Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Archívum

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.07.20. 11:02 tengerSAM (törölt)

Miért is jó játszani... a tiranidákkal?

A tiranidákra, a WH40k alienjeire sokan úgy tekintenek, mint nagyra nőtt  ösztönvezérelt bogarakra, pedig ez igen távol áll a valóságtól. Alapvetően persze az elemi ösztönök vezérlik az egyes egyedeket (táplálkozás, szaporodás), de az állatinál jóval fejlettebb intelligenciának és a kaptár-tudatnak köszönhetően kevés náluk veszélyesebb ellenfél van. Azt is sokan elfelejtik, hogy a tiranidák az elpusztított ellenfeleik génjeit is magukba építik, és a folyamatos mutációnak köszönhetően csak erősebbek lesznek. Ezért is tartják őket a galaxis leggyorsabban feljődő fajának. Egy tiranida tulajdonképpen nem más, mint egy élő fegyver, mely szinte kizárólag arra lett teremtve, hogy a lehető leghatékonyabban tudja elvégezni a feladatát: a vadászatot. Mivel a kolóniájuk egyre nő, ezért nagyobb és nagyobb térre van szükségük. A többi faj folyamatosan vadászik rájuk, ezért nem is csoda, hogy a céljuk a galaxis teljes meghódítása, és a többi faj kipusztítása illetve leigázása.

A tiranida sereg elképesztően sokoldalú és sokszínű lehet, köszönhetően a rengeteg mutációnak. Egyetlen seregnek sincs ennyi lehetősége arra, hogy "felturbózza" a figuráit. Ugyanolyan hatékonyan lehet velük tömeghadseregként nyerni, mint kis létszámú, ám a végletekig specializált elitegységként. A szörnyeik minden  játékos számára a legnagyobb fenyegetést jelentik, és bizony keménységüknek köszönhetően gyakran túlélik a legkeményebb csapásokat is. A hordában támadó olcsó 'nidasereg pedig komoly fejtörést okozhat az ellenfeleknek, hiszen hiába lövik őket, ha egyszer olyan sokan vannak, hogy a nagy része úgyis közel és, és akkor a félelmetes állkapcsok és a borotvaéles tépőkarmok bizony nem ismernek kíméletet. A kettő kombinációja pedig összezavarhat bárkit, hiszen a távolról támadó, titánkemény szörnyek és a villámgyorsan közeledő, számolatlanul özönlő horda között célpontot választani nem egyszerű dolog - ha a hordát lövi, akkor talán nem érnek ütéstávolságba, de akkor távolról a hatalmas bio-lőfegyverek fogják megtizedelni a sereget. Ha az élő tüzérséget lövi, akkor hamarosan lerohanja a közelharcra specializált gauntok tömege...

A sereg alapmodelljeinek értékei:

WS

BS

S

T

W

I

A

Ld

Sv

5

4

4

4

1

4

1

8

3+

A tiranidákra vonatkozó speciális szabályok:
- a kaptártudatot úgynevezett "synapse" (parancstovábbító) lények közvetítik a horda számára, akik egy ilyen lény 12" körzetében vannak, azok automatikusan átmennek minden Ld-teszten, és soha nem vonulnak vissza. Ez hatalmas előnyt jelent! Emellett az instant death-re is immunis lesz minden modell, ami übertáp dolog. Ezen kívül a synapse lény képes 24"-en belül felrobbantani a spórabombákat is.
- a hátrány: ha a mozgás kezdetekor nincsen egy egység egy synapse lény körzetében, és mozogni akar, akkor Ld tesztet kell dobnia, és ha elrontja, akkor menekülni kezd. Ha nem akar mozogni, akkor választhatja azt, hogy elbújuk, így csak lőhet és a fedezékmentőjéhez is +1 módosító járul.
- minden modellre vonatkozik a "move through cover" spec szabály.
- az élő lőszert használó fegyvereknél újra lehet dobni a rontott sebzésdobásokat.
- a spórabombák génmódosított organizmusok, gyakorlatilag élő bombák, amiket az élő tüzérségként működő Biovore-ok lőnek ki. Ha 2"-es körön belülre kerül egy ellenség, akkor felrobbannak, emellett minimális mozgásra is képesek.

Biofegyverek
A 'nidák bio-lőfegyverei gyakorlatilag puskaszerű kinővések, mutációk a hordozó testén, erejük alapvetően a használójuk erejétől függ, nemritkán a lövések száma is a hordozó "A" (támadás) karakterisztikájának függvénye. Ami külön jó: minden fegyverek assault, azaz mozgás után is lehet vele lőni, és utána még rohamozhat is a hordozója. 12" és 36" között változik a lőtáv, vannak köztük sablonos és sokat lövő fegyverek is.
A közelharci fegyverek hasonlóan genetikai elváltozások eredményei. Van, amelyik plusz támadásokat ad, egy másik a rending képességgel ruházza fel a használót, és van olyan, amelyik az ellenfél A karakterisztikáját csökkenti közelharcban.

Mind power
Talán meglepő, de a tiranidák is használnak pszichikus erőt, erre egyrészt a Hive Tyrant, másrészt a kifejezetten pszi-speckós zoanthrope képes. Az erők egyikének hatására a 24"-en belüli közelharcoló osztagban a megölt 'nidák is visszaütnek (de persze a közelharci fázis végén azért le kell venni őket), egy másik miatt csak sikeres Ld-teszt után lehet megtámadni a használó lényt, ismét másik egyel csökkenti a 18"-es körzetben lévő ellenséges egységek morálját. Van még olyan, ami az ellenség pszi-használóinak életét keseríti meg, de védőmező és a pusztító pszichikus "lövés" sem megvetendő.

Mutációk
A 'nida sereg erőssége. Rengeteg biomorf közül lehet választani, amivel fel lehet turbózni az alapfigurákat, így gyakorlatilag meccsről meccsre különböző tudású sereggel állhatunk ki. Csak érdekességképpen felsorolok párat, hogy mik közül lehet választani - akár többet is: +1BS, +1 WS vagy I, +1 S, +1 T, +1 W, +1 páncélmentő, rontott sebzésdobások újradobása a közelharc első körében, extra sebzés, plusz, vagy extra spec támadás, "bio-frag gránát", áthatolhatatlan terepen mozgás (!), 12"-es roham (!), regenerálódás (!), repülés, stb.
Aki ezekből nem tud ütős kombókat kreálni, az inkább játsszon necronokkal.

Amire figyelni kell: a 'nida lények átlagos páncélmentője 5+, a gauntoké 6+, tehát eléggé érzékenyek a lövésekre alapesetben!

HQ:


Hive Tyrant: drága, viszont hihetetlenül durva modell, erős, nagyon szívós lény (T6, W4!, 3+), synapse lény, vehet "pszit", monstrous creature, fearless, vehető neki 2 bio-fegyver, és természetesen telibe mutálható minden finomsággal. Sőt, retinue-ja is lehet. Kötelező választás, de arra számítsunk, hogy elsődleges célpont lesz.


Tyrant Guard: elég drága figura, viszont az élő pajzs szerepét töltik be a tyrant mellett, mint testőrség. Szívósak (T6, W2, 3+), minimális mutációt vehetnek fel. Ha nagyon védeni akarjuk a tyrantot (mert mondjuk támogató tüzérségként alkalmazzuk), akkor megvehetjük, de szerintem túl drága.


Broodlord: Maximum egy lehet belőle, ő a "főgénorzó". Elég szívós (T5, W3), csak közelharci fegyverei lehetnek, synapse lény, beszivároghat, és ütései ellen nincs páncélmentő. Retinue-nak hozhat genestealereket. Drága figura, génorzó-seregbe feelinges, de a tyrant jobban felszerelhető, alapára csak 5 ponttal drágább, és szívósabb. Használhatósága ezért kérdéses, sereg függvénye. Sajnos nem tud fleetelni, így lassítja a kötelezően melléhozott génorzókat, de legalább infultrálni (beszivárogni) tudnak.


Warrior: A kombógyőztes. Hozható HQ-ként vagy Elite választásként is, de ha szárnyakkal szereljük fel, akkor Fast choise. Tehát így legálisan be lehet hozni belőle akár 72-őt (!) is egy seregbe, pedig nem gyenge csóka: alapvetően egész olcsó, 2 sebpontja van, és változatos mutációkkal és fegyverekkel szerelhető fel - no meg synapse lénynek számít (!). Általában támogatóegység, hátulról követi a hordát és lőfegyvereivel ritkítja az ellent, no meg sypanse képességének hála, "tartja a lelket" az aprónépben. Kötelező választás, viszont nagyon vigyázni kell rá, mert az okos ellenfél először őket próbálja kiiktatni - ha hagyjuk.

ELITE:


Lictor: Nagyon drága modell, de jó taktikával hihetetlen pusztítás képes végezni - közelharcban, ugyanis lőni nem tud. Szívóssága a warriorokéhoz hasonló, deep strike-ból kerül a pályára egy kiválasztott tereptárgyra, és még abban a körben rohamozhat is! A nyílt tér közepén is 5+ fedezékmentője van, takarásban pedig +2-t kap a coverhez. Ha a pályán van, akkor újra lehet dobni a reserve dobásokat, ezeknívül fearless és megvan a "hit&run" képessége is. A WS6 + S6 + A3 rendinges támadással plusz a fedezék-negáló morph-jával közelharcban iszonyú daragép (lenne, de a 3 támadás kicsit kevés). Tökéletes arra, hogy az ellenfél távoli, beásott csapatait szétcincálja - vagy legalábbis megzavarja.

TROOP:


Genestealer: talán a legismertebb 'nida modell. Viszonylag olcsó, sok morph pakolható rájuk, kizárólag közelharc specialisták, és ott nagyon durvák. Fleetelhetnek és nincs negatív hatással rájuk, ha nincsenek synapse lény körzetében. Van aki esküszik rájuk (WS6!, S4, T4, I6, A2, rending), van aki szerint túl drágák, mindenesetre az ellenfelek nagyon nem szokták szeretni.


(Terma)gaunt: A horda lövős modifikációja. Nagyon olcsó (morphok nélkül), fleet-elhet, és megvehető neki az a képesség, hogy ha egy csapatot kiirtanak (akár 32 figura), akkor újra visszajöhet az asztal széléről az egész bagázs! Hoppácska. Válogathatnak többféle morph és a három  legrövidebb távú lőfegyver közül. A tömeghadsereg-jellegű army gerince, igazából mozgó fedezékként érdemes használni, mert se lövésben, se közelharcban nem szokott maradandót alkotni.


Hormagaunt: A közelharcos horda. Két és félszer többe kerülnek, mint tesóik, cserébe jobbak a közelharcban (WS4, A2, 12" roham), és fleetelhetnek (így nagy mákkal kijöhet egy 24"-es letámadás is). Természetesen turbózhatóak. Közelharcra gyúrt seregbe (is) ajánlott!


Ripper Swarm: Egy árban van a hormagaunttal, szintén boostolható, sőt még lőfegyver is vehető nekik! Fearlessek, és nem számít nekik ha nincsenek synapse lény közelében. Swarm-nak minősülnek, azaz +1 covert kapnak, és a sablont használó fegyverek duplán sebezbek rajtuk. Én nem látom túl sok értelmüket (a 3 sebpont hamar elfogy), de van aki szereti használni. Szintén mozgó fedezéknek érdemes használni.

FAST:


Ravener: Közepesen drága, dupla közelharci és egy (rövidtávú) lőfegyverrel lehet őket felszerelni. 2 sebpontjuk van, morp nem vehető rájuk. 12"-et rohamozhat, és fleet-elhet, valamint általában deep strike-ból kerül a pályára. A meglepetések kedvelőinek ajánlott.


Gargoyle: enyhén drága modell, gyakorlatilag egy repülő gaunt, rövid lőfegyverrel. 12"-et mozoghat, fleetelhet és akár deep strike-olhat is. Nem vehető neki semmilyen morph. Blitz-seregben jó választás, csak sajnos elég sérülékeny, de legalább nagy mennyiségben hozhazó.


Spore mine: Spórabombák, deep strike-ból is hozhatóak, 3 fajtájuk van. Bár nagy sablonban robbannak, én sok értelmüket nem látom, egy árban vannak a gauntokkal.

HEAVY:


Zoanthrope: A 'nida sereg pszi-nehéztüzérsége. Közepesen drága, 2 sebpontja van, és nem vehető neki fegyver vagy morph. Az egy alap pszi-jén kívül még egy vehető neki, ami kicsit karcsú, viszont a warp blast (szinte kötelező választás), mindent darabokra tud "lőni". Viszont vigyázni kell rá, mert azért sérülékeny darab és hihetetlen ereje miatt vadászni szokta rá - lézerágyúval...


Biovore: Közepesen drága, élő tüzérségként funkcionál, spórabombákat lő ki magából. 2 sebpontja van, morphokat és fegyvereket nem vehet. Rá sincs negatív hatással, ha nincs a közelében synapse lény. Én személy szerint nem látom értelmét, de van, aki előszeretetttel használja.


Carnifex: A rettegett C-Fex. A két lábon járó tank. Drága, de általában behozza a pontját, sőőőt... Nagyon szívós (T6, W4!, 3+), monstrous creature, fearless, és szinte minden biomorph felpakolható rá és 2 fegyvert választhat. Überdurva kombók rakhatóak össze, a full közelharci daragéptől a nehézfegyverzetű tüzérségig bármi. Amiben mindenki egyetért: a legjobban tőle félnek (nem alaptalanul), ezért a csata első percétől kezdve kiemelt célpont lesz az ellenfél számára. Jó hír azonban, hogy megfelelő taktikával igen komoly esélye van arra, hogy túlélje a csatát - és legalább a tűzerőt is elvonja más csapatokról. Van, aki éppen ezért direkt golyófogónak hozza, de egy biztos: kötelező választás!
Nem mellesleg 1500 pont fölött a 115 pontnál nem drágább 'fexek hozhatók Elite választásként is.

TAKTIKA
Amit akarsz. Tényleg. Lassú, partvonalról lövöldözős, vagy villámgyors, közelharci sereg? Nem probléma. Tömeghadsereg vagy a végletekig turbózott szuperlények csapata? Megoldható. Az egyik legjobban variálható seregről van szó, aki szereti az alien-feelinget, annak csak ajánlani tudom. Ha hordát hozol, akkor nyugodtan mehet az ereszd-el-a-hajamat, és lehet nyílegyenesen az elenfél felé küldeni a bandát mindenféle fedezék nélkül, mert hiába lövik le a felét, a másik fele odaér, és az bizony elég kellemetlen... Ha felturbózod a modelleket, akkor nem árt őket bújtatni, mert a páncéljuk bizony elég gyenge, és a több sebbel rendelkező modellek is hamar lehullhatnak.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

7 komment

Címkék: ismertető miért jó játszani tiranida


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr43576401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jclayton · http://zelet.blogspot.com 2008.07.20. 21:48:31

Minden ilyen ismertető után meg vagyok róla győződve, hogy az éppen bemutatott sereg a legjobb és legerősebb... :)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.07.21. 06:06:52

Mindegyik seregnek megvannak az előnyei és a hátrányai, jó taktikával bármelyikkel lehet győzni. :)

Petrow 2008.07.21. 14:12:44

Huhh, ez a 225 warrior hogyan jött ki? 2*9 HQ+3*9 Elite+3*9 Fast, az "csak" 72:)

Még 2X3 talp ripper, és kész a teljesen használhatatlan, de marha hangulatos raj:)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.07.21. 14:24:40

Kicsit csalni kell hozzá, de menni fog... pl. Apocalypse meccs... ;)
(egyébként elírtam, ez a block-copy hátránya, de javítom, köszi)

Gábor 2008.07.21. 14:54:26

Miért kell bántani a necronokat? Nem tehetnek róla, hogy fél délután alatt pakolták össze őket... :)

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.07.21. 20:56:18

Kiegészítés: azért vagyok meggyőződve róla, mert csak halmozódnak a képességeknek és egységeknek osztott "táp" "brutál", "überdurva" jelzők és tátva marad a szám (laikus vagyok). Ez nem kritika, csak kedves megjegyzés :)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.07.22. 21:03:24

Nos, garantálhatom, hogy ez nem lesz mindig így, például még nem írtam a witchhunterekről, ők pedig sajnos elég mostohagyerekek a GW-nél, ott nehéz lesz szuperlatívuszokban beszélnem. De a tauknál biztosan meg lesz említve a 40k-s világ legdurvább fegyvere a railgun.