Ezen a napon van a Games Workshop új(radizájnolt) Space Hulk társasjátékának hivatalos megjelenése (Aki nem tudná, az eredeti játék 20 évvel ezelőtt jelent meg).
Nem véletlen, hogy most (a post megjelenésének perceiben is) van a Kristálycsarokban a Space Hulk bemutatója - vagy egészen pontosan beetetője, ugyanis magán a kipróbálható játékon kívül minden volt, ami szem s szájnak ingere, azaz édes és sós rágcsálnivalók, kóla és tonik, valamint (hoppáhoppá) pezsgő és torta is. A játékkal együtt elmondható, hogy valóban édes élményben lehetett az embernek része. :)
De nézzük akkor magát a játékot!
Ami először fogott meg a játékban, az a robusztus kivitelű terep, masszív vastagságúak a jelzők és maga a pálya, ami nagy strapabíróságot kölcsönöz a játéknak. Meglepő, hogy nem spóroltak az anyaggal a GW házatáján, én mindenesetre ezért 1 jó pontot adományozok nekik.
Igenis a méret a lényeg - főleg a vastagság!
A következő pontot a figurákért kapják. Szerintem - és mások szerint is - a terminátorok kifejezetten jól néznek ki, és gyakorlatilag a 2x5 fős (2 őrmester, 1 lángszórós, 1 assault cannonos és 6 "sima") + könyvtáros felállás már olcsóbbra jön ki, mintha ugyanezt boltban venné meg az ember és szerintem sokkal jobb a "beállásuk", sokkal dinamikusabb a figura kinézete.
Sajnos én nem tudom ugyanezt elmondani a génorzókról, bár a brood lord egész jól sikerült, de szerintem általánosságban jobban (részletesebben, és szerintem szebben) néz ki a 40k-s genestealer, mint ami ebben a dobozban van. Bár az oszlopra, törmelékre stb. felkapaszkodott jószágok nem mutatnak rosszul, de 40k-ban inkább csak hátrányuk lenne, mert ha rálát a ellenfél, akkor az egész osztagot lőheti, azaz orbitális bukta a dolog (a génorzókat ugyanis bújtatni kell, mert csak közelharcolni tudnak, de azt iszonyatosan, viszont a páncéljuk egy kalap sz...acharint sem ér). És igen, természetesen a figurák kifejezetten a Space Hulk játékra vannak megalkotva, de azért szerintem érdemes azt is figyelembe venni, hogy mennyire cserekompatibilis az "anyarendszerrel" (lásd a post végét). Megjegyzem, hogy mindez nagyon szubjektív vélemény, és mindennel együtt azért nem néznek ki rosszul a 'nidák sem. Sőt.
Ami még szembeötlő volt, hogy a kezdő marine játékosok minden alkalommal kifutottak a játékhoz mellékelt "tojásfőzős" homokóra által biztosított időből (lelkes rajongók által mért idő szerint 2 perc 46 másodperc alatt pereg le a homok), ennyi idő áll ugyanis a marine játékos rendelkezésre egy körben. A másik dolog az, hogy az itt játszott kezdő küldetés (Suicide Mission) annyira szopatós, hogy szegény űrgárdisták akkor is elbukták a pályát, amikor hihetetlen mákkal szórták a 6-osokat, miközben az ellenfél meg durván statisztika alatt dobott (ti. ha meghal a lángszórós termi, akkor automatikus bukta van). Nagyon meg kell tervezni tehát mindent fejben, hogy ki merre és hogyan fedez és merre nyomul előre.
A nidáknak könnyebb dolga van, csak jönnek és jönnek és jönnek, és előbb-utóbb oda is érnek, akkor viszont lészen sírás és fogaknak (no meg exopáncélnak és csontoknak) csikorgatása.
Röviden a játékról: a küldetés határozza meg, hogy hány marine figura kezd, és hogy körönként hány nida jelző kerül játékba. Minden nida jelző ("blink") 1 és 3 közötti figurát jelent (attól függően, hogy milyen szám /1-3/ van a jelző alján), ezt bármikor felfedheti a nida játékos, és ekkor felpakolhatja a megfelelő számú génorzót a helyére - illetve hasonló történik, amikor meglátja (LoS) egy marine figura. Minden mozgás és akció pontokba kerül, alapvetően minden marine figura 4, minden nida medig 6 pontot költhet erre modellenként, űrgárdisták körönként véletlenszerű (1-6) extra pontot kapnak ehhez, amit a figuráik között tetszés szerint szétoszthatnak. Egy mozgás a táblán előre 1 pont általában, 90 fokos fordulás 1 pont, a lövés és közelharc szintén, késleltetett tevékenység (overwatch, guard) 2 pont. Az overwatch a warhammer 40.000 második kiadásából ismert lehet, a lényege az, hogy lesben áll a figura, és minden mozgásra (az ellenfél körében) automatikusan tüzel, ami egy folyosó fedezésénél überbrutál, ugyanis míg a saját körben annyit lőhetsz, ahány pontot költesz rá, overwatchból annyit lőhetsz amennyi célpont a látókörödbe kerül.
Alapvetően a stormbolterek 6-osra (2 kockából a nagyobbik számít) ölik meg a génorzókat, de a sorozatlövés miatt a második és további lövések már 5-re sebeznek, ami így karcsúnak hangzik, de tessék nekem elhinni, hogy 20 nidából 1 ért közelharcba, mert a folyosók hossza miatt legalább 5-6 lövést lehetett leadni rájuk. A nidák nem tudnak lőni, tehát csak akkor képesek sebezni, ha talpkontaktusba kerülnek az űrgárdistákkal, ott viszont 3 kockával gurítanak, amiből a legnagyobb számít, míg a marinok csak 1d6-tal csapkodják a levegőt. Nos az őrmi viszont egy überbrutál állat, alapból +1-et kap a dobásához, a powersword miatt még +1-et, és az ellenfél legnagyobb kockáját újradobathatja, azaz gyakorlatilag jó eséllyel bármilyen nidát úgy lever közelharcban, mint vak a poharat. Persze azért tré dobásokkal ki lehet nyírni, vagy például akkor, ha oldalról vagy hátulról sikerül megtámadni, mert akkor nem tud visszaütni.
Maga a játék (minimális gyakorlás után) igen pörgős, ami egyrészt a kevés figurának és az időlimitnek köszönhető, tehát nincsenek percekig tartó üresjáratok, így egy kisebb kezdő küldetést 15-20 perc alatt simán és kényelmesen le lehet zavarni, persze a bonyolultabb, többszintes pályák végigvitele azért pár órába belekerül.
A bemutatójáték (az első a sok közül)
Alapvetően egy nagyon jó kis játékról van szó, amelynél azért jócskán kell agyalni, ha az ember nem akar nagy zakót kapni. Az ára (19.500-21.600 Ft bolttól függően) igen soknak tűnik, ami szerintem csak akkor rentálibis, ha egy baráti társaság közösen veszi, vagy ha 40k-ban is használni tudjuk a figurákat (azaz marine vagy nida seregünk van), utóbbi esetben viszont tényleg a "hülyének is megéri". Összességében én a tesztelés után 5 pontot adok a játékra.
Utolsó kommentek