Van, ami részeiben szép, és van, ami egészben. Önjelölt faragóként magamra vállalom a Milói Vénusz kacsóinak megformálását, és teljessé teszem a hosszú idő csonkán árválkodó "Miért jó játszani" sorozatot. Az - ABC sorrendben is - utolsó faj pedig nem más, mint a Witch Hunter, vagyis a Boszorkányvadászok serege.
Aki kihagyta, annak érdemes rányomni a "miért jó játszani" tagre, és elolvasni SAM posztját a Démonvadászok félelmet nem ismerő hordáiról. A Witch Hunter sereg ugyanis nem véletlenül mutat hasonlóságot a Szürke Lovagokkal, hiszen ők is a Császár birodalmát felügyelő Inkvizíció testéből nőnek ki. Ordo Malleus, Ordo Hereticus és Ordo Xenos. A három pillérből a Boszorkányvadászok adják a középsőt (és a harmadik azt, amivel a GW nem igazán hajlandó foglalkozni, de ez egy másik téma). Ugyanúgy ezeréves codexük van, ugyanúgy hozhatnak birodalmi szövetségeseket és be is állhatnak birodalmi seregekbe, pár egységük szóról szóra megegyezik, és a legfaszányosabb minik természetesen itt is fémből készülnek. Check'em out.
Hittan-óra
A WH sereg alapvetően abban különbözik a DH-tól, hogy amíg a Szürke Lovagok általában már a bili kiborulása (értsd: egész világokra kiterjedő démoninvázió) UTÁN szoktak színre lépni, addig a Boszorkánvadászok a baj kialakulása ELŐTT már szeretnek lemészárolni minden potenciális veszélyforrást. Persze a birodalom hatalmas, és minden eretneket, mutánst és hipertéri megszállottat nem tudsz megállítani, de miért ne próbálnák meg, ha ezért kapják a fizetésüket?
Röviden tehát: ha a Szürke Lovag mondjuk Jack Bauer, aki az utolsó pillanatban kicsavarja a gonosz terrorista kezéből a puskát, akkor a WH seregeit képzeld el traffizó rendőrnőknek, akik lakott területen már 49-nél lemeszelnek, és ha még ennek tetejében az izzókészleted is hiányos, akkor ott helyben vendégük vagy egy sünözéssel egybekötött testüreg-vizsgálatra is. Szóval egyiküknek sem szokása szórakozni.
Ha valaki végignéz a miniatúra-kínálaton, egyből feltűnik neki, hogy biza ez az egyetlen frakció, ahol komolyabb tömegű hölgy-anyag képviselteti magát (Az egyetlen? Igen, ugyanis az eldákokról még páncél nélkül sem tudod emgmondani, hogy milyen csapatban játszanak...). Megalakulásuk a játék eseményei előtt bő 5 évezreddel történt, ugyanis egy lázadó nagyúr vérengzése miatt megtiltották, hogy az Eklézsia bármilyen 2 herével és 1 hímtaggal rendelkező egyednek fegyver adjon a kezébe. Már azon kívül, amit egyébként is foghat. Na jó, eléggé kezdek elmenni Slaanesh kult dicsőítésbe - még a végén a szülők kiakadnak, hogy csemetéjük mit olvas a netet bújva. Nekik üzenem, hogy CTRL+H, és hogy nem biztos, hogy tudni akarják...
Visszatérve: a boszorkányvadászok seregének gerincét a Sisters of Battle, vagyis a Csatanővérek alkotják, akik alapvetően energiapáncélban feszítő, lövésben jeleskedő hölgyemények. Emellett természetesen közelharcra is specializálhatók, de hogy mi is bennük a különleges, azt csak a következő fejezet árulja majd el.
Láss csodát!
A birodalmi kontingens felhozatala meglehetősen átlagos, ahhoz képest, amit a csajok tudnak felmutatni, és mivel ők adják a frakció savát-borsát, kicsit elidőzöm náluk.
A Sister of Battle (más néven Adepta Sororitas) osztagok alapjáraton igazi, tűzről pattant fehérnépek. Szó szerint, ugyanis átlag feletti célzóképességükkel főként meltafegyvereket és lángszórókat szoktak elsütni. Legfőbb különlegességük azonban nem (csak) ez, hanem hogy a harc során különböző csodákat idézhetnek meg, amikből bármely Sororita egység részesülhet. Ezek mindegyike egy Hit-pontba (Faith point) kerül, melyet az egységek adnak, illetve halálukkor termelődik. A csodák aktiválásához többnyire az adott osztaglétszám alá, vagy fölé kell dobnod.
- Hand of the Emperor: Papíron jól mutat, +2 Erő-t ad, 1-es kezdeménynél, de S3-hoz hozzáadva ez nem akkora flash.
- Passion: A kezdemény-értékhez ad +2-t, de sajnos a feni csodával nem kombinálható.
- Light of the Emperor: Az egység Fearless képességet kap. Mivel elég sok cucc van náluk, amivel fix morálra dobhatnak, ritkán életmentő.
- Spirit of the Martyr: Az egység a normál páncélmentőjének megfelelő Invulnerable save-et kap. Egy tápos közelharci alakulattal, vagy monstrous creature-rel összeeresztve őket az ellenfél sírógörcsöt kap.
- Divine guidance: A leggyakrabban megidézett csoda, a sebzésdobásra szórt 6-osok ugyanis a AP1-es találatokká alakulnak. Ez bolterekkel is vicces, hát még 3-4 heavy bolterrel, vagy flamerrel... Az pedig csak hab a tortán, hogy ez a közelharci támadásokra is érvényes.
Lássuk, mit is kínálnak a csajok az ellenfél megregulázására:
Inquisitor lord
Erősen kombózható választás, istenigazából nem is maga a Lord a nagy durranás, hanem az általa elérhető bónuszok. Psy-hoodjával az ellenséges varázslatokat álíthatja meg, psy-cannont is lóbálhat, emellett az akár 10 fősre rúgó kíséretből szinte végtelen számú kombináció rakható ki. Különlegessége még, hogy ő döntheti el, hogy sikeres lesz-e a morál-tesztje, vagy nem. Birodalmi orgyilkosokat is csak vele, vagy az Elite-választásból hozható inkvizítorral hozhatunk. Sajnos pszí-képességei a "ratyi" és a "tré " között vannak félúton, így ezekre nem érdemes a pontot vesztegetni.
Adepta Sororitas Heroine + Retinue
Kellemesen olcsó, és jó harci képességeket felvonultató hölgyemény, akit 100-120 pont környékére feltápolva szinte bárkire ráereszthetünk. Érdemes beválasztani, ugyanis 2 Faith Pointtal gazdagítja a seregünket. Ha egyedül kevés lenne, ott van mellé a nővértársaiból álló retinue, ami az 5. kiadásban ugyan megéri, de ez még pluszban 141 ponttal dobja meg a HQ értékét.
Priest
A Force Organisation Chart-on felül hozható HQ választás, aki sok hasonlóságot mutat birodalmi pajtásával. A "Holy rage" szabálynak köszönhetően iszonyatos sebességgel tud rárohanni a közelében lévő ellenség felé - sajnos mindig a legközelebbi felé. Cserébe, ha eléri őket, minden rontott támadását újradobhatja, ő is, és az osztag is, amihez csatlakozik. Inkább hangulatos, mint hasznos.
Sisters of Battle
A sereg magvát adó csajok. Powerarmour, bolter és WS BS4. Emellett darabja 11 pont, és akár 20-an is lehetnek. Felszereléseik között ott figyelhet a Melta, flamer Heavy(!) flamer kombó is, tehát nem nagyon lehet velük melléfogni.
Inquisition Storm Trooper Squad
Az IG codex figuráihoz képest olcsók, és jól használhatók (meltagun 5 pontért anyone?). Egyetlen gond, hogy a troop választásokat sokszor jobban megéri feltölteni IG Infantry Platoon-okkal, de egy "ortodox" seregben ott a helye.
Sister repentia
Az elit-szekciót erősítő, hiányos öltözékben rohangáló, SM partiról szalajtott csajok, bazinagy láncfűrészekkel. S6, I1, No armour save. Emellett 2D6 páncélnyitásra és közelharcban automatikusan sikeres morálteszteket dobnak. Hab a tortán, hogy a lövöldözés miatti visszavonulás esetén irányváltási gondjaik adódnak, mert a 2D6 távot nem vissza, hanem az ellenfél felé teszik meg. Ha pedig még el is érik őket, akkor NAGYON szar világ jő... Mindössze egyetlen osztag jöhet belőlük.
2 nagy bajuk van: egyrészt 20 pont darabjuk, másrészt csak T3 és 4+-os mentő... Kreativítás kiváló, használhatóság épphogy elégséges.
Inquisitor
A Lord kistesója, a nála ismertetett funkciók ellátására alkalmas, pár ponttal kevesebbért. Emellett Elite helyet foglal, tehát nem a HQ választást kell rááldozni.
Arco-flagellants
Stimulánsokkal telepumpált bűnbánó birodalmi polgárok, akiket egyetlen dologra tartanak: a kellő pillanatban Marika nővér beadja nekik az előre kikevert adag bikahormont, onnantól kezdve pedig átmennek cséphadaróba, és ütnek akit érnek. S4 T5, powerweapon-ös támadás, Fearless, emellett a 4+-os mentőjük sebezhetetelen. Közelharcban D6-ot ütnek, 6-os dobás esetén azonban túlpumpálják magukat, és a rohamfázis végére engedelmesen megdeglenek. Csak akkor hozhatók, ha van Priest a seregben.
Celestian Squad
A készítőknek kicsit elfogyhatott a kreatív-gombájuk, vagy az ötlet-bélyegük, ugyanis kreativitás tekintetében ez az egység nyomába sem ér a fenti elit-osztagoknak. Ez persze nem ment a használhatóság rovására, a Sisterek kigyúrt változatai +2 pontért a legtöbb ellenfelet 3+-on találják el, emellett WS4-el feszítenek. Nem lebecsülendő, hogy lövöldözésben is ugyanúgy otthon vannak, mint "alsóbbrendű" társaik.
Officio Assassinoruim ügynökök
Nem szeretném túlragozni, amit SAM anno leírt róluk.
Vindicare: mesterpista, AP2-es puskával. Sajnos a rengeteg cover miatt már messze nem annyira használható, mint az előző kiadásban, de még mindig kellemetlen.
Eversor: nagyon durva rohamozásból, de ha bennragad a közelharcban, jó eséllyel szétszedik. Igazi kamikaze.
Culexus: A pszí-hangsúlyos seregekre ez jelenti a legnagyobb veszélyt, tömören: halálra tudja őket szívatni. Komoly hátránya, hogy ütései ellen viszont van páncélmentő.
Callidus: A legkedveltebb "All around" Assassin, ha nem tudod, ki lesz az ellenfeled, érdemes őt választani. Lövésnél a Neural Shredder, közelharcban a Jump Back és a Phase Sword lesz nagy segítségedre. Emellett érdemes észben tartani a "Word in your ear" képességét is, ami akár a csatát is eldöntheti.
Death Cult Assassin: az Assassinok kistestvérei, kevésbé nagy létszámú elit had, illetve magányos HQ megtréfálására jók. Fearless, 5+ invu mentő, emellett rohamból 4 powerweapon-ös támadás, mindez 40 pontért. Az infiltrate bizotsítja, hogy a megfelelő helyre kerüljenek.
Seraphim Squad
Jump pack-kel repkedő nővérek, akik dupla boltstukkerrel lövöldöznek, emellett ikerkapcsolt melta-pisztolyt, és kézi lángszórót is vehetnek. Durva. Angyali megjelenésüknek hála 6"-es körzetükben +1-et adnak a baráti egységek Ld-jéhez.
Dominion Squad
A normál Sista' osztag, még több flamerrel és meltával, valamint kötelező szállítójárművel.
Retribution Squad
Szintén közönséges Sister bagázs, akik 4 Heavy Boltert, illetve multi-meltát vihetnek magukkal. Az AP1-es csodával senki sem köszöni meg, ha lőtávba kerül. Csapatszállítónak vehetnek Immolatort is.
Immolator
A Sororitas részére tervezett spec. csapatszállító tank, ami nehéz-lángszórójával 12" mozgás után is lőhet. Alapból egyesíti a Razorback és a Rhino hátrányait, vagyis 6 fő szállítókapacitás, 1 Fire port, és nuku javítás. A főfegyverét lecserélheti Multi-meltára rankvadászathoz, vagy Heavy Bolterre is, de ezekre már a normál lövési szabályok vonatkoznak.
Exorcrist
Ez, és a következő Penitent Engine kitűnően példázza, hogy anno voltak még kreatív tervezők a GW-nél. A gép lényegében nem más, mint egy meglehetősen kiszámíthatalan (D6-ot lövő), S8 AP1-es, orgonával egybeöntött rakétavető. Jó nehéz fém-műanyag hibrid, kitűnően alkalmas arra, hogy a cheater ellenfél arcát leápold vele. A Forgewolrd készített hozzá egy meglehetősen sekélyes műgyanta rakétavetőt, de a Császárhoz hű játékos csak az eredetivel hajlandó mutatkozni.
Penitent Engine
Roppant beteg darab, a keresztre feszítés megfelelője a 40. évezredben. A bűnbánatba beleőrült embereket szíjazzák ebbe a lépegetőbe, akik ezután mániákusan rohannak bele az ellenfél soraiba, hogy a halál megszabadítsa őket a szenvedéstől. A Dreadnought CCW-k és a beléjük épített flamerek teszik félelmetes ellenféllé, emellett immúnisak a Shaken és Stunend effektekre. 1-3-as squadokban, hozható, és csak akkor, ha van pap a seregben.
Orbital strike
A 40k legolcsóbb "miniatúrája", egy 5"-es blast marker kell csak hozzá, illetve szükség esetén proxizható virágalátéttel, cd-vel, vagy papírkoronggal. A három fajta tűzcsapás sajátsága, hogy iszonyú pontatlanok, illetve bárhová lehet velük célozni. A reserve szabályai szerint jönnek, és ha egyszer beindul a gépezet, nem lehet leállítani. A Lance és Melta torpedó mellett vicces a Psyk-out warhead. 9-es erejével a cucc ugyanis csak a pszí-használókat abuzálja, nekik is az Ld értéküket (ala neural shredder). Ha sikeres a sebzés, akkor te választod ki, hogy milyen pszí-képességet kívánsz elvenni az ellenféltől, amit többé nem használhat. A dolog oda-vissza működik, tehát ha téged kap el a blast-marker, akkor az ellenfél fogja megmondani, melyik képességednek kell búcsút mondanod.
Összességében
Mit is mondhatnék? Fém figurák, talán a 40k legdrágább (és egyben leghangulatosabb) serege, rengeteg meló konvertálás, összerakás és festés terén, mire egy fullos WH ármádiát tető alá hozol. A gyűjtésük valahol ahhoz hasonlít, mintha Armani öltönyben és Gucci cipőben állnál le hosszútávfutni. Iszonyú sok pénzbe kerül, nem igazán vagy versenyképes, de egy nagyon elegáns és stílusos sereged lesz.
Egy pár évig, legalábbis, mert Damocels kardjaként mindig ott lebeg a veszélye, hogy az egész inkvizíciót hagyják a 'csába, és "squatosítják" őket. Na hogy akkor mi sírás lesz... veszek is rögtön papírgyár-részvényeket.
Aki azt hitte, hogy a sorozat véget ért, nagyobbat nem is tévedhetett volna. A nyakunkon van a következő pézswóf codex, és természetesen az sem úszhatja meg a kivesézést. Stay tuned.
Utolsó kommentek