Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2010.11.05. 14:41 Petrow

Sötétedés előtt... avagy miért jó játszani a Dark Eldákkal?

Az Úr 1998. esztendeje. Pár olvasónk 12 éve még éppen szokta azt a traumát, amit a Zsiráf csoportból az általános iskola első osztályába történő transzfer tett a vállukra. Délutáni szundi helyett napközi és heti 20 órás óraterhelés, brrr.
Sőt, megkockáztatom, hogy az olvasótábor egy marginális része éppen csak túlesett azon a 9 hónapig tartó folyamaton, ami azzal kezdődött, hogy kint esett az eső és anyucinak nem volt kedve kimozdulni, apuci pedig épp nem talált semmi érdekeset a TV-ben.

A fentiekkel talán nem esik egy súlycsoportba, de szintén 12 éve jött ki a Warhammer 40000 univerzum legtovább halogatott codexének előző része, amit a Dark Eldák kaptak. Valóban nehéz elhinni, de hosszú ígértetés (Mikor lesz DE codex? Jövőre!), pletykák (kész vannak a minik csak direkt húzzák) és kamuk után (ők is a squatok sorsára jutnak) idén novemberben véget ért a várakozás.

Amíg ezalatt egyes fajok akár 3-4 update-et is magukénak tudhattak, addig az egyszeri setét elda játékos csak várt, és várt, és eljövend az ősz, majd a III., IV, és az V. kiadás is, de még mindig semmi. És egyszer csak - a fajhoz képest még fluffosan is - derült égből lórúgás: megjött a Codex: Dark Eldar!

A visszatérés nem is akármilyenre sikerült. A miniatúrák nemhogy a korábbi figurákhoz, de a legújabb vonulathoz képest is gyönyörűre sikerültek. A szabályok pedig táposak, táposak, de nem ész nélkül. A Dark Elda sereg továbbra is üvegtigris marad. Ennyit azoknak, akik csak az első pár bekezdésig olvassák a posztokat.

De mégis, kik ezek?

Újoncok kedvéért: a Dark Eldák az univerzum kalózai. Valaha ők is eldák voltak. Tömören összefoglalva a keletkezésüket:
"The Old Ones created a race to exterminate the Necrons.
Instead of doing so, they kept on masturbating, until summoned Slaanesh."
Szóval az elda faj bukásakor a Dark Eldák voltak a kismókus az erdőtűzben - a többiek is alaposan megszívták Slaanesh világra jöttét, de ők méginkább. Sikerült ugyan elmenekülniük a hiperhálóba, és ott megalapítani az egyetlen létező világukat, Commoragh-ot, de a lelküket folyamatosan szívja el Slaanesh, a legfiatalabb káosz-isten.
Az életerő elszívására és a testi sorvadásuk megakadályozására pedig nem 100-as csomagolású Supradyn multivitamint használnak, hanem összefogdosnak mindenféle civilizáció fiát-borját, és a félelem, a szenvedés és a fájdalom hármasától újra felpörögnek, mint a durecell nyuszi.

Harci stílusukat tekintve nagyon hajaznak a nyócker' kevésbé forgalmas helyein lebzselő késes, fiatalkorú kisebbségre: sötét helyeken, a semmiből bukkan elő 5-6 cimborájával, villámgyorsan bökőt ránt, majd még azelőtt megpróbál lelépni a szajréval, hogy áldozata első meglepetés utáni visszakezesétől elvágódna.
Közelharcban nagyon gyorsan ütnek (aki 4-es kezdeménynél csap, az DE mércével csigalassú), és sokszor valamilyen speciális szabállyal - pl. mérgezéssel, támadás-elvétellel, vagy éppen Instant Kill okozással.

Lövésben igen egzotikus cuccokat vonultatnak fel. Általában az élőerő elleni fegyvereik kivétel nélkül mérgezettek (4+-ra sebez, de más ellen használhatatlan), jármű elleni fegyvereik pedig többnyire nem maradnak meg speciális tulajdonság nélkül (lance, melta, stb.).  Ezen felül van még nekik D6-os AP-vel rendelkező lángszórójuk (Liquifier Gun), azonnali halált okozó mesterlövész-puskájuk, vagy éppen olyan flinta, ami nem a szívósság, hanem Ld, vagy éppen Wound karakterisztika ellen sebez.
Ennek tetejében még az egységeiknek sincs túl elszállt pontértékük.

Hogy akkor mi kompenzálja a fentieket? Hát az, hogy a sereg 90%-a T3 és S3. Vagyis egy komolyabb tüsszentés viszi is őket a pályáról. Valamint a páncélmentőkkel szerencsétlen játékosoknak is jó szívvel ajánlom őket, mivel az esetek többségében ezzel nem kell bajlódniuk. Ugyan van nekik 2+-os sebezhetetlen mentőt shadow field, meg 3+-os incubi armour, mégis, a nagy többség 4+, 5+, 6+ -ban rohangál.

A seregre általánosságban vonatkozik a nightvision / Acute sense képesség. (komolyan, lassan felesleges lesz ez a szabály), de ami ennél is különlegesebb, az a Power from Pain névre hallgató rendszer. Gyorsan lefordítva: ölés=tápolás. Minden ilyen szabállyal rendelkező osztag az egyes megölt (teljesen megsemmisített) egységek után kap egy Pain Tokent. 1 Token = Feel no Pain, 2 Token = Furious Charge, 3 Token = Fearless. Ötletes rendszer, és nem is annyira vészesen tápos, mint elsőre tűnik. Ugyanis jól meg kell választani, hogy kivel hol bocsátkozunk csatába: hiába vág le egy osztag Wych 3 osztagot, ha utána marad 2-3 túlélő, aki használhatja a kapott tápokat. Vannak modellek, akik már alapjáraton pain-tokennel kezdenek, és olyan independent characterek, akik PT-t adnak egy osztagnak.
Az előző kiadásból ismert combat drugs is visszajött, igaz, jobban kiszámítható formában. A használókkal ui. egyhuzamban végignézették a Trainspottingot, a Requiem for a Dream-et és a Port, valamint egy megkérdőjelezhető sikerű drogprevenciós program után rájöttek, hogy jobb, ha csak egyfajta cuccra állnak rá. Ezt véletlenszerűen választhatod ki (hogy azért a móka megmaradjon), így az egység a következőkhöz juthat hozzá:
- 3 kockával dobott Run!, amiből a legnagyobb számít
- +1 WS
- +1 S
- to hit és to wound újradobás
- +1 A
- 1 Pain Token

Emellett természetesen rengetegen fleetelnek is, de ez már szinte elhanyagolható finomság, hiszen egy villámgyor kalóz-fajtól nem is vártunk kevesebbet.

Aki lescrollozott, az innen már láthatta a képek elburjázását, úgyhogy vágjunk is bele:

HQ:
Ahogy a fluffban, a játékos fejében és listáján is komoly versengés lesz a vezérek között. A speciális karakterek mindegyike ui. HQ helyre pályázik, és nem is mérik őket túl olcsón. Ennek tetejében pedig még az "alaplistás" vezérek sem rosszak.

Asdrubal Vect: a tiszteletre méltó keresztapa, Commoragh komor alapítóinak egyike. Eredeti nevén Asdrubal Fas'zhaki volt, és Vect világáról jött, de amikor megérkezett Commoraghba, a bevándorlási hivatalnok nagy szerencséjére a születési helyét írta be vezetéknevének. A csóka brutális áron jön (240 pont), és hasonlóan elborzasztóak a képességei is: 3+-ra sebző energiafegyver, WS8 BS8, I8, 5 támadás egy 3+-ra sebző energiafegyverrel, meg egy S10-es sablonos fegyver, ami LD ellen sebez. És ami a legfontosabb: 4+-on elveszed az ellenféltől az első kör lehetőségét. Így mathammer szerint a játékok 75%-ában te fogsz kezdeni. Vehet még magának egy repülő trónt, ami a codex legkeményebb járműve (fast skimmer, 13-as körpáncéllal, és nyitott), de 200 pontjával ez már valóban úri muri.

Lady Malys: Vect volt neje és ágyasa, aki házastársi erőszak miatt vált el tőle. Hites ura ugyanis többször csorba pengéket és csak félig töltött sokkoló-brokit használt előjátékhoz, valamint nem egyszer neuro-gauntlet nélkül pofozta meg az asszonyt. Ez bármelyik setét elda bíróságon kimeríti a kínzás fogalmát, így aztán külön váltak útjaik. Malys a játék egyetlen anti-pszí egysége, aki ezen képességét a csatlakozott osztagnak is tovább adta. 4+-os invu mentője mellett D3 egységet a csata elején át is pakolhat, akárcsak Eldrad.

The Decapitator: vicces kedvű Mandrake, aki nem véletlenül kapta a nevét. Talán elárul valamit a jelleméről, hogy még a Dark Elda anyabolygót sem tartja elég nyomasztó helynek. Így koponyákat gyűjt, ala The Skulltaker. Célja, hogy a bennük csapdába ejtett lélek szilánkokkal egyszer szépen átformálhassa valami még pofásabb pokollá Comorragh-ot. Fegyvere közelharcban 6-os dobásra bárkivel végez, és mindenhol felbukkanhat, akárcsak Marbo őrmester. Emellett alapjáraton pain tokennel kezd és egy karakter ellen preferred enemy szabállyal rendelkezik.

Lelith Hesperax: valaki úgy jellemezte, hogy a GW-nél végre megtanultak szép női arcokat készíteni. De tényleg, hol rejtegették eddig ezeket a figura-faragókat? Lelith az a csaj, aki után döglenek a pasik. Sőt, mindenki, aki egy-az-egy ellen ki merészel állni vele. Egyszemélyes hadsereg, aki mellett még Trinity is elbújhat. 4+ invu alapból, 3+ invu közelharcban, támadást elvevő shradnet és impaler, ami ráadásul a páncélzaton is gond nélkül átmegy, és hogy még fokozzam: a talpkontaktban lévő legmagasabb WS-ű ellenfél és az ő WS-e közti különbségnek megfelelő számú plusz támadást kap. Az övé 9-es. És a tiéd? Sajnos a hölgyike tartása nagyon költséges szórakozás (nem mondhatjátok, hogy nincs realitás a 40k-ban), és a váratlan Powerfist ütés bizony őt is elviheti, így meggondolandó, hogy kinek engedjük neki. Horda ellen esélytelen.


Baron Sathonyx: Légdeszkás csóka, de nem a Vissza a jövőbe sorozatból. 2+-os invu védi, Skyboardjáról 5-ös erővel vagdalkozik rohamból, a Hellionok pedig troopként érkeznek a segítségével. A hozzá csapott osztagnak phantasm-launcher nevű ketyeréje támadó és védőgránátokat ad, az oldalválasztásnál pedig +1-et kapunk az eredményhez. Emellett Stealth képességgel ajándékozza meg őt és a hozzá csatolt egységet is (nem csak a Hellionokat), valamint lényegében Skilled Riderré teszi légdeszkás társait. És egy kis extra a végére: a hit-and-run tesztet és a távolságot is újradobhatják.  Érdekes listákat tesz lehetővé, emellett szinte filléres tétel a maga 105 pontjával.


Duke Slyscus: Halálfej Joe a kapitány kalóz a Spenót-tengeren... bizony, ezek a sorok még a korábbi codexnél is régebben fogantak meg. De legalább találó, ui. a herceg hasonlóan pszichopata, kiszámíthatatlan kalóz, mint a fenti dalban említett, almaszósz-fetisiszta társa. Slyscus Commoragh néhány Arconjánál alaposan elb****ta a kalapácsnyelet, mert a kezdeti flottájának gründolásához nem átallott lenyúlni pár hétvégi hajókázáshoz használt harci fregattot. Slyscus igazi támogató karakter: segítségével egy osztagnyi Warrior (akár Trueborn is) 3+-ra mérgez, a csapatszállítók és Ravagerek ingyen megkapják a Deep Strike képességet, és a droghaználók két kockával dobhatják, hogy holland hófehérkét, afgán keresztezett kush hegyiharcost, vagy jamaikai Marley kedvcét akarnak sodorni. A csóka emellett 2+-on sebez, 5+-on páncélmentő nélkül.


Drazhar: igen kemény harcos, az Incubusok királya. Azon ritka karakterek egyike, aki Ethernal Warrior képességgel feszít, emellett Demiklavies pengéi energiafegyverek, amik +2 erőt, vagy +2 támadást adnak. Akkora arc, hogy csak Incubusokhoz csatlakozhat - mit csatlakozhat, ők csatlakozhatnak hozzá! Ha megengedi. A szerencsés (?) Incubus egy zarándokút keretében elviszi megszentelt fegyverét, a Klavi-t a nagyvezérhez - ez az Incubus  Klavia túrája. Te akartál minket olvasni, senki nem áll mögötted késsel... Az egyetlen modell a játékban, aki a közelharc során elvándorolhat a harc alatt, így kerülgetve a kellemetlen közelségbe kerülő powerfisteket és energiafegyvereket - persze mindig talpkontaktban, vagy legalábbis kohézióban kell maradnia. 230 pontja viszont a codex második legdrágább egységévé teszi.


Urien Rakarth: fő-kínzómester, még Fabius Bile is kimért, szolíd műtőssegédnek néz ki mellette. Segítségével a Wracks egység troopként jön, valamint köztük és a Grotesquek-ek között D3 PT kerül kiosztásra. Clonefield nevű védmezője minden körben D3 támadást nulláz ellene, és ha ez kevés, a T5 és a W3 karakterisztika védelme mellett Urien minden saját körben visszanyer egy elvesztett sebpontot. A Grotesque-k akár 6-os erejű dögökké is fejleszthetők, a doktor saját készítésű nyúzószerszámai pedig 3+-on sebeznek, és bekapott seb esetén Instant Death-et okoznak. Távolsági fegyvere pedig az ólmozott kockás játékos kedvence lesz: egyszeri használattal 12"-re ereszt meg 2D6 lövést , amihez az erőt és az AP-t is D6-tal dobja ki. Mondjuk az árából 3 sima Homunculus is hozható, szóval a fenti hoppy-floppy ellenére nem egy költséghatékony befektetés.

Archon: a DE játékos Ford Escortja. Ha általánosságban kell valami, ő a megbízható választás. Vannak nála drágábbak, vannak nála szebbek, okosabbak, gyorsabbak, de ez megbízhatóan teszi a dolgát, és nem fizeted el rá a gatyádat. 60 pontja nem rakja taccsra a büdzsét, ráadásul mindenféle finomsággal felszerelhető. DE szokáshoz híven törékeny, de vehet maga mellé négyféle testőrt, valamint hozzáfér a 2+-os Shadow-fieldhez is, ami viszont az első rontott mentő után kikapcsol. Hordozhatja a korábbi codexben is debütált Webway portált, ami a lövési fázisban ledobva egy kissablon méretű helyen lehetővé teszi a nem jármű egységek felbukkanását. Gondold el, mennyire lesz kellemes a vonalaid előtt felbukkanó 1-2 Talos Engine...

Haemonculus: A nagy kirakóbajnokok - fognak párszáz megkínzott és/vagy felaprított foglyot, és mindenféle szemüknek kedves dolgot raknak belőle össze. Ha nem a napi munka keretében, akkor szórakozásból kínoznak halálra mindenkit, aki a kezük közé kerül. Egy slotba 1-3 darab hozható belőle, mint a Blood Angel papokból. A szerepük is hasonló, hiszen Pain Tokennel kezdenek, ami alapjáraton FnP-t ad a csatolt osztagoknak is. Különlegességük, hogy mindenféle ősi holmit is cipelhetnek, ami közül jópár a frászt fogja az ellenfélre hozni (közte van pl. Vect sebző sablonos fegyvere, minden egyes veszteség után PT-t adó közelharci fegyver, nagysablonos, 10-es erejű Dark Gate, 4+-ra sebző, Instant Killt okozó fegyver, stb.), mindezt nevetségesen alacsony pontértékekért. Hordozhatnak Webway Portált is. Erős a gyanúm, hogy kötelező választás lesz a DE seregbe.

Succubus: harcos menyecske, szó szerint. Az Archonnál egyel jobb WS, de "csak" 6-os BS. Mivel ő az Arconnal ellentétben egyedül száll harcba és nem is vehet fel mindenféle páncélt, ezért szólóban ne nagyon keménykedjünk vele.

 

Elite

Incubus: elit harcos gyilkosok gyülekezete (igen, a többi Dark Elda is gyilkol, a többi dark Elda is élvezi, de ők még többet és még jobban), akik talán még Chuck Norris ellen is eséllyel mennének egy döntetlenre. Mondjuk 1:10000 ellenében. A fajon belül az Incubusok még meglehetősen szavahihető egyéneknek számítanak. Tehát ha azt mondják, hogy "téged öllek meg utoljára", akkor addig nem kell aggódni, amíg más is életben van a  csapatodból. Ez nem csak a Dark Eldák körein belül emeli őket erkölcsi piedesztálra, de Kalifornia leköszönő kormányzóját is kenterbe verik szavahihetőség tekintetében. Mr. Kommandó ui. meglehetősen nyers hangnemben, széles közönség előtt ismerte be, hogy a fent vázolt élethelyzetben hazudott reggel éjjel meg este. A szenvedélyes hangú igazságbeszédet itt tekinthetitek meg. DE berkekben kuriózumnak számító 3+-os páncél, Fleet és a Klavi néven futó, +1 erőt adó energiafegyver a felszerelésük, emellett a főnök dupla pengét (+2 támadás vagy +2 erő), és Preferred Enemy-t, vagy a régi Khornate Baltához hasonlatos plusz támadást ad az osztagnak.

Grotesques: a Haemunculusok áldásos munkáinak eredményei. Az előző kiadással ellentétben itt igazi Ogrynokat csináltak belőlük. Most már bármilyen fegyver sebzi őket, amennyiben le tudja dolgozni róluk 3 sebpontjukat, 5-ös T és Feel No Pain mellett. Ne higgyük, hogy ez annyira lehetetlen; a csapat ui. nevetséges Ld-vel és 6+-os páncéllal rendelkezik, meglehetősen instabil szervezetük miatt pedig Independent Character csatolása nélkül hajlamosak környéken állók pofájába robbanni. Mindehhez 35 pontért adják darabjukat, így célszerű inkább kistesójukon, a Wracks-en elgondolkodni. Haemonculusszal úgyis troopok lehetnek, ráadásul 10 pontért, PT-vel, két mérgezett pengével, és akár 2 Liquifier gunnal. Lájkolom.

Mandrakes: Fluff-változáson átment brigád, 5+-os invu mentővel. Ők a setétben bújkáló, rémhírterjesztő ellenforradalmárok... akik nem reszketnek, inkább tőlük reszket mindenki. Alapból ugyan csak egy közelharci fegyverrel aprítanak, de 4-es erővel, fleet, Infiltrate és scout képességekkel, tehát jószerivel ott bukkannak fel, ahol ellenfélként NAGYON nem szeretnéd. Lőni ugyan alapból nem tudnak, de egy pain tokennel máris egy Assault 2 S4 AP4-es, pinnelő képességgel hozzák a frászt a közelben állókra. És még az új figurák is nagyon menők hozzájuk.

Harlequins: Igen, nem elírás, az űrbohócok szíbtársulata ide is betért, és ebben a színházi évadban a Dark Elda bérletesek a zsöllyéből nézhetik végig a szó szerint vérbő előadást. Sajnos (hála istennek?) az elit kategóriában elég kemény jelöltekkel kell összemérniük az összemérni valót, de ezt leszámítva teljesen megegyeznek az Elda megfelelőkkel. Nagy fájdalmuk, hogy nem részesülnek a Pain Token rendszer áldásaiból.

Kabalite Trueborn: az igazán tökös Warriorok gyülekezete, egyel több támadással és igen meggyőző mennyiségű (4 db) nehéz- vagy rohamfegyverrel. Pórias rokonaikhoz képest +3 pontért egyel több támadás és egyel magasabb Ld jár nekik. Kreativitásból egyes, használhatóságban viszont nagyon költséghatékony választás.

 

Hekatrix Bloodbrides: létüket a gazdasági világválság elhúzódására fogom, ami megdrágította a kávét és a tudatmódosító drogokat, ezáltal nehezebben beszerezhetővé tette őket a kreatív részleg számára. Ami ugye pedig negatív hatást gyakorolt a készítők fantáziájára. Lásd fent; egyel több támadás, jobb Ld, mint a Wych-eknél.

 

Troop

Warrior: a sereg alapkatonái, eddig abban különböztek az Elda guardianoktól, hogy általában pár tüskét viseltek, fekete volt a páncéljuk és nem platformon vitték a támogató-fegyvereket. Mostantól garantáltan nem fogják összekeverni a két egységet. Mérgezett puskájuk 4+-on sebez élőerő ellen, emellett továbbra is hozhatnak Dark Lance-et (igaz, most 10 főre már csak 1 jut). Továbbra is megbízható, de törékeny magva a seregnek.

 

Wych: Kabaman hurrikánszerű költészeti génuszának hullámait meglovagolva íme a a wychvers:
Szemedbe mi ment
csak nem egy shardnet?
Harc minden pénteken
jól jön pár péntóken

Jó, ez volt az utolsó terror az olvasóközönség ellen. Az előző codex hangsúlyos egységei voltak a közelharcban edzett gladiátorok. Természetesen az új codexben is megtalálták a helyüket, továbbra is különféle mókás közelharci cumóval lehet őket felszerelni. Távolsági fegyverek elleni védettségben mondjuk ők is a béka segge alatt vannak, de közelharcban egy 4+-os sebezhetetlen mentővel mozognak. Értelemszerű tehát, hogy a pain tokennel és a villámgyors transzporttal történő megtámogatás, valamint a combat drug dobásnál a 6-ra cinkelt kocka létkérdés náluk. 

Fast Attack

Scourge: korábban a Heavy Support slot "futottak még" szereplője volt a Talos és a Ravager mellett. Most Fast választás lett, és talán az egyik legjobb a kategóriában. 22 pontért Jump Infantry, 4+-os páncéllal és 6+ sebezhetetlen mentővel, valamint kitűnő fegyverzettel. Lance, Blaster, vagy Splinter cannon; mind jól hangzik, ráadásul 5-ből 2 röppencs válthat felszerelést. Gyalogság ellen 5 Scourge-ot felcuccolva 130 pontért kapunk állóhelyből 9 lövést 18"-re és 12 lövést 36"-re, mozgással kombinálva pedig 9 lövést 30"-re és 8 lövést 48"-re. Mindegyik 4+-ra sebez. A modell ugyan még mindig a régi béna-edition, de az új kitekből nem lesz ördöngösség konvertálni.

Hellion: a sereg Jump-pack egységei. Törékenyek, de lőnek (4+-ra mérgező Assault 2-es puska) Hellglavie fegyverükkel pedig közelharcban 4-es erővel és +1 támadással zúznak, ráadásul troopként is jöhetnek. Stunclaw nevű cumójukkal a hátul sunnyogó independent charactereket 2+-ra ki tudják rántani közelharcból a hit-and-run mozgásuk során. A társaitól elszakadt karaktert ezek után büntetlenül csépelhetik. Kérdés, hogy a T3 és az 5-ös mentő mennyire segítik ezt. 16 pontért meggondolandó szórakozás, de taktikus kezekben kitűnő zavaróegységek lesznek. 

Reaver: talán a legfaszább, új dizájnnal rendelkező egységek. 36" turbo boost, skilled rider képesség, combat drugs, minden harmadik modellnél opcionális heat lance (melta képességű lance fegyver) vagy blaster (sima mezei lance), és olyan felszerelés, amivel menet közben jól összevagdoshatják az ellenfelet. Nagy kár, hogy papíron sokkal jobban mutatnak, mint amennyire élőben használni lehet őket. Ugyan gyorsak, mint a veszedelem, nagyotn fáj a lövésük, de a T3(4) és az 5-ös mentő azt jelenti, hogy nem célszerű velük a turbo boost fedezékmentője nélkül akár a leggyengébb kézifegyver hatósugarán belül is megállni. Az igazán taktikus játékos fegyverei lehetnek.

Beastmasters: Hellion légdeszkán ülő, és beast-ként mozgó egység, aki egy beastmastert, és a hozzá tartozó háromféle szörnyikét tartalmazza. Egy masterhez egyféle szörny jöhet, és egy egységbe 5 master kerülhet bele. A szörnyek között megtalálható a Chimera, aki 12 pontért ugyan a 4+ invun kívül semmit nem vonultat fel, de 5 darab hozható belőle, és S4-el 3-at támad. Tessék számolni, ez 72 pontért rohamból a "kezelővel" együtt 23 támadás. 5 kezelő - 360 pont - 115 támadás. Jujj. A Clawed Fiend 35 pontért a keménylegények képviselete, T5, W4 és az alap 4 támadása minden elvesztett sebponttal tovább nő. Tessék mellé papírt és ceruzát vinni, mert lesz bizony keverés. Utolsónak pedig ott van a Razorwing Flock, ami 15 pontért ugyan csak T3 / S3, de W5 és A5, ami ráadásul rending. Belőlük max. 2 lehet egy masternél, ami azért így sem rossz.  Eddig a Chimera felállás tűnik nyerőnek, különösena  fleet és a 12" roham képességgel, de tény, hogy rengeteg pontot emésztenek fel. Viszont megfelelő mennyiségű "húst" adnak a seregbe, ami elvonja a tüzet a többi egység elől. Ráadásul hivatalos minik se nagyon akadnak hozzá, szóval ez az egység konvertálók álma lehet.

Csapatszálíltók:

Raider és Venom: egy gyors, rorohamra orientált seregbe ilyen csapatszállítók kellenek. Páncéljuk egy Ork Trukkal vetekszik, a Suzukim pedig igazi gördülő erőd hozzájuk képest. Viszont Fast, Open Topped és skimmer, tehát aki beszállt, az jó eséllyel a második körben már rohanozik. A Venom ugyan csak 5 főt visz el 55 pontért, de élőerő elleni Splinter Cannon és Splinter Rifle, valamint egy 5+-os sebezhetetlen mentőt adó Flickerfield figyel rajta. A Raider 10 főt képes elvinni, egy dark lance virít az elejében, és az összes járműfelszerelést felveheti. Ezek között a jó öreg lőtávcsökkentő Nightshield mellett ott figyel a megnövelt mozgást biztosító vitorlák, a Deep Strike képességet adó hajtóművek, a tanksokk-képességet biztosító Ram, vagy éppenséggel az ellenfél Ld-jét 6"-en belül egyel csökkentő gránátvető. Még viccesebb az egységek felett átrepülve sebzést osztó pengék, valamint a hőskori Ork Spike n' blades analógiájára emlékeztető Envenomed Blades. Ez a közelharcban keménykedő egységeknek oszt ki egy 4-es erejű találatot, valahányszor közelharci támadásnál 1-est gurítanak a csapatszállító ellen. Ork és nida ellen nagyon fájdalmas lehet, a többi faj meg inkább le fogja lőni.  Egyedül a a splinter-puskákat és stukkereket linkeltté tevő felszerelésnek nem látom sok értelmét, ha ilyen közel vagyok, akkor már inkább kiszállok és roham.

Heavy Support

Ravager: Kemény dió... egyrészt csak 11/11/10-es páncélzat, de ez eddig is így volt. Másrészt viszont 12" mozgás - de akár Deep Strike - után is megereszt 105 pontért 3 dark Lance lövést, vagy 9 Disintegrator föffenetet, ami most már csak egy verzióban van (S5 AP2 heavy 3). Ha nem a gyalogságra bízza a tisztelt Kabalita tulaj a tűztámogatást, jó választás lehet.

 

Talos: a jó öreg kínzógép, 7-es erő, 7-es szívósság, ráadásul monstrous creature, tehát a páncélzatot körberöhögi. Továbbra is elég lassú, és hiába a rávehető 2D6 támadást adó Chainflail, kistesója, a Chronos Parasite Engine komoly konkurenciája lesz. 20 ponttal kevesebbért rosszabb WS, BS és csak S5, de cserébe felszerelhető mindenféle vicces közelharci és távolsági aprítóval, ami PT-t ad - ezt pedig 12"-en belül álló egységeknek ki tudja szórni. 

Razorwing: papírrepülő, ami viszont Deep Strike után az összes fegyverével (2 dark lance és 2 linkelt splinter rifle) tud lőni. Flat-out sebességnél pedig egyedülálló módon 36"-et megy. És ez még nem is akkora flash, mint a rajta lévő 4 db egylövető rakéta, ami ugyan "csak" S6-os, de filléres (10-15 pontos) tételekért fejleszthető. Nagysablonos robbanás 7-es erővel és újradobható sebzéssel, vagy 2+-os mérgezéssel - nyami. Testvére a Voidraven a sereg nehézbombázója, főként járművek ellen lett kitalálva. Két megnövelt erejű Lance-et és egy egy ledobható (szintén lance tulajdonságú, kissablonos) bombát visz magával. A fenti háromféle rakéta mellé felveheti a Wound-teszttel sebző, kissablonos Implosion rakétát, ami a modellek 90%-át - rontott fedezék vagy invu mentő után - 2+-ra viszi. De... a fenti 90% ellen kb. ugyanannyira hatékony, mint egy plazmaágyú, ráadásul  darabja 35 pont, így kapunk egy papírrepülőt Land Raider értékű árcédulával. A kulcsszó itt is a támogatás: a gyalogság kinyitja az ellenséges csapatszállítót, majd jön a röppencs és megsorozza a kiszállt túlélőket. Majd szépen rátolja a forszázst, és a térkép túlsó végéből osztja az áldást. Már csak normális árú modellek kellenének hozzá, mert jelenleg a Forgeworld által mért műgyanta árfolyama az aranyéhoz konvergál.

Záróra

Jóra sikerült a codex, nem is kicsit. Bár a külföldi fórumokon egyesek már arról kezdenek el vizionálni, hogy az egész játékrendszert meg fogja reformálni a DE seregek végeláthatatlan áradata, én mégsem ragadtatom magam el ennyire.
Ez a faj továbbra is törékeny lesz, továbbra is agresszív játékot kíván meg, továbbra sem fogja nagyon elnézni a hibázást. Biztosan sokan bele fognak kezdeni (és az itthoni viszonyokban már 10 új DE játékos is megduplázza a létszámot), és sokan le is fogják tenni, amikor rá fognak jönni, hogy a tápolást nem adják ész nélkül.
Mit is írtam a sereg-összehasonlító sorozatban? Adjanak hozzájuk új szabályokat, dögös új miniatúrákat, és minden rendben lesz. A fenti küldetés maximálisan teljesítve, úgyhogy aki eddig várt, az mostantól bátran belevághat a Dark Eldákba. Vagy a Dark Eldák a játékosba.

A seregismertető következő része 90%-os valószínűséggel a Daemonhuter codexet várja kivesézésre. Oda is hasonló munkát kérünk, és nem lesznek nagy gondok.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

10 komment

Címkék: ismertető sereg miért jó játszani dark elda


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr442409769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.11.05. 17:41:58

Szuper kódexhez szuper összefoglaló! Gratula!

Gróf Úr 2010.11.05. 17:46:54

"The Old Ones created a race to exterminate the Necrons.
Instead of doing so, they kept on masturbating, until summoned Slaanesh." :-DDDDDDDDDDD

_bala_ 2010.11.05. 21:50:40

Köszi Petrow! :)
Nagyon pöpec!

_bala_ 2010.11.05. 21:52:11

Akik bele akarnak kezdeni: várjanak pár hónapot, amíg a sok belekezdő fele feladja és eladja a seregét. Csak úgy dőlni fognak az ajánlatok. :)

Wolflord_EC 2010.11.05. 22:06:21

Bala, igazad van. :)

Gróf, igen, Petrow tökéletesen összefoglalta abba a 2 mondatba a lényeget. :P

Petrow: MÉG!!! Tessék a következőt is ilyenre megírni, bár teletábbi, vagy hogyan írják nagyon fájt. :-D

MARNEUS 2010.11.05. 23:15:09

Nagyon jó , hangulatos írás! Tetszik !
A DE tápossága már nem annyira....115 támadás 1 roham alatt .... kicsit durván hangzik !

MAC

DolfikaVik 2010.11.08. 13:14:38

A Petrow-tól megszokott alapos és minden ígényt kielégítő összefoglaló.
De könyörgöm, a könnyed leírás és az agyatlan poénkodás (az amcsi tucatvígjátékok fingós-böfögős stílusában) között is léteznek átmenetek, nem kellene átesni a ló túloldalára. Két poén között előbb-utóbb elveszik a lényeg...
Tudom, most jön majd pár "ha nem tetszik, ne olvasd" jellegű beszólás, de én igenis olvasni szeretném, mert sok hasznos és érdekes infót tartalmaznak az írások.
Köszi az ismertetőt!

Gróf Úr 2010.11.08. 21:43:29

@DolfikaVik: szerintem ha nem tetszik, ne olvasd :-)

DBenny 2010.11.13. 23:48:48

Wáh 3 hónap után újra nethez jutottam és mivel nem jutott más eszembe ide jöttem először . Először megláttam azt hogy a DE kimásztak a béka valaga alól (és mindenvalószínűséggel lesz itt egy seregleírás is) szóval elolvastam és már a klavia túra miatt megérte XD köszönöm petrow :D

Mértkellnick? 2010.11.16. 21:44:57

Nagyon jó leírás, végre DE codex! Hogy ezt is megértük... nem hittem volna. :D
süti beállítások módosítása