtak az univerzumban.
 
Art01.jpgA túlélők újjászervezték a káptalant; a bolygó egyetlen megmaradt darabját, amin az erőd-monostor is állt, átalakították egy mobil erőddé, és itt őrzik az áruló Luther testét is. Emellett kíméletlenül vadásszák a saját soraikból elfajzott eretnekeket. Szent meggyőződésük, hogy csak akkor nyerik vissza a becsületüket, ha az összes Bukott Angyalt kiírtják. A nevüket beszennyező szégyent természetesen gondosan rejtegetik mindenki elől. Titkolózó viselkedésük miatt a többi káptalan is gyanakodva tekint rájuk, de tény, hogy rátermettségüket számtalanszor bebizonyították a harcmezőn.
 
Art05.jpgSeregszervezésükben is különlegesek: az első két századuk, a Deathwing és Ravenwing ugyan megfelel a többi káptalan elit és roham-különítményének, de a fő "profiljuk" a bukottak levadászása. A csak terminátor-páncélos gyalogságot felvonultató Deathwing azon ritka kiválasztottak csapata, akik szinte teljesen megismerik a Dark Angelek titkait az eretnekség idejéből. A Ravenwing - bár tagjai sokkal kisebb tudással rendelkeznek az árulókról - szintén az ő munkájukat segítik. Motorjaik és terepsiklóik megtisztítják a terepet, és teleport-irányjelzőikkel pontosan oda hívják le a Deathwing gyalogságot, ahol a legnagyobb szükség van rájuk."

Felvezetésnek ennyi meg is teszi, vessük ár magunkat a sereg különleges szabályaira:

...the young boy learns their rules

- Deathwing Assault: vagyis az Elsőzés netovábbja. Értsd: az első Légió első százada az első körben leérkezhet Deep Strike-kal. Vagy a másodikban, ahogy úri kedved a deploymentnél tartja. Kockázat minimális, és az első körben telepített locator beacon segítségével az ütőerő a másodikban hajszálpontosan a kívánt helyre érkezik. Már ha az ellenfél addig ki nem lövi őket.

- Grim resolve: Stubborn képesség, ami mellett nem választhatjuk az önkéntes futást közelharcból.

- Inner Circle: Fearless és Hatred (CSM ellen)

- Armoury: itt többnyire karakterek válogathatnak, és egészen jófajta holmikból. Van pár megszokott tétel (motor, jump pack, meltabomb), és pár egzotikus darab is. A teljesség igénye nélkül íme pár cumó leírása.

Art04.jpgAuspex - biztos vagyok benne, hogy minden SM játékosnak legalább egy tucat ilyen porosodik a doboza mélyén. Most tessék elővenni, ui. ha a modell nem lő, 12"-en belül egyel rontja az ellenséges fedezékmentőt.
Conversion Field: 4+ invulnerable save, szépséghibája, hogy sikeres mentő esetén a körülállókkal Blind-tesztet dobat.
Power field: szintén 4+-os sebezhetetlen mentő, 3"-es buborékban. Ennek a hátulütője, hogy hatókörön belül az ellenfél szintén kapja, így inkább a hátország védelmére ajánlott. Persze,a bezoomoló, potyázó egységek ellen ezzel is csak nehezen lehet védekezni.
Displacement field: 3+-os invu, viszont sikeres mentő esetén D6"-et szóródik a delikvens. Ugyan mishap nincs, de a pálya szélén állva könnyedén lenullázhatja a viselőjét a szerkezet, és közelharcban sem lehet vele meglógni, mivel utána pile-in mozgást kell végezni.
Chapter Relics: itt eléggé elborult árú holmikat találni, melyekből seregenként 1-1 lehet. Nem mondom, vannak közötte vicces holmik (assault plazmaágyú, instant killes penge, +3 erőt adó közelharci holmi), de egyiket se mondanám nélkülözhetetlennek a seregben.


New blood joins this earth

HQ szekció

comm.jpgCompany Master: a leginkább szürke HQ, közelharcos verekedő, akár 2+/3++ védelemmel, és vehet szinte bármit az armoury-ból, de semmi extrát nem ad. Mármint ütőerőben, mert amúgy Rites of Battle képességének hála megspórolhatjuk az osztagonkénti veterán őrmester fejlesztéseket, ui. mindenki az ő 10-es LD-jét használhatja.  Dobhat viszont az egyedi, Dark Angels Warlord táblázaton, ami tele van jobbnál jobb dolgokkal. +1/-1 reserve manipulálás, bónusz mozgás futásra / flat-outhoz, plusz pontok ellenséges karakterek kif*ngatásáért, FnP, FC, illetve Leadership bónusz 12"-en belül. Utóbbi fontos tényező, mert védelmet biztosít pl. a Necron Mindshackle Scarab (népi nyelvjárásban agyb@$zó bogár) ellen is. Sajnálatos, hogy olyan dögös és/vagy olcsó HQ-kkal kell összemérnie az erejét a sereglistába kerülésért, akik ellen nem nagyon győzhet.

Librarian: szemtelenül olcsó választás, SM változatánál bő 33%-kal olcsóbban tud varázsolni, illetve pszí-képességeket eltolni. Meglepő módon nincs külön Dark Angel psy disciplines, választhat viszont 4 iskolából, ami telis-tele van jópofa dolgokkal (divination és telepathy alap-képesség). Szövetségesként valószínűleg rengeteg DA könyvtárost fogunk látni, különösen, hogy hozzáférése van a teljes Armoury-hoz.

Techmarine: FOC-on felüli csóka, aki minden HQ-nak választott IC után jöhet. Nem túl morci statisztikák virítanak nála, akárcsak SM megfelelőjénél, de támogató-szerepkörre tökéletes. Veszünk neki egy motort, egy auspexet, hozzácsapjuk egy knight squadhoz, és máris nagyszerűen lerontja az ellenfél fedezékmentőjét a plazmasortűz előtt. Vagy kap egy 4+ invus field genetartort, és a hátul álló tüzérséget támogatja. Ez csak pár példa a támogató szerepkörben, amire mindig szívesen látnám a sereglistában, akkor is, ha harci értékei alapján nem egy mindent vivő választás. Bolster defense képességét most már végre nem csak romokban, hanem bármilyen tereptárgyon lehet használni, a felállási zónánkban.

DW cmd.jpgRWCMD.jpgCommand Squad / Deathwing Command Squad / Ravenwing Command Squad: Ez az egység most már mindhárom verzióban önálló szerepkörben mászkál, FOC-on felül (eddig csak unit upgrade-ként volt jelen a DW és RW osztagokban, ott is csak a megfelelő HQ-val). És több mint valószínű, hogy kellemes bónuszaik miatt ezentúl nem is csak polcdíszként lesznek jelen. Zászlóhordozóik többnyire a "freehand skill megvillantására alkalmas felület" szerepet töltötték be, DE... itt úgy tűnik, kilépnek a színre, ui. nagyon, ismétlem NAGYON durva dolgokkal találkozhatunk. A 12"-en belüli Feel no Pain 85 pontért egy dolog, na de a 65 pontos Banner of Devastation, ami Salvo 2/4-essé teszi a boltereket... huhh. Szabályismeretben kevéssé jártas olvasóinknak, ez állóhelyből 4 lövés / kopf. Egy sima, 140 pontos tac squadnál 40 db S4-.es lövés. A netes listabúvárok már rá is izgultak a képesség minél sajtszagúbb kihasználásra, egyesek már a 3 LRC-vel leadható, körönkénti 72 bolterlövésre markolásszák nedvesre az egerüket. Összességében tényleg hasznos képesség, de nota bene, hogy így mozgás után - ha nem jármű, vagy S&P/relentless - csak 12"-re lőhet az osztag, fejenként kettőt, tehát ha meg kell mozdulni, akkor gond van - 24"-et meg elég sok minden átlő. Emellett a command Squad árát sem ajánlott kihagyni a számításból. Ha a Feel no paint nem a zászlóra bízzuk, akkor vehetünk dokit, aki azonban komolyan lekorlátozza a saját offenzív képességeit. Van itt még bajnok is, aki annyira nem áll-leejtős, bár Deathwing változatban a nála feszítő fejsze komoly rendet vág bárki soraiban.

Interr.jpgInterrogator Chaplain / Chaplain: hangyányit jobb lett, mint elődje, ui. egyetlen USR-ben megkapta az eddigi különleges képességeit, minek hála most már nem csak rohamkor, hanem bármelyik közelharc első körében újradobhatja ő, és osztaga a rontott találati dobásokat. Kistesója nem nagyon fog szerephez jutni, lévén egyel kevesebb sebpontja mellett csak 15 ponttal olcsóbb, ráadásul kevesebb holmiból is válogathat.

Azrael.jpgAzrael: a káptalan nagymestere igazi ezermester. Hihetetlenül jó támogató-képességek, 2+/4++ védelem 6+-os Feel no Pain-nel, troopként hozott Deathwing ÉS Ravenwing, emellett a Company Masternél ismertetett warlord képességek tetszőleges kiválasztása. Közelharcban sincs elveszve, és őt hozva kötelezően a sereg warlordja lesz (primary detachmentben). És mindez alig több, mint 200 pontért. Hogy akkor miért nem kiáltom ki az aktuális tápkirálynak? Mert ennek a sok jófej dolognak a felét sem fogjuk kihasználni, ha nem direkt Azrael köré építjük a sereget. Első blikkre kb 2000 pont felett látom értelmét, hogy foglalkozzunk vele, az alatt kb. olyan, mintha egy MacBook pro-t vennénk, hogy legyen min tengersam-et olvasni :)

Ezekiel.jpgEzekiel: az orkokkal szemben többrendbeli, közösség elleni izgatásért, valamint folytatólagosan, bűnszervezetben, előre megfontolt szándékkal, különös kegyetlenséggel végrehajtott halálos kimenetelű testi sértésért és erre való felbujtásért kedvenc könyvtárosunk a fél szemével fizetett. Nem mintha ez elrettentené, továbbra is egy eléggé tápos karakter. Mastery 3-as pszíhasználó, aki alapból ismert mindworm képességével az esetleges túlélőt frankón megnyomorítja, emellett a legjobb pszí-iskolákból is vehet 2 spellt. Továbbá, az osztagát +1 WS-el erősíti, így egy másik HQ, vagy történetesen egy DW Knight osztag igazi húsdarálóvá válhat. 145 pontja nagyon baráti, de a döbbenetesen olcsó könyvtárosok, a mozgékonysági gondok (nincs deep-strike), valamint az invu save hiánya megfosztja a kötelező választás státusztól.

Sam.jpgSammael: a jó öreg Samu mester a korábbi codex nagy vesztese volt, lett lévén hiába a W3 Eternal Warrior, nem csatlakozhatott senkihez. Most azonban 200 pontjáért nem csak egy mozgó plazmaágyút kapunk, de egy AP2-es kardot, 4+ invut, továbbá Indep karakter és EW státuszt. És hadd emeljem ki, momentán a játék egyetlen, skilled rider képességű önálló karaktere, kitűnően tápolva ezzel egy szövetséges motoros-osztagot. Sajátot nem, mert azoknak van alapból. Az természetesen megmaradt, hogy jelenlétével a Raven Wing osztagok továbbra is troopok lesznek (sajnos csak primary detachmentben, szövetségesként nem). Warlord Traitje fix, az osztag futás / turbo boost / flat out távolságát növelhetjük vele. Speedere ugyan továbbra is hozzáférhető (a motort cseréli le rá), de rossz lóra tennénk vele. HIába a 4+ invu, a 14-es front és oldalpáncél, csak 2 nyomorult hull-point jár hozzá, és a linkelt Assault Cannon / Heavy Bolter páros sem az, ami megmentené ezt a konfigurációt (ennyiért 3 kigyúrt speedert hozol a Support Squadronban).

BElial.jpgBelial: mindenki kedvenc terminátor kapitánya bő 60 ponttal megdrágult, aminek ellensúlyozására a speciális képességei gyarapodtak. A terminátorok még mindig troopok (de csak akkor, ha nem szövetségesként hozzuk), viszont már 5+-ra kioszt precision strike-ot, eddig állandóan polcon lévő kardja pedig most már 2+-ra sebez élőerő ellen. A SS+TH kombó továbbra is él, ahogy a lightning claw is. Ami pedig különösen tetszetőssé teszi, hogy Deep Strike-ból hozva az első körben szóródás nélkül megérkezik, a hozzá csatolt osztaggal. Nagyszerűen hozza a hide yo' wife hide you kids hangulatot, ugyanis egy 10 fős Deathwing brigád a segítségével villámgyorsan a kezünkbe adhatja a first blood-ot, de akár a slay the warlordot is, figyelmetlenebb ellenfélnél. Ez eddig 2 győzelmi pont, ami "The Hunt" warlord képessége miatt akár 3 is lehet. Az is örömteli , hogy a minimál osztaggal pályán induló, repülő-spam listáknak kemény ágyékrúgást ad ez a fajta belépő, mivel könnyedén lenullázza az ellenfél kezdő seregét, aki azonnal veszít, ha nem marad fent osztaga az első kör végére.

Asmodai.jpgAsmodai: ahogy a mívelt angol írná, fluff-bunny. Ugyanis Instant killes pengéjén kívül max egy szép miniatúrát ad a seregünkbe, a normál Interrogator Chaplain-hez képest SEMMIT.

Seraph.jpgInterrogator Chaplain Seraphicus: no kérem, a lustaság és a halogatás édestestvérek. Ugyanis, ha nem pöcsölök húzom ennek a cikknek a megírását, akkor még a FAQ előtt kijövök vele, és Te, kedves olvasó méltán panaszkodsz, hogy az eféjkjúban hozzáférhető új vezérről szót sem ejtek. Így pótolom egyébként tarthatatlan lemaradásom, és megemlékezem a limitált Dark Vengeance kiadásban fellelhető Seraphicus káplánról, aki... nos, sz@r. Velős summázat, de egy nyomorék plazmapisztolyra nem tudok mit mondani, különös tekintettel, hogy se nem ASTKNF, se nem Zealot, és speciális képessége (lényegében egy preferred enemy) is csak a CSM ellen használható, amit amúgy is oda-vissza szívat ez a codex.

Troop

Tac Squad.jpgTactical Squad: máskor két mondattal elintézem őket, de most más a leányzó fekvése. Pontértékükben estek, opcióik hozzáférhetőségében (5 embertől már hozható heavy weapon) bővültek, és Grim Resolve képességük miatt nem is futnak meg túl könnyen a harctérről. Lényegében visszakaptuk a 4. kiadásban lévő Space Marine codex opcióit, az 5.-ben megismert combat squaddal, és a 6.-ban hozzátett fejlesztéssel, amivel a sima őrmestert veteránra válthatjuk. Ha a bolter-sortűz zászlót nem nézem, akkor is nagyon kifizetődő választás, nehezen tudok sereget elképzelni nélkülük.

Scouts.jpgScout Squad: 12 pontra jóárasított bakák, akik most már nem az elit szekciót ékesítik, és megszűntek mozgó fegyverállványnak lenni. Az ingyenes mesterlövész-puska, valamint a 2 pontos camo cloak azt mondatja velem, hogy a 3-as WS/BS ellenére is adok nekik egy esélyt, ha másért nem, hát mert ők is vehetnek flak rakétás rakétavetőt.

Elite

dread.jpgDreadnought: régi ismerős, occóért. A megbízható Rifleman felállás (újak kedvéért, ez két linkelt autocannont jelent) továbbra is nyerő, pláne, ha van mellettük egy 4+-os invut adó Techmarine. Vehetnek Deathwing vehicle fejlesztést is, amivel az ellenféllel újradobatják a penetrating hit eredményét (sajnos csak az effektet, magát a dobást nem, tehát glance-el ugyanúgy szétszedhetik őket). Ha van hely és pont, és a terminátorokat troopként hozzuk, akkor nem rossz befektetés.

DW.jpgDeathwing Assault Squad: a frakció signature egysége, a fehér páncélos terminátorok gyülekezete. Ugyan drágábbak, mint konkurenseik (az 5 pontos storm-shield+thunderhammer kombóval még inkább), de speciális szabályaik (különösen a fix érkezéssel megválasztható Deathwing Assault), és variálhatóságuk bőven a többi hasonszőrű osztag fölé helyezi őket. Split fire szabályukkal a nehézfegyver tűz végre oda kerül, ahová igazán kell, Vengeful strike képességüknek hála pedig a lövős felállás sincs elveszve (a DS körében linkeltek a lövéseik). Emellett az osztagot már lehet 10 fősre bővíteni (combat squad szabály nélkül), valamint vihetnek magukkal plazmaágyút is.

DWKnights.jpgDeathwing Knight Squad: még drágább, még ütősebb termi osztag, Hammer of Wrath szabállyal, valamint mindenféle cséphadaróval és buzogánnyal, ami elsőre nem túl marcona AP4, valamint tiszteletet parancsolóbb AP3 értékekkel rendelkezik. Storm shiledjeikkel párosítva homokzsáknak tűnhet az osztag (állja, de nem nagyon adja az ütést), de nézzük csak meg a speciális szabályaikat. CSM ellen Hatred, és egyel jobb páncélátütés, játékonként egyszer pedig átmennek Songokuba, és S+6(!), valamint AP2 értékkel csépelik ki az "sz" betűset bárkiből, aki szembejön. Állandó képességük pedig a Shield wall, amivel 3 modellt talpkontaktba állítva egyel emelkedik a szívósságuk. Persze, a melta / plazmatűz erre legyint, de aki imádkozott már roham után orkkal / gauntokkal a sebzésre dobott 6-osokért, az átérzi ennek a súlyát.
Nem mellékesen pszí-védelmük is fejleszthető, a Perdifious Relic--kel. Ezekielt melléjük dobva ez többnyire 3+-t jelent mindenféle rontás ellen - azonban többnyire ezt nem fogjuk megtenni, mivel így nem tudnak Deep Strike-olni, valamint az ellenfél áldásai ellen mit sem érünk vele. Szerencsére (?) igen drága osztag, így a tápolásuknak komoly ára van. Végül, de nem utolsó sorban, az egész osztag képes precision strike leadására (adott modelleket kiütni 6-os találat esetén).

vets.jpgVeteran Squad: az utánuk következő Assault suqdhoz hasonló, "nem dobjuk ki, mert már korábban is benne voltak" típusú egység. Papíron roppant változatosak, aztán ha összeadjuk a pontértékeket, kiderül, hogy a meltás öngyilkos kommandó szerepkörön kívül mindenre találunk jobb és/vagy olcsóbb választást. Kár értük, mert nagyon szép plasztikokat adtak hozzájuk, ami ezután mennek majd tactical squadnak.

Fast Attack


Assault Squad: ebben a codexben is a futottak még kategória. Ugrórakéta, és alacsony pontérték, de semmi rendkívüli az alapból náluk lévő 1+1 támadáson, illetve a felcuccolható őrmesteren kívül. Mondjuk nem elégedetlenkedem, az már nagy bravúr lett volna, ha a pontértékükön túl mással is felhúzták volna őket, a codex többi részét figyelembe véve.

RW.jpgRavenwing Attack Squadron: 3 kötelező, és opcióban 3 további vasparipa, egy kísérő speeder és egy attack bike. A RWAS nem sokat változott, a hozzá csatolt osztagokkal egy választáson belül 3-4 osztag is kiállítható. Sammaellel troopként hozhatók, azonban a küldetések speciális szabályai miatt elgondolkodtató, hogy akarunk-e önálló speedert, vagy attack bike-ot, ami tálcán kínálja a First Blood, illetve a fast attack killek miatti győzelmi pontot. Mindenesetre egy motoros command squad dakka-zászlójával érdekesek lehetnek, mert így a srácok laza 24, linkelt lövést eresztenek meg körönként. Mondjuk ekkor a zászlóst nem árt rendesen bújtatni, mivel első számú célponttá lép elő.

Ravenwing Support Squadron: minimum 1, maximálisan 5 db speeder, piszok olcsó fejlesztésekkel (10-25 pontos ársávban). Kitűnően spammelhető egység, ami sajna nem túl jól bírja az ütéseket.

RWKnight.jpgRavenwing Knight Squadron: valószínűleg bérelt helye lesz azokban a listákban, ahol nem a command squaddal váltják ki őket. Ugyan darabonként bő 15 ponttal drágábbak, mint troopként is hozható testvéreik, de cserébe egy 18"-re vivő rapid plazmafegyver, egyel több alaptámadás, valamint egy S5 rending CCW feszít náluk. Külön attrakció a RW grenade launcher, amibe mindenféle, trollkodásra alkalmas robbanószer tölthető, többek között olyan is, ami egyel csökkenti az ellenfél szívósságát. Hadd segítsek, Marine ellen ez alapból 2+-on sebzést jelent. Valószínűleg sokszor fogjuk látni ezt az egységet, bár nem túl olcsó.

RW Darkshroud.jpgLand Speeder Darkshroud: a net nagyon gyorsan Derpspeederre keresztelte, mi lovagoljuk meg ékes anyanyelvünk dagályát, és nevezzük el Szószék-speedernek (és most mondd ki gyorsan egymás után, ötször).
Hááát, hogy is legyek finom és polkorrekt?... Szóval, "karakteres". A designert kétség kívül megihlette a Sisters of Battle Exorcrist, de aztán a rajzasztalon valami félresiklott. Ha a vizuális sokkon túltesszük magunkat, akkor viszont egy jó kis támogatójárművet kapunk, barátságos árcédulával, ami 6"-es körben Stealth szabályt, önmagának pedig Shrouded képességet ad (+1, illetve +2 fedezékmentő). Add hozzá, hogy egy alap motoros így mozgás után 4+-ban, turbo boost utén 3+-ban feszít. Ravenwing-ben egyértelműen ott a helye. Sőt, add hozzá, hogy Sammi boy, vagy a sima RW osztag skilled Rider képessége további 1-el növeli a Jinx save-t, így egy teljes ravenwing knight osztag süvíthet, 2+-os coverben, igaz, csillagászati áron.

Nephilim.jpgNephilim Jetfighter: ha már fikáztam az LSD-t, akkor szóljunk az alom másik torzszülöttjéről, a Nephilimről. Szemmel láthatóan egy SM Storm Talon, és egy IG Lightning vadászgép egyéjszakás kalandjának eredménye ez a vadász, amit elvileg légifölény kivívására terveztek. Ehhez van rajta egy heavy bolter, egy lézerágyú, és 6 rakéta, ami AV11-től felfelé max. nyomjelzőnek lesz jó. Strafing Run képességével elvileg a földi célpontokra is veszélyt jelenthetne, de fegyverzete nem igazán az, amire hajlamosak leszünk kiadni 180 pontot. Unrelenting Hunter képességével az egyik fegyversérülését kiválthatja egy immobil effekttel.
 
Dark Talon.jpgRavenwing Dark Talon: "itt pedig hölgyeim és uraim, szemtanúi lehettünk annak, ahogy a gyanútlan Crusader Land Raidert becserkészi a prédára leső Nephilim, majd a mit sem sejtő... áldozatával...közösül... Én Attenborough inkvizítor vagyok, és Önök a Discovery Channel "Hogyan készült?" című műsorát nézik!" Itt a tervezőasztal szüleménye eredménye egy földi célpont abajgatását ellátó vadász lett, rengeteg bolter-lövéssel, egy statisztikákat csökkentő sztázis bombával, illetve egy vakságot okozó Rift cannon-nal. Utóbbiak elméleti síkon kitűnően alkalmasak roham előtt az ellenfél legyengítésére, gyakorlatilag azonban testvérével együtt eléggé körülményes a használatuk - még akkor is, ha ez képes Hover üzemmódra is. Mindketten a nagyon értékes fast attack helyekért küzdenek, ahová számos jelentkező akad.


Heavy Support

Devastators: a long fanggel kezdődő, majd a chaos havocon át folytatódó trend itt sem múlik ki. Miért töltene ki a játékos 3 rhino variánssal a HS választást, amikor megvetethetünk vele slotonként 2-3 multipart dobozt, hogy minden fegyveropciója meglegyen? A ravasz donefek ráadásul szemérmetlenül alacsony pontértékekkel húzták fel a deva osztagot, így a büdzsére nézve sajnálatos módon ők a heavy support zóna királyai. Vehetnek Flak rakétát is, azonban az Aegis defense line-nal még mindig komoly versenyben vannak a pontokért. Mindenesetre jó, hogy a cefet drága repülők, és az egy darab quad gunon túlmutatóan is tudunk mit kezdeni a flyerekkel. A rakéta / Heavy Bolter / lasplas változatok pedig magukért beszélnek.

Pred.jpgVindi.jpgWhirlwind, Predator, Vindicator: itt nem volt nagy változás, a Vindi továbbra is rövidtávú, S10-es nagysablonos tűzmágnes, a predator a deva squad antitézise (mozgékony, de egyetlen lövéssel kiiktatható fegyverplatform), a Whirlwind pedig az egyetlen, szolgálatba állított barrage fegyver, kicsivel többért, mint egy alap speeder. A barrage szabályok változásának hála érdemes egyet-kettőt készleten tartani.

LRC.jpgLand Raider / Redeemer / Crusader: nem sok változás történt, szinte szóról-szóra megegyeznek a többi codexben látott változatokkal. A Deathwing járműfejlesztés itt is elérhető, de ezzel egyenesen pofátlan magasságokba emelhetjük a tank árát. Ha persze a Banner of Devastation s Crusader Boltereire is hatással lesz, hát akkor újra beköszönthet a 3 LRC-s seregek aranykora. Lehetőleg egy 4+-os sebezhetetlen-mentő buborékban.

LS Vengeance.jpgLand Speeder Vengeance: a Darkshroud testvére, igazi üvegtigris. Fegyverzetében a szériafelszerelés Heavy Bolter mellé egy Plasma Storm Battery-t, ami vagy egy nagysablonban, vagy három kissablonban lő ki plazmát... kitűnően megteremtve az esélyt, hogy a 6. kiadásban saját magát glancelje halálra, a túlforrósodás miatt. Deep Strike és Fast Skimmer képessége elméletben lehetővé teszi, hogy a vonalak mögé bepottyanva randalírozzon, a gyakorlatban azonban az AV10 és a 2 Hull point egyszer használatos darabbá teszi. Ami valljuk be, 140 pontért nem a legjobb bolt.


Yess, I am unforgiven too!

Art03.jpgSokáig komoly fenntartásoknak adtam hangot, amikor erről a codexről regéltek. Mégis, mi lehet az, amiben elüt a többitől, mégsem lesz tápgyűjtemény? Hát megadták a választ. Átgondolt erősítés, jóárasított - és az ár/érték arányt többnyire fel nem borító - troopok és HQ-k, meg a 4. kiadásos armoury vissza hozatala, sok hasznos újítással. Úgy tűnik, ennyi a siker titka, mert a Codex DA mindenképp elismerést érdemlő mű lett. Akkor is, ha a keményfedeles kiadás vaskos ára miatt a legtöbben biztonsági másolatként fogják forgatni (abba meg végképp nem megyek bele, hogy milyen elgépelések és elírások voltak az első nyomtatásban).
Nem mellékesen, olcsó HQ-ik és troopjaik, valamint rengeteg játékszerük okán nem kell nagy bátorság kimondani, hogy elsőrangú szövetséges haderőt fognak képviselni.

És igen, tudom, adósotok vagyok még a MJJ-Codex Space Marine  részével. Türelem, ifjú padawan, ahogy a vasutasbölcsesség tartja, ami késik, az jön.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

9 komment

Címkék: sereg miért jó játszani dark angels


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr145051205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Oden 2013.01.30. 10:34:52

Szia!

Jó írás, köszönjük az összefoglalót!

pár észrevétel:

Azrael:
4+ invut ad az egész osztagnak, amiben van (szerintem ez elég fontos) és Ld10-et az egész seregnek.

Nephilim:
Az utolsó mondat kicsit félreérthető. A lényeg, hogy ha járműre tüzel, akkor a weapon dest. effektet immo-ra cserélheti.

Dreamer88 2013.01.30. 15:24:56

Hangulatos cikk lett.

A kódex hungarikus változatára sem kell már (nagyon) sokat várni, a tervek szerint március elejére elkészül.

Ugyan ez még egy hónap várakozást jelent, de megígérem, hogy bőven megéri kivárni, nagyot fog szólni :)

Solo captain 2013.01.31. 10:22:21

Dreamer88 !

A kódexet speciel én nagyon várom, úgyhogy kitartást a munkához!

Ladislaus 2013.01.31. 10:59:54

Jó a cikk, és én is várom az úngárise verziót a szabályokból! :-)

CsakNorrisz 2013.02.05. 21:53:36

Srácok tudom, hogy Excommuncate Traitoris-nak minősül pont egy űrgárdista ismertető alatt ilyet kérdezni, de esetleg nincs infótok egy Tau kódexfrissítésről?

Ladislaus 2013.02.12. 09:12:20

Igen, ez mindenképp eretnekségnek számít, már küldjük az inkvizíciós csapatokat! :-)
A kék halemberek a kiszivárgott hírek szerint még idén kapnak új kódexet, a legjobb pletykaforrást itt találhatod:
natfka.blogspot.hu/2013/02/tau-rumors-its-going-to-be-big.html

Petrow 2013.02.13. 15:58:31

@CsakNorrisz: Taut a következő, vagy az utáni codexnek modnják, kb. nyárra/őszre. Továbra is lövős sereg, felhúzott vespidekkel, nagy Kroot dögökkel, és egy Über-suit néven futó valamivel, ami egy GK dreadknightra hajaz.

CsakNorrisz 2013.02.15. 19:28:24

Na végre! Tau titánokat mindenkinek!
Más
Általános kérdezősködés: ti milyen új frakciót látnátok szívesen? Én személy szerint végtelenül örülnék egy Iron Hands kódexnek. Rengeteg kiaknázható lehetőség van gépimádó fluffjukban

Ladislaus 2013.02.18. 13:20:16

@CsakNorrisz: Szerintem már így is a kelleténél több energiapáncélos SMurf rohangál saját kódex-szel. A tau-k is már kilógnak az általános 40k univerzumból. Új chapterek helyett inkább az elavult seregek kódexeit kellene gyorsan 6th ed.-esíteni. A Sziszták is megérdemelnének egy teljes új modellkészletet és új szabályokat. Szegény űr-törpöknek már végleg annyi, úgyhogy őket már nem is említem. Egy időben felbukkant pletyka alapján az űr-skaven-ek (Hrud) lettek volna esélyesek az új "faj"kódexre, de végül is ez csak pletyka maradt.
süti beállítások módosítása