Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Archívum

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.10.02. 20:46 tengerSAM (törölt)

Harmadik menet

Megtört a jég, a nida seregemet először verte meg a démonvadászok maroknyi csapata. 1500 pöttyből nyomtuk (egy hete) a meccset, én a rútlordomat hoztam 8 génorzóval, meg volt még egy csapat génorzó, 15 horma és két csapat 20 fős termagaunt, 3 swarm, 2x3 warrior meg 3 c-fex. Mindegyik inge'-gatyába', ohne biomorph, csak úgy for fun, no meg kíváncsi voltam, hogy táp nélkül milyenek. Velük szemben land raider crusader, benne HQ-ként terminátor lord és kísérete (összesen öten), két drenya, és két 10 fős grey knight osztag. Slussz.

Terep: kivételesen nem városi terep volt, az asztal középen és a két inkvizíció felőli negyed közepén egy-egy többszintes épületrom volt megtalálható, a másik két táblanegyed közepén egy-egy erdő, végül a nida felállási zóna közepén egy csatorna, míg ellenfellük deploy zone-jában egy kisebb falszakasz állt. Utóbbi kettő lett az objektíva (megint, fene a kockákat).

Én kezdtem a felpakolást, és úgy alakult, hogy legálisan felpakolhattam a cuccaimat a félpályáig, gyakorlatilag a daemonhuntereknek fedezékként csak az ojjektívaként meghatározott rom maradt, de a két GK szakasznak az pont elég is volt.

Ezek után én kezdtem, első körben a hormagauntok elértek a bal oldali épületromig, a génorzóim meg a jobb oldali árnyékában kezdtek hűsölni, középen a brood lord-ék bátran nem mozdultak ki a középső épület mögül, és a többi egységem pedig csak ekkor ért be a pályára.

Második közben lerohantam a két GK osztagot, a génorzók így tápolás nélkül bizony nem sokat tudtak csinálni (ráadásul rendingelni sem tudtam), el is bukták szépen a közelharcot, de megdobták az Ld-tesztet (igen, balfasz módon a brood lord nem volt 12"-en belül, óriási taktikai hiba, de erre még visszatérek). Hormagauntok kicsit jobban alakítottak, de ők is bukták a közelharcot, és az alacsony Ld miatt el is menekültek (majd összeálltak, amikor végre beértek a 12"-be). A lordot túlságosan féltettem, ezért nem toltam eléggé előre, pedig egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb úgyis szétszedik, legalább a rohamcsapatoknak lett volna egy kis esélye veszteséget okozni. Backyard kolléga pedig jól meglepődött, mert arra számított, hogy a rohammal vége is lesz a játékának, mert majd jól szétverem. Hát nem. Ennyit számít a sok tápos biomorph.

Gyakorlatilag egy fél osztagot sikerült lekapnom tőle, és ez sajnos a játék végéig nem is változott. A carnifexek a twinlinked barbed stranglerrel esélytelenül próbálták glance-elni a crusadert, pedig 10 scatterből átlagosan 8 'Hit' volt (de utána kellett volna az a fránya 6-os...). A többi cuccommal gyakorlatilag beparkoltam az erdőkbe (éljen a fedezékmentő) és onnan lövöldöztem - nem sok sikerrel. A lordék, a másik génorzócsapat és a hormagauntok (a támadósor) elvérzett a koncentrált tűzben és a 6-os erejű ütések zivatarában, a többiekkel meg nem lett volna értelme előrenyomulni, mert a nyílt terepen őket is darabokra kapták volna. Egy C-fex így is kinyiffant, ami nem csoda, amennyi lövést kapott szerencsétlen. Ezen kívül is volt még némi veszteségem, de azok már nem voltak jelentősek.

A kolléga elkövette azt a hibát, hogy nem nyomult oda a termikkel töltött crusaderrel az objektívámhoz, hanem inkább az ő térfelén állva lövöldözött ezerrel, pedig minimum elvette volna az én pontszerzésemet, de 99% eséllyel el is foglalhatta volna az objective-t (pl. úgy, hogy uccsó kör végén száll ki a termikkel, miután mindent szétkapott előtte).
Így a végén mindkettőnknek volt 1-1 ojjektívája, azaz a VP-k döntöttek - ez alapján pedig bizony én buktam a meccset, mivel nekem volt nagyobb pontveszteségem.

Mindent összevetve jól szórakoztunk, én meg rájöttem, hogy nagy kibacás a broodlordnál, hogy ő nem tud fleetelni, míg a testőr génorzói igen (sőt, ők még scoutolni is tudnak, ááá...). Az is biztos, hogy (szerintem) biomorphok nélkül a nida félkarú óriás - bármekkora képzavar is legyen az előbbi megállapítás.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

5 komment

Címkék: battle report daemonhunter tiranida


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr27693132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dictatorwannabee 2008.10.03. 11:03:52

Végre egy új post! :D

Átlagban mennyi ideig szokott tartani egy csata? Mennyi idő egy kör?

perp 2008.10.03. 13:23:41

Nem sok tapasztalatom van (egy csata :D) de azt mondhatom én úgy látom a csapatok pontértékétől függően legalább 5-8 perc egy telljes kör, ami akár fél óráig is elhúzódhat ha olyan...én így látom egyelőre.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.10.03. 13:32:20

Egy 1500 pontos csata kb. 2-2,5 óra, azaz egy kör átlagosan 20-25 perc (egy emberre értelemszerűen ennek a fele jut). Ez persze függ attól is, hogy mennyi figurát kell mozgatni, mennyit kell lőni, és főleg mennyit kell közelharcolni.
Természetesen a kezdőknél a sok szabálykeresgélés miatt ez akár a dupla idő is lehet. :)

Gábor 2008.10.05. 15:18:27

Plusz számoljuk bele a vitákat is: "A HQ-d is velük halt. Miért? Nézd már meg, nincs is a sablon alatt... :)

Petrow 2008.10.06. 14:37:50

A pontokkal arányban nő a játékidő, egy ideig egyenesen, utána már inkább exponenciálisan:)

400-600 pont lemehet 40-60 prc alatt, 1000-1500 pontra számolj úgy másfél-két órát, 2000 pont környékén örülhetsz, ha 3 óra alatt befejezitek, most hétvégén 2700 pontos meccset 3,5-4,5 óra körül toltunk le.

Persze nem mindegy, hogy kivel mi ellen mész, mire egy ork-ig vagy hordanida-ork sereg felpakol, egy necron-DH már a 2. körében is javában benne van:)