Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2010.02.22. 08:45 Ladislaus

Battle Report: Elda körmérkőzés

ELDAR vs IG

Az IG elleni csata újabb remek alkalomnak kínálkozott az elda egységek széles palettájának tesztelésére, így igyekeztem egy kicsit trükközni, csak hogy Ügyfélszolgálatos barátom minél jobban megizzadjon.

HQ-nak Baharroth Főnix Urat választottam, egyértelműen a deep strike-os bombázás miatt, és hogy most tuti több nagysablonos támadással keserítsem az IG-t, vettem még egy öt fős Swooping Hawk szakaszt is. Aztán még hat darab Skorpiót energiaöklös Exarch-hal, őket outflank-ra játszva raktam tartalékba. További elit csapatként hat Fire Dragont és egy Exarch-ot Firepike-al (18”-as lőtávú melta, yammi), őket bepakoltam a zsírúj Falcon rakterébe. A rettegett Falcont Bright Lance-el, holomezővel és lélekkővel szereltem fel, alapból van impulzus lézere, ami „csak” 2 db, 8-as erejű AP2-es lövéseket ereget. Gyorsreagálású erőnek 3 Shining Speart (hozzá egy Exarch csillaglándzsával) és még 5 jetbike-ot is bepakoltam, bízva benne, hogy a cover save-eket jobban dobom, mint a múltkor. A gyalogság derékhadát 11 guardian és egy bomester adta, aki a rejtőzés (5+cover) képességgel álcázta fijjugat. A gyalogság továbbá egy rakétavetőt is magával cipelt.

A küldetés 4 db stratégiai pont foglalása volt, spearhead felállással. Én nyertem a kezdeményt és erre Ügyfélszolgálatos barátom merészet gondolt, és a teljes sergét reserve-be rakta. No semmi gond, a Guardian gyalogságot a hátsó ojjektíva melletti erdőbe rejtettem, a Spear-ek és a Jetbike-ok keresztbe cikáztak a pályán a cover save miatt, és a második körben a Sólymok és Baharroth jól megbombázta semmit, aztán léptek is vissza az égbe! A Skorpiók sajnos a második körben bejöttek (várhattak volna egy kört), míg a tartalékból 1 gyalogsági osztag és szinte az összes jármű begurult, kivéve a Banewolf. Az előretolt Skorpiókat sajnos néhány Battle Cannon lövés teljesen kiirtotta, csak az Exarch élte túl, aki aztán a csata végéig fedezékben sunnyogott (várta az alkalmat, hogy lesújtson!).

Marbo megpróbálta a hátsó ojjektívát foglaló gyalogságot felrobbantani, de kudarcot vallott, így a következő körben egy tucat feldühödött Guardian körbe állta, és agyonrugdosta szerencsétlent.

Az előretörő Spear-ek a jobb szélen álldogáló LMR-ról leszedték a Battle Cannont és a Lascannont is, velük aztán a később begördülő Banewolf végzett. A bal szárnyon a Falcon berepült a Chimera és a másik LMR arcába, kiköpve a Fire Dragonokat, akik aztán szépen mellé is durrogtatták a meltáikat. Szerencsére az IG szánalmas lövései a szakasz felét meghagyták, akik aztán a tankokat védő gyalogságra vetették magukat, és szépen beragasztották őket közelharcba, valamint contestelve a közelben lévő ojjektívát.

A Falcon kapott egy Immo sebet, de addigra már állt, így nem volt gáz, bár sem a Bright Lance, sem a Pulzuslézere nem talált, ill. nem okozott jelentős károkat. A csata végén az 5. körben bejött Baharroth és az 5 Hawk is, megtizedelve az IG gyalogságot (2 osztag megtörve ill. kiírtva), és már pont a járművekre vetették volna magukat (azokat a szerencsétlen Hayware gránátokat még sose tudtam alkalmazni), mikor a kör végén kidobtuk a korai befejezést. A végeredmény így is az 1 foglalt ojjektívával az Eldák győzelmét jelentette (a többi contest-elve volt).

Azt hiszem újfent sikerült egy genyó kombót összeraknom, ami elég flexibilis és mind a gyalogságra, mind a járművekre is veszélyes, pláne, hogy Baharroth (200 pont) és a Hawk-ok (152 pont) effektíven nem nagyon vettek részt a csatában, csak a végén. Az IG-nek most nem kedvezett a szűk pálya, és a rendszertelen bejövetel, egyrészt a járművek gyalogsági fedezet nélkül voltak körökig, másrészt a gyalogság a végén nagyon feltorlódott, így a nagysablonos robbanások hatásfoka jóval nagyobb volt, mint általában.

Ügyfélszolgálatos:

Na igen az elda sereg a mumus nekem. Egyszerűen túl kicsi a pálya és szinte azonnal a jetbike-os egységek a pofámba tolják magukat. Igyekeztem sok járművet hozni, így a Company comander egy chimerában csücsült, hoztam 2 Russ-t a lascannon +bolter sponson kombóval és egy Banewolf-ot. A gyalogság keverve plasmával és meltával nyomult. Ja és persze Marbo (HURR!) is sunnyogott az árnyékok között.
A spearhead deployment nem igazán nekem kedvezett, főleg, hogy Laci nyerte a kezdeményt, így inkább úgy döntöttem, hogy mindenki marad tartalékban. Ez eléggé felemás eredményt hozott. A küldetés ojjektíva foglalás lett.
Laci első két körében semmi sem történt, a jetbikerek ide – oda cikáztak a repülő pulykái dobálták a mezőre a bombáikat (itt volt még a nagy rüszü főnix úr is), az én körömben pechemre a banewolf kivételével bejött minden jármű de csak 1 gyalogos szakasz (ezek elég sztoikusan tűrték, hogy bombázzák őket a xeno pulykák. Így lényegében a tankjaim gyalogsági támogatás nélkül maradtak. Ami szerencsém volt, hogy Laci outflank-elő egységei bejöttek a 2-ik körében és így egy jól irányzott battle cannon lövéssel –az exarch kivételével- letakarították őket. Az exarch meg hősiesen rejtőzött egy szikla mögött a csata végéig. Marbo (HURR!) rávezette magát a hátsó ojjektíván tanyázó guradian osztagra de kissé mellé dobta a demo charge-ot csak pár gurdiant semmisített meg, aztán Laci következő körében agyonverték. Kicsit hiányolom, hogy nem assaultolhat kezdésből…

Aztán a következő körben a bal szélen ügycsörgő russról a singing spear-es jetbikerek lekapták a battlecannont és a lascannon, lánctalpas heavy bolter platformá redukálva.

Szerencsére a banewolf bejött egy körrel később és nyálkás tócsává változtatta őket. Aztán nagy nehezen a gyalogosok is betaláltak a pályára, viszont ettől olyan tömegnyomor lett, hogy Laci pulykái nem tudták mellédobni a gránátjaikat, de szerencsére nem voltak olyan nagy (IG-hez képest) veszteségek. Laci betolta a Falcont a pofámba és kirakodta a fire dragonokat.  A russok nem bírtak értelmes találatot elérni rajta (1 lascannon lövés sem talált), aztán nagy nehezen immo-ra tették de akkor ez már nem számított. Igaz neki sem volt nagy sikere a falcon lézereivel mert nem talált vele el egy akkora célpontot mint egy IG tank. A fire dragonjai sem remekeltek mert pont kilógtak a melta hatótávjából és közelebb kellett jönniük, igaz hogy a gyalogságom se tudta őket lelőni, ezért Laci, hogy lekösse őket és elvitassa az objektívámat lerohanta őket. Én még az uccsó körben előre toltam a banewolfot és Laci 1 –ik elfoglalt ojjektívájára rárontottam de az 5-ik körben a végeredmény Elda 1 vs Ig 0 lett.


Konklúzió:

Nagyobb tér kell mert már nem tudok az egységeimmel mozogni. Ja és a valkyre-t egyszerűen MUSZÁJ elkészítenem, mert nagy mobilitást adna a seregemnek, mert most egyenlőre a tábla másik oldalán lévő ojjektívákat nehezen tudnám megközelíteni. Ja és kell még egy rakás kiméra is.

ELDAR vs SPACE MARINE

Igazából még a Warhammer őrület elején játszottam utoljára nyílt csatát a Marínokkal, így nem igazán tudtam, hogy mire készüljek és mivel, így kissé kétségeim voltak az Eldicsekek marín-ölő képességeivel kapcsolatban.

Ár-minőség kombóban Yriel herceg verhetetlen, így HQ-nak őt hoztam, mellé kíséretnek 10 Dire Avengert (akik minden speccel meg voltak túrva), és így az egész kompániát egy Bright Lance-es Wave Serpentbe pakoltam. Gyorsreagálású gyalogságként 6 jetbikeot (+2 Shuriken Cannon) és egy Erősítés képességgel bíró bomestert hoztam, az esetlegeses ojjektíva foglalónak a klasszikus 12 fős guardian osztag + Bomester (Rejtőzés pszivel) és Starcannon (elda plazmapuska) kombót állítottam ki. A fránya 2+/3+invu-k ellen egy 5 fős Shining Spear osztagot hoztam Exarch-hal, csillaglándzsával (hordozható Bright Lance, és közelharcban is 8-as erejű energiafegyver az 1. körben) és Hit&Run képességgel. Gyorsreagálású erőként még egy Vyper-t is, Brighlance-el és Shuriken Cannon-nal felszerelve.

A küldetésre Annihilation-t, a deployment-re ismét Spearhead-et dobtunk, és Imre nyerte a kezdeményt. Így most rajtam volt a sor, hogy mindenkit tartalékba tegyek. Imre is készült, mert nem hozott járművet, csak rengeteg gyalogságot, meg bájkereket és egy 10 fős fullra kigyúrt assault sq.-ot. Az első két körben sikeresen el is özönlötte a térfelemet, amivel csak nekem kedvezett. A második körömben ugyanis bejött a Wave Serpent, hátsó sorai közé kiokádva Yrielt és az Avengereket, akik meg is sorozták becsülettel az egyik taktikai osztagát rendesen. A beérkező Jetbike osztagom gyorsan leszedte bájkereket, míg a gyalogság a parancsnoki osztagát lőtte, de hiába. A válaszcsapás kissé fájó volt, a marínok össztüze Yriel mögül kilőtte az összes Avengert, és az Assault sq. két kör alatt teljesen megette a bájkereket.

No de azért nem adtam fel, Yriel a meggyengült taktikai osztagot két kör alatt kivégezte, és a Wave Serpent is a Bright Lance-el aprította a marínkákat. A beérkező Shining Spear-ek rohamból 10-ből 6 assault marínt dárdavégre tűztek. Sajnos itt komoly hibát vétettem, mert elfelejtettem használni a hit&run képességüket, így sorsuk megpecsételődött, de két kör alatt 1 főre redukálták a jetpack-es marínokat. Imre parancsnoki szakasza lefejelte ugyan a guardianokat, de arcukba kapták Yrielt. Itt újabb hiba történt, ugyanis a Feel No Pain szabály szerint energiapengék ellen nincsen FOP, de Imre dobott, így Yriel a válaszcsapásban meghalt, de így is magával vitt egy veteránt. (amúgy az egész veterán osztagot kiirtotta volna, ami a végeredménynél számított volna) Továbbá újabb hiba volt, hogy becsatolt Independent Character-t lehet önállóan támadni (Imre egy osztagként kezelte őket, én meg azt hittem, hogy Retinue), szóval Yriel-lel simán 1-2 wound-ot besebeztem volna a parancsnokának. Amúgy taktikusabb lett volna részemről a maradék gyalogságát a nagysablonos Eye of Wrath robbanással támadnom, de most már mindegy. A végjáték azonban érdekesen alakult, mert bejött a Vyper és a Serpenttel közösen 1 főre redukálták a veterán osztagot (lényegében csak az apothecary maradt meg), míg a taktikai marínok hiába próbálták a Serpentet közelharcban megütni, ez nagyon nem ment nekik.

A csata végeredménye (a félreértett szabályok alapján) így Imre javára billentette a mérleg nyelvét, azonban revidiált szabályok szerint szerintem egy tisztességes döntetlen is lehetett volna, de ezt sajna már nem fogjuk megtudni.

Az elda egységek rengeteg képessége sajnos nehézzé teszi a játékot, nagyon kell figyelni, mert egy kis figyelmetlenség és máris oda 2-300 pont. Amúgy meg vagyok velük elégedve, a mumus SzépMarínok ellen is jól teljesíttek a kis eldicsekek.

Imre:

Hasonló problémával küszködtem mint Laci, meglehetősen régen játszottunk nyílt csatát eldákkal. Így elhatároztam, hogy megpróbálom meglepni egy újfajta konfiggal, illetve ki is próbálok olyan dolgokat, amiket még nem játszottam az IF-el.

A HQ-nak egy kapitányt hoztam power fistel, illetve command squaddal, akiknek plasma gun+power sword kombójuk volt (+melta bomba). A troop szakasz 2 10 fős egységből állt mindkettő plasmagunnal és missile launcherrel felszerelve, és egy 5 fős csapat gatyában. A fast attack szakaszt egy 10 fős assault squad képviselte, lángszórókkal és az őrminél power fisttel, meg melta bombával. Emellé egy 3 fős attack bike squadot választottam, 2 közülük multi-meltával felszerelve. A csapat alapvetően a 2 fast attack támadására lett volna építve és a troopok meg a kapitány a becsatolt egységekkel pedig supportolta őket.

A kezdemény megnyerése jó volt meg rossz is. Jó, mert gyakorlatilag én helyezkedtem el a pályán (szét tudtam húzni az egységeket) rossz, mert Laci gonoszan reserve-ből jött be. Így az első támadás őt illette, és sikeresen az enyészetnek adta a meglehetősen drága attack bikereimet. Emellett a kis siklója berongyolt a pálya olyan részére, ahonnan könnyen megtámadta az osztagomat, és Yriel meg a kompániája sikeresen meg is tizedelte az egyik osztagot. Ennyiben is maradtunk (itt mutatkozott meg a reserve hátránya), hiszen más egysége nem volt a pályán. Így az én egységeim teljes tűzerővel lőhették őket, míg a eldicsekeknek egyszerűen nem volt elég egysége a pályán. Az assault squad rendesen teljesített a bikerek ellen és a troopok is megsemmisítették Yriel testőrségének nagy részét. A válasz erre az volt, hogy a beérkező Shining spearek felaprították az assault squadot (Laci: Hit AND RUN!!) és a csata végére csak egy maradt belőlük. A parancsnoki osztag közben eljátszadozott a Guardianokkal, akik szépen lefutottak a pályáról. Yriel vs veteránoknál Lacinak igaza van, tényleg nincs FNP, de ugye mindketten elfelejtettük (FNP: AP1,2 instant death okozók ellen nincs...) A másik szerencsém az volt, hogy Laci elfelejtette, hogy a csata elején csatolt osztagnak mondtam a command squadot és így nem támadta a parancsnokot (bár szerintem ez annyira nem osztott-szorzott) A végjátékban a járművekkel egyszerűen nem tudtam mit kezdeni, hiába rohantam le, nem dobtam 6-ost a támadásra, így nem tudtam adni neki... Lőni kellett volna. Mindenesetre a két járműve rendesen megaprította a maradékot, úgy, hogy mozdulni sem tudtam.

Tanulság, hogy néha még mindig elfelejtünk egy-egy dolgot. Yriel durva, de nem legyőzhetetlen, és jobban kell figyelnem a járműelhárításra, mert a mostani a számalom kategóriájú volt. Egyébként annak ellenére, hogy semmi komoly járművet nem hoztam, kifejezetten jól teljesítettek az IF-ek, elégedett vagyok velük!
 

 

- Ladislaus -

>> Itt folytatódik a post >>>" />

Szólj hozzá!

Címkék: ig battle report űrgárdista elda ladislaus


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr801725149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása