Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.03.26. 11:26 tengerSAM (törölt)

Miért is jó játszani... a sötét eldákkal?

A Dark Eldar faj háttértörténetéből is látható, hogy nem egy agyonpáncélozott, mindent izomból letaroló sereg, ugyanis ők a galaxis kalózai. Végigportyázzák a lakott naprendszereket, lemészárolnak és foglyul ejtenek akit csak tudnak. Régen egy fajt alkottak az Eldákkal, de aztán útjaik különváltak, és az egyik legvérszomjasabb, legkegyetlenebb faj lettek, akik puszta kedvtelésből, örömmel gyilkolnak - miközben abban reménykednek, hogy így a káosz-istenek megkímélik őket.

Játéktechnikai specialitásuk, hogy a könnyűpáncélzatú gyalogos figuráik lövés helyett +D6"-et mehetnek, így az egyik legmozgékonyabb sereg a 40k világában. Mivel fosztogatók, ezért automatikusan támadók lesznek, ha küldetésben van támadó és védő fél. Emellett foglyokat is ejthetnek csata közben, amik fejenként +1 VP-t (Victory Point) érnek nekik. Ez nem tűnik soknak, de egy döntetlen esetén már bőven megéri.
Közelharci és lövési értékeik magasak, de erejük és szívósságuk és páncélzatuk már átlagos, viszont nagyon gyorsak. És olcsóak is, ami bizony nagy előny tud lenni (lásd: sok lúd disznót győz).

Az alapértékeik:

WS

BS

S

T

W

I

A

Ld

Sv

4

4

3

3

1

5

1

8

5+

HQ:



Dark Eldar Lord: Olcsó, de kiemelkedő fegyverkezeléssel és közelharci értékekkel rendelkezik, és szinte egyedülállóan gyors. Két fajtája van: Dracon és Archon (utóbbi a drágább és jobb értékekkel rendelkező). Vehet testőrséget (warriorokat és/vagy incubikat). Felszerelése változatos lehet, hiszen bármit megvehet a fegyverek és felszerelések listájából.
Lehet olyan közelharci fegyvere, amely 4+-ra mindig sebez és nincs ellene páncélmentő, járműveket pedig 6-osra automatikusan eltalálja. Vehetnek harci drogokat, amik felgyorsíthatják, felerősíthetik őket, így még halálosabbak lehetnek. Vehetnek mérgezett pengéket, amik 2+ra automatikusan sebeznek vagy olyan power weapont, amely még +1 erőt is ad. Felszállhatnak hellion skyboard-okra, esetleg vehetnek reaver jetbike-ot - viszont ekkor a testőrségükkel nem szállhatnak raider-re. Vehetnek olyan gránátot, amelyik 2+-ra már sebez a járműveken. A legtápabb dolog az, hogy egy karakter vehet magának shadow field-et, ami 2+ sebezhetetlen mentőt biztosít, amíg megdobja a 2+-t - ugyanis első 1-es dobásnál túlterhelődik a pajzs és kikapcsol... Lehet venni "soul seeker ammunitiont" az alapfegyverekbe, aminél újra lehet dobni a rontott találatokat, és nincs ellene fedezékmentő. Van még különböző Ld-tesztes cuccuk, de mindet most nem sorolom fel.
A legjobb azonban a webway portal. Ez egy hordozható teleportkapu, amit a hordozó bármelyik lövési fázisban aktiválhat, onnantól kezdve a tartalékok nem az asztal szélén jönnek be és nem szóródnak ha deep strike-ból érkeznek, hanem a portálon keresztül érkeznek az asztalra. Mondanom sem kell, hogy mekkora jelentőssége van ennek, ha a kaput mondjuk egy jól védett erőd belsejében sikerül megnyitni...
Természetesen kötelező választás, csak vigyázni kell rájuk, úgyhogy mindenképpen vegyünk neki testőrséget.


Haemonculi: Nem a szépségükről híresek, de dark elda szinten nagyon kemények. 4-es szívósság, 2 sebpont, 2 támadás... cserébe "csak" átlagos a kezdeményezésük. Lehet olyan savszórójuk aminél minden áldozat esetén külön kockadobás dönti el, hogy milyen páncélt visz át automatikusan. Közelharci fegyvernek vehetnek olyat, ami +1 támadást ad és 2+-ra sebez. Vírusvetője pedig közeltávra igen durva: 2+-ra sebez, és ha meghal a "páciens", akkor felrobban és kis sablonnyi távolságra, a robbanás ereje egyenlő az áldozat szívósságával és a páncélátütése pedig az áldozat páncéljával... Dúúúúúrva!
Lehet tippelni, hogy mennyire érdemes használni...

Testőrség: A Lordnak vegyesen vehető incubi és/vagy warrior csapat. Utóbbi 2 spec- fegyveressel szerelhető fel. Ha a lord+testőrség létszáma 10-nél nem több, akkor vehetnek szállítójárműnek egy raidert (utóbbi szinte kötelező a mozgékonyság miatt).


Incubi: Testőrségnek vehető. Annyiban különbözik a sima warrioroktól, hogy egyel jobb a fegyverkezelésük és nehézpáncélzatúak (3+). Fegyverzetük: kétkezes power weapon ami +1 erőt ad, valamint a sisakba épített pisztoly ami +1 támadást ad. Kettő felszerelhető blaster-rel (olyan pisztollyal, ami közelre minden személyi páncélt átüt, a járművek páncélzata pedig csak maximum 12-esnek számít ellene). Másik fegyveropció a shredder (egy szintén közelre ható sablonos fegyver, ami 6-os erejű. de van ellene páncélmentő). Ha legalább 5 incubi van a testőrségben, akkor az egyik kinevezhető master incubi-nak, aki vehet extra felszereléseket.
Drágák, de nagyon kemények, jó taktikával iszonyatos pusztításra képesek.

ELITE:

 


Grotesque: Csak közelharcolni tudnak, erősek, 2 sebpontjuk van, de nagyon alacsony az Ld-jük és semmi páncélzattal nem rendelkeznek. Csak 6-os vagy nagyobb erejű lőfegyverek képesek megsebezni őket (azok viszont
 azonnal meg is ölik őket). Ha nem vezeti őket karakter, akkor Ld dobás kell ahhoz, hogy mozogjanak, de rohamozáshoz szerencsére nem kell teszt. Ha győznek egy közelharci körben, akkor az ellenfél automatikusan (!) megfutamodik, ami iszonyat táp, hiszen ha utolérik őket, akkor az ellenfélnek meszeltek, akármilyen kemény csávók is voltak. Ha karakter vezeti őket, akkor raider-t is vehetnek szállítójárműnek.
Közelharcra gyúró játékosok egyik kedvelt választása.

 


Mandrake: Átlagos értékek, gyenge fegyverzet, de... A speciális kaméleon-kinézetnek köszönhetően mindig úgy számítanak, mintha 5+ fedezék-mentőjük lenne, azaz jó eséllyel rohamkor mindig ők ütnek elsőnek. A poén azonban most következik: Nem kell felrakni az osztagot, helyette 3 mandrake figurát kell feltenni az asztalra, amik gyakorlatilag tereptárgyként funkcionálnak (nem lehet őket lőni, rohamozni, nem blokkolnak lővonalt, stb.), és körönként 6"-et mozoghatnak. Bármelyik saját kör elején dönthet úgy a dark eldás játékos, hogy felfedi a csapatát, ekkor tetszés szerint (!) a három modellből az egyik kiválasztott helyére (és 4"-es körzetébe) felteszi a csapatot (és a másik két jelzőt is leveszi).
Kifejezetten poén osztag, bár ára a duplája a sima warriornak, mégis jókora taktikai előnyöket hordoz a használata.

 


Wych: Jobb kezdemény, de rosszabb páncélzat és alapfegyverek jellemzik őket, és csak 2 ponttal drágábbak, mint a sima warrior. A táp a harci drog, ami kemény ellenféllé teheti őket. Kettő felszerelhető blaster-rel. Vannak speciális fegyverkombinációik, amik az ütések sorrendjét és a támadások számát manipulálják. Egy modell "upgrade"-elhető osztagvezetőnek és vehet magának cuccokat a felszerelések listájából, valamint vehetnek egy raidert szállítójárműnek.
Nagyon sérülékenyek, de jó taktikával nagyon ütőképesek.


Warp Beast: Folytassuk az állatságokkal. 4-es erő, 3 támadás, cserébe csak 3-as Ld. Viszont gyorsak: lövési fázisban +D6"-et mozoghatnak és 12"-et rohamoznak! Egy wych vezeti őket, ha megölik, akkor a legközelebbi osztagot (sajátos is) támadják.
A gyorsaság miatt a blitz-re játszó játékosok egyik kedvenc választása.

TROOP:


Warrior: A sereg gerince. Két figura vehet spec fegyvereket: blaster-t vagy shredder-t. Kettő további warrior pedig nehézfegyvereket vehet: dark lance-t (nagy lőtávú páncélbontó cucc, és a járművek páncélzata csak maximum 12-esnek számít ellene) - a másik lehetőség egy splinter cannon (közepes hatótávú, de sokat lövő gyalogság-elhárító fegyver). Egy fő itt is kinevezhető vezetőnek, aki választhat a felszerelések listájából.
A nagy tűzerőt kedvelő játékosok választása.

Raider Squad: ugyanaz, mint a Warrior squad, de csak 1 spec és 1 nehézfegyver vehető neki, viszont szállítójárműként raidert is vásárolhatnak.


Raider
: Nagyon gyenge páncélzata van, de cserébe hihetetlenül gyors, ráadásul pusztító fegyverzetet kapott: vagy egy dark lance, vagy disintegrator (kombinált üzemelésű ágyú van) rajta. Utóbbi vagy messzire, nagy erővel, minden személyi páncélt átégető (és a járművekre is komoly veszélyt jelentő) sablonos lövést ad le, vagy közepes távolságra átlagos erejű, de marine páncélt is átlövő sorozatot. Táááp...
A sérülékenysége miatt óvatosan kezelendő (lehetőleg bújtatva), de a gyorsasága miatt ideális arra, hogy a csapatainkat az ellenfél közvetlen közelébe transzportáljuk.

FAST:

 


Reaver Jetbike: Elég drágák, de a gyors mozgás kárpótol, a turbó meghajtás miatt akár 24"-re is mozoghatnak egy körben (ekkor a páncélmentő sebezhetetlen mentő lesz egy körre)! Ráadásul van beépített alapfegyver is a járművekben, amit az osztag 2 tagja blaster-re vagy shredder-re cserélhet. Plusz még harci drogokat is használhatnak. Nyammm.
Szintén jól használhatóak a villámakciókban.

 


Hellion: (antigrav "szörfdeszka"), amikben van beépített repeszpuska, a páncélmentő egyel javul, a roham körében kapnak +1 erőt és 12"-et mozoghatnak, mintha jump pack-jük lenne. Egy modell lecserélheti alapfegyvereit blaster-re vagy shredder-re. Fele annyiba kerülnek, mint a jetbike-ok, és még harci drogokat is használhatnak.
Mozgékonyak - bár nem annyira, mint a jetbike-ok, viszont olcsóbbak. Hátrányuk, hogy egy seregbe csak egy osztag hozható belőlük, pedig igen jól használható alakulat.

HEAVY:


Scourge: Jump pack-ekkel vannak felszerelve és 4 (!) modell vehet nehézfegyvert (dark lance vagy splinter cannon). Hátrány, hogy a nehézfegyverekkel vagy mozognak, vagy lőnek, de legalább rövidebb idő alatt képesek jó lövéspozícióba kerülni, ami nagy előny. Ráadásul deep strike-ra is képesek (játék közben érkeznek a terepasztal kiválasztott pontjára, csak jó eséllyel 2D6"-et szóródnak random irányban).
Dupla annyiba kerülek, mint egy sima warrior, de még így is nagyon olcsóak, lövős seregbe(is)  tökéletes választás.

 


Ravager: Raider-modifikáció, utasokat nem szállít, viszont 3 dark lance (vagy disintegrator) van ráapplikálva és a páncélja is jobb (de még így is gyenge, de legalább az alapfegyverek nem jelentenek rá veszélyt).
Használhatósága kérdéses a gyenge védelem miatt, ráadásul a 3 fegyver egy célpontra tud csak lőni. Plusz duplája az ára egy sima raiderhez képest...

 


Talos: Nagyon erős, nagyon szívós, a páncélzata is jónak mondható és 3 sebpontja van.
Az egyedi lőfegyvere középhatótávú gyalogság-irtó, főleg, hogy dupla annyit (6-ot!!!) lő, mint az átlagos sorozatlövő fegyverek, és a találat is speciális: elsőnek a legközelebbi ellenséges célpontot találja el, utána pedig az ahhoz legközelebbi ellenfelet és így tovább.
Közelharcban D6 támadása van, ami ellen nincs páncélmentő, járműveknél pedig minden találat után +1-et kap páncélátütésre.
Ezenkívül fearless és skimmer, azaz bármilyen terepen át tud menni.
Egy kicsivel kevesebbe kerül, mint a ravager, de véleményem szerint sokkal jobban használható. Egyedüli hátránya, hogy csak 6"-et tud mozogni körönként, tehát egy "gyorsreagálású" seregben nagyon lassú lenne.

TAKTIKA

Mivel alapvetően gyenge páncélzatú, de mozgékony seregről van szó, így a statikus "állok-és-lövök" taktika nem igazán használható (maximum nagyon jó fedezékkel rendelkező terepen), ráadásul a fegyverek lőtávja is általánosságban elég korlátozott. A villámgyors támadásra építőknek viszont ez az álomserege, hiszen jó taktikával a második körben már vígan lehet közelharcban aprítani az ellenfelet. Sok hozzáfűznivalóm nincs ehhez, hiszen a sereglistából jól látszik, hogy milyen taktikákat lehet velük alkalmazni. Egy dolog biztos: nagyon figyelni kell arra, hogy lehetőleg takarásba tegyük ki a figurákat és a járműveket, mert a gyenge páncélzat miatt úgy hullhatnak mint a legyek. Még jó, hogy viszonylag olcsóak...

A harci drogokról néhány szóban még: bármelyik rohamfázisban lehet használni, ráadásul bármilyen kombinációban (akár többet is), a drogok hatása pedig csak egy közelharci fázisig tart. Minden drog-adagnál egy kockával kell dobni. Ha valaki két egyformát dob, akkor veszít 1 sebet (nincs ellene semmilyen mentő), ha három egyformát, akkor automatikusan meghal. Ha túléli, akkor dobástól függően az alábbi effektek vannak:

  1. 12"-et rohamoz (visszavonuláskor 3D6"-et mozog)
  2. +1 WS (fegyverkezelés)
  3. +1 erő
  4. mindentől függetlenül elsőként üt
  5. újradobhat minden elvétett dobást közelharcban
  6. +1 támadás

Összefoglalva ez a faj azoknak a kedvence lehet, akik villámgyors rajtaütéseket és a közelharcot kedvelik, és elsősorban a taktikára és nem a nyers erőre alapoznak.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

Szólj hozzá!

Címkék: ismertető miért jó játszani dark elda


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr82397242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása