Tegnap Geistwald kolléga szíves meghívásának eleget téve megnézhettem egy warmachine/hordes meccset (sőt kettőt). Általában az első alkalommal a játék hangulatára szoktam alapvetően figyelni, a szabályok értelmezése másodlagos ilyenkor. Ami kapásból megfogott az az, hogy rengeteg kombót lehet csinálni ugyanarra a seregre, így sokkal élvezetesebb és változatosabb, mint mondjuk a 40k. Ráadásul mindezt kevesebb figurával (nyilván olcsóbbér') lehet tenni. A játékmenet persze nem olyan gördülékeny, hiszen alaposan át kell gondolni minden lépést, minden kombót, nem csak mozgatom-és-lövök jellegű, mint ahogy azt a 40.000-ben megszoktuk. Az külön érdekesség, hogy a warhammerben megszokott kör-részek (mindenki mozog, mindenki lő, mindenki varázsol, mindenki közelharcol) helyett itt az általunk kiválasztott sorrendben kerülnek aktiválásra az egységek/figurák, és azzal az eggyel kell mindent megcsinálni, utána jönnek a többiek. Ez persze újfajta gondolkodásmódot jelent a warhammerhez szokott gammereknek, de megvannak ennek is előnyei.
A figurák a vártnál sokkal szebbek voltak, a gyári kidolgozás sem hagy kívánnivalókat maga után (nem úgy mint a GW-s sorjás vackok). Az ár is meggyőző. Öt jó pont a PP-seknek.
Egyetlen dolog miatt kezdtem elgondolkodni azon, hogy tényleg bele akarok-e vágni a WM-be (egyébként igen), ez pedig a szabályrendszer. Önmagában nem lenne bonyolult, de a szabályrendszer javításait letöltve azzal a megdöbbentő ténnyel kellett szembesülnöm, hogy az erraták és faq-k majdnem ugyanannyi oldalt tesznek ki, mint az eredeti szabályok. Na most a kettőből kisakkozni, hogy akkor melyik is a jelen állás szerint érvényes és hatályos... De nézzük a jó oldalát: legalább nagyobb figyelmet fordítanak a szabályok karbantartására, mint a GW.
Összességében nagyon szimpatikus a játék, már kezdem is keresgélni a leendő Khador seregem magját alkotó figurákat.
Utolsó kommentek