Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.01.23. 13:02 Petrow

TACTICA Codex: Space Marines vol.2

Ez most egy hosszabb darab lesz.

Folytatván az előző heti SM taktika cikket először egy adósságomat törlesztem. A múltkori szösszenetből kimaradt a Librarian és a Chaplain. Először őket veszem górcső alá, aztán tényleg átugrunk az extra-ropogós elit- és rohamosztagok, valamint a csapatszállítók kivesézéséz.

Aki az előző bejegyzést nem olvasta, annak röviden csak annyit, hogy az itt leírt ismertető nem szentírás, nem végső útmutatás, csupán teóriahammer a C:SM és az 5. kiadás tapasztalatai alapján. Próbálom megütni azt a szintet, amit a Dakkadakka oldalán Yakface állított fel a Nida Carnifexxel kapcsolatban. 


A két karakter közös vonása, hogy mindkettőn butítottak az előző kódexhez képest. Ezúttal már nem annyira "mindenható" választások lesznek, mint az előző kódexben szereplő változataik, de alacsony pontértékük miatt érdemes hozni őket.


Librarian

Vegyük sorra a felszereléseit ennek az elsőre nehezen kihasználható karakternek.
Power armour: nem a 3+ mentő a flash, hanem hogy nincs invu save. Ehhez 4-es I társul, és bár ezek mindegyike orvosolható 1-1 psy power használatával, sajnos jelentősen redukálja a használhatóságát. A könyvtáros alapvetően támogató egység, ezért nem a frontvonalban a helye. Éppen ezért rakjuk rá motorra, vagy vegyünk neki lecsupaszított terminátor-páncélt.
Force weapon: Alapvetően túlértékelt felszerelés. Bolt-stukkerrel +1 támadást kap, azonban ez is kevés az üdvösséghez közelharcban. Az invu-save és a 4-es kezdemény miatt a nagyfiúk elleni közelharc kerülendő vele, a többi célpontnál meg általában úgy sem kell az instant kill, elég a "sima" energiafegyver.
Psychic Hood: a leghatékonyabb támogató eszköz, emiatt CSM és démonok ellen kötelező választás. Leghatékonyabban ezzel akadályozhatjuk meg a Lash / Pavane beindítását, de az elda doom, és egyéb mókák ellen is jól jöhet.
Epistolary fejlesztés: a +50 pont rengeteg egy támogató karakterre, csak akkor érdemes felvenni, ha 2 képesség kombinációját akarjuk használni.
Két darab választható psy-power:  Ami nagyon fontos, hogy semmiképpen se 2 lövést válaszzunk, abból ui. körönként csak egyet használhatunk. Részletes listájuk:

- Smite: Felejtős. 12"-re kell megközelíteni az ellenfelet (vagyis a következő körben berohannak), T4 ellen 1,32 sebet okoz (fedezék és invu nélkül)... erre beáldozni egy 100 pontos karaktert nagy pazarlás.
- Force Dome: Az 5+ invu-save olyan, mintha nem is lenne, csak akkor érdemes választani, ha nem akarsz termi-páncélra költeni - de ekkor vagy nem használsz mást, vagy az epistolary-re dobsz ki 50 pontot...
- Might of the Ancients: Önmagában és kombinációban is használható (Quickening, esetleg motor, vagy terminátor páncél és Stormshield felállásban), kis létszámú, energiafegyver és rending nélküli osztag ellen, valamint álló járművekkel szemben jól jöhet.
-  Machine Curse: A glance találatok butítása óta felejtős.
- The Avenger: Bár motoros Nobok és épületben bujkáló egységek ellen jól jönne, használatához túl közel kell menni az ellenséghez, ezért csak egységhez csatolva éri meg.
- Quickening: A fenti Might of the Ancients kombóval használható, egyébként fennáll, amit az elején írtam: a rohamból 4 támadás (termi-páncéllal 3) nagyon felejtős. Ráadásul ha Shrike nincs a seregben, osztaghoz csatolva nem használhatja a fleet képességét.
- Gate of infinity: Sok kiskapuval rendelkező képesség :) A mozgás után is lőni képes osztagok (pl. Attack Bike squad) teleportálásán kívül még pár mocskos trükkre használlható. Ugyanis elfelejtették említeni a Necron kódexben már tisztázott dolgokat, így akár közelharcból is kiteleportálhatjuk a csatolt osztagot, valamint terminátor páncéllal történő Deep strike után a szabályok nem tiltják a pszí-használatot, ezért akár a láncteleportálás is összehozható.
- Null zone: Egyértelmű démonszivató képesség, és a legjobban felhasználható. A démonok mellett terminátor-páncél, illetve eldák ellen is jól jön. A fontos, hogy a 24"-es hatótávval jó helyre kerüljön, ezt motorral, Gates of Infinity kombóval, vagy termi-páncéllal érhető el.
- Vortex of Doom: Csak termi-páncéllal, illetve védekező küldetésben célszerű használni. 12"-re lő, és Heavy 1-es sablon - vagyis szóródik. Öngyilkos kommandó felállásban akár még jó is lenne, de erre nem áldoznék be egy száz-sok pontos karaktert.

 
Chaplain
Ő már jóval egyszerűbb eset: Assault terminátorok mellé a legjobb választás, akár terminátor-páncél nélkül is. Jump-pack-kel az Assault Marine osztag mellé érdemes tenni. Utóbbi esetben az őrmesternek akár drágább felszerelés (PF / Thunderhammer / Pair of Lightning Claw) is adható, a Liturgies of Battle miatt jó eséllyel betalál. Az meg ugye evidencia, hogy mindenképp neked kell rohamoznod :)

ELIT VÁLASZTÁSOK

Sternguard: A nagybetűs ELIT választás. Ahogy Castorp már leírta, hihetetlenül hatékonyak, a versenyseregek többnyire 2X10 Sternguard Veterant, és egy Assault Termi osztagot tartalmaznak. Egyszerűen annyival jobbak a többi választásnál, hogy közepes pontértékű csatától felfelé nem érdemes másban gondolkodni. 5 pontért vehető nekik kombi-fegyver, és a nehézfegyverzet is piszok olcsó. Gyakorlatilag minden ellen használhatók, páncélértékben 6-tól 3-ig visznek mindent, a magas T-vel, vagy 2+-os páncéllal rendelkező ellenfelekre pedig ott van a 2+-ra sebző, vagy a fedezéket negáló lőszer. Egyedül közelharcban lehet őket lekötni, de ott is ugyanolyan ellenállók, mint egy átlag SM.  A legnagyobb előnyük a lelki terror, amit nagyon jól ki lehet használni.

Terminator Squad: a szokásos terminátor feeling - megyérkezünk, lövünk, a maradékot közelharcban szétszedjük, és nem marad, aki elfuthatna :) A 3 speciális fegvyer mindegyike jó választás lehet, az ellenfél függvényében.  A Sternguardokkal ők sem veszik fel a versenyt, akkor érdemes őket hozni, ha nem akarunk Heavy-választást áldozni a Landraider-re.

Assault Terminator Squad: Az egyetlen elit választás, ami a veteránok mellett labdába rúg, igen jól kombinálhatóak a káplánnal. A felszerelésüket nyugodtan keverhetjük, a villámkarom, illetve a viharkalapács + pajzs kombót az ellenfél függvényében 2-3, illetve 3-2 arányban érdemes vegyíteni. Land Raiderből rohamozva különösen kelemetlenek.
 
Dreadnought: Alacsonyabb pontértékben még szóhoz juthat, egyébként inkább Sternguard-ot válassz. Mindenképp drop-podban célszerű leérkeztetni, és ennél az egységnél hozható a legolcsóbban az Assault Cannon. Tűztámogatásra a 2 linkelt autocannon ideális, 125 pontba kerül. A Venerable változat túl drága, és elvették tőle a  veteran skilek lehetőségét is. Az Ironclad Dreadnought jó választás, közelharcban nagyon durván bebarál mindenkit, aki nem monstrous creature, és nincs nála melta-bomba / Chainfist. Amíg valami Errata nem orvosolja, a felszerelések közül a chainfistet nem érdemes felvenni (I1-nél üt).
 
Techmarine: Felejtős kategória. A javítás miatt nem érdemes rááldozni az elit-választást. Kamikaze felállásban 115 pontért faltörő kost játszik: motor + Thammer, esetleg +10 pontért kombi-melta.

Servitor: A sok speciális marhasága, illetve az osztagszinten vett drága pontértéke miatt sajnos szanálni kell, ráadásul elit-helyet foglal. (szerk.: ez utóbbi már nem igaz, de továbbra is kell hozzá techmarine, vagy master of the forge)

Legion of the Damned: Akkor sem kellene, ha az egyetlen elit-választás lenne. Lassú, drága a felszerelése, és a 3+-os invu-mentőt sem nehezebb elrontani, mint a normál 3+-t.


ROHAMOSZTAGOK

Space Mairne Bike Squad: Kemények, mint a kő, ennek ellenére nem közelharcra, hanem pontszerzésre, illetve bolter-sortűzzel a sorok felpuhítására valók. A közelharcban az első roham után könnyen bennragadhatnak, és csak a pontot viszik. Éppen ezért az őrmesternek a Power-fist szinte kötelező. A nehézfegyverek kedvelt célpontjai, ennek elkerülése érdekében célszerű őket reserve-ben hagyni, majd a játék vége felé előtörni, és objektívákat vitatni (vagy ha jött motoros Captain, akkor akár foglalni is). Ha hozzuk őket, ne a spec. fegyvereken spóroljunk pontot.

Scout Bike Squad: Nagyon olcsó és jó osztag, egy 5-10 fős banda mindenképp megéri. Outflank-ből, astartes grenade-launcherrel érdemes hozni őket, amivel a hátul álló tüzérség soraiban kellemetlen perceket okozhatnak. A cluster mines képesség gyakorlatilag egyenértékű egy boltersorozattal, ami ellen nincs fedezék. A locator beacon-t nem feltétlenül érdemes rájuk tenni, lévén egyelőre vita tárgya, hogy MINDEN deep strike-kal érkező egység, vagy csak a baráti osztagok használhatják-e (szerk.: egy FAQ erre azt az ajánlást adta, hogy ha nincs külön kiemelve, akkor az ilyen cuccokat CSAK a baráti osztagok használhatják. A dolog értékéből levon a GW épp aktuális hülyesége, miszerint csak az errata dolgai köteelző érvényűek, a FAQ-k inkább ajánlások, úgyhogy kedves játékos, csinájjá' amit akarsz...)
 
Assault Squad: Jó és - SM-hez képest - olcsó választás, 200-230 pont környékén, káplánnal kiegészítve már minden ellenfélre veszélyes. Érdekes opció az ingyen-rhinó, ekkor Shrike, de még inkább  Kor-sarro Khan, rendkívül ütőképesebbé teszi őket.
 
Vanguard Veteran Squad: Túl drága osztag, az alap-pontértékéért egy kikent-kifent Assault Squadot-ot kapunk. A Heroic intervention képesség gyakorlatilag Zaggstrukk betegségében szenved:
1. érkezz meg a megfelelő körben
2. érkezz le megfelelő helyre (ne szóródj, legyen a közelben locator beacon)
3. az ellenfél legyen rohamtávban és ne fedezékben
4. győzzenek a közelharcban.
Nagyon nem érdemes őket felszerelni, különben 4-500 pont környékén lesznek.

Land Speeder Storm: Az általam legkevésbé ajánlott választás, csak BS3-al rendelkezik, a fegyverek ugyanannyiba kerülnek rá, mint a normál változatra, és mint az előző cikkben írtam, a skótokat nem érdemes a húsdarálóba vinni.
 
Land Speeder: Az új sebzéselosztás miatt sokszor hatékonyabb, ha gyengébbet, de sokat lövünk, és ennek a Land Speeder tökéletesen megfelel. A nyerő kombinációk: Sima Heavy Bolter, HB + Typhoon launcher, vagy csak Multimelta a tankok ellen. Az Assault Cannon nem veszi fel a versenyt a Typhoonnal. Használható még a 2 heavy-bolteres felállás is, csak ez nehezebben használható ki a korlátozott manőverező képesség miatt.
 
Attack Bike Squad: Nagyon jó mozgó tűzbázis, ahogy a speedernél, 3 Heavy Bolter itt is arat. A multi-melta sem rossz választás, ha máshogy nem tudjuk ezt a fegyvert behozni. Korsarro outflank képességével jól vegyíthetők, illetve Hestan a MMeltákat teszi halálossá...


DEDIKÁLT CSAPATSZÁLLÍTÓK

Rhino: piszkosul olcsó, így többnyire akkor is megéri megvenni, ha a egyáltalán nem akarod használni az adott osztagnál. Lővonal blokkolásra, járműveknél fedezék biztosításra, sőt, végszükség esetén tank-sokkra, vagy ramming-re is ideális.

Razorback: szintén szemtelenül olcsó gép, a rohamra előrerobodó Combat Squadok keresve se találhatnának jobb járművet. Maradhat rajta a sima HB, a linkelt okosságok túlontúl megdrágíítják. Minden igaz rá, ami a Rhinóra

Drop-pod: Nyerő választás a Sternguardoknak, Dreadnoughtnak, és a Tactical Squadoknak, a többivel inkább a Rhino / Land Raider páros ajánlott. A Locator Beacon-t itt mindenképp érdemes felszerelni, ahogy hordasereg ellen a deathwing missile-t is. Közelharcban nehezen verik szét, nagyon kevés járműnek van 12-es hátpáncélja. Ki lehet használni - bár etikátlan - a modell kiskapuit, miszerint  nem kötelező minden ajtót lenyitni. Így komplett falakat lehet építeni DP-ból, ami mondjuk bőven kimeríti a g*ciség fogalmát... Egy dologra kell figyelni: az ellenfélnél lévő Auspexekre, ileltve ezzel egyenértékű cuccokra, amivel a leérkezés körében szétszedhetik a podokat.

 

Az utolsó részben kerülnek kitárgyalásra a kódex legkeményebb egységei, a tüzérségi választások, valamint a hősök.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

6 komment

Címkék: taktika űrgárdista


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr61895724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ügyfélszolgálatos 2009.01.23. 13:47:24

Bazz.. Táp-táp... Az Ig meg gatyában nyomul...
Ja tényleg a preliminary bombardmentről hol találok infót? A kódexben és a szabálykönyvben semmi sincs, kivéve a járműfelszereléseknél az imp. comms -nál egy sort...

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.23. 14:16:27

Na a preliminary bombardment az, ami a negyedik kiadásban még volt, de az ötödikben már nincs. Egyébként a 194.oldal tetején volt a régi szabálykönyvben, a lényege az volt, hogy csata előtt az ellenfél minden egységére (plusz az obscale-kre is) dobtál D6-tal, ha 6-os lett, akkor kaptak D6 db sebet (pinninges), páncélmentő dobható ellene. De mint azt említettem, ez már a múlté...

ügyfélszolgálatos 2009.01.23. 15:03:54

Hmm, szegény Ig-ket még le is építik... Hüpp... na nem baj, most beszerváltam egy Vindicatort (az assasins kódex szerint) majd azzal osztom az észt.

Köszi az info-t!

Petrow 2009.01.23. 16:10:34

@ügyfélszolgálatos:
ne aggódj, az utolsó fejezet már nem lesz ennél durvább. Ugyanilyen durva lesz :)
Az új IG codex a pletykák alapján nekem tetszik, nem feltétlenül lesz gyenge.
Újra lesz értelme hozni az eddig szanált ogrynokat, STrooperek mehetnek troopba, 200 pontért 40-45 baba, 35-40 pontos, outflankelő AC-s sentineklek, azért nem rossz...

SAM, köszi a segítséget, csak újra kellett aktiválnom a meghívót, most már ott a "publikál" gomb :)

Mértkellnick? 2009.01.24. 12:49:35

Ismét kitűnő munkát végeztél, Petrow, egyet is értek veled, csupán annyit jegyeznék meg, hogy hiába gyengült a könyvtáros, azért szerintem nagyon jó second HQ választás, 100 pontból kapsz két spellt, fw-t (azért Nobok, swarmok és Ogrynok ellen elég táp), és egy megerősített marine-t. És várom már a speciális karakterek ismertetését, meg kell mondanom, hogy az új SM kódex még az én fantáziámat is megmozgatta néhány helyen, úgyhogy kiváncsivá tettél, hogy te szakértőként milyen ocsmány seregkoncepciókat pakolsz majd össze a nevesített herokkal :)
süti beállítások módosítása