Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.10.19. 12:06 tengerSAM (törölt)

Miért jó játszani... az eldákkal

A Csillagok Népe. Mérhetetlenül ősi faj, hatalmas tudással. Tízezer éve még az ismert Galaxis urai voltak, de jött a Bukás, és erejük, számuk töredésékre csökkent. Erejük lett végzetük is: a pszi-energiák mesterei lassan letértek a jó útról, a hipertér érzékenyen reagált az egyre sűrűsödő negatív energiáikra, és hedonista életvitelük is egyre közelebb sodorta őket a sötétséghez, míg végül Slaneesh, az egyik káoszisten született meg züllöttségük gyümölcseként. Maroknyi túlélő elda maradt csak, akik mestervilágaikon szétszóródtak a galaxisban és azóta is karcolnak a káosz ellen, és saját fennmaradásukért.

Az eldák leginkább egy letisztult, ám arányaiban és esztétikájában is tökéletes szoborra hasonlítanak. Gondolkodásukban is felülemelkednek az emberi dolgokon: a felsőbb jót, népük és vezetőik érdekeit előbbre helyezik saját boldogulásuknál. Ha kell, kíméletlenül és kitartóan harcolnak az utolsó emberig, hogy megvédjék az idegenektől területeiket. A cselvetés és az agyafúrt taktika mesterei, pszi tudásuknak nem akad párja az univerzumban.

A sereg alapmodelljeinek értékei:

WS

BS

S

T

W

I

A

Ld

Sv

3

3

3

3

1

4

1

8

5+


Az elda sereg jó taktikai érzéket kíván, viszont talán az egyik legrugalmasabban alkalmazható, variálható sereg. Az eldák nem túl erősek és nem túl szívósak, páncélvédettségük is közepesnek mondható, de tűzerejük és mozgékonyságuk tiszteletre méltó.

HQ:


Avatar: A Véreskezű Isten megtestesülése. Hatalmas, izzó láva alkotta óriás, egyetlen csapásával képes kettévágni bárkit és bármit. Fearless és 12"-es körben minden elda szintén részesül ebből az előnyből. Mivel fortyogó magma a teste, ezért a hőalapú fegyverek (melta, flamer fegyverek) nem sebzik, viszont képes ezt az izzó folyadékot kilőni magából (mintha lenne egy meltagunja). Közelharcban brutális (WS10!!! I6), alapvetően a sérüléseket is jól bírja (T6 W4 Sv3+), de vigyázni kell rá, mert az ellenfél (egyik) fő célpontja lesz - nem véletlenül.


Farseer: Az elda csapat szellemi vezére, pszi-mestere. Ebből kifolyólag nem kifejezetten közelharcra vagy lövésre van kigyúrva, de pszi terén nem nagyon van olyan ellenfél, aki nagyon meg tudná szorongatni. Széles eszköztárból válogathat (4 pszi-erőt választhat), amivel saját erejét tudja megnövelni, vagy épp az ellenfelét megzavarni. Kardja 2+-ra mindenkit megsebez, járműveket  pedig 9+D6-tal nyit (durva). Vehető helyette lándzsa is, ami ugyanezt tudja, csak 12"-re még el is dobható (tehét egyszerre közelharci és távolsági fegyver). Táp. Hozhat magának "testőrséget" warlockokból, akik kisebb erőknek tudnak parancsolni: erősíteni, segíteni tudják őt, vagy más osztagokat. Igen hatékonyak tudnak lenni, főleg, hogy 4+ sebezhetetlen mentője van mindenkinek. Helyhiány miatt nem sorolom fel részletesen, hogy milyen brutális varázslatokat tudnak használni, de tessék elhinni: nem piskóták. A farseer újradobathat sikeres vagy sikertelen dobásokat, villámokat idézhet meg, speckó agykontrollos módszerrel szétrobbanthatja ellenfele fejét, a warlockok 5+ covert adhatnak, újradobathatják az Ld-tesztet, +1 WS-t és I-t adhatnak, és sablonos "pszi-lövést" és tudnak. Ja, és jetbike-re is ültethetőek vagy tudnak fleet-of-foot-olni is.


Autarch: elda hadvezér. Mesterstratéga, a reserve dobásokhoz +1 adható, még akkor is, ha nincs a pályán. 4+ sebezhetelen mentője is van, emellett 3+ páncélja, szóval kellőképpen el van látva védelemmel. Gyakorlatilag mindenféle speckó cuccot és fegyvert megvehetnek maguknak, ami csak a különleges osztagoknál megtalálható. Táááp. Tud fleet-of-foot-olni is.

ELITE:


Striking Scorpions: Közelharci specialisták. A sisakba épített rövidtávú lőfegyver miatt +1 támadást kapnak, a fogazott lánckard +1 erőt ad nekik, 3+ páncéllal rendelkeznek, 5-ös kezdeményük van... Emelett pisztolyuk is van, tehát még +1 támadás közelharcban (összesen így 3). Mint minden különleges osztagban, itt is kinevezhető az egyikük exarch-nak, aki speciális fegyvereket és képességeket kap. Fegyverek: shuriken catapult + power fist, vagy még egy kard amivel újradobhatja a sebzést, vagy egy olyan szablya, ami minden egyes találat után +1 erőt ad (3 találat esetén +3 erő, meg még +1 amit alapból ad). Képességek: beszivárgás és/vagy move through cover. Ütős csapat, nem kétséges.


Fire dragons: Az ellenség úgy szokott imádkozni, hogy "a tűzsárkányok puskáitól ments meg urunk minket". Joggal: gyakorlatilag meltagunokkal van felszerelve az egész osztag (!) plusz még meltabomáik is vannak. A páncél 4+, de általában flakonokkal érdemes őket a tett színhelyére szállítani, ahol kiszállva bármit atomokra lőnek. Tulajdonképpen anti-tank rohamosztag, de a nagyobb lények ellen is sikerrel bevethetőek. Tudnak fleet-of-foot-olni is. A kinevezhető exarch lecserélheti fegyverét egy megnövelt hatótávú (18") változatra, vagy egy flamerre. Spec képességként a lövései ellen nem dobható fedezékmentő és a rontott sebzéseket újradobhatja, és/vagy az egész osztagnak adhatja a tankhunter képességet. Hát no comment.


Wraithguards: Elda lélekkövekkel irányított robotok. Nagyn kemények és szívósak (S5, T6, Sv3+), ráadásul fearlessek. Kis hátrány, hogy ha nincs 12"-en belül baráti psyker, akkor D6-on 1-esre kikapcsolnak egy körre, viszont vehető melléjük egy warlock, akivel megelőzhetőek az ilyen "lefagyások". Fegyverül is durva: bár 12"-re lőnek, de 2+ra mindenkit sebeznek páncélmentő nélkül (AP2 !!!), sebzéskor dobott 6-os pedig instant death-t okoz, járművek ellen pedig D6-on 3-4-re glance, 5-6-ra penetrate találatot adnak. OMG. A nagyobb méret miatt a szállítójárművekben 2 személynek számítanak. Őket szintén transzportban érdemes szállítani a rövid hatótávú fegyver miatt.


Howling Banshees: sikoltozó csajok csapata, akik vibropengéikkel még a terminatorokat is képesek megborotválni mindenhol, ugyanis power weaponnak minősülnek. Maszkjukba épített erősítőjük miatt a közelharc első körében 10-es I-vel ütnek és negálnak mindenféle kezdeménymódosítót. Tudnak flee-of-foot -olni. Ez így jól hangzik, de a 3-as erő picit kevés lehet, és ha visszaütnek, akkor a 3-as szívósság és a 4+ páncél bizony kicsit sérülékennyé teszi őket. Az exarch vehet olyan fegyvert, ami +2 erőt ad, vagy egy másik kardot, ami bónuszként +1 támadást is ad, vagy egy közelharci és dobófegyverként is használható körpengét, ami ugyan csak 12" távú, és 3-as erejű, viszont AP2-es, azaz minden páncél kinyit, és assault 3-as! Spec képességként az alábbiakat választhatja: extra erősítő miatt az ellenfél az első közelharci kör elején sikeres moráltesztet kell tegyen, különben 1-es WS-sel fog küzdeni; ezen kívül megveheti még a counter-attack képességet az egész osztagnak. Összességében a power weaponok brutálisnak hangzanak, de a gyakorlat azt mutatja, hogy a 3-as erő 4-es szívósságú ellenfelek ellen néha kevés lehet. Ettől függetlenül jól használható egység.


Harlequins: régi vissztérők a harlekinek. Brutálisan durvák, messze földön hírhedtek. Furious assault, Hit&Run, Fleet of Foot... csak néhány képesség, amivel rendelkeznek. Nehéz terepen is normál módon mozognak, páncéljuk nincs, de holo-ruhájuk 5+ sebezhetetlen mentőt ad nekik. Vehető nekik rendinges közelharci fegyver és ketten lecserélhetik pisztolyaikat fúziós (melta) pisztolyra. 1-1 harlekin felfejleszthető troupe masternek, death jesternek (nehézfegyveres) és shadowseernek (psyker). Mit mondjak, nem véletlenül nem szeretik őket az ellenfelek...

TROOP:


Dire Avengers: szintén különleges osztag, de ők már a sereg gerincét alkotják. Jobbak és ezért drágábbak is, mint a sima guardianok, de nincsenek olyan különleges cókmókjaik, mint a többi spec egységnek. Lőfegyvereik is annyiból jobbak a guardianokénál, hogy 12" helyett 18"-re lőnek. Viszont ők is fleet-of-foot-olhatnak és vehetnek exarchot, aki az alábbi fegyvereket veheti: dire sword (minden sikeretelen mentő után Ld tesztet kell dobni az ellenfélnek, különben azonnal meghal), dupla avenger catapult, vagy power weapon + shimmershield (közelharcban 5+ invi mentő az egész osztagnak). Vehető képességek: mindenki egyel többet lőhet az adott körben, de a következőben nem lőhetnek, mert újratöltenek, illetve közelharcban minden egyes közelharci fázisban egyel csökkentik az ellenfél támadásainak a számát (nagggyon durva).


Rangers: felderítők, ezért rendelkeznek a beszivárgás, move through cover, és stealth (+1 cover save) képességekkel. Speciális mesterlövész puskájuknak köszönhetően 6-os találati dobásra a lövés AP1-esnek számít, 4+ra mindenkit sebeznek, plusz még ugye rendingelnek is (6-os sebzésre AP2) és ne felejtsük el a pinninget sem.
Az egész osztagot fel lehet fejleszteni Pathfinderekké, ekkor +2 fedezékmentőt kapnak (normál  fedezékben ez ugye 2+ -os mentőt jelent...) és ignorálják a nehéz terepet, valamint fegyvereik 5+ találatnál kapják az AP1-et. Na ez az osztag simán képes arra, hogy egy "sorozattal" lekapjon egy Carnifexet a pályáról.


Guardians: Ők a normál katonák. Gyengébb páncél (5+), gyengébb BS és WS (3), alapfegyver. Hogy mégis miért érdemes őket használni? Mert olcsóbban, több hozhazó belőlük, és egy nehézfegyverük is van, ami választástól függően szétkaphat egy land raidert, vagy két terminátort, esetleg egy kisebb űrgárdista osztagot. Tudnak fleet-of-foot-olni, és vehetnek főnöknek egy warlockot. Az egész csapat átalakítható storm guardianokká, ekkor nem lehet nekik nehézfegyver platformjuk, cserébe ketten vehetnek flamert vagy fusion gunt.


Wave Serpent: elda szállítójármű. Szubjektív vélemények szerint a 40k legjobb transport választása, és ez bizony nem túlzás. A jármű ugyanis skimmer (lebeg a föld fölött), akár 24"-et is mehet egy körben, tanknak minősül, elöl és oldalt 12-es a páncélja (!), és 12 főt szállíthat, emellett energiamező is védi (a 8-as erőnél erősebb fegyverek is csak úgy sebeznek rajta, mintha 8-as erejűek lennének, ezenkívül a spec lőfegyverek /pl. melta/ is csak +1D6-ot adhatnak a páncélátütéshez). Nem rossz, mi? Ja, azt majdnem el is felejtettem, hogy twinlinked nehézfegyver van a felső tornyában, plusz még elöl is van egy csinos kis shurikenfegyvere, és még vehetőek rá finom kis nyalánkságok, amiket az elda játékosok úgy imádnak. Tetszik? Akkor tessék megnézni lejjebb a Falcont, ott is tuti mindenki megnyalja mind a húsz ujját...


Jetbike: twinlinked shurikenfegyverekkel felszerelt, igen mozgékony osztag, harmaduk shurikenágyúra cserélheti a beépített fegyvert. Vezetőnek warlock vehető az osztagnak. A jetbike miatt 3+ páncélt és +1 szívósságot kapnak a guardianok, ami rájuk fér. 12"-et tudnak mozogni mozgási fázisban, majd még 6"-et a közelharciban (ha épp nem rohamoznak). Finom. :)

FAST ATTACK:


Shining Spears: jetbike-os különleges egység, brutális közelharci kapacitással. A motorba épített twinlinked shuriken catapultok mellett lándzsákkal vannak felszerelve a vezetők, amik 6"-re lőnek viszont 6-os erővel (AP4) és ellenük a 12-nél nagyobb páncél is csak 12-nek minősül. Hoppácska. Közelharcban pedig 6-os erejű power weaponként használják. Nyami. Exarch-ot is vehetnek, aki lecserélheti a jetbike-ján a fegyver shuriken cannonra, a lándzsáját pedig star lance-re, ami gyakorlatilag ugyanazt tudja, amit a sima lándzsa, de 8-as erővel. Jujj. Képességként pedig skilled rider és a hit&run tulajdonságokkal ruházhatja fel osztagát. Nagyon kemény...


Warp Spiders: ezek a hiperpókok speciális tér-idő generátoraiknak köszönhetően ide-oda teleportálgatnak a csatatéren, kellőképpen meglepve vele az ellenfelet. A gyakorlatban 12"-et tudnak vele mozgási fázisban ugrani, majd ha nincsenek közelharcban, akkor a közelharci fázisban a megadott irányban újabb 2D6"-et ugrani (de dupla dobásnál egyikük meghal). 3+ páncéljuk megfelelő védelmet ad nekik, fegyverük pedig csak 12"-re lő ugyan, de 6-os erővel - kettőt. Exarch-ot vehetnek, aki még egy lőfegyvert kaphat, vagy lecserélheti egy erősebbre (18", S6, AP1, pinning). Vehet még erőpengéket, amik +1 támadásat adnak és power weaponnak minősülnek. Spec képesség: minden helyezetben jöhetnek deep strike-ból, illetve megkaphatják a hit&run tulajdonságot. Magas erővel lőnek, jó a páncélvédettség és igen mozgékonyak, egyszóval érdemes őket használni.


Swooping Hawks: Karcsú szárnyakon jő a halál... páncéljuk csak 4+, de jump pack-esként mozognak (12"), és 24"-re lőnek kettőt (igaz: S3 AP5). Ha deep strike-ból jönnek be akkor bárhol (!) az asztalon kiválasztanak egy célpontot, amire ledobják a gránátjaikat (S4 AP5 large blast). Vannak haywire gránátjaik, amik D6-on 2-5-ig glance, 6-ra penetrate találatot okoznak minden járművön. Plusz még megkapják a fleet-of-foot képességet is. Az exarch vehet power weapont, vagy lőfegyverét erősebbre cserélheti (24" S5 AP5 assault3 vagy 24" S3 AP5 assault6 pinning). Spec képesség: 4+-ra mindenféleképpen eltalálják az ellenséges járműveket, illetve az osztagot mozgási fázisban leveheti az asztalról (akkor is, ha közelharcban vannak!), és tartalékba tehet, következő körtől a normál reserve szabályok szerint hozhatóan be újra. Hmmm...


Vypers: gyorsreagálású járműegység, bár a 10-es páncél nem egy kifejezett életbiztosítás (plusz még open-topped is), de  cserébe a beépített ikerfegyveren kívül egy nehézfegyver is rápakolható - mindezt egy skimmer sebességével kombinálva. Impresszív...

HEAVY SUPPORT:


Support weapon battery: (ultra)nehézfegyveres platform két kezelővel. Nagyon speciális ágyúk közül lehet választani: van amelyik aknavetőként működve 24"-re lő, 2+ra sebez, és AP2 sablonos találatával minden személyi páncélt átvisz (D-cannon). Szintén barrage fegyver a shadow weawer, ami 48"-re lő 6-os erővel (AP-) és szintén sablonos. Van olyan (Vibro cannon), amelyik találat esetén az ágyútól mért 36" hosszúságban minden (!) egységnek D6 darab sebez okoz (S4 AP- pinning). 1-3 darabot lehet hozni belőlük egy osztagba, viszon nagyon sérülékenyek.


Dark Reapers: A névrokon feka rappereknél is komolyabb károkat tudnak okozni, ők ugyanis az elda elit páncéltörő egység. 3+ páncéljuk mellé rakétavetőket viselnek, amik 48" (!) hatótávval és S5 AP3 (!) heavy2 (!) jellemzőkkel bírnak. Gyakorlatilag egy ötfős osztag jó találat esetén simán (páncélmentő nélkül) leradíroz a térképről akár egy egy 10 fős veterán űrgárdista osztagot is.
Az exarch pedig lecserélheti fegyverét többek között elda missile launcherre vagy tempest launcherre, utóbbi 36"-re barrage fegyverként S4 AP3 (!) heavy2, blast (!) lövéseket képes elengedni, ami übertáp. Spec képességek: +1 lövést ad le az exarch a fegyerével vagy az ellenfél nem dobhat cover mentőt és a sebzés is újradobható. Szó szerint daragépek.


Wraithlord: A két lábon járó fenyegetés. 10-es erő (!!!), 8-as szívósság (!!!), 3 wound és 3+ mentő... Ember (vagy akármilyen lény) legyen a talpán, aki meg tudja állítani (mondjuk 3 sikeres lascannon lövés pont megteszi :D). Alapesetben shuriken catapulttal és flamerrel van felszerelve - no meg két szép nagy lapátkézzel, amik ellen nincs páncélmentő. Plusz még két nehézfegyver is pakolható rá, úgyhogy sokkal durvább, mint egy dreadnought. Fearless, viszont ugyanaz érvényes rá is, mint a wraithguardokra: ha nincs 12"-en belül baráti psyker, akkor D6-on 1-esre kikapcsol egy körre. Nagyon nem szokta szeretni az ellenfél (joggal).


War walker: elda harci lépegető, igen gyenge páncéllal (10), de legalább már nem open-topped. Viszont scoutnak számít, és két nehézfegyverel szerelhető fel - és akár 3 is hozható egy osztagban. Sérülékeny, de olcsó, mozgó nehézfegyerplatform, ennek megfelelően illik használni.


Falcon: A Flakon. Sok 40k játékos álomtankja. Skimmer, tank, fast (bár a páncél csak 12), a szokásos orrba szerelt shuriken catapultok mellett még 2 durva nehézfegyert hordoz (egyik 48" S8 AP2 heavy2) - valamint pluszban még 6 figurát. Igazi elda Mi-24-es. Nagyon durva cucc, ezért általában elsődleges célpontja az ellenfélnek (ezért kell belőle mondjuk 3-at hozni :D).


Fire Prism: Szállítókapacitás nélküli nehéztüzérségként funkcionáló  Falcon-variáns. Fegyverzete két üzemmódban használható: 60" S9 AP2 heavy1 blast vagy 60" S5 AP4 heavy1 large blast. Ideális nehéztankvadász (land raider, monolith, stb.).

ÖSSZEFOGLALÁS:

Nem is tudom mit mondhatnék még ezután. Talán azt, hogy a faj hátrányai: erő és szívósság csak 3-as (igaz, vannak még ezzel így páran, pl. IG, Dark elda, witchhunters, tau, nida), a komolyabb járműveknek is csak max 12-es a páncélja, a személyi páncélzat sem a legjobb, de azért még a tűrhető határon belül marad. Összességében nem az a kifejezetten szívós, ellenálló fajta, azaz lövésekre (is) viszonylag hamar hullanak, emellett a speckóik miatt az elit osztagok nem kevés pontba kerülnek, szóval nagyon vigyázni kel rájuk, mert hamar veszthet az ember sok pontot egy rossz döntésnél.
Viszont bármit lehet játszani ezzel a sereggel, gyors blitzre építő játékot, statikus védelmi harcokat, a lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen. A sok gyors skimmer szállítójármű miatt hihetelen sebességgel képes nagy távolságokra szállítani a figurákat, így a gyengébb páncélozottságot is könnyen lehet ellensúlyozni, arról nem is beszélve hogy ez mekkora stratégia előny egy objektíva-foglaló küldetésben. Azt hiszem a fenti ismertető után mindenki érzékeli, hogy mik a sereg előnyei és hátrányai, konkrét taktikát meg mindenki a saját szájíze szerint dolgozza ki a seregének. Egy biztos: nem véletlen, hogy a kezdetektől fogva népszerű sereg az elda.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

6 komment

Címkék: ismertető miért jó játszani elda


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr54721261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gróf Úr 2008.10.19. 14:18:41

Arigato gozaimashita :-)

Huntroll 2008.10.19. 17:40:15

Űrelfek, ugyanmár... Ordo Xenos-t a népnek (ezt mondjuk először a GW-től kell kérni, utána tudsz csak írni róla :))

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.10.19. 18:50:41


"Azt hiszem a fenti ismertető után mindenki érzékeli, hogy mik a sereg előnyei és hátrányai."

A hátrányait valahogy nem érzékelem :))

Mindenesetre nagyon jó poszt, szinte kedvem lett kipróbálni az eldákat.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.10.19. 19:13:33

Hátrányok: erő és szívósság csak 3-as (igaz, vannak még ezzel így páran, pl. IG, Dark elda, witchhunters, tau, nida), a komolyann járműveknek is max 12-es a páncélja, a személyi páncélzat sem a legjobb, de azért még a tűrhető határon belül marad. Összességében nem az a kifejezetten szívós, ellenálló fajta, azaz lövésekre (is) viszonylag hamar hullanak, emellett a speckóik miatt az elit osztagok nem kevés pontba kerülnek, szóval nagyon vigyázni kel rájuk, mert hamar veszthet az ember sok pontot egy rossz döntésnél.

Dictatorwannabee 2008.10.20. 09:10:45

Jónak néz ki, de már szerepjátékban sem szerettem az elf-eket...

Backyard 2008.10.28. 21:37:24

Hmm... Szerettem az eldákat, de sajna tényleg nem túl szívósak. :( Kivéve a wraithlordot, akinek tök fölösleges a 3+os mentő, mert csak az esetleg véletlenül becsúszott heavy bolter/assult cannon sebzések ellen ad védelmet, amivel amúgy sem érdemes rálőni (6+ ra seb.) A lascannon/meltagun/plasma lövedékek ellen semmi védelmet sem nyújt, pedig főleg ezekkel veszik célba...
süti beállítások módosítása