Warhammer&Wargame

Blog a Warhammer 40k-ról és sok más wargame-ről

Cikkek a társblogon:

Nincs megjeleníthető elem

Archívum

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • TheNo02: Sziasztok! Valaki tudna segíteni hogy hogyan tudom meg nyitni az ide tartozó fordítást... :D előre... (2016.03.21. 15:42) Grétsi tanár úr nyomdokain - Szürke Lovag codex madjar nyelven
  • Ladislaus: Sajnálattal olvasom a híreket! :-( Persze teljesen érthető, nálunk is az X-ek meg a gyerekek növek... (2015.01.28. 10:07) Nekrológ
  • Sándor Kaba Sarkadi: Igazából csak magamnak és Nektek nyomtatnék a saját illusztrációimmal, de részemről okéjos. (2015.01.26. 12:59) Nekrológ
  • Utolsó 20

Számláló


Látogatók
2007.08.12. 20:00
óta.
Hobbies Other

Disclaimer

All names, trademarks, and images are copyright their respective owners.

2009.05.10. 22:28 Petrow

Amikor a cikk írja az írót - Lehull a lepel (plusz az első lépések)

Az előző cikkben megpendített "Mainstream" sorozat már utalhatott valamennyire a kiszemelt áldozat személyére. Ez nem más, mint a Dark Angels Deathwing serege.

Gyakorlatilag a Dawn of War óta bele vagyok hullva a terminátor figurákba; amint lehetett őket gyártani, csak velük töltöttem fel a gyalogsági sort. A dolog tovább fokozódott, amikor a gép elől átnyergeltem terepasztalra, és megláttam a gyönyörűen festett figurákat.

Eddig is tudtam, hogy a DA első százada kizárólag terminátorokból áll, de az adta meg a végső lökést, amikor a Dark Angels káptalan ismertetéséhez át kellett olvasnom a codexüket. Nézegettem a szabályokat, a fluffot és a festést, majd elhatároztam: nekem KELL egy ilyen sereg. Azt nem tudom, eddig hogy bírtam ellenállni! :)

Ebből a nagy halom műanyagból indul minden...

 

A kialakításnál 3 fő szempont játszott be: legyen fluffos, játszható és occsó'.

Az első pontot elég könnyű teljesíteni: Belial + X mennyiségű Deathwing osztag + a maradék pontértékből még némi csetresz. Ez nálam 1 könyvtárost, illetve némi nehézfegyverest jelent. Az első hullámban, természetesen, utána majd lehet, kiegészítem pár drenyával, meg Land Raiderrel is, de ezek egyelőre eléggé ütik a 3. szempontot.

A játszhatóság fenntartása már nem volt annyira egyértelmű téma, itt ugyanis ki akartam használni a DW a variálhatóságát. Erre a megoldásra egyértelműen a mágnesezett karokat választottam, amelyek kellő változatosságot biztosítanak. A kulcsot az Ebay.com jelentette, vaalmint a Guy's magnets nevű bolt, akiknek kis körmágnesei tökéletes megoldást jelentettek a problémára.

A harmadik pont sem volt egészen elhanyagolható, hogy azért ne kelljen a gatyámat is ráköltenem a seregre. A tervezett limit az 1000 pontos seregre 20000 rénes magyar forint volt, amit kisebb eltérésekkel sikerült is tartanom. Itt is az Ebay-en licitálgattam össze a szükséges holmikat. Kitartásom eredménye 10 darab Assault on Black Reach terminátor lett, valamint 1-1 doboz "normál" és Assault Terminator osztag. Emellett még belefért a költségkeretbe egy Dark Angels Veteran készlet is.

Darkness Rising

Az első lépés természetesen a sorjázás volt, ami bőven adott tennivalót. A Termi-keretekről nagyjából mindent felhasználtam, ami rajta volt, a veterán keretet pedig egyelőre a terminátor-alkatrészektől szabadítottam meg.

Free advertisment következik: Space Marine sereged van? Vegyél hozzá Dark Angel Veteran, vagy Black Templar upgrade készletet!

Viccet félretéve, ez a két szett tényleg remekül használnató a "mezei" rendházak díszítéséhez is. Ha a pézswolfokhoz is ilyet adnak, lesz nagy örömködés.

Visszatérve a fő vonalhoz: a sorjázás után következett a mágnesek helyének kifúrása. Elő a Boscht, bele a 4,2-es fúrószárat azt' davaj!

Valami általam ismeretlen ok miatt az AoBR termik torzóját a lehetetlennel határos értelmesen kifúrni: vagy félresiklott a fúrószár, vagy felszaggatta az egyébként bővében ott lévő műanyagot.


Deformált termi torzó, és ez még istenes... 

Slusszpoénként az egyiken félresiklott a gép, és a bal kéz mutatóujja bánta.

Sebaj, van még 9 ép... Innentől fogva békésebb módszert választottam. Konyhakéssel előfúrtam, majd egy 4 mili széles csavarhúzóval a kívánt mélységűre bővítettem a váll-ízület részét. Ha Téged, kedves olvasó, eddig nem figyelmeztetett volna senki ennek a hobbinak a veszélyeire, akkor most megteszem. NE mondd, hogy nem szóltam...

 

Az összetartó erő

Következett a mágnesezés. Itt is elkövettem azt a szarvas hibát, hogy ugyan a polaritásra figyeltem, de arra már nem, hogy a közelben hagyott 40 pár darab mágnes vonzástere az utolsó pillanatban átfordította a kis rohadékot, pont, amikor belepöttyentem a (szó szerint) vérrel és verejtékkel kialakított résbe.

 

Itt még vidáman fotóztam, és fogalmam sem volt, hogy rossz helyre kerültek a mágnesek

 

Természetesen már bele volt döngölve a pillanatragasztóba, a kézre is felkerült a mágnes, aztán lett nagy csodálkozás, hogy miért nem passzol össze... Nosza, penge bele a ragasztóba, majd hangos szentségelés közepette kifeszeget, kézről levakar, végül helyesen beleilleszt.

Egyelőre eddig jutottam, a közeli jövőben már talán festett modellekről is tehetek fel képeket.

>> Itt folytatódik a post >>>" />

24 komment

Címkék: ismertető konvertálás modellezés űrgárdista petrow


A bejegyzés trackback címe:

https://tengersam.blog.hu/api/trackback/id/tr191108296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

UBorka · http://blog.ubipage.hu 2009.05.11. 07:52:43

Eddig szép :) Mágneseknél egyébként én egyszerűen oszlopban tartom őket, betolom az oszlopnyit, és a legalsóról lehúzom :) Vagy másik használt módszer, ha a reszelőre rápattintod - ellenőrzöd. Ekkor sem fog megfordulni beillesztés közben ;) De egyébként én először a tau commander Airbust Fregmentation Projektoránál jártam így (kb. 7-8 mm vastag fém fegyver...)

Ja, az SW-knek elég régóta van ilyen update sprue-ja. Konkrétan a 245-ös WD-ben láttam először (kb. 98?). De egy kicsit már szegényes a többiekhez képest...

Petrow 2009.05.11. 09:01:39

@UBorka: pont ez az "oszlop" módszer hagyott cserben. Lehúztam az alsót, majd a szabad kezemmel gyorsan vagy 25 centire húztam el tőle a rudat. Azt nem kalkuláltam bele, hogy a nagy halom mágnesnek van akkora vonzástere, hogy egyetlen kis darabot még az éppen száradó pillanatragacsban is meg tud forgatni.

ügyfélszolgálatos 2009.05.11. 10:57:43

Jó projekt. Az asszony nem akart legyilkolni?
Ja tényleg a mágneseket pontosan hogy is szerezted? Én a nem sokára kijövő Leman Russ tankkészletnél szeretném használni, hogy a fegyverzet csereberélhető legyen.

DolfikaVik 2009.05.11. 11:38:53

Örvendetes egy épülő DW sereget már a kezdetektől végigcsodálni :) Sok sikert hozzá, a játékélményt meg ne rontsák majd az eleinte törvényszerűen bekövetkező vereségek. Nagyon nehéz jól játszani velük. De festeni élmény, konvertálni élmény, és a vitrinben vagy a terepasztalon csodálni őket megintcsak élmény. Szép sereg na :) Én meg elfogult vagyok.

ügyfélszolgálatos 2009.05.11. 12:04:12

Ja tényleg van valakinek valami ötlete, hogy az assault termikkel mit lehet kezdeni Ig játékosként? Múlthéten 2x5 darabbal kellett megküzdenem és csak azért nem vert rommá, mert az egyik szakasz elrontotta a deep stirke-ot a mások 5 fős szakasz megevett 1 tankomat, 1 kimérát, és egy mortar sq-t. A végén kinyírtam őket, de kellett vagy 100+ lövés rájuk (a troopok plazmával nyomultak). Ötlet?

Petrow 2009.05.11. 12:58:36

@ügyfélszolgálatos: A boltot az e-bay-en leltem, ezen a linken:
stores.shop.ebay.co.uk/Guys-Magnets__W0QQ_armrsZ1
A 4X1,5 mm-es, neodymium, "round magnet"-re érdemes rákeresned, 50 darab 2 font.

Assault termi? A 3+-os invi pajzs miatt vagy plazmás LR, plazma-sponsonnal, vagy qrva sok lasgun lövés, First rank! orderrel. Mathammer alapján a 100 lövéssel még szerencsés is voltál :)
Esetleg veteran Squad plazmával, vagy demo-charge-al.

@DolfikaVik: a kezdeti vereségekben necron tulajként profi vagyok, ott az első 10 játékomban phase out volt.

ügyfélszolgálatos 2009.05.11. 13:06:25

@Petrow: Na ja én is a plazmára gondoltam, de az a baj, hogy egy mozdulattal felnyitja a tankot. Vagy csak szép komótosan végignyammogja a szakaszokat.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.05.11. 13:13:26

Én 3 raj IG-vel (közeltávról, DS esetén ez a valószínű), 10*3*2=60 lasgun lövéssel plusz a többi spec és nehézfegyverrel a 10 fős termi osztagot is simán legyalultam.

Egyébként cseréld ki az ellenfeled kockáit cinkeltre, hogy sok 1-es páncélmentőt dobjon! ;)

Petrow 2009.05.11. 13:42:55

@ügyfélszolgálatos: ha nem LR, akkor a Devildog. Melta cannon, 12" mozgás, lesz ott öjöm + bódottá.
Ahogy a Vendetta gunship esetében is, és mindkét járművet hozhatod osztagban.
Ha a termik DS-el esnek be, akkor Officer of the fleet, hadd várakozzanak csak. De a psyker squad is jó barátod: Lehúzod az LD-jüket, majd egy pinnelős fegyverrel (vagy 25% veszteség bevitelével) földre kényszeríted őket.

ügyfélszolgálatos 2009.05.11. 17:35:58

@tengerSAM: És tunderhammerrel nyomultak? Mert a sima termikkel nincs gond, de 2+/3+-os már táp. May szerencséd volt.
@Petrow: Gondoltam erre is. Szerintem egy demolisher lesz melta sponson-nal. Abból valami csak viszi már a szemeteket.

JadenFell 2009.05.11. 17:51:41

Üdvozöllek a sötét oldalon!

Mértkellnick? 2009.05.11. 19:32:47

@ügyfélszolgálatos: A shield ellen az egyetlen fegyver a rengeteg kocka (tehát egy tonna lasgun lövés). Persze hozz plazmát/meltát is, de inkább az a lényeg, hogy sokat kapjanak. Ha három-négy Troopot be is darál közben, az mindegy, a végén úgy is te jársz jobban.

Petrow: Sok sikert a munkához, várjuk az újabb cikkeket!

ügyfélszolgálatos 2009.05.12. 09:17:26

@Mértkellnick?: az baj, hogy a járműveket eszi meg. Mert ugye hiába van 14 -es páncélja egy tanknak ha az assaultban a 10-es hátsóra dob.

Mértkellnick? 2009.05.12. 15:25:25

@ügyfélszolgálatos: A jármű azért jármű, hogy vagy beabálja őket, vagy elmozogjon. Ha úgy látod, hogy nem tudod szétlőni egy kör alatt a Termiket, akkor padlógáz, 12"-et még rohammal sem ér el. Vagy állj be a gép és az ellenség közé a gyalogsággal és kész. Land Raiderrel valószínűleg nem fog próbálkozni, mivel annyi meltát és ordinance fegyvert (ne feledd, plusz egy kocka páncélátütésre!) hozhatsz, hogy hülye lesz közel hajtani. Számomra furcsa, hogy a Termik ekkora gondot jelentenek számodra. Szerintem ellenük az IG az egyik leghatékonyabb sereg, hiszen rengeteg mentőt dobat, és nem érzi meg az egy-egy "golyófogónak" beállított osztag elvesztését sem. Ugyanez működik az Orkoknál is. Egy 20 fős Boy osztaggal leverem, harmadannyi pontból... Tömegsereg ellen Termiket hozni szerintem pazarlás. Hacsak nincsenek túlsúlyban a gépeid...

ügyfélszolgálatos 2009.05.12. 15:51:36

@Mértkellnick?: Igazából megvertem, csak jobb eredményt szeretnék. Mondjuk amit elfelejtettünk, hogy sweeping advance-t nem tudnak...

Mértkellnick? 2009.05.12. 20:50:33

Haha, és közben meg hagyod, hogy mi itt "tépjük a szánkat"... na szép! :P

DolfikaVik 2009.05.12. 21:53:41

Khm-khm... A 20 fős ork boy osztag csak akkor veri le, ha hagyja, hogy berohamozza. De ha raiderben csücsül, akkor orkokkal a büdös életben le nem vered :) Orkok ellena legjobb megoldás a termikkel, ha bent üldögélnek a crusaderben, össztűz rájuk (19 lövés, ebből 16 újradobható), majd kiszállás, esetleg flamer, amjd roham. Ha ezt az orkok túlélik, kalapot emelek előttük :)

Mértkellnick? 2009.05.13. 07:39:12

Hát nézd. Egyfelől DS-re gondoltam, LR esetében természetesen nem a Boyok fognak odaszambázni, hanem mondjuk egy Warbiker Mob vagy néhány Killa Khan, és úgy összetörik a bádogdobozt, hogy öröm lesz nézni... Továbbá azt se felejtsd el, hogy neked ez a kis cserkészcsapat kb. 450 pontba volt, amiből én három Troopot hozok... Szerintem 1.500 pont alatt nem nagyon fogok Crusaderes Termiket látni, viszont 1.500 pontnál már 100+ modellel játszom... Lehet, hogy nagy irtást tudsz véghezvinni, de a sok lúd végül disznót győz... elméletben. :)

DolfikaVik 2009.05.13. 10:30:18

Elméletben :)
Én 1500 pontban is 2 crusadert szoktam vinni, assault termikkel... Ami a warbiker mobot illeti, ők az igazi ellenfél, tőlük tartani szoktam. De ha folyamatosan mozgatod a raidert, már nehezebb eltalálni. Ha eltalálod, 5+ra glanceled, egy glance pedig nem állít meg egy raidert. Ha pedig ügyesen dobsz és kinyírod a járgányt, a termik kiugranak, és apró cafatokra szabdalják a mobot. Kipróbált taktika, nemegyszer játszottam meg. Belial, zászlós, villámkarmok, kalapácsok kérdése az egész. Persze, elhullik 1-2 termi, cserében a mobod is, ami viszont nem olyan olcsó mint a boyok.
A sok lúd disznót győz taktikában viszont igazad van. Pár hete volt egy versenycsatám Tatán, ahol Tazzz orkjaival játszottam egy bazi nagy mészárlást, melynek végül döntetlen lett a vége. Ő is megjegyezte, hogy ilyen mészárlást még nem látott... Neki volt 100+ figuja, nekem 3 raider, meg 20 termi. A végére egy osztag gretchinje maradt a tömegből, akik hátul tartottak egy ojjektívát, meg ghazgkull, meg két gyilkos kanna. Nekem egy osztag megmaradt termim fogott egy objektívát. Középen pedig hullahegyek és kilőtt roncsok :)

Mértkellnick? 2009.05.13. 16:53:47

Félreértés ne essék: szerintem is brutális (és nagyon feelinges) a Crusader+Assault Termi kombó. Főleg Ork ellen (kilőni nem tudom, cc-ben pedig baromi hatékony). De a mi kiindulásunk az IG volt (ők simán levadásszák Meltával, Lascanonnal, Ordinance Weaponnal); az Ork pedig tényleg csak a létszámában bízhat (mikor leverted a motorosokat, na akkor jön egy Boy osztag). Egyébként pedig Teóriahammer rulez, egy ilyen kiélezett helyzetben (LR kibontása, Termik vs. Boyok) rengeteget számítanak a kockák is, 1000 pont környékén/alatt pedig baromira rizikós a Termiket bevállalni...

ügyfélszolgálatos 2009.05.13. 17:15:49

@Mértkellnick?: Nos én írtam is, hogy levertem, mert a 2x5 termi mellé már csak egy chaptermaster-t és két sima tactical sq-t tudott behozni és egy assault sq-t. Az egyik tactical sq háromnegyedét letakarítottam egy battlecannon lövéssel 4+-os cover ellenére, az assault sq- mögé be deep strike-oltam egy osztag storm trooperral akiket ugyan megfejeltek de le is kötötték az osztagot a játék végéig. Az egyik termi osztag hibásan deep strike-olt és be is pakoltam őket egy nehéz terepre amitől 3 -an meg is pusztultak a maradék kettő csak a storm troopereket gyepálta. A maradék tactical sq-t (a chapter masterrel) meg szépen lelövöldöztem a kimérával. A pusztítást egyedül az 5 fős termi osztag végezte aki jól deep strike-olt és meg ette a leman russ-t a kimérát és valamiért veszélyesnek ítélt mortal sq-t. Aztán 100+ lövés hatására meg is pusztultak. Mivel a küldetés annihilattion volt én nyertem. Teljes osztag veszteség csak a storm trooperek és a morat sq voltak, mellé a russ és a kiméra ment a levesbe. Ezen kívül senki sem futott el senki sem csökkent a fele alá. A legtöbb veszteségem a plazmások megsülése volt... Az order rendszer fantasztikusan jó dolog, nagyon megdobja a hatékonyságot. És speciális karaktert nem is vettem.

DolfikaVik 2009.05.14. 06:42:38

Valóban, teóriahammer rulez :)
Amúgy új IG ellen még nem játszottam, de nem hinném, hogy ellene is nagyon más taktikát alkalmaznék. Régi ellen annál többet, és ott a termikre csupán az IA-os csodafegyverek voltak veszélyesek. Pedig még csak 3+os csodashieldem sincs. Deathwingnél a lényeg (és ezt nem győzöm eleget hangsúlyozni), hogy ki kell használni a régi kódexünkből eredő kiskapukat, mert jópár ilyen van. És ezek teszik kompetitívvé a sereget.
Amit viszont sose használnék, az a deep strike. Semmi értelme, főleg az új mishap tábla miatt. Csak szétszórod és elaprózod az erőidet, az ellenfél pedig egyenként vadássza le az osztagaidat, miközben a te terminátoraid maximum csúnyán néznek vissza. Kis létszámban, tankok nélkül, defenzíven kell játszani, mert minden egyes figura számít.
De Péter barátunk egyelőre még a modellezés fázisában van :)
süti beállítások módosítása