Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Archívum

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2008.03.15. 19:04 tengerSAM (törölt)

Miért is jó játszani a... necronokkal?

A necronok a történet szerint az egyik legősibb faj a 40k-ban: 60 millió éve léteznek ezek a fém-csontváz harcosok. Sokáig elfeledetten pihentek sztázis-sírjaikban, de nemrég úgy döntöttek, hogy ideje terjeszkedni a világban, úgyhogy hódító hadjáratra indultak.
Ez igen rossz hír mindenkinek, mert brutális gauss fegyvereik, önjavító képességük, és az űrgárdistákhoz hasonló keménységük igen komoly ellenféllé teszi őket.

Amiben egyedülállóak: amíg más fajok képviselői azonnal lekerülnek a pályáról, ha elvesztik a sebpontjaikat (W), ők 4+-ra a következő körben felállnak (ha van a közelükben hasonló figura) és mennek tovább, mintha (sem)mise történt volna. Na ez az igazi terminátorság, vazze! Igaz, ha power weapon vagy instant kill lövés éri őket, akkor bizony elvileg nem kelnek fel, de ilyen fegyverből relatíve kevés van, ráadásul ezek ellen is van orvosság: a lord vehet egy gömböt (Resurrection Orb), és akkor a 6"-es körzetében ugyanúgy felpattannak a fém-csontik. Igen lelombozó tud ám lenni, amikor a lézerágyúk tüzében megfekszik egy fél osztag, majd a következő körben vígan menetel tovább...

A másik durva dolog a teleport. Rengeteg egységük tud teleportálni, ami egyértelműen übertáp. Viszont akkor jöjjön az a hátrány, ami el tudja rontani a necronok napját: ha a sereg 75%-a elhullott, akkor a többi AUTOMATIKUSAN hazateleportál, és a scenariotól függetlenül az ellenfélé a győzelem. Hoppácska. Tegyük hozzá, hogy annyira kemények a csávók, hogy erre igen ritkán kerül sor, de az biztos, hogy erre nagyon figyelni kell náluk. Az is hozzátartozik a faj negatív jellemzőihez, hogy nagyon lassúak, szinte mindig utolsónak ütnek közelharcban.
Az alapértékeik:

WS

BS

S

T

W

I

A

Ld

Sv

4

4

4

4

1

2

1

10

3+

HQ:


Necron Lord: Nagyon drága, de kötelező hozni (mást nem is lehet, csak spec karaktereket). Nagyon erős, nagyon szívós, a 6"-es körében automatikusan felkelnek 4+-ra a többiek (sőt ő maga is). Vehet olyan ultrabrutál közelharci fegyvert, ami ellen semmilyen (invi sem!!!) mentő nincs! Ráadásul úgy vágja a járműpáncélt is, mint a kés a vajat. Emellett felszerelkezhet a már említett felélesztő gömbbel, átszerelheti a testét egy lebegő destroyer-alvázra, így jetbike-ként mozoghat (dupla annyit mint a gyalogság, és átmozoghat mindenkin), és még sok érdekes és igen hatásos szerkentyűvel szerelhető fel. Gyakorlatilag sz*rrá lehet kombózni. Nyami.

ELITE:


Pariah: Maximum egyet lehet belőle venni, de csak azért mert überdurva. Nem elég, hogy erősebbek és szívósabbak másoknál, de fegyvereik ellen közelharcban semmilyen (!) mentő nincs, ráadásul igen keményen is lőnek (6-osra automatikusan sebeznek, járművön is!). Ezenkívül a közelükben 7-re csökkentik az ellenfél Ld-jét, az ellenséges psykereknek morál tesztet kell tenni, különben elfutnak tőlük, emellett még Fearlessek is (automatikusan átmennek minden morál-teszten). Bár dupla annyiba kerül, mint a warrior, mégis szinte kötelező választás. Csak arra kell vigyázni, hogy le ne lőjék őket, ugyanis első számú célpont lesznek - a lorddal együtt. Egy hátrányuk van, hogy ők sajnos nem állnak fel soha...


Immortal: Szívósabbak az átlagnál, és erősen lőnek - no meg 6-osra automatikusan sebeznek, járművön is! Lehet venni olyan speckót nekik, hogy közelharcban is tudják ugyanezt. Majdnem másfélszer annyiba kerül, mint a warrior. Jó egység, érdemes használni.


Flayed One: Ők a necronok felderítői. A fém-csontvázukra bőrt húztak, így a félelmetes kinézet miatt az ellenfél közelharcban Ld-tesztet kell hogy tegyen, hogy legyőzze rettegését (különben csak 6-os dobásnál tudja őket megütni). Beszivároghatnak, teleportálhatnak, nehéz terepen is keresztülvágnak. Hátrányuk, hogy nincs lőfegyverük, és közelharcban sincs semmi extra cuccuk. Viszont cserében annyiba kerül, mint a warrior. Használhatóságuk kérdéses, leginkább a küldetés függvénye.

TROOP:


Warrior: Sok hozható belőle egye egységben, az átlag 40k-s seregekhez képest erőse lőfegyverük van, ami 6-osra automatikusan sebez (járművet is). A harmadik osztagtól hozhatjuk őket tartalékból is, ilyenkor csak a monolith-on keresztül jöhetnek a pályára, de érdemes kihasználni a lehetőséget. Javaslat: annyit hozzunk, amennyit csak tudunk, mert ők adják a sereg gerincét.

FAST:


Wraith: Nagyon erős, nagyon gyors, csak közelharcolni tud - de azt jól. Ami iszonyat nagy táp: 3+ invi mentője van és jetbike-ként (dupla táv) keresztülmozog (!) mindenen (kivéve az ellenfélen). Kötelező választás, bár kicsit drága.


Destroyer: Gyorsreagálású necron erő. Jetbike-ként mozognak (dupla mozgás, átrepülhetnek minden felett), beépített ágyújukkal a gyalogságra és a könnyű és közepes páncélzatú járművekre veszélyesek, és természetesen 6-osra automatikusan sebeznek (járművet is). Elég drágák, de általában behozzák a pontjukat.


Scarab swarm: Lőni nem tudnak, közelharcban sem jeleskednek, de 3 sebpontjuk van, olcsóak, jetbike-ként mozognak, fearlessek, teleportálhatnak, kis célpontok (+1 fedezékmentőt kapnak). Viszont a sablont használó fegyvereket nagyon nem szeretik. AZ ellenfél feltartóztatására és lekötésére tökéletesen alkalmasak, csak nagyobb tömegben kell őket hozni. Rájuk sem vonatkozik az a szabály, hogy felkelhetnek...

HEAVY:


Tomb spider: Elég drága, de megéri a pénzét: nagyon erős, nagyon szívós, fearless, és (figyelem!) amíg nincs közelharcban, addig körönként D6 scarab-ot "termelhet" maga mellé (1-esre viszont beszív egy sebet, úgyhogy óvatosan). Emellett ha egy 12"-en belüli necron figura megpadlózik akkor nem szükséges, hogy 6"-en belül legyen hozzá hasonló modell, elég ha a pályán van még egy belőle. Plusz vehető neki igen komoly lőfegyver is, bár a harcértékei nem túl magasak. Arra vigyázni kell, hogy ő sem kelhet fel!


Heavy deastroyer: Ugyanaz mint a destroyer, csak erősebb fegyverzettel, ami kb. ugyanolyan hatékony, mint a lézerágyú. Szóval nagyon. Nehézpáncélosok ellen kötelező, bár az ára elég húzós.


Monolith: A legdurvább cucc, ami létezik. Maximális páncélzat, ráadásul minden spec. támadást negál, és a sérülések fele hatástalan rá. Teleportálhat, és ráadásul úgy, hogy ha ellenfélre érkezne, akkor nem semmisül meg automatikusan, hanem szépen 1"-re mellé érkezik. Táááp... Emellett teleportkapuként szolgál a tartalékos warrioroknak, vagy elteleportálhat egy necron egységet (közelharcból is) 18" távolságból, akik majd mellette jelennek meg.  Emellett 12" távolságban MINDEN ellenséges egységre D6 lövést adhat le igen szép erővel, plusz ha nem teleportál egységet, akkor egy überdurva nagysablonos finomsággal is meglepheti az ellenfelet. Nagyon drága, de megéri az árát. Nem ritka a 2 monolitos felállás sem - érthető módon.

TAKTIKA

Alapvetően lövős a sereg, és hihetetlenül szívós. Viszont van sok gyorsmozgású egysége is, így relatíve változatos taktikákkal lehet meglepni az ellenfeleket - pláne ha a monolith össze-vissza teleportálgatja az osztagainkat.  Sajnos nincs túl sok válaszható egység, így eléggé behatároltak a lehetőségek, de a teleportálás azért kellőképpen megnehezíti az ellenfelek dolgát. Szerintem a leírtak alapján mindenki el tudja dönteni, hogy mit lehet velük kezdeni a harctéren, de az azonban biztos, hogy nem ezt a sereget fogja senki választani, ha közelharcra akar gyúrni.
Lehet, hogy valaki erre azt, mondja, hogy "hű de durva sereg". Erre én azt mondom csak, hogy nézze meg, hogy a necron spec karakterek milyenek, akkor rögtön rájön, hogy ezek még nem is olyan durvák...
>> Itt folytatódik a post >>>" />

5 komment

Címkék: ismertető miért jó játszani necron


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr5382335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jclayton 2008.03.16. 10:50:52

Elolvasni és megutálni... brrr... :)

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.03.25. 09:37:13

Nagyon jó poszt, ugyanúgy, mint a többi 40k-s know-how! Ilyenek kellenek a magyarnak.

gerry666 2010.04.24. 00:23:07

Hello jó a poszt de azért hiányolom a c'ran okat hamarosan akarok venni 1-et de nem tudom melyiket mert a nightbringer nagyon erős. De a csaló meg nagyon jó képességekkel rendelkezik:S Valami veterán tudna adni tanácsot melyik a jobb?:D (vagy írhatnátok róluk pár sort a posztban az nagyon jó lenne miután kb napi 2x elolvasom a kedvenceimet xD)

Petrow 2010.04.24. 16:31:34

@gerry666: Ha akarsz venni, akkor gyorsan, mert bő 7-8 hónap, és jön az új codex, amiben nem lesznek benne (ebben a formában).

Azt vedd meg, ami jobban passzol a játékstílusodhoz, és a várható ellenfelekhez. Magam részéről a Deceiver mellé teszem le a garast. Nyers erő tekintetében a Nightbingerrel nem lehet versenyezni, de a Deceiver trükkösebb kombinációi jól megjátszhatók és ő is aprít.

gerry666 2010.04.24. 22:34:14

Igen én is arra gondoltam. Bár én csak heveral szoktam játszani és azt hiszem hogy a régebbi verziót használom amit neten találtam alap szabályokat meg netről/makett kiállításról ismerem:P