Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.07.13. 01:00 Petrow

Amikor a cikk írja az írót - Zászlók a szélben

Az osztagok díszítésénél a zászlók felaggatását élveztem a legjobban. Hangzatos latin feliratok, cirádás betűkkel, szépen kifestve, nyami.
Mindezt hangyapöcsnyi (de legalább is hüvelykujj-körömnyi) felületen.

Meglehetősen gyakorlatlan vagyok a freehand művészetében (bár tény, hogy remek tanuló-videók vannak róla a neten), a neten százszámra fellelhető és kinyomtatható rajzokat/festményeket viszont nem akartam felhasználni. Éppen ezért maradt a sima, szöveges zászló. Igaz, nem olyan látványos, de legalább teljesen saját készítés, és a kis cirádák festésével valamennyire azért fejlődik is az ember kézügyessége. Vagy nem...

Íme a zászlókészítő-gyorstalpaló 5 lépésben.

1.) A megfelelő szöveg és betűtípus kiválasztása: ez pofonegyszerű, neten végtelen+1 germán / gótikus / náczikus  betűtípus van. A magam részéről a Gothenburg mellett tettem le a voksot. A régi magyar - és erdélyi hadizászlókon és aforizma gyűjteményekben rengeteg latin mondást találni, egy részét én is onnan újítottam. Ihletadónak:
- Semper fidelis;
- Gloria Victoris, Vae Victis;
- Vive, memor rigidi, nostri servator honesti;
- Iustiam causem Deus non derelictet;
- Romanes eunt domus (vagy haladó latinosoknak Romani ite domum)
stb...

2. Előkészületek: A kész mondatokat különböző méretben kinyomtattam, majd gyakorlásként zselétollal némi (értsd: marha sok) kínszenvedés után leírtam őket egy zászlónyi felületre, a kívánt cirádás betűkkel. Aztán rájöttem, hogy a 0,25-ös toll sem fog olyan vékonyan, mint kellene, így a 00-ás ecsetet használtam, amivel legalább lehet korrigálni is.
Persze az egészet meg lehet csinálni matrica-lapokkal, de azt hetedhét környéken nem tudtam fellelni, így maradt a szopóág...


3.) A zászló lefestése: itt az alapként szolgáló színeket igyekeztem felvinni, némi árnyékolással. Egy piros árnyalatot képzeltem el, ami kellőképpen megkülönbözteti a főnököt, így fogtam  Gory-redet, lekentem vele a zászló "belsejét", aztán fokozatosan árnyaltam, egy réteg blood reddel, majd a gyűrődések magasabb lévő részeit két részben fiery orange-el (az első kb 50-50% os keverés, a másik tiszta orange).


4.) Pudingpróba: a már begyakorolt mozdulatokkal felrajzoltam a feliratokat a zászlóra. Előtte azért tettem rá egy réteg jó vastag Revell matt lakkot, hogy könnyen le tudjam szedni az eseleges félrefestéseket. Előre bepötyöztem a zászlón a betűk helyét, majd jöhetett a rajzolás. Előbb csak halványan, majd élesebb kontúrokkal vittem fel a szöveget, utána a szükséges helyeken megvastagítottam a betűket, végül a cirádákat tettem rá.

5.) Sima ügy: egy réteg vallejo, majd revell lakk, és már nem is kenődik az írás.

A zászló többi részével (tartó, szélek) most nem foglalkozom, azokat ugyanis meglehetősen egyszerű mintával készültek.


Ha forró a talpad alatt a talaj


A lávamintás talp készítésébe egyelőre kísérleti stádiummal vágtam bele, mert szerettem volna megnézni, hogy mennyi munkába telik egy ilyet elkészíteni, és hogy mennyire illik a majd a készre festett figurákhoz. Az alapötletet a nagyszerű Magmatrax konverzió nyújtotta - természetesen minőségében még véletlenül sem célom versengeni a fent említett alkotással.


A talpra egyszerűen tettem 2 nagyobb, és egy kisebb adag putty-t, majd egy koponyát az AoBR dobozból, és a nagyobb adagba beletettem még 1-2 használt öntőkeret darabot is. A sziklák oldalain a redőket egyszerűen egy modellezőkés hátával nyomkodtam be, majd a köztes részeket kikentem Green Stuffal. A bugyogó lávát imitáló félgömböket egyszerűen ujjheggyel, és egy ecset nyelével nyomtam oda (nem volt türelmem rendes gömböket készíteni, megvárni, amíg kiszáradnak, és félbevágni őket), a kipukkadó bugyborékba pedig egy ecset nyelét nyomtam bele.

Az alapozáshoz Chaos Black-et használtam, majd ment rá az ilyen felületekhez jól bevált Codex Grey - Fortress Grey drybrush.

A láva megfestéséhez 2 réteg Vallejo Gory red-et kentem fel, alaposan felvizezve. Ez - mint utólag kiderült - hiba volt, ugyanis egy harmadik (vagy két, kevésbé higított) réteg jobb fedést adott volna. Erre jött rá egy réteg Blood Red, majd egy réteg Fiery Orange, és végül Citadel Bad Moon Yellow. A festékek konzisztenciáját egy adag kézmosószappannal hígabbra vettem, így nem száradtak meg olyan gyorsan. A blogot olvasó profi festőközönség előtt nem akarom magamat azzal égetni, hogy layering-nek nevezném a pacsmagolásomat, így megelégedtem annyival, hogy alkartávolságra eltartva egészen jól néz ki a felület :)

A leginkább forró részekhez nagy részben skull-white-ot használtam, némi BM Yellowwal vegyítve. És íme a végeredmény:

>> Itt folytatódik a post >>>" />

13 komment

Címkék: hobbi modellezés űrgárdista petrow


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr121234178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrow 2009.07.13. 08:31:56

@ügyfélszolgálatos: a Romanes nevűek a házba mennek :)

ügyfélszolgálatos 2009.07.13. 08:46:24

@Petrow: Rég láttam... A talapzat nekem tetszik, bár szerintem lehetne egy kicsit erőteljesebb a magma.

Petrow 2009.07.13. 08:58:08

@ügyfélszolgálatos: a blood red-ig az volt, csak aztán türelmetlen barom lévén elkezdtem ráfestegetni, mielőtt 100%-osan megszáradt volna. A narancs és a sárga pedig tipikusan az a szín, ami nem tűri a türelmetlenséget. Utólag persze még lehet pofozgatni, de sajna nem lett utána az igazi. A következőkre jó lecke volt.

ügyfélszolgálatos 2009.07.13. 10:03:09

Távol álljon tőlem a kritika, én max TTQ-t tudok alkotni.

JadenFell 2009.07.13. 10:34:32

Ha profi freehand zászlókat akarsz, akkor tudom szelit ajánlani. 1000ft-ért csinálja darabját, de egy az egyben úgy néz ki mint a kódexben.

ügyfélszolgálatos 2009.07.13. 10:40:04

@Godf@ther: Köff, de úgy vagyok a seregemmel, hogy kicsit csúnyák de én festettem őket. :P

Petrow 2009.07.13. 10:40:49

@Godf@ther: Köszönöm a tippet. Mazochista alkat révén szeretek magam szenvedni a figura legutolsó darabjával is, meg nem hiszem, hogy jól mutatna egy Godlen-daemon szintű zászló a TTQ modellemen fityegve. Kicsit olyan érzés lenne, mint az Altómba a Rolls Royce ülés :)

UBorka · http://blog.ubipage.hu 2009.07.13. 11:38:17

Érdekes milyen óriási betűkkel írsz a zászlóra :) De az az egy igaz, hogy rengeteget kell gyakorolni a méret miatt. A vonalvezetés gyorsan elsajátítható, ha hozzáférsz egy kis kalligráfia alapismerethez.

Sajnos (vagy hála, kinek mi) a GW erősen ráállt a dombornyomásos zászlókra, így egyre kevesebb teret adva a kreatív elméknek. Így aztán becsülendő minden ilyen próbálkozás. Előbb utóbb én is befejezem a saját seregzászlósomat, aminek szintén hasonló módszerrel készül el a seregzászlója.

Mértkellnick? 2009.07.14. 15:50:48

Azért ez nem semmi, szerintem jó munkát végeztél, és lehet, hogy nem egy Golden Daemon, de kit érdekel, még így is nagyon pofás és melós sereged lesz.

UBorka · http://blog.ubipage.hu 2009.07.14. 18:39:44

@Mértkellnick?: GD-n (is) azzal indulsz, amivel nem szégyelsz a közönség elé állni. Én láttam sokkal (tényleg sokkal) rosszabb munkákat is nevezni, pusztán mert megtehették. Ott ezzel nem maradna szégyenben senki ;)

Petrow 2009.07.14. 20:12:34

@UBorka: titkon tervezem, hogy indulok GD-n, de oda valami egészen mást tervezek - persze, csak ha elkészülök ezzel. Mondjuk a terminátor téma abban is megjelenne.

Huntroll 2009.07.14. 21:15:25

@UBorka: Piros-feketére lemázolt Battlesuit, valaki?
süti beállítások módosítása