Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2011.08.03. 16:13 tengerSAM (törölt)

A vég kezdete: a Warhammer regények alkonya - UPDATE

Frissítés a post végén!

Amikor megjelent a Warhammer Fantasy és Warhammer 40.000 regények magyarországi kiadójának legutóbbi hírlevele, azt hittem, hogy csak rossz tréfáról van szó, de ma kiderült számomra, hogy ez bizony a véres valóság.

Arról van ugyanis szó, hogy - többek között a Félix és Gotrek (Warhammer Fantasy) ciklus és a Gaunt Szellemei (Warhammer 40.000) regénysorozat - mostantól kezdve CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a kiadó webshopjából vásárolható meg. Aranyáron. Na jó, elővételben kaphatsz rá 10% kedvezményt, de ha 5000 Ft alatt vásárolsz (azért egy könyvük még nem kerül annyiba), akkor erre rájön a postaköltség is. Nyilván én (is) jókora kedvezményekkel vásároltam meg eddig ezt a két sorozatot (ezeken kívül más könyvekre nem is nagyon futja a büdzséből), de most kénytelen vagyok súlyos ezreket kiadni, ha tovább szeretném élvezni magyar nyelven a sztorit.

Megjegyzés: pont ma került kiadásra Nathan Long: Sámánvadász (Félix és Gotrek sorozat) könyve, és szeptember 7-én fog megjelenni Dan Abnett: Rendíthetetlenek (Gaunt Szellemei sorozat) regénye - mint említettem: csak a kiadó webshopjában, boltokban hiába keresnétek.

Az első reakcióm a hitetlenkedés volt ("ezt úgysem merik meglépni!"), amit a felháborodás követett ("felteszem a netre az összes eddig megjelent regényt PDF-ben!"), majd végiggondolva a történteket kicsit árnyalódott a kép.

A húzás oka valószínűleg az lehet, hogy a kiadóé legyen a nagyker ár mellett a további haszon is. Hogy ez csak egy kezdeti lépés, amolyan próba, hogy a magyar piacon ilyen diktatórikus módszerekkel élhet-e egy könyvkiadó, azt nem tudom. Elképzelhető viszont, hogy ennyire nem rentábilis számukra ezeknek a regényeknek a kiadása (értsd: túl kevesen veszik, hogy megérje kiadni). Ha így van, akkor bizonyosan nem várat sokáig magára a warhammer-regényciklusok megszokott magyarországi végzete: a félbehagyott sorozat (lásd a csonka Konrad-trilógiát). Mindenesetre nem kevés vevőtől eshetnek így el, hiszen legfeljebb csak a fanatikus rajongók néznek utána, hogy hová is tűnhetett kedvenc sorozatuk.

Bármi is legyen az ok, mélységesen elkeserítő, hogy idáig fajultak a dolgok, és erősen gondolkodok azon, hogy némi emlékezetfrissítés után áttérek arra, hogy angol eredetiben olvassam kedvenc sorozataimat. A kiadót szándékosan nem nevesítem, és linket sem adok hozzá, azt hiszem ezek után érthető, hogy miért.

UPDATE: belsős infó, hogy a multik (libri, alexandra) pár évvel ezelőtti, nem publikus szerződése miatt csak bizományba veszik át a könyveket, és csak jóval később (akár másfél év!) fizetnek, ami a kiadót eléggé nehéz helyzetbe hozta, és ez most egy tesztidőszak, hogy meglássák: beválik-e ez a fajta értékesítés. Ebből ugyanis azonnal pénzhez jutnak, és nem kell harcolni a nagy boltokkal, hogy végre fizessék ki, amit átvettek. Meglátjuk, hogy mi lesz a vége...

>> Itt folytatódik a post >>>" />

22 komment

Címkék: hírek szolgálati közlemény hobbi warhammer


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr923123094

CLaWz 2011.08.03. 16:18:43

Azért érdemes lenne látni azt is hogy a kiadók mennyire vannak kiszolgáltatva a könyvértékesítő láncoknak. Hónapokig ülnek a készleten, csillivilli üzleteket tartanak fenn a kiadók pénzéből nem éppen olcsó plázákban. Most kérdezhetnénk, hogy ez most jó vagy rossz, de az tény hogy a kiadók fulladnak a visszatartott pénzek miatt.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.08.03. 16:25:58

Nem tudom, hogy mennyire volt megtervezett ez a lépés a kiadótól vagy csak erős felindulásból lépték meg a dolgot, de eddigi tapasztalataim szerint drasztikusan fog esni a kereslet, ha csak webshopból lesz rendelhetőek a könyvek. Ebbe akár bele is lehet hosszútávon bukni, amit nagyon sajnálnék, mert a kiadó az egyik legnagyobb hazai sci-fi és fantasy "gyár".

JadenFell 2011.08.03. 21:47:18

Legalább az új sorozatuk, a Sötétpenge Malus üzletekben is kapható, szintúgy az Inkvizítor újrakiadott változata. Ami engem jobban zavar hogy a Felix és Gotrek sorozat 3 kötete, a Démonvadász rejtélyes módon sehol sem kapható. Most már lassan fél karom odaadnám érte. Egyszerűen nem tudom felfogni hogy miért éppen ez a kötet oly ritka, miközben az összes többiből jelentős raktárkészlet van. Van valakinek valami magyarázata?

UBorka · http://blog.ubipage.hu 2011.08.03. 21:55:18

Hm. Egyrészt próbáltam az utóbbi két évben felvenni a kapcsolatot a nevezett kiadóval - hogy miként tudnánk reklámozni a témába vágó köteteiken a GD-t. Minden úton akadályokba ütköztem, és egyetlen levelemre sem válaszoltak. Tehát azt kell mondjam, hogy a kiadó nem is igazán töri magát azon, hogy eladja a könyveit - ez egyébként normális esetben a forglamazók dolga lenne ;)

Másrészt én alapjában véve nem bízok a Postában. Lévén a tetű postás - többszöri panasz után - sem hajlandó felmászni a második emeletre egy nyamvadt DVD-vel (sem). Még csak fel sem csenget. Ergó nem szeretek vásárolni, ha nincs futárszolgálat (egyébént itt van?).

Harmadrészt nekem majdnem mindegyik könyvük megvan ebook-ban, kell? :D

Negyedrészt nagyjából utánanéztem nemrégiben, hogy mennyibe is kerül egy könyv kiadása elektronikus formában. Akármennyire is szeretek a kádban olvasni, a jővő erre mutat. Plusz az okostelefonok és a tabletek jól kitágították a piacot. Az ebook-ok kiadásánál ugye nincs nyomdaköltség, raktározási költség (illetve ez van, hiszen egy szerveren valahol tárolják, de elhanyagolható), nincs értékcsökkenés, stb. Ez azt jelenti, hogy alacsonyabb árak mellett is nagyobb bevételt lehet elérni. És ebbe én belevenném a kieső "reklámot", amit ugye elektronikusan pótolni kell(ene). Tehát érteném ha elektronikusan adnák ki (engem nem zavar a DRM sem), mondjuk 3e helyett 2.5-ért. De így ez gáz, és felháborító.

Ötödrészt. Hm...

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.08.03. 22:08:34

A saját blogomon azért nem akarom magam szívatni, de ismerek én is valakit, aki hallotta valakiről, hogy látott valakit, akinek megvannak a szóbanforgó regények a legismertebb ebook formátumokban. :P

Alapvetően ebook fogyasztó lettem pár éve (amikor valami érthetetlen ok miatt hordozhatatlan méretű könyvek kezdték ellepni a piacot), de speciel ezt a két sorozatot megvettem papíralapon, egyrészt hogy támogassam a kiadását (hiánypótló ugyanis kis hazánkban), másrészt mert szépen mutat a polcomon. :)

A kiadó viszont alaposan leszerepelt nálam.

(megj: futárszolgálattal szállítanak, de nem tartozik az ismertebbek közé)

Ladislaus 2011.08.04. 09:25:33

Én már évek óta nem vettem meg magyar könyvet, vagy e-book, vagy a bookline-ról rendelem meg angol/német nyelven ami kell. A külföldi paperback könyvek olcsóbbak, és online rendelésnél gyakran van 10-15% kedvezmény is. Az így megrendelt könyveket a bookline boltjaiban (a rendelésnél beállíthatod, hogy melyikben) személyesen át lehet venni, és így a lusta postás is kikerülhető.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.08.04. 15:41:29

@CLaWz: igazad volt, a belsős infóm is ugyanezt mondta.

DolfikaVik 2011.08.08. 08:31:00

Ami engem illet, megértem a kiadót, főleg az update információk birtokában. Valamiből nekik is meg kell élniük, főleg ha egy olyan szűk és rétegpiacra szánják a kiadott könyveket, mint ők.
Ettől függetlenül ezer éve nem vettem magyar nyelvű könyvet, ami kell, könyvtárból kihozom. Nem Gaunt 40k meg amúgy sem nagyon van magyarul, azokat továbbra is külföldiából rendelem, más könyvekkel egyetemben, ahol 15-20% fix kedvezmény van mindenre, és ingyenes szállítás az egész világon...

rudeboy1969 2011.08.08. 11:57:07

Nálam megért egy próbát. Szeptemberre kértem a sámánvadászt és a Gaunt Szellemei következő részt. Én is megértem a kiadót, függetlenül attól, hogy csak rosszat hallottam én is róluk. Csak eddig úgy voltam vele, hogy "messziről jött ember azt mond..."
Azt, hogy mennyire keresettek a könyvek? Alexandra oldalán a WH/40k könyvek megjelenésüktől kezdve folyamatosan vezetik a ranglistát, ami elvileg mehet a fogyott példányszám alapján is. Persze lehet, hogy ezt alexandriában saját maguk birizgálják marketing célból, de akkor is. Kérdés, hogy a belső körön kívül (akikből lemorzsolódnak a bookwarezosok, meg a "rohadszukitsosok") eső vásárlók mennyire fogják keresni ezeket a könyveket...

Ami nagyon idegesített, az a könyvkiadás üteme volt, hogy évekig kellett várni a következő rész megjelenéséig.

ügyfélszolgálatos 2011.08.08. 13:47:32

@Ladislaus: Én is csak a Metro 2033-at vettem meg, azt is a bookline-ról...

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2011.08.10. 15:54:36

igazából én már jó ideje csodálkozom azon, hogy az internet korában, a jelenlegi inkorrekt könyvterjesztői hozzáállás mellett miért vártak ezzel a lépéssel eddig

a kereskedelmi szektorban a közvetlen értékesítést végző cégek gyakorlatilag a terjesztői jutalékok lenyelése miatt keresik zsírosra magukat, még egyről sem hallottam, amelyik az ilyen értékesítési üzletpolitika miatt ment volna csődbe

ma már az utolsó sutyerák faluban is az érdeklődő hozzá tud jutni az információkhoz a könyvekről, ami alapján dönt

és a posztban említett sorozatot amúgy sem a boltba véletlenül betévedő power_of_julia/romana törzsközönsége tette rentábilissé a kiadónak

hanem azok, akik tudták, hogy mit keresnek, és azt hol találják

namármost a keresés meg a találat kifejezések tették a guglit akkora bankbetét tulajdonosává, amekkora nagyjából fél afrika éves gdp-je, és sokan hasznáják is az ilyesmit a mindennapokban, legalábbis többen, mint ahányan pl betévednek egy könyvesboltba, és WH könyveket vesznek hasraütésszerűen

szvsz ez egy üzletileg jó lépés a cég részéről
más kérdés, hogy önmagában egy jó üzleti lépés még nem garantál semmit, mögé kell tenni némi marketinget, kedvezményeket, profi logisztikát, korrekt ügyfélszolgálatot, hazai tárcára szabott árakat, stb.

Necron 2011.08.29. 13:04:44

@tengerSAM: Esetleg netalántán annka az ismerősödnek aki ismer egy ismerőst akinek megvannak a félix és gotrek regények megvan a sámánvadász is?:)

Thirlen 2011.09.02. 14:14:41

Én úgy néz ki, emiatt hagyom abba a Félix & Gotrek sorozat olvasását. Talán majd angolul folytatom.

Ironfist 2011.09.05. 22:10:04

Itt is... Hihetetlen, hogy arra hivatkozva változtatnak az emberek, hogy valami túl drága, aztán a változtatott dolog meg még drágább lesz...

Torgaddon 2011.09.09. 20:42:50

Nem értem mi itt a gond, eddig mind a két könyv gond nélkül megérkezett a megjelenés napján. Annyiba kerül, mint anno a boltban csak még el sem kell érte menni.
Aki meg a könyvek minőségéről panaszkodik, vegyen a kezébe egy BL angol kiadást. Egy olvasás, és annyi is nekik ezért rendelek mindig amerikait az mintha jobban bírná.

XCat 2011.09.14. 20:40:50

@JadenFell: Ha akarod, mutatok neked majdnem teljes lapokra hullott sorozatot. :)

Szarok a minőségre egyébként, egynél többször az utolsó hármat már úgysem volt érdemes elolvasni, viszont ne várja már el egy tetves porbafingó könyvkiadó, hogy közöljem velük a személyes adataimat. Mert hogy a kurvaanyjukba jönnek ők ahhoz.

Lice 2011.09.15. 15:39:39

A netes rendeléshez én is szkeptikusan álltam hozzá. De ezek után csak így fogok tőlük rendelni! Tökéletesen ki van párnázva a könyv amit kaptam (mind a 3 alkalommal így volt)! Az összes könyvesboltban talált regények rosszabb állapotban voltak ahol ezidáig vettem őket!

CatMother: Én is tudom a könyveket úgy olvasni, hogy szétessenek! Azokat is amelyek nem ragasztva vannak! De nem teszem. Szerintem ha te is vigyáztál volna rájuk, nem hullottak volna szét...

JadenFell 2011.09.15. 17:19:29

@Lice:
Ha könyvesboltba kihozatod webshopból akkor is tökéletes az állapota, viszont ingyenes (anélkül hogy 10 ezres tételben kellene rendelned).

Lice 2011.09.15. 18:08:51

Tévedsz. Sosem volt "ennyire" tökéletes. És "csak" két könyvet rendeltem így "ingyenes" kiszállítással (Ian Wattson: Inkvizítor, Dan Abnett: Rendíthetetlenek) 5300 Ft értékben...

Javaslom egyszer próbáld ki...

JadenFell 2011.09.16. 19:24:09

@Lice: Már én is rendeltem tőlük. lehet hogy csinin be volt csomagolva de alexandrában 500 forinttal olcsóbban be lehetett volna ugyanezt szerezni (ha nem lenne csak kiadónál kapható) ingyenes bolti átvétellel, ahol ugyan nincs doboz meg légfólia, de ugyanannyira gyűrés és karcmentes a borító.

XCat 2011.09.16. 21:25:24

@JadenFell: És mondjuk vissza tudod tenni a polcra, ha kiderül beleolvasáskor, hogy élvezhetetlenül szar, mert csak a kétszázhetvenedik bőrt próbálták meg lenyúzni a menjünk-oszt-gyilkoljunk-amit-érünk témakörről.

Apropó, milyen a könyv?

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2011.09.25. 09:42:58

Visszamenőleg töröltem a nem ideillő kommenteket és a hozzászólási lehetőséget ennél a postnál lezártam. Amennyiben valaki tovább folytatja a vitát, ki lesz tiltva a blogról.
Köszönöm a figyelmet.
süti beállítások módosítása