Két ünnep között volt egy kis időnk, így folytattuk a Space Hulkos küldetést, ímhol riport a legfrissebb eseményekről!
IRMATORI SPACE HULK
3. RÉSZ
4. Érkezés – Birodalmi Öklök:
A Birodalmi Öklök hajói érkeznek utolsónak. Meglátva az űrcsatát, rögtön landolnak, egy már a Birodalmi Őrség által biztosított dokkban. Nem tudják, hogy ezek már a Renegát Őrség tagjai...
Küldetés szabályok:
300 pont
Kötelező:
1 HQ
2 Troop
Opcionális
nincs
Egyéb megkötés nincsen.
A küldetés során egy-egy osztag génorzó (6-6 alap) jelenik meg az erősítés szabályainak megfelelően minden játékos saját dokkjában – a falakat áttörve, a csatornákon és szellőzőkön keresztül...
Birodalmi Öklök vs. Birodalmi Gárdisták.
A landolóplatformtól el kell verekedniük magukat a Öklöknek és el kell érniük, hogy a landolódokk és az egyik folyósókereszteződés biztonságos legyen a későbbi landolásokhoz.
Célok: landolóplatform és a kereszteződés
„Biztosítsd a landolást”
Döntő győzelem: Egy kézben a 2 VL
Győzelem: Több VL saját kézen, mint az ellenfelén
Döntetlen: Egyenlő VL birtoklása
300 cr
Imre:
A csatához mint felderítő küldetés, hosszas vívódás után scoutokat választottam, az őrmit felszerelve kombi melta-flamerrel, mint egyetlen hasznos felszerelés. Emellett volt egy rakétavetős is az osztagban. HQ-nak egy könyvtárost választottam terminátor páncéllal.
És akkor következzen a „hogyan szúrjunk el egy küldetést” rész.
Először is a felállásnál hosszas vívódás után elfelejtettem, hogy nem én kezdek, ezért rossz helyre raktam a scoutokat. Utána az előrenyomuló egységek belesétáltak az IG tűzbe, mely után a morálpróbát persze nem dobtam meg. Egymás után elhullottak a lövésektől, úgy hogy összesen egyszer tudtam lőni.
Ennek még betett az is, hogy az IG company commander 4-szer támadt power fistel, és a Feel no pain spec is. Megették reggelire őket. Még szerencse, hogy a génorzók egyik osztaga volt olyan kedves itt bejönni, és így jó időre lefoglalta végül pedig megette az IG egységeket.
A nagy ásznak gondolt terminátor páncélos könyvtáros Marbot megette közelharcban, majd úgy gondolta, hogy itt az ideje az IG-nek esni. Hát nem ment. A rácsok alól kitörő génorzók 8 sebzést dobtak, melyből a 2+-os mentőre 4(!) db egyest sikerült kidobni. No comment.
Mindenesetre simán vesztettem volna, és nem csak azért, mert rosszul helyezkedtem, hanem azért is, mert az IG nagyon-nagyon erős csapat. Sokan vannak, sokat lőnek, jól kombinálhatók, tele vannak specekkel. Az űrgárdistáknál hiányolom kicsit ezt a változatosságot.
A küldetést végül a génorzók nyerték. Nélkülük nem lett volna döntetlen...
5. Futás az adatközponthoz:
Az egyik adatközponthoz közel érve a Birodalmi Öklök egyszer csak eldákba ütköznek. Az eldák szeretnék kitörölni az adatokat, és megsemmisíteni a központot, hogy még véletlenül se derülhessen ki a mesterviláguk helye. A Birodalmiak pedig ezt szeretnék megakadályozni...
Birodalmi Öklök vs. Eldák
Küldetés szabályok:
600 pont
Kötelező:
1 HQ
2 Troop
Opcionális
+2 troop
Fast attack
Elit
Egyéb megkötés nincsen.
A küldetés során 4 osztag génorzó (6-6 alap) jelenik meg az erősítés szabályainak megfelelően minden nyitott zsilipből.
Az adaközpont a pálya egyik végén van, a másik végén pedig párhuzamosan jönnek be az elda és a birodalmi egységek. Letölteni az adatokat 2 kör, ugyanennyi idő teljesen megsemmisíteni az adatokat. Ezt úgy lehet, hogy a konzol mellett áll egy egység, és abban a körben semmit nem csinál.
Célok: letölteni az adatokat.
Birodalmi oldaláról nézve:
Döntő győzelem: Minden adat letöltve (2 kör)
Győzelem: Részleges adatletöltés (1 kör)
Döntetlen: Nincs adatletöltés/nem semmisül meg a központ
Elda oldalról nézve
Döntő győzelem: Minden adat törölve (2 kör)
Győzelem: Részleges törlés (1 kör)
Döntetlen: Nincs adatletöltés/nem semmisül meg a központ
Laci
A versenyfutós küldetés sok fejfájást okozott nekem, mivel lényegében egylövetű a dolog, aki kezd, az nyer! A hosszú pálya miatt csakis beszivárgó egységek és a jetbike-ok jöhettek szóba, no és az, hogy Imre teljesen rákattant az Assault termikre, így min. 5-öttel tutira meg kell majd mérkőznöm. Szóval így durvaságnak Karandras Főnix Urat választottam, hozzá 8 Lesújtó Skorpiót, akiknek a Tanítványok (disciples) képességgel át tudja adni a beszivárgást, meg még sok egyéb képességet. Gyalogságnak egy 3 fős (+1 shuriken cannon) jetbike osztag, másiknak meg egy 5 fős, Boszorkánymesterrel (Enhance képességgel - +1 WS és I) megtunningolt osztagot hoztam.
Sajnos Imre nyerte a kezdeményt, így két osztag Felderítője már rá is mászott az ojjektívára, akiket a jetbike-osok nem tudtak kivakarni, de legalább a terminátorok homing beacon-ös beidézését sikerült megakadályoznom. Aztán az erősebbik jetbike osztagot hátba kapta egy rakás génorzó, és beragadtak a közelharcba, szupi és ekkora letelt a két kör, így már vége is volt a csatának. No comment, ez egy ilyen küldetés volt.
Ráadásként Imrével lejátszottunk egy HQ és Elit rangadót (csak a teszt kedvéért) ahol Karandras egy jó sorozattal szétütötte Lysander kapitányt, az 5 terminátora viszont felszecskázta a Skorpikat, majd körbeállták és agyonverték Karandrast is…béke poraikra. (a Főnix Urak gyengéje, hogy Asurmen kivételével egyiknek sincsen invu mentője, bár nem értem miért, de majd talán az 5.ös kódexben)
Összegezve az Eldák gyengéje a szűk folyosókon nagyon kijön, hogy egy-az-egy ellen nem képesek a Szépmarínokkal (pláne terminátorok) és a génorzókkal elbánni. Egyedül talán a Bomesternek vehettem volna Destructor pszit, amivel heavy flámer csapást tudtam volna csinálni a felderítőkre, amivel esetleg át tudok törni, de ilyen feltételek mellett max a döntetlenre lett volna esélyem.
Imre:
Egy csata, amikor minden bejön.
Felállásként két scout squadot hoztam, mindkettőt teleport homerrel megpakolva, meg egy-két nehezebb fegyverrel (flamer, sniper rifle, missile launcher). Emellett Lysander kapitány és 5 assault termire esett a választásom. Az elv az lett volna, hogy a scoutok előremennek, feltartják amíg lehet az eldákat, és amikor jönnek a terminátorok megtisztítják a terepet, míg a maradék scout letölti az adatokat.
Végül minden bejött. Én nyertem a kezdeményt, ami ennél a csatánál létfontosságú. A két scout squad lefedezte a célterembe vezető folyosót, és benyomultak a szobába. Az egyik az ajtót fedezte, a másik a letöltést kezdte meg. Az eldák a jetbikeokkal persze rögtön a képembe mozogtak, de arra már nem volt idejük, hogy harcoljanak is. Az első összecsapást én nyertem, 1-2 jetbike elpusztításával. Utána rögtön jöttek a génorzók. Oldalba kapták a támadó jetbike-okat, amiknek lett volna esélyük megszakítani a letöltést, és beragadtak a közelharcba. Laci egy trükkös húzásának köszönhetően nem tudtam behozni a terminátorokat a szobába, de nem számított, mert a striking skorpik éppen elhagytak egy kereszteződést, és mögöttük elég szabad hely volt. A szóródásra „hit”-et dobtam, és a termik azonnal le is rohanták a népeket. (Egy küldetés amikor minden bejön) A közelharcban Lysander meghalt de a termik felszecskázták először a segéderőt, végül az elda hőst.
Tény, hogy a csata így elég egysíkú volt, de ha kicsivel kevesebb szerencsém van, akkor a jetbike-ok és az elda skorpik felszecskázzák a scoutokat és semmit nem tehetek ellene.
Tanulság: Assault terminátor kötelező választás a space marinoknak. A spec karakterekkel eddig nem volt szerencsém, gyk mindegyik az első támadásban meghalt és csak ponttemetőnek volt jó. Inkább még egy pár troopot éri venni helyettük, bár ha éppen jobbakat dobok akkor akár más is lehetett volna a helyzet... Az eldákkal még meg fog gyűlni a bajom, mert erősen specializált egységei vannak, és ha nem sikerül kitalálnom, hogy mit hoz Laci, akkor eléggé bajban vagyok, mert fölényben lesz... Ja, és Karandras nagyon durva. Szerintem.
Utolsó kommentek