Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Archívum

július 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2014.04.16. 11:00 Petrow

KFC - Kezdő Fellépő Casterkeresője - Retribution of Scyrah

ret03.jpgKi is ez a faj? Klasszikust idézve: "rasszista xenofób elfek, akik igyekeznek mindenkit kiírtani, aki nem rasszista xenofób elf."
Elfnek lenni egy fantasy univerzumban... hát eléggé felemás érzés. Egyfelől, a kisujjadban van a mágia, jóleső sznobsággal tekinthetsz le a többi, barbár fajra, és életkilátásaid a mamutfenyőével egyeznek meg (de egy láncfűrész deréktájon neked se tesz jót). A negatív oldala, hogy ehhez mindig társul valami elképesztő kataklizma, ami miatt a kihalás szélére kerülsz, és a szar már telibe is kapta a ventillátort, egy platós IFA + Rolls Royce sugárhajtómű méretben.

Immoren elfjei különösen belenyúltak a tutiba. Egyfelől, a többi fajnál felbukkanó mágiahasználó casterek / Lock-ok pusztítják az isteneiket. Plusz egyre több utóduk lélek nélkül születik. Távoli rokonaikat, a Nysseket Everblight egyetlen jól sikerült mozdulattal megfertőzte. És ha ez nem lenne elég, a belső ellenség is felütötte a fejét. Goreshade Mengele pl. Cryx seregében keresi a megváltást fajának - az a párszáz újszülött, akit behatóbban "vizsgált" biztosan nem bánta, hogy a tudománynak adhatta nem éppen hosszú életét. Ios királyságában pedig a "Scyrah Megtorlói" néven futó, nagy házak közötti szerveződés úgy döntött, nem nézik tétlenül a hivatalos kormány tökölését, és kvázi-puccsal a kezükbe vették a kezdeményezést. Ha isteneik a varázslók miatt pusztulnak - akkor ők a varázslókat fogják pusztítani - és mindenkit, aki 50 km-es körzetükön belül tartózkodik.

 
ret01.pngA második kiadásban debütáló fajként Warcastereik az alapkönyvben nem túl nagy létszámban vannak jelen. Ennek megfelelően az egyes spell-eket és képességeket sem láttam több helyen felbukkani - ha mondjuk egy Snipe spell kell, akkor Ravyn-hez kell fáradnod, míg egy Crusader's Call-hoz Issyria-nál kopogtass. A felhozatalban jelen van a Caine-t idéző, dupla pisztolyos assassin,  Nemo/Haley keveréket idéző, jedi trükkökkel operáló varázsló, távolsági támadásokat segítő időmágus, de az unorthodox, lebegő-varázsló caster sem ismeretlen előttük. Érdekes mód két olyan, merőben eltérő karakter is jutott ide, aki a lövöldözős, vagy a cséphadaró funkció mellett is nagyszerű ranged támogatást ad (Kaelyssa és pVyros).

ret04.jpgEgységeiknél Cygnar játékosként örömmel láttam a különféle távolsági büntetőket. Long Gunnereket idéző riflemen-jeik elsőre nem mutatnak túl sokat, de a fent említett casterekkel, és beépített ranked attack képességükkel bőven tudnak legalább olyan veszélyeske lenni, mint a Cygnar fegyvertársak. Dawnguard osztagaik között is van a legszebb manga hagyományokat idéző gunblade-es társaság. Tüzérségként mesterlövész csapat jutott nekik - extra fájdalmas lövés opcióval. Stormfall Archereik is a tüzérség részbe esnek nálam, mert ugyan MAT5-jük nem túl cudar, de a Rambós nyilaik képessége igen (ha egyszer lesz ilyen egységem, tuti modellezek egy lezuhant MI 24-est a talpakra). A legelvetemültebb azonban a Mage Hunter Strike Force a Unit Attachment-tel. Nem kell ahhoz veteránnak lenni, hogy rájöjjek - ha ezek lőtáv+SPD távon belülre kerülnek egy nem stealth-es ARM 14-15 környéki casternek, akkor ott jó eséllyel game-over. Egy Shield guard, vagy természetesen magas páncélzat, vagy a Hordes-nál a damage transfer segíthet a dolgon, de egyébként függöny. Persze közelharcos egységben sem szenvednek hiányt, elég csak a Dawnguard osztagokra nézni. Vagy ott a Battle Mage különítmény, akik túlméretes kesztyűikkel szét tudják pofozni a páncélos-knockdown immúnis cédvonalakat is, úgíhogí aki nem hullik el az ütéseiktől, az is kikerül annyira a formációból, hogy a saját jack-ek / orgyilkosok utat találjanak. Egyedül az olcsó, töltelék egységeket nem nagyon láttam náluk - pl. a Houseguard Halberdiers is többe kerül, mint más fajnál a hasonló kaliberű osztagok. Van még egy sajátos attachmentjük, a 
Soulles escort, aki a faj Rosa Parks-sza. Velük mehet, de nem részesül az egység speciális képességeinek jó részéből, sőt, direkt olyan vicceket mesélnek a társaságában, amit tuti nem érthet meg. Az eltávnál mindig az övét vonják meg az utolsó pillanatban, és az éjjeli őrszolgálat is mindig rá kerül kiosztásra. Csak azért tűrik meg maguk mellett, mert egy igen hatékony mágia-védelmet biztosít a csapatnak, de az is többnyire kimerül abban, hogy "menj már előre, nézd meg, van-e azon a Cryx jack-en arc node..."
 
ret02.pngSolok között vannak meglehetősen szürke darabok (Archanist, Scyir), kellemesebb támogatók (Artificer és Magister a varázslókhoz, Thane a fegyveforgatókhoz), és az igazán elképesztő darabok, amiket az ellenfél valószínűleg egyetlen egyszer fog csak közel engedni a vonalához - utána megtanulja őket félni, mint balatoni hekkes az ÁNTSZ-t. Ez pedig a Mager Hunter Assassin és Eiryss - tetszőleges inkarnációban. Már önmagukban is erősek, de a varázslat / jack támogatással egyenesen félelmetesnek tűnnek. Poénként igen kíváncsi lennék egy párharcra, ahol Scyrah Eiryss harcol a merc-ként hozott Partisan Eiryss ellen... Illetve még egy vicces arc, Nayl ragadt meg az emlékeimben. Ő egy időzített bomba, hatalmas "friendly fire enabled" táblával, akit jó a sorainkban tudni. Még jobb, ha a soraink szélén, a castertől jó távol tudjuk. De a legjobb, ha egy heavy jack-ünk egy kétkezes dobással az ellenfél sorai közé vágta be, úgy, hogy ne is keljen fel többet.
 
A fajnál lévő Warjack-ek Myrmidon néven futnak, és amelyik nem a Vyre háztól jött, ott elsőre nyomdahibára gyanakodhatam, amikor a damage grid-et megláttam. Néhol pár combosabb solo jobban el van engedve sebpontokkal, mint itt a legtöbb light myrmidon. Heavy-jeik pedig mondjuk egy pajzsos cygnar light warjack-kel vannak egy szinten. Aztán megtaláltam az eddig sehol nem látott field box részt. Vagyis, az első nagyobb találat diszkréten lepattan a pajzsról, és csak utána kezdi el zabálni a struktúra pontokat. Cool.
A myrmidonok szexista design áldozatai, ui. mindegyiknek van G pontja. Sőt, kapásból 2! Félreértések elkerülése végett, ezeknek a megtalálása csak az ellenfélnek okoz kielégülést, ui. ezek a field-generator dobozok, amik kiütésével nem csak a pajzs veszik el, hanem több más speciális képesség is. A pajzsokat focus rááldozásával vissza lehet tölteni - ezeket azonban a Myrmidonra kell előtte allokálni, a caster nem játszhat field mechanik-et. Plusz, kell hozzá működő generátor-doboz. És a szerelő sem töltheti direktben a pajzsot - hüpp-hüpp.
A Myrmidonok érdekes módon szinte ugyanolyan gyorsak - legyenek könnyűek, vagy nehezek. És Menoth mellett itt találkoztam az első, Heavy Jack-re szerelt Arc node-dal. Fegyvereik alapjáraton nem kecsegtetnek elvetemült értékekkel, de a különféle combo strike-ok és az energiamezők adta speciális képességek miatt bőven tudnak meglepetést okozni - pláne a megfelelő caster támogatással. A Griffon elsőre nem mutat túl sok mindent - de jön rá 2 focus, meg egy apparation spell, és máris 15"-re küld meg egy MAT8-as támadást - az erdőből rohanva. És ez csak a leginkább egyértelmű kombó, a nagyobb dögökkel, és a solo-k hozzáadásával ezek hatványozódnak.
 
ret05.jpgA Retribution a szűkösebb modellkínálat ellenére roppant veszélyes ellenlábasnak tűnik. Kb. mintha az AND1 játékosai ellen kosaraznál. Nem mindegyik tűnik túl félelmetesnek első látásra, de tök mindegy, mit csinálsz, hátrányból indulsz. Bent kempelsz a palánknál? A hármasról aláznak. Kimész rájuk? Egy csel jobbra, egy csel balra, "lassítsd már vissza, csávó tényleg a pólója alá tette a labdát?", már ki is billentél, és mennek be zsákolni.
Félreterelik / dobják / varázsolják / ütik a védő modelljeidet, és máris ott van az orcádban a MH Assassin pengéje. Bohó egyetemistaként én is ütöttem el aikido-val a szabad óráimat - ha te is hasonlóképp cselekedtél, esetleg a kendó / párbajtőr is ott figyelt a sorban, a Retribution garantáltan szimpatikus csapat lesz. 
>> Itt folytatódik a post >>>" />

1 komment

Címkék: warmachine miért jó játszani retribution KFC


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr776011538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sándor Kaba Sarkadi 2014.04.17. 08:07:35

Nagyon hangulatos kóstoló a WM-világából, mindig élvezettel olvasom Petrow kolléga agymenéseit.
Mondjuk a generátor működése még mindig magas nekem, de második olvasásra már jobban érthető.