Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.09.20. 08:50 Ladislaus

Battle Report: Az IRMATOR-i SPACE HULK - Első rész (by Triumvirátus)

BATTLE REPORT

-Az Irmator-i -
SPACE HULK

Első rész

Imre kollégánk -  az új Space Hulk megjelenésével egy időben - megörvendeztetett minket egy igen érdekes (és hosszú) kampánnyal, amely a klasszikus WH40k szabályaival és figuráival egy Space Hulk belsejében játszódik. A folyosókat egy Beneath Macragge Corridors tileset-el alakítottuk ki, úgy, hogy az alap folyosó elem szélessége 6 cm lett, így a nagyobb lények/egységek, ill. a kisebb járművek is elférnek. Az első felvonásra a múlt hétvégén került sor, úgyhogy fogadjátok szeretettel a legfrissebb battle reportunkat!
 

 


1. Bevezetés:

Az Irmator se nem jelentős, se nem gazdag bolygó. Még csak lázadások vagy éppen káosz tevékenységet sem jegyeztek fel a bolygón. Az álmos kis bolygó hétköznapjait mégis megzavarta valami...

Egy szép hajnalon a Birodalmi Őrség radarján egyszer csak feltűnt egy ismeretlen és óriási hajó. Néhány nappal később azonosították, hogy ez egy, az ősi kolonizáló hajók közül – ki tudja milyen ereklyék lapulhatnak a fedélzetükön. A bolygó kormányzója buzgó volt, és buzgóságában értesítette az Administratumot.

De ezt az üzenetet mások is elfogták, méghozzá káoszgárdisták, akik mindennél nagyobb dicsőséget várnak az ősi ereklyék megszerzésétől.

Bár senki nem tudja, de a közelben van az eldák egyik mestervilága, és bizony nem akarják, hogy bárki felfedezze őket... Ha mindenkit megölnek, akkor nem tudnak üzenetet küldeni a hajók. Szerencséjükre (szerencsétlenségükre) egy kisebb hipertéri vihar is a kezükre játszik – bár nem tudják, hogy ezt a káoszgárdisták közeledte kelti...

A Császár az Ökleit küldi oda, hogy megvizsgálják a hajót, és megszerezzék az ősi tudást és ereklyét.

Irmator kormányzója azonban nem tud várni – fél attól, hogy az ismeretlen hajó túl közel kerül a bolygóhoz, így kiküldi az Őrség egységeit, hogy derítsék fel a hajót és állítsák meg ha lehet...

Évszázadokkal ezelőtt a génorzók már megtelepedtek a hajón. És mikor a tyranidák megérkeztek, magukhoz is vonzották őket. Egy sajnálatos baleset következtében azonban a tyranidák nem tudták elhagyni a hajót, és hosszú álomba merültek. Egészen mostanáig...

2. Speciális szabályok:

Csatornák:
A tyranida-génorzók használhatják a csatonákat, hogy eltűnjenek vagy megjelenjenek. Egy kört lent töltve bármelyik csatornán kijöhetnek. Ha a csatornán áll katona, automatikusan megsemmisül – a génorzók lerántják. Ha a csatornán láng ég, akkor is kijöhetnek, akkor a lángnak egy szabad támadása van rájuk.

Tüzérségi fegyverek (aknavető stb) nem használható a küldetés során.

Bejövetel: Zsilipeken keresztül.

Döntő győzelem: 3 pont
Győzelem: 1 pont
Döntetlen: 0 pont
 


I. FEJEZET – AZ ÉRKEZÉS
 


A Birodalmi Őrség hajói érkeznek elsőnek. A parancsnok óvatos, és néhány felderítő egységet küld ki, hogy felderítsék a hajót...

Nem tudják, hogy az eldák felderítő hajói előttük érkeztek és bizony éppen akkor landolnak.

Küldetés szabályok:

300 pont

Kötelező:
1 HQ
2 Troop

Opcionális
nincs

Egyéb megkötés nincsen.

A küldetés során egy-egy osztag génorzó (6-6 alap) jelenik meg az erősítés szabályainak megfelelően minden játékos saját dokkjában – a falakat áttörve, a csatornákon és szellőzőkön keresztül...

1. küldetés

Imperial Guard vs. Eldar

Folyósó harc egy kisebb dokk körül. Mindkettőjük célja, hogy a kettőjük között lévő lokális energia és irányítóközpontot elsőnek érjék el. Egy központ van, ezt kell elfoglalni és kontrollálni. Mindkettőjük saját landolódokkja még egy-egy cél.

„Foglald el az irányítóközpontot”


Döntő győzelem: Egy kézben a 3 VL
Győzelem: Több VL saját kézen, mint az ellenfelén
Döntetlen: Egyenlő VL birtoklása

Laci (Eldar)

A küldetés szigorú szabályai miatt limitált választási lehetőségem marad, így HQ egységknek egy Autarch-ot választottam, energiapengével, Dire Avenger shurikenvetővel és Banshee maszkkal felszerelve, hogy a közelharci kezdeményezés lehetőleg az övé legyen az első körben. Hozzá két osztagnyi Dire Avengert hoztam, az egyik Avenger osztagot egy Exarch vezette, Dire Sword-el és a kitérés képességgel megtunningolva. Kissé aggódva néztem a pályán elterpeszkedő Birodalmi Őrség sergét, így is simán dupla annyi figurát hozott Ignác, mint én, ráadásul a tartalékból 2x6 génorzó vicsorgott ránk! (a kitörési pontok a pálya szélén voltak, de a csatornahálózatba való be- és kinyomulásuk is eléggé aggasztott) 

A kezdeményt megszereztem, és az Autarch és az Avenger kísérete futólépésben meg is indult az irányítóközpont felé, míg a másik Avenger szakasz a Birodalmi Őrséget kísérelte meg feltartóztatni. Az Autarch sikeresen lezárta maga mögött a járatot, de rögtön szembe is találta is magát a cél felé igyekvő Őrséggel, egy szerencsés sorozatnak hála a parancsnoki szakasz lángszórósait sikerült is leszedni, Viszont a dokkok felé nyomuló Őrség két főre redukálta a 8 fős Avenger osztagot, ami kissé lerombolta a bizakodó hangulatomat.

Ennek ellenére a szerncsés kocka-járás következtében az ötödik körig a két hősies Avenger feltartott 1,5 osztagot (~15 fő), ami a jobb mentő (4+) és a 4-es közelharci értéknek köszönhető. (no és Igi extra béna dobásainak is!) Aztán tovább romlott a helyzet, mivel az első osztag génorzó megjelent mögöttem, de le is húztak a (mázli  faktor!) mélybe, hogy a köv. Körben kitörjenek. Ez időt adott nekem, hogy az időközben megfogyatkozott Avenger-jeim (A Birodalmi Őrség ösztüze ismét megtizedelte a csapatot) beszaladjanak az irányítóközpontba, míg a hősies Autarch egymaga feltartotta Igi gyalogságát (jópárat ki is nyírva közülük). Mélyrepülésem itt megtört, mivel a csatornából előtörtek a génorzók, valamit a második osztag is bejött a zsilipeken keresztül, ami megpecsételte mint a Csapatparancsnok (company commander), mint a második gyalogsági szakasz sorsát. Természetesen szegény Autarch-omnak immár két friss génorzó osztagot kellett feltartania, ami egy kis ideig működött is. 

A végjáték viszont érdekesen alakult. A megmaradt két Avengerem lehetőleg minél messzebb bevette magát a központba (Inglorius Bastards, avagy Sneaky Eldar, nem vagyok büszke erre a lépésre, de mint kiderült ,hasznos volt), a génorzók pedig végeztek a meggyengül  Autarch-al, így új célpontok után néztek – Igi szerencsétlenségére, mivel a sok egység most megbosszulta magát, így egy kupac génorzót kapott mind a megmaradt gyalogsági, mint a parncsnoki osztaga arcába. (ők folyamatosan a legközelebbi egységet támadták)

A parancsnoki osztagot meg is ették, de a gyalogsági osztag lángszóróval és egy remek sorozattal lekapta az orzókat, így lélekszakadva megindultak az irányítóközpont felé, de pechükre pont 1”-re voltak a bejárattól mikor lejárt a 7. kör, és a két lapuló Dire Avenger végre fellélegezhetett, övék a győzelem! :-) Nem mondom, hogy a csata végéig számítottam a győzelemre, sőt, a 3. körtől már elkönyveltem magamban a vereséget, vagy max. a döntetlent, de Khaine végig velem volt, így a győzelmem teljesen a szerencsének köszönhető! El is határoztam, hogy  a két túlélő Avenger-t valahogy egy kicsit tunningolom, hogy megemlékezzek erről a remek csatáról!

Tanulságként leszűrhető, hogy az IG ellen sok egységet kell hozni, mivel a kevés, de tápos egységeket a sok lövés (pláne a First rank fire-second rank fire parancs) mindenkinek megfekeszi a gyomrát, így az IG-nél jobb stat-okkal rendelkező avengerek is úgy hullottak mint a legyek. Az Autarch behozta az árát, vele meg vagyok elégedve, de igazából ha több pontból gazdálkodhatok, akkor Yriel Herceg mellett tenném le a voksot. (az egy mészáros állat)

Ügyfélszolgálatos (IG)

Ez a nyomi 300 cr semmire nem volt jó, lényegében egy sima 1 hq 2 troop sem férne bele, inkább veterán szakaszokat használtam. A végeredmény 1 hq lett 3 flamerrel 1 medic-kel. Doran ezredes (Aki a múltkor sajnálatos módon elhalálozott Eisen ezredes helyét vette át) gatyában. 1 troop osztag lágszórókkal és autocanonnal (szinte teljesen feleslegesen mert 1 –et lőttek összesen) és a platoon hq 1 flamerrel.

A felhelyezés vicces volt, mert nekem alig fértek el a kezdő szobában a skacok és azt a hibát is elkövettem, hogy nem a lángszórósokat tettem előre (itt volt egy kis vita, hogy a lángszóró a saját osztagának emberein átlőhet –e vagy nem. Végül is nem ). Az első szakasz az Eldák dokkja felé vette az irányt mögöttük a platoon commanderrel. Itt szerencsém volt mert az eldák kiniytották az ajtót a körük végén és így én lőhettem elősnek amit cask két avenger élt túl.

A másik irányban a Doran ezredes és a második szakasz idegesen kocogott az ojjektíva felé, mivel a főparancsnokság génorzó fertőzöttséget jelentett. A következő körben az egyes szakaszt megrohanta a két túlélő avenger minimális veszteséget okozva de a szakasz hősiesen tartotta a vonalakat. Innen ez a közelharc bohózat volt mert a 9 majd nyolc veteran nem bírt 2(!!!) azaz kettő nyomoronc xeno-t leverni. Szánalom. A másik oldalon Doran ezredes stábját megtizedelte a Xeno vezér (valami kardokat lengető elda) és kíséretének sortüze. A kettes szakasz válaszolt is minimális veszteségeket okozva. Már kezdtem örülni amikor egy adag génorzó megjelent az eldák mögött, de sajnos korán mert a rüszük lehúztak a csatornákba. A következő körben leradukáltam az Autarch kíséretét 2 főre (Sneaky Bastards!!) akik nevükhöz híven besunnyogtak az ojjektíva mellé, az Autarch pedig megrohamozta a szakaszomat és hentelgette őket.

Doran ezredes a sunnyogó eldák után vetette magát de egy falka génorzó megrohanta és megette… Nem volt hosszúéletű parancsnok. A második adag génorzó meg hátbatámadta az Autarch –kal verekedő osztagom és egy darab lángszórósra redukálta. Így hősiesen a testükkel védték 1 körig a xeno vezért (bazz…). A másik szakasz közben nagy nehezen végzett azzal a két avengerrel és sürgősen el kezdett nyomulni az objektíva felé. A platoon co. az elda dokkokat vette célba. Na ők nem jutottak messzire mert a következő körben egy adag génorzó előrontott a csatornából és felkockázta őket. A génorzók végeztek az Autarch-kal és az embereimre vetették… volna magukat, ha nem állja utjukat egy ajtó. Mázli, mert így le tudtam fújni őket igaz az auto cannon árán. Szabad volt az út az objektíva felé amit csak a két Sneaky Basterds védett, de sajnos vége lett a meccsnek.
Konklúzió? Az IG szánalmas a közelharcban. SZÁ-NAL-MAS!



2. küldetés

A Káosz hajói érkeznek másodiknak. Meglátva a gyűlölt birodalmi egységeket, rögtön légicsata veszi kezdetét: A káosz parancsnok azonban nem habozik és egy leszállócsapatot küld egyenesen a „közepébe”. Szerencsétlenségükre pont egy várakozó tyranida csapat karjaiba kerülnek...

Küldetés szabályok:

300 pont

Kötelező:
1 HQ
2 Troop

Opcionális
nincs

Egyéb megkötés nincsen.


Chaos Space Marines vs. Genestealers

A landolóplatformtól el kell verekedniük magukat a káoszegységeknek egészen a helyi irányításig, azonban ott már a tyranidák várnak rájuk...

Célok: landolóplatform és irányítóközpont

„Foglald el az irányítóközpontot”


Döntő győzelem: Egy kézben a 2 VL
Győzelem: Több VL saját kézen, mint az ellenfelén
Döntetlen: Egyenlő VL birtoklása


Laci (Chaos Space Marines)

Újfent nehéz volt 300 cr-ből ütőképes egységet faragnom (illetve ez volt a max), a Káosznak nem kedvez a kevés kredit! :-) Parancsnoknak beraktam egy energiaököllel felszerelt Káosz Lordot (teljesen gatyában), gyalogságnak öt Khorne Berzerkert ebből az egyikük bajnok volt. (ami mint kiderült, nagy jóság), a másik gyalogsági osztag pedig 5 sima káosz-gárdista volt szintén gatyában. (így is cipőkanállal fértem bele a 300-ba)


Imrének sok taktikai előnye volt, egyrészt a Broodlord és a retinue (5 génorzó) beszivárgott az arcomba, továbbá a másik szakasz a csatornákon keresztül le is rohamozta a dokkokat védő 5 gárdistámat (őket sajna fel kellett áldoznom, hogy feltartsam őket). A Broodlord persze gondosan megvárta, amígy roham-távolságba csoszogok (elvégre foglalni kell, vagy miarák), de berzerkerek elé beállítottam a Káosz Lordot, hogy ő fogja fel az első csapást. A Káosz Istenek velem voltak, a Broodlord brutális csapásait sorra fogta fel az 5+ invu mentő (4-et dobtam meg), így a  Káosz Lord-nak marad 1 Wound-ja, de sikerült az energiaököllel laposra kloffolnia ezt a tyranida vadállatot. Természetesen a retinue génorzók rögtön támadásba lendültek, és szétkapták a meggyengült Lord-ot, de így a berzerkereknek lehetőséget adott, hogy két kör alatt széttépjék az orzókat és elinduljanak vissza a dokkok felé, ahol Imre másik (6 fős) orzó osztaga lörkölt. Imre a csata végére rohamra indította orzóit, de a berzerkerek egészen a hetedik körig (már megint megdobtuk 4+ra a folytatást) állták a sarat (rengeteg mentőt megdobtam, hála Khorne-nak), így az orzók elveszítettek az objektívájukat és a csata döntetlennel zárult.


Eddig még a berzerkereket csak kényszerűségből alkalmaztam, de most nagyon ott voltak, úgyhogy a tyranida/génrozók ellen továbbra is nagy számban szerepeltetni fogom őket! A Lord is behozta az árát, igazából őt csak arra szántam, hogy a Broodlordot megpuhítsa a berzerkerek számára, de a sikeres mentő-sorozat miatt az én oldalamra billent a mérleg ami a káosszal történt mélyrepülések után most igencsak jól esett!

Imre (tyranidák)

A 300 cr sok mindenre és semmire nem elég a tyranidáknál. A stílus miatt a génorzóknál döntöttem – és valójában jó válaszásnak számítanak. A broodlord egy kicsit megtunningolva és a retuinnal nagyon jó választás – különösen ezen a szűk folyósós nem túl átlátható terepen. Ráadásul a broodlord meglehetősen erős egységnek is számít. Az egyetlen hátránya a felállásnak, hogy a génorzók drágák emiatt a troop-ba csak egy hatfős osztag fért bele. Természetesen az ilyen szűk folyósós felállásnál a közelharcban a tömeget nehéz érvényesíteni, így a génorzók jobbak, mint a gaunt osztagok...


Ahogy látszik is, az infiltrate rulez! Le lehet fedezni a pályát, hogy ne legyen sok választása az ellenfélnek. Végül is a mozgások nekem ideálisan alakultak – az első osztagot (5 gárdistát) veszteség nélkül sikerült kivakarni a dokkból. Ezután pedig jött a feketeleves. A broodlord és a Káoszlord összecsapásából én kerültem ki vesztesen minden statisztikai valószínűség ellenére. Az sem javította a hangulatomat, hogy utána bár eltettem a génorzókkal az útból a Lordot, a berzerkerek simán megették a génorzóimat. Végül amikor lerohantam őket a maradékkal, nem tudtam végezni velük... Így bár a taktikám és az ötleteim szerintem jók voltak, mégis csak egy döntetlenre futotta.


Az biztos, hogy változtatni fogok. A tyranidáknál nekem jobban bejön a több egység, és az ilyen folyósókon vegyítve a lőfegyveres és a közelharci egységeket sokkal ütőképesebbek lehetnek a tyranidák. Emellett a génorzók túl drágák, nem tudok eleget kiállítani belőlük ahhoz, hogy elégedett legyek.
 

 

Nos, így alakult az első két csata, remélem mindenkinek tetszett ez a kis report! Amennyiben időnk engedi, hamarosan jön a folytatást is!


Addig is a Császár Békéje és Kegyelme legyen veletek!

>> Itt folytatódik a post >>>" />

14 komment

Címkék: ig káosz battle report triumvirátus tiranida elda ladislaus space hulk


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr111388538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.09.20. 08:53:44

Áááá, bakker... Már két napja várakozik megjelenésre várva a cikk, csak teljesen kiment a fejemből. Elnézést kívánok mindenkitől, különösen a szerzői triumvirátustól!

Egyébként hiánypótló cikk, köszönjük!

Mértkellnick? 2009.09.20. 11:35:04

Nagyon bejön ez küldetésesdi, hogy egy storyt játszotok el (de ezt már a múltkor is mondtam), csak így tovább! Mondjuk szegény IG tényleg nehezen boldogult a szűkös környezetben, ettől függetlenül biztos jó móka volt.

kabaman 2009.09.20. 13:58:10

Élvezet volt olvasni, remélem a kampány további része is ilyen érdekes lesz!

ügyfélszolgálatos 2009.09.21. 00:15:54

@Mértkellnick?: Annyira nem rosszul, bár szerencsétlenek nem valami táposak a közelharcban. Laci ellen a küldetést igazából nem sokkal veszítettem el, ha lett volna még egy kör akkor nyerek. Azóta játszottunk még küldetést Lacival arról is lesz riport. A nap hőse Marbo katona aki egymaga biztosította, hogy döntetlen legyen a végeredmény.
@tengerSAM: No problemo! Gondoltuk, hogy nem érsz rá.

Petrow 2009.09.21. 09:16:23

Nagyon hangulatos kis darab, gratula. Csak orzók játszanak, vagy esetleg egy eltévedt Tyrant is hibernálhatta magát? Vagy ő lesz majd a főellenfél? :)

Ladislaus 2009.09.21. 10:06:37

@Petrow: igen-igen, lesznek tyranidák minden mennyiségben, erről Imre fog gondoskodni. :-) A későbbi küldetésekben ha jól emlékszem 900-1200 pontig állíthatnak ki sereget, ami kissé vicces lesz.

Ladislaus 2009.09.21. 10:09:27

@ügyfélszolgálatos: az IG módszere, hogy annyi gyalogos van, hogy egyszerűen nincsen időd mindet megölni, bár a lángszóró (főleg az Obliterator ikerkapcsoltja) segítségével egész osztagokat lehet megpirítani. Rambovics (alias Marbo) viszont nagyon ott volt, 65 pontból megvan, és felrobbantotta a berzerkereimet és 2 objektívát is megszerzett...de erről majd később részletesen!

Ladislaus 2009.09.21. 10:12:33

@Mértkellnick?: Köszi. Ha megtetszik valamelyik kampány, akkor hajrá, és nyugodtan ki lehet próbálni. :-)

Kryw 2009.09.21. 20:18:41

üdv
baró a kampány hogy oldjátok meg az ajtónyitogatást? tényleg jó 5let már be is építettem egy új hadjáratba, ahol birodalmi hajót megrohanják a káosz hordák. Szóráskockával fogjuk kidobni hogy a landolókapszulák a hajó melyik falán törnek be. Bent 3 ojjektíváért (parancsnoki híd, motor, fegyverrendszer irányító) megy majd a vérengzés.n Persze még fejlesztés alatt

ügyfélszolgálatos 2009.09.21. 21:20:33

@Kryw: Egyszerűen. Ajtónyitás 1" mozgásba kerül. Nem bonyolítottuk agyon.

Ladislaus 2009.09.22. 09:23:17

@ügyfélszolgálatos: Igen, ajtók nyitása-zárása -1" mozgás, továbbá az ajtók szétlőhetők, 7 szívósság és 2 ép-s értékkel. Ezen túl a génorzó kitörési pontok (kis fekete négyzetek) támadhatók lángszóróval, ilyenkor 1 körig a kitörési pontból előjövő tyranida-génorzó a lángszóró sebzését (AP+1-el, tehet a sima lángszóró AP6-os) dobni kell, hogy megsül-e. A járművek, ha Wrecked sérülést szenvednek, akkor nem marad roncs hátra, hanem le kell venni a modellt, hogy ne lehessen eltömíteni a járatokat. Drop pod nem használható, illetve Deep Strike egységeknél csak olyan, ami teleporttal érkezik. (Terminátorok, Warp Spider-ek, démonok) Jetpack-ek használhatók, de a falakon természetesen nem tudnak áthaladni. Nos kb ennyi speciális szabályt ötöltünk ki.

Petrow 2009.09.22. 12:40:24

@Ladislaus: hmm, egy osztag wraith, vagy egy C'tan jól érezné magát ebben a hulkban :)

Érdemes megnéznetek a Bell of lost souls oldalán a Badab War "Boarding" kampányát, ott is vannak érdekes ötletek.
www.belloflostsouls.net/2009/08/play-aid-badab-war.html

Ladislaus 2009.09.22. 15:27:06

@Petrow: Hm, ja, a Necrók élvezkedhetnek! :-) Igen-igen, leszedtük már az összes BOLS-os cuccost, és felmerült a Badab War is mint lehetőség...oly sok a játék és oly kevés az idő... :-) :-) :-)

Kryw 2009.09.22. 19:06:23

Valamikor össze kéne ülni egy Halálcsillag ostromra:D
süti beállítások módosítása